Przydały by się dane silnika. Uzupełnij dane w profilu.Espex pisze: ↑03 mar 2018, 23:05 Witam
Problem polega na tym że przy odpalaniu leci duza niebieska chmura (przez ok 1-2min)
komputer wykazuje trzy błędy:
P0105 - Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie
(02) - Nie występuje
P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje
P1405 - Pozycja liniowy systemu recyrkulacji gazu wydechowego (EGR)
(00) - Nie występuje
[A] [B] Dym z rury wydechowej
Moderator: Mariusz
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
A jak wygląda sytuacja z poziomem oleju?Espex pisze: ↑03 mar 2018, 23:05 Witam
Problem polega na tym że przy odpalaniu leci duza niebieska chmura (przez ok 1-2min)
komputer wykazuje trzy błędy:
P0105 - Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie
(02) - Nie występuje
P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje
P1405 - Pozycja liniowy systemu recyrkulacji gazu wydechowego (EGR)
(00) - Nie występuje
Objawy wskazywałyby na pierścienie.
Oczywiście!
@mariusz131 Opel Zafira A 2000r 1.6 16v 101km X 16 XEL
@janekW67 Sytuacja z olejem jest bym powiedział że dość dobra, iż ostatni raz olej sprawdzałem około 3mie. temu jak wymieniałem simeringi na wale i przejechałem 700km, musiałem dolać nie całą 200ml oleju
@janekW67 Sytuacja z olejem jest bym powiedział że dość dobra, iż ostatni raz olej sprawdzałem około 3mie. temu jak wymieniałem simeringi na wale i przejechałem 700km, musiałem dolać nie całą 200ml oleju
OPEL, ZAFIRA-A
Samochód Osobowy, van
1598 cm3, benzyna
Samochód Osobowy, van
1598 cm3, benzyna
- piokraz
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19dth
Dzień Dobry
Ostatnio zauważyłem biały dym wydobywający się z rury wydechowej podczas rozruchu na zimnym silniku. Auto w nocy parkuję w garażu, w którym temperatura rano oscyluje w granicach 16 st.C, kiedy na zewnątrz jest koło 8. Wcześniej niczego niepokojącego nie zauważyłem, ale ostatnio kiedy odpalałem rano auto, to pojawiał się biały dymek. Zwykle silnik uruchamia się po jednym obrocie. Auto stoi jakieś 3 dni w garażu, potem trasa 800 km i tak na zmianę . Przy rozruchu musi się obrócić ze 3 razy, żeby auto zapaliło i białego dymu jest wtedy dużo więcej. Wymieniłem akum. na nowy, ale dalej podobnie.
Dym wydobywa się wydechu przez około sekundę, dwie i potem już nie. Silnik potem pracuje równo, nic nie przerywa ani nie gaśnie, obroty nie falują. Kiedy uruchamiam auto na rozgrzanym silniku, wtedy żadnego dymka nie puszcza. Uprzedzając pytania płynu chłodniczego z silnika nie ubywa, a oleju też ubywa w normie ( czyli jakieś 0,8 l na 15tys km, między wymianami ) jak w każdym aucie z turbosprężarką. Ponadto nadmienię, że silniki ma usunięty filtr DPF.
Wiem, że ten temat przewija się na różnych forach i dotyczy diesli różnych producentów. Jedni to radzą ignorować i piszą, że silniki diesla tak mają i że dramatu nie ma.
Od czego zacząć ?
Pialiście o o uszczelkach pod zaworami ?
Ktoś wymieniał takie uszczelki jaki koszt ?
Ostatnio zauważyłem biały dym wydobywający się z rury wydechowej podczas rozruchu na zimnym silniku. Auto w nocy parkuję w garażu, w którym temperatura rano oscyluje w granicach 16 st.C, kiedy na zewnątrz jest koło 8. Wcześniej niczego niepokojącego nie zauważyłem, ale ostatnio kiedy odpalałem rano auto, to pojawiał się biały dymek. Zwykle silnik uruchamia się po jednym obrocie. Auto stoi jakieś 3 dni w garażu, potem trasa 800 km i tak na zmianę . Przy rozruchu musi się obrócić ze 3 razy, żeby auto zapaliło i białego dymu jest wtedy dużo więcej. Wymieniłem akum. na nowy, ale dalej podobnie.
Dym wydobywa się wydechu przez około sekundę, dwie i potem już nie. Silnik potem pracuje równo, nic nie przerywa ani nie gaśnie, obroty nie falują. Kiedy uruchamiam auto na rozgrzanym silniku, wtedy żadnego dymka nie puszcza. Uprzedzając pytania płynu chłodniczego z silnika nie ubywa, a oleju też ubywa w normie ( czyli jakieś 0,8 l na 15tys km, między wymianami ) jak w każdym aucie z turbosprężarką. Ponadto nadmienię, że silniki ma usunięty filtr DPF.
Wiem, że ten temat przewija się na różnych forach i dotyczy diesli różnych producentów. Jedni to radzą ignorować i piszą, że silniki diesla tak mają i że dramatu nie ma.
Od czego zacząć ?
Pialiście o o uszczelkach pod zaworami ?
Ktoś wymieniał takie uszczelki jaki koszt ?
- Przemasek1992
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 13 cze 2018, 20:18
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Łęczyca
- Auto: Opel Zafira 1.8 16v 125 km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Zafira lekko kopci przy przegazowaniu to chyba normalne ale przy ujmowaniu gazu kopci więcej na jakby niebieski kolor... Dodam że bierze dużo oleju to jest pół litra na 1000. Czy ten silnik to już złom?
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
1.8 16V były znane z olejozernosci. Potrafiły brać nawet 0,5 litra na 1000, więc pobór oleju nie świadczy jeszcze o czymś złym. Kopcenie także może być spowodowane błahymi usterkami. Trudno oszacować kondycję silnika, ale niebieski kolor dymu oznacza raczej, że nie jest tak źle. Aby jednak dobrze ocenić, trzebaby zrobić kilka pomiarów i oceniać dopiero na tej podstawie.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 kwie 2019, 13:23
- Imię: Slawek
- Lokalizacja: Wielkopolskie Poznań
- Auto: Opel Zafira a 1.6 16v
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Witam serdecznie,
jestem posiadaczem Zafiry 1.6 16V
Mam problem z silnikiem. Pojawił się on od niedawna, a mianowicie po wymianie oleju pod koniec listopada i zrobieniu ok. 2500 km zauważyłem, że przy odpalaniu jest zadymienie na niebiesko.
Nie występowało to często, a ostatnio ruszając ze świateł w lusterku zobaczyłem chmurkę dymu. Przy stałej jeździe nie wydobywa się dym za samochodem tylko po dłuższym postoju.
Czy to uszczelniacze zaworów ?
Pozdrawiam
poprawiłem słowotwórstwo - Sebu$
jestem posiadaczem Zafiry 1.6 16V
Mam problem z silnikiem. Pojawił się on od niedawna, a mianowicie po wymianie oleju pod koniec listopada i zrobieniu ok. 2500 km zauważyłem, że przy odpalaniu jest zadymienie na niebiesko.
Nie występowało to często, a ostatnio ruszając ze świateł w lusterku zobaczyłem chmurkę dymu. Przy stałej jeździe nie wydobywa się dym za samochodem tylko po dłuższym postoju.
Czy to uszczelniacze zaworów ?
Pozdrawiam
poprawiłem słowotwórstwo - Sebu$
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2019, 19:06 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Strasznie chaotycznie napisałeś tego posta. Jak dobrze zrozumiałem to o co Ci chodzi, to masz rację. Mogą to być uszczelniacze zaworowe.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 kwie 2019, 08:08
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Cześć, mam parę pytań, mianowicie od jakiegoś czasu mam problem z moją Zafirka, na zimnym silniku po odpaleniu nie puszcza chmury lecz gdy się ruszy i doda się czasami za dużo gazu potrafi puścić dymek niebieski, gdy auto popracuje na wolnych obrotach to podczas ruszania puszcza niebieski dym i czuć spalony olej, ogólnie co jakieś 2500tys muszę dolać około litra, mój mechanik ma wątpliwości jeśli chodzi o to czy to napewno silnik jest wadliwy elementem(w ASO powiedziano mi że to wina pierścieni olejowych) natomiast mój mechanik obstawia turbine ale nie jest pewny. Błędów żadnych nie wykrywa, auto ma moc, możecie coś doradzić? Ewentualnie może macie kogoś z Łodzi żeby mógł ocenić co się dzieje?