nie działa prędkościomierz...
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Piotr7704 niestety nie wiem czy ruszył bo zdjąłem koło i na lewarku podłączyłem wtyczkę pod nową nie zamontowaną piastę - wiesz takie "mam nadzieję że coś się wyjaśni"
Rybka własnie o to mi chodzi Czyli jest nadzieja, że po wymianie piasty i przejechaniu się wszystko zatrybi i wróci do normy. To jest dla mnie konkretna motywacja żeby wybebeszyć piastę i wsadzić nową
Dam znać co i jak po wymianie
Dodano po 3 godzinach 43 minutach 50 sekundach:
No i po temacie Wszystko gra.
Teraz mnie naszło, czy gdyby podłączyć jak wcześniej "luźną" piastę, i po odpaleniu autka obracać piastą czy wtedy sterownik ABSu by zlikwidował "błąd" i czy prędkościomierz by drgnął? Ale nie będę już rozbierał piasty tylko po to, żeby się o tym przekonać - temat do sprawdzenia następnym razem.
Pozdro i dzięks
Rybka własnie o to mi chodzi Czyli jest nadzieja, że po wymianie piasty i przejechaniu się wszystko zatrybi i wróci do normy. To jest dla mnie konkretna motywacja żeby wybebeszyć piastę i wsadzić nową
Dam znać co i jak po wymianie
Dodano po 3 godzinach 43 minutach 50 sekundach:
No i po temacie Wszystko gra.
Teraz mnie naszło, czy gdyby podłączyć jak wcześniej "luźną" piastę, i po odpaleniu autka obracać piastą czy wtedy sterownik ABSu by zlikwidował "błąd" i czy prędkościomierz by drgnął? Ale nie będę już rozbierał piasty tylko po to, żeby się o tym przekonać - temat do sprawdzenia następnym razem.
Pozdro i dzięks
- Onemanband
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 paź 2016, 16:48
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Podepnę się z podobnym problemem. Zaczęła sie zapalać kontrolka ABS, kilka razy zaobserwowałem jak na wolnych obrotach i w stojącym aucie wskazówka prędkościomierza wykonywała dziwne ruchy - podskakiwała sobie od zera do 10-15 km/h. Nie trwało to długo, ale udało się zaobserwować. Dalej w trasie ni stąd ni zowąd, wskazówka opada do zera przy prędkościach ponad 100 km/h, by za chwilę wskazywać normalnie. Gdy na zerze - nie kręci też licznika km. Kilka dni temu na trasie W-wa - Gdynia, wskazówka opadła, ale już na dłużej - wróciła na miejsce po ok 100 km (wg GPS). Teraz nie działa. W międzyczasie zapala się CHECK ENGINE, że nie wspomnę o ciągle świecącym się ABS. Zauważyłem, że jak się świeci CHECK ENGINE nie działa klima. I nagle ni z tego ni z owego CHECK ENGINE gaśnie i od razu czuję zimne powietrze w nawiewach.
Pytania.
Niedawno zmieniłem łożysko z całą obudową (LP) i czujnikiem ABS. Kontrolka ABS zaczęła się pokazywać po tej wymianie. Z przerwami, a teraz prawie non stop. Dziś odpaliłem auto po czterech dniach postoju na terminalu (dwa razy w miesiącu mustruję na pokładzie promów Stena Line) i ABS się nie zaświecił po odpaleniu. Ale zatankowałem paliwo na stacji oddalonej o ok 1 km od terminala, i po tankowaniu ABS "wrócił" na deskę.
1. Czy możliwe, że w wymienionym łożysku czujnik ABS jest do d..,. albo po wymianie był ok, by teraz się psuć?
2. Czy wadliwy czujnik ABS może mieć wpływ na działanie (nie działanie) wskazówki prędkościomierza?
3. Jak to sprawdzić, by się upewnić, że to czujnik ABS, a nie impulsator w skrzyni biegów - lub na odwrót?
4. Jeśli impulsator, czy można go gdzieś kupić?
Dzwoniłem do znajomych z Inter Cars i BHMD (to koło mnie, coś jak Inter Cars, tyle, że lepsze! Moim zdaniem, oczywiście!) i takiego czegoś nie mają w ofercie. Podejrzewam, że impulsator można wymienić wyłącznie, gdy się wymieni jakiś większy element go zawierający - podobnie jak łożysko z czujnikiem ABS - trzeba je kupić "z obudową".
5. Może ktoś ma taki impulsator do odstąpienia?
Będę wdzięczny za każdą pomoc w powyższych kwestiach.
Pozdrawiam po marynarsku - ahoj!
Pytania.
Niedawno zmieniłem łożysko z całą obudową (LP) i czujnikiem ABS. Kontrolka ABS zaczęła się pokazywać po tej wymianie. Z przerwami, a teraz prawie non stop. Dziś odpaliłem auto po czterech dniach postoju na terminalu (dwa razy w miesiącu mustruję na pokładzie promów Stena Line) i ABS się nie zaświecił po odpaleniu. Ale zatankowałem paliwo na stacji oddalonej o ok 1 km od terminala, i po tankowaniu ABS "wrócił" na deskę.
1. Czy możliwe, że w wymienionym łożysku czujnik ABS jest do d..,. albo po wymianie był ok, by teraz się psuć?
2. Czy wadliwy czujnik ABS może mieć wpływ na działanie (nie działanie) wskazówki prędkościomierza?
3. Jak to sprawdzić, by się upewnić, że to czujnik ABS, a nie impulsator w skrzyni biegów - lub na odwrót?
4. Jeśli impulsator, czy można go gdzieś kupić?
Dzwoniłem do znajomych z Inter Cars i BHMD (to koło mnie, coś jak Inter Cars, tyle, że lepsze! Moim zdaniem, oczywiście!) i takiego czegoś nie mają w ofercie. Podejrzewam, że impulsator można wymienić wyłącznie, gdy się wymieni jakiś większy element go zawierający - podobnie jak łożysko z czujnikiem ABS - trzeba je kupić "z obudową".
5. Może ktoś ma taki impulsator do odstąpienia?
Będę wdzięczny za każdą pomoc w powyższych kwestiach.
Pozdrawiam po marynarsku - ahoj!
Ostatnio zmieniony 15 cze 2018, 18:14 przez Onemanband, łącznie zmieniany 2 razy.
Bez muzyki życie byłoby pomyłką
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jeżeli to wymieniłeś w całości to musi działać chyba że coś ci pożarło kabelki i coś nie styka, trza je sprawdzić aż do komputera.Onemanband pisze: ↑15 cze 2018, 18:06
Niedawno zmieniłem łożysko z całą obudową (LP) i czujnikiem ABS.
Jaki błąd pokazuje komputer, czy teraz jak pokazuje się kontroka abs też są problemy z licznikiem?.Onemanband pisze: ↑15 cze 2018, 18:06 Kontrolka ABS zaczęła się pokazywać po tej wymianie. Z przerwami, a teraz prawie non stop. Dziś odpaliłem auto po czterech dniach postoju na terminalu (dwa razy w miesiącu mustruję na pokładzie promów Stena Line) i ABS się nie zaświecił po odpaleniu. Ale zatankowałem paliwo na stacji oddalonej o ok 1 km od terminala, i po tankowaniu ABS "wrócił" na deskę.
Błędy ABS
C0035 Otwarty obwód sensora koła przednie lewe
C0040 Otwarty obwód sensora przedniego prawgo koła
C0045 Otwarty obwód sensora tylnego lewego koła
C0050 Otwarty obwód tylnego prawego koła
C0060 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przedniego lewego wylotowego zaworu elektromagnet.
C0065 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przedniego lewego wlotowego zaworu elektromagnet.
C0070 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przedniego prawego wylotowego zaworu elektromagnet.
C0075 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przedniego prawego wlotowego zaworu elektromagnet.
C0080 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego tylnego lewego wylotowego zaworu elektromagnet.
C0085 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego tylnego lewego wlotowego zaworu elektromagnet.
C0090 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego tylnego prawego wylotowego zaworu elektromagnet.
C0095 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego tylnego prawego wlotowego zaworu elektromagnet.
C0110 Za słabe napięcie obiegu prądowego pompy zwrotnej
C0121 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przekaźnika zaworów
C0141 Przedni prawy elektrozawór pierwotny TC, nieprawidłowe działanie obiegu prądowego
C0146 Przedni prawy elektrozawór przełączający TC, nieprawidłowe działanie obiegu prądowego
C0151 Przedni lewy elektrozawór pierwotny TC, nieprawidłowe działanie obiegu prądowego
C0156 Przedni lewy elektrozawór przełączający TC, nieprawidłowe działanie obiegu prądowego
C0161 Przerwany obwód włącznika hamulców
C0236 Brak sygnału prędkości silnika
C0241 Redukcja momentu obrotowego silnika, nieprawidłowy sygnał
C0244 Wejście momentu obrotowego silnika, brak sygnału
C0245 Sygnał obiegu prądowego czujnika koła poza wymaganym zakresem nominalnym
C0550 Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
C0551 Kodowanie wariantowe Traction Control (TC)
C0800 Napięcie akumulatora poza zakresem
Ostatnio zmieniony 15 cze 2018, 19:31 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
- PSiejka
- Przeglądacz
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
- Auto: Zafira B 1.9CDTi
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
U mnie z prędkościomierzem jest inny problem. Jak jadę autem to ni stąd ni z owąd wskakuje mi prędkość 220 km/h, i prędkościomierz zachowuje się tak jakby to 220 było zerem. Generalnie wskazówka zostaje na tym 220. Po kilku, kilkunastu minutach z wyłączonym autem po włączenie kluczyka w pozycję II, wskazówka skokami wraca do zera, jednak do momentu jej powrotu do 0 inne wskaźniki np. stan paliwa, nie działają dopiero jak wskazówka prędkościomierza zejdzie na zero ożywają. Po odpalaniu i ruszeniu przez jakiś czas nawet działa normalnie. Moje pytania są takie.
1. Co to za usterka?
2. Czy da radę wymienić sam prędkościomierz?
3. Czy da radę tak wymienić całą szafę aby został licznik kilometrów?
1. Co to za usterka?
2. Czy da radę wymienić sam prędkościomierz?
3. Czy da radę tak wymienić całą szafę aby został licznik kilometrów?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Może podepnij pierwsze komputer odczytasz co jest w wskaźnikach i w podwoziu czyli abs.Co do licznika to chyba masz vdo kupisz cały w dobrej cenie tylko nie Angielski potem ustawisz sobie orginalny przebieg,co do wymiany części do licznika odradzam szkoda kasy.Problemy z prętkością u ciebie to np przedni lewy abs lub słaby kontakt licznika w gnieździe w desce no ale też i uszkodzony sam licznik.
- PSiejka
- Przeglądacz
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
- Auto: Zafira B 1.9CDTi
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No dzięki za info, ale pociągnę dalej. Mówisz czujnik ABS. Na komputerze pokładowym mam komunikat sygnalizujący jakieś problemy w układzie hamulcowym. Komunikat jest mimo zrobienia remontu całego układu hamulcowego. Kumpel który mi robił ten remont mówi, że to może być problem z jakimś kabelkiem elektrycznym, co prawda mówił o czujniku zużycia klocków, ale czy to może być tutaj problem?Dziadek13 pisze: ↑19 lip 2018, 19:18 Może podepnij pierwsze komputer odczytasz co jest w wskaźnikach i w podwoziu czyli abs.Co do licznika to chyba masz vdo kupisz cały w dobrej cenie tylko nie Angielski potem ustawisz sobie orginalny przebieg,co do wymiany części do licznika odradzam szkoda kasy.Problemy z prętkością u ciebie to np przedni lewy abs lub słaby kontakt licznika w gnieździe w desce no ale też i uszkodzony sam licznik.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie kabelku od klocków a przednie lewe koło od piasty idzie kabelek dwu żyłowy i jest łączony wtyczką może tam jest jakiś nie kontakt.
Ten komunikat na komputerze pokładowym można wyłączyć czyli mostkując te kabelki idące do klocków,po prostu wymienił klocki bez czujników,kabelków http://www.opel-shop.pl/product_info.ph ... ts_id=1567
Ten komunikat na komputerze pokładowym można wyłączyć czyli mostkując te kabelki idące do klocków,po prostu wymienił klocki bez czujników,kabelków http://www.opel-shop.pl/product_info.ph ... ts_id=1567
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, 15:03 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Z doświadczenia zadam pytanie: czy przez "całkowity remont układu hamulcowego" rozumiesz tez wymiane piast kół? Jeżeli tak to jakiej firmy były to piasty? Wymieniłem w zeszłym roku piasty kół przednich na nowe - chińskie - bo tańsze... po kilku miesiącach wymieniłem je na kolejne tym razem "europejskie" a przynajmniej bradnowane przez europejskiego producenta. Dlaczego wymieniałem? Bo padł prędkościomierz a dokładniej układ ABS - a jeszcze dokładniej "czujnik"/impulsownik czy jego część w lewej chińskiej piaście.
Tak więc zamiast szukac dziury w "całkowitym remoncie układu hamulcowego" przyjmij za prawie pewnik wymianę lewej przedniej piasty na początek. Na jakąś sensowną a nie taką za 80 PLNów
Tak więc zamiast szukac dziury w "całkowitym remoncie układu hamulcowego" przyjmij za prawie pewnik wymianę lewej przedniej piasty na początek. Na jakąś sensowną a nie taką za 80 PLNów
- PSiejka
- Przeglądacz
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
- Auto: Zafira B 1.9CDTi
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No tutaj kumpel mi nie założy chińszczyzny. Remont układu hamulcowego, tarcze, klocki, przewody...thor_ pisze: ↑20 lip 2018, 15:44 Z doświadczenia zadam pytanie: czy przez "całkowity remont układu hamulcowego" rozumiesz tez wymiane piast kół? Jeżeli tak to jakiej firmy były to piasty? Wymieniłem w zeszłym roku piasty kół przednich na nowe - chińskie - bo tańsze... po kilku miesiącach wymieniłem je na kolejne tym razem "europejskie" a przynajmniej bradnowane przez europejskiego producenta. Dlaczego wymieniałem? Bo padł prędkościomierz a dokładniej układ ABS - a jeszcze dokładniej "czujnik"/impulsownik czy jego część w lewej chińskiej piaście.
Tak więc zamiast szukac dziury w "całkowitym remoncie układu hamulcowego" przyjmij za prawie pewnik wymianę lewej przedniej piasty na początek. Na jakąś sensowną a nie taką za 80 PLNów
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Czyli nie PIASTY a tu akurat w piaście problem na 99% jest. I na 199% w lewej przedniej.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 11:04 przez thor_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Onemanband
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 paź 2016, 16:48
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Skąd idzie sygnał do prędkościomierza? W innych autach był czujnik w skrzyni biegów. W zośce nie widzę nic podobnego. Czy impuls na prędkościomierz idzie z czujnika położenia wału? Zeruję licznik dzienny przy każdym tankowaniu. Zrobiłem ok 250 km ale licznik pokazuje 2,5 km. Rzeczywiście raz si€ podniósł i działał przez taku dystans. ABS non stop włączony. Czy ABS sprzężony jest z prędkościomierzem? Jeśli tak czemu nieraz prędkościomierz dziala choc ABS się świeci lub na odwrót?
Bez muzyki życie byłoby pomyłką
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Prędkość bierze z czujnika ABS , jeśli nie działa Ci ABS to znaczy ze czujnik się zepsuł. Podpiąć pod komputer i zobaczyć który nie działa, pewnie to ten który daje też sygnał na prędkościomierz
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Lewe koło od kierowcy daje impulsy na prędkościomierz.
Jest o tym już kilkakrotnie pisane w tym temacie.
Trzeba zmienić piastę.
Tu masz pokazane jak to zrobić viewtopic.php?f=33&t=13766
Jest o tym już kilkakrotnie pisane w tym temacie.
Trzeba zmienić piastę.
Tu masz pokazane jak to zrobić viewtopic.php?f=33&t=13766
Ostatnio zmieniony 10 sie 2018, 20:29 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, mam problem z licznikami w Zafirze A, otóż liczniki raz działają raz nie. Zazwyczaj działają one gdy jest wilgotno np rano. Czasami działają przy odpalaniu 3x z rzędu a czasami w ogóle, chodzi tutaj o wszystkie wskazówki bo kontrolki się wyświetlają i działają bezproblemowo. Na pewno nie jest to problem z piastami ponieważ wszystkie zostały wymienione. Jakieś pomysły?