[A] Problemy z air bagami - poduszkami oraz kurtynami
Moderator: Sebu$
niedawno kupiłem zośke 2006r 1.8 prawdopodobnie zośka jest po przejściach pali się airbag nie działa klakson ani żadne przyciski na kierownicy Panowie co czynić bo ja zupełnie zielony
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2018, 10:33
- Imię: ŁUKASZ
- Auto: Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Xel18
- Gender:
Witam.
Sprawa dotyczy auta mojej żony, którym ostatnio miała kolizję. Wystrzeliły poduchy kierowca/pasażer i oba napinacze.
Wszystko zostało wymienione. Pozostał problem sterownika, w którym są błędy o strzale, a także błąd o sterowniku że nie nadaje się do ponownego użycia.
Kupiony inny sterownik w którym są błędy np. kurtyn i nie da się skasować, zamówiony znowu inny w którym kurtyn już nie ma, za to jest poducha kierowcy.
Na próbę przełożyłem ster. od brata brak błędów, a jak założę do brata te co kupiłem błędy są u brata.
Znalazłem na pobliskim szrocie trzy następne ten sam numer sterownika, w których też są błędy i nie da się skasować, jak kasuje zniknie jeden np. lecz przy ponownym odczycie znowu wyskakuje i tu potrzebuje waszej pomocy co z tym zrobić by to ogarnąć ...?
Sprawa dotyczy auta mojej żony, którym ostatnio miała kolizję. Wystrzeliły poduchy kierowca/pasażer i oba napinacze.
Wszystko zostało wymienione. Pozostał problem sterownika, w którym są błędy o strzale, a także błąd o sterowniku że nie nadaje się do ponownego użycia.
Kupiony inny sterownik w którym są błędy np. kurtyn i nie da się skasować, zamówiony znowu inny w którym kurtyn już nie ma, za to jest poducha kierowcy.
Na próbę przełożyłem ster. od brata brak błędów, a jak założę do brata te co kupiłem błędy są u brata.
Znalazłem na pobliskim szrocie trzy następne ten sam numer sterownika, w których też są błędy i nie da się skasować, jak kasuje zniknie jeden np. lecz przy ponownym odczycie znowu wyskakuje i tu potrzebuje waszej pomocy co z tym zrobić by to ogarnąć ...?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 19:48 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kupić sterownik z auta bezwypadkowego. Nie wiem nawet czy Tech w ASO ogarnie tzw "Crash Data" - jest to rejestr w którym zapisuje się fakt wypadku i wyzwolenia poduszek/napinaczy/kurtyn. Bez jego wyczyszczenia błąd będzie nadal. Nie wiem czy taki sterownik w ogóle się do czegoś nadaje. Są magicy którzy podobno wymazują Crash Data, ale czy ten sterownik w razie wypadku wyzwoli systemy po raz kolejny?? Dobre pytanie... Spróbuj może napisać do usera Tomzam. Może coś wynajdzie z auta z rozbiórki. Może być i anglik - to nie ma znaczenia.
A próbowałeś czym te błędy kasować?? Bo normalnie wszystkie błędy poza? Crash Data daje się nawet Opkiem wymazać.
A próbowałeś czym te błędy kasować?? Bo normalnie wszystkie błędy poza? Crash Data daje się nawet Opkiem wymazać.
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2018, 10:33
- Imię: ŁUKASZ
- Auto: Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Xel18
- Gender:
Witaj Janus,błędy kasowane właśnie opkiem,sterownik zakładany ten trzeci był ponoć z bezkolizyjnego auta,mam zamiar dać ten co był w aucie by go naprawili,tylko ciekawe co będzie jak będzie potrzeba by wystrzeliły...
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Po wystrzale poduchy kierowcy czasem upala się taśma od poduszki na kierownicy.
Mimo nowej poduchy i skasowaniu crash daty dalej wywali błąd.
Op comem w zakładce Poduszki sprawdź opory poduszek. "bloki pomiarowe"
Mimo nowej poduchy i skasowaniu crash daty dalej wywali błąd.
Op comem w zakładce Poduszki sprawdź opory poduszek. "bloki pomiarowe"
Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 22:37 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2018, 10:33
- Imię: ŁUKASZ
- Auto: Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Xel18
- Gender:
Mają być zera,tasma zakładana też była...
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2018, 10:33
- Imię: ŁUKASZ
- Auto: Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Xel18
- Gender:
Sprawdzę to i napisze, ale z tego co pamiętam tak było w blokach pomiarowych...
połączyłem posty
Opor ok,
stary sterownik poszedł w końcu do naprawy ... odezwę się jak odbiore w poniedziałek ...
połączyłem posty
Opor ok,
stary sterownik poszedł w końcu do naprawy ... odezwę się jak odbiore w poniedziałek ...
Ostatnio zmieniony 03 lut 2018, 18:24 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Bo jeszcze jest jeden myk o którym nie wszyscy wiedzą. Złącza do napinaczy, poduszek, kurtyn? posiadają styki samozwierające się. To działa tak, że jak odłączysz napinacz dajmy na to, to we wtyku od strony wiązki styki się same zwierają - i sterownik widzi ciągły błąd "za niska rezystancja...". Także jeżeli sterownik jest skonfigurowany do napinaczy, a te są fizycznie odłączone - to zawsze będzie widział błąd "za niska rezystancja" a nie "za wysoka..."
Janusz
Od dłuższego już czasu walczę z poduchami w swojej Zośce. Wymieniłem poduszkę pasażera bo była wystrzelona i ostatnio napinacz pasa pasażera. Kupiłem na znanym portalu aukcyjnym taki sam zdaje się sterownik jak był czyli BG "w stanie bardzo dobrym" niby. Ale kontrolka nie gaśnie. Może jakaś mądra głowa podpowie mi co jeszcze jest nie tak z odczytu z opcoma.
Odczyt z oryginalnego sterownika:
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,
Wybrany model>,2002,Zafira,Nadwozie,Airbag
Sterownik
Protokół KW-82 zainicjalizowany.
ECU ID= BG,09229303,S0481954,445115,0702,
Dane z bloków pomiarowych:
Kodowanie wariantowe,10
Wersja,SAB8x
Konfiguracja poduszki powietrznej,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja napinacza,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja bocznej poduszki powietrznej,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja poduszki powietrznej chroniacej glowe,Kierowca&Pasażer
Czujnik zajętego fotela,Nie stosowany
Napięcie systemu,12.35 V
Status napięcia systemu,Okay
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,4.26 Ohm -czy to jest prawidłowa wartość oporu ??
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.35 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca,2.56 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,2.71 Ohm
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,2.65 Ohm
Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. kierowcy,2.79 Ohm
Status komunikatu SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.71 Ohm
Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. pasażera,2.76 Ohm
Status komunikatu SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67),Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną kierowcy po aktywacji (DTC68),Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną pasażera po aktywacji,Nieaktywny
Lampka kontrolna,Zał 0V
Błąd w komunikacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),żadne
Błąd w komunikacji SAS kierowcy (Senso- ra,żadne
Status inicjalizacji SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Status inicjalizacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Kody usterek DTC ustawione od,0
Zegar SOD (czujnik zajętego fotela),10
Gotowość do detonacji poduszki i poduszki bocznej pasażera,Yes
Czujnik PPD(Czujnik obecności pasażera),
Czujnik CSD(czujnik fotelika dziecka),
Stan SOD (Czujnik zajętego fotela),Obciążenia brak
Lampka kontrolna wykrywania fotelika dzieciecego,Wył 12V
Odczt z zakupionego sterownika:
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,
Wybrany model>,2002,Zafira,Nadwozie,Airbag
Sterownik
Protokół KW-82 zainicjalizowany.
ECU ID= BG,09229303,S0694864,445115,4502,
Dane z bloków pomiarowych:
Kodowanie wariantowe,10
Wersja,SAB8x
Konfiguracja poduszki powietrznej,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja napinacza,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja bocznej poduszki powietrznej,Nie stosowany
Konfiguracja poduszki powietrznej chroniacej glowe,Nie stosowany
Czujnik zajętego fotela,Nie stosowany
Napięcie systemu,12.16 V
Status napięcia systemu,Okay
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,4.15 Ohm
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.38 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca,2.56 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,2.62 Ohm
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,0.00 Ohm
Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. kierowcy,0.00 Ohm
Status komunikatu SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej),Przerwany
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,0.00 Ohm
Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. pasażera,0.00 Ohm
Status komunikatu SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),Przerwany
Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67),Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną kierowcy po aktywacji (DTC68),Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną pasażera po aktywacji,Nieaktywny
Lampka kontrolna,Zał 0V
Błąd w komunikacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),żadne
Błąd w komunikacji SAS kierowcy (Senso- ra,żadne
Status inicjalizacji SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Status inicjalizacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Kody usterek DTC ustawione od,480
Zegar SOD (czujnik zajętego fotela),10
Gotowość do detonacji poduszki i poduszki bocznej pasażera,Yes
Czujnik PPD(Czujnik obecności pasażera),
Czujnik CSD(czujnik fotelika dziecka),
Stan SOD (Czujnik zajętego fotela),Obciążenia brak
Lampka kontrolna wykrywania fotelika dzieciecego,Wył 12V
W tym zakupionym jak gdyby są nie aktywne kurtyny i poduszki boczne. Jest opcja aktywacji w Opcomie ale nie działa - pisze że programowanie nie udane czy coś takiego !!
Gdyby może udało się aktywować te poduszki boczne i kurtyny w tym sterowniku kupionym może kontrolka by w końcu zgasła ?!
Czy z tych informacji można wyczytać, że zakupiony sterownik (nie) był po CRASH ?
Odczyt z oryginalnego sterownika:
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,
Wybrany model>,2002,Zafira,Nadwozie,Airbag
Sterownik
Protokół KW-82 zainicjalizowany.
ECU ID= BG,09229303,S0481954,445115,0702,
Dane z bloków pomiarowych:
Kodowanie wariantowe,10
Wersja,SAB8x
Konfiguracja poduszki powietrznej,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja napinacza,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja bocznej poduszki powietrznej,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja poduszki powietrznej chroniacej glowe,Kierowca&Pasażer
Czujnik zajętego fotela,Nie stosowany
Napięcie systemu,12.35 V
Status napięcia systemu,Okay
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,4.26 Ohm -czy to jest prawidłowa wartość oporu ??
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.35 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca,2.56 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,2.71 Ohm
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,2.65 Ohm
Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. kierowcy,2.79 Ohm
Status komunikatu SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.71 Ohm
Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. pasażera,2.76 Ohm
Status komunikatu SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67),Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną kierowcy po aktywacji (DTC68),Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną pasażera po aktywacji,Nieaktywny
Lampka kontrolna,Zał 0V
Błąd w komunikacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),żadne
Błąd w komunikacji SAS kierowcy (Senso- ra,żadne
Status inicjalizacji SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Status inicjalizacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Kody usterek DTC ustawione od,0
Zegar SOD (czujnik zajętego fotela),10
Gotowość do detonacji poduszki i poduszki bocznej pasażera,Yes
Czujnik PPD(Czujnik obecności pasażera),
Czujnik CSD(czujnik fotelika dziecka),
Stan SOD (Czujnik zajętego fotela),Obciążenia brak
Lampka kontrolna wykrywania fotelika dzieciecego,Wył 12V
Odczt z zakupionego sterownika:
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,
Wybrany model>,2002,Zafira,Nadwozie,Airbag
Sterownik
Protokół KW-82 zainicjalizowany.
ECU ID= BG,09229303,S0694864,445115,4502,
Dane z bloków pomiarowych:
Kodowanie wariantowe,10
Wersja,SAB8x
Konfiguracja poduszki powietrznej,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja napinacza,Kierowca&Pasażer
Konfiguracja bocznej poduszki powietrznej,Nie stosowany
Konfiguracja poduszki powietrznej chroniacej glowe,Nie stosowany
Czujnik zajętego fotela,Nie stosowany
Napięcie systemu,12.16 V
Status napięcia systemu,Okay
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,4.15 Ohm
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.38 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca,2.56 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,2.62 Ohm
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,0.00 Ohm
Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. kierowcy,0.00 Ohm
Status komunikatu SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej),Przerwany
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,0.00 Ohm
Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. pasażera,0.00 Ohm
Status komunikatu SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),Przerwany
Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67),Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną kierowcy po aktywacji (DTC68),Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną pasażera po aktywacji,Nieaktywny
Lampka kontrolna,Zał 0V
Błąd w komunikacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),żadne
Błąd w komunikacji SAS kierowcy (Senso- ra,żadne
Status inicjalizacji SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Status inicjalizacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej),Okay
Kody usterek DTC ustawione od,480
Zegar SOD (czujnik zajętego fotela),10
Gotowość do detonacji poduszki i poduszki bocznej pasażera,Yes
Czujnik PPD(Czujnik obecności pasażera),
Czujnik CSD(czujnik fotelika dziecka),
Stan SOD (Czujnik zajętego fotela),Obciążenia brak
Lampka kontrolna wykrywania fotelika dzieciecego,Wył 12V
W tym zakupionym jak gdyby są nie aktywne kurtyny i poduszki boczne. Jest opcja aktywacji w Opcomie ale nie działa - pisze że programowanie nie udane czy coś takiego !!
Gdyby może udało się aktywować te poduszki boczne i kurtyny w tym sterowniku kupionym może kontrolka by w końcu zgasła ?!
Czy z tych informacji można wyczytać, że zakupiony sterownik (nie) był po CRASH ?
Ostatnio zmieniony 06 cze 2018, 10:54 przez piter., łącznie zmieniany 7 razy.
Kolego, ja nigdy nie kupuje sterownika bo kto wie jak został naprawiony ew czy faktycznie jest w 100% sprawny. jak mam auto i odpalone poduchy, to poduszki jak i pasy daje do regeneracji a sterownik do naprawy u znajomego elektronika. Nie było sytuacji aby po takich zabiegach, cos było nie tak... U Ciebie widze ,że duzo niewiadomych . Kurtyny nieaktywne jak i poduszki boczne to pewnie sterownik je widzi jako uszkodzone i tyle... Niech Ci to na miejscu ktos kumaty ogarnie najlepiej.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Wygląda mi to tak, że kupiony sterownik był z poduchami bocznymi i kurtynami.
A ty ich w aucie nie posiadasz, stąd brak oporu na kurtynach i bocznych. Kontrolka będzie świecić.
Masz dwa rozwiązania.
Albo do sterownika dolutować tyle rezystorów ile brakuje poduszek.
Ewentualnie w swoim starym sterowniku skasować op-comem CRASH DATE
Tutaj masz opisane jak to zrobić viewtopic.php?f=32&t=21814
A ty ich w aucie nie posiadasz, stąd brak oporu na kurtynach i bocznych. Kontrolka będzie świecić.
Masz dwa rozwiązania.
Albo do sterownika dolutować tyle rezystorów ile brakuje poduszek.
Ewentualnie w swoim starym sterowniku skasować op-comem CRASH DATE
Tutaj masz opisane jak to zrobić viewtopic.php?f=32&t=21814
Chyba odwrotnie. U mnie są kurtyny, boczne itp. na 100% A sterownik chyba jest tylko na poduszkę pasażera i kierowcy ?
witam posiadam zafirkę A i mam 2 błędy poduszek i nie mogę sobie poradzić podpinałem rezystory w miejsce kurtyn i nic nie pomogło czu któryś z kolegów mogły coś poradzić
00104 - Niska rezystancja kurtyny powietrznej po str. pasażera
00102 - Niska rezystancja obwodu kurtyny powietrznej po str. kierowcy
błędy z op com-a
dodam jeszcze z w blokach pomiarowych rezystancje pokazyje 0,18-0,22 ohm
00104 - Niska rezystancja kurtyny powietrznej po str. pasażera
00102 - Niska rezystancja obwodu kurtyny powietrznej po str. kierowcy
błędy z op com-a
dodam jeszcze z w blokach pomiarowych rezystancje pokazyje 0,18-0,22 ohm