[B] Znalazłem złącze, wtyczkę, gniazdo, przycisk, itp...
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zauważyłem ostatnio czujnik w .agistrali wodnej i jego kabelek.
https://imgur.com/OdLgGfi
Przez tą przelotkę wchodzi do kabiny:
https://imgur.com/xBt6M2J
To chyba nie jest oryginalne ?
https://imgur.com/OdLgGfi
Przez tą przelotkę wchodzi do kabiny:
https://imgur.com/xBt6M2J
To chyba nie jest oryginalne ?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2018, 17:20 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
W tym miejscu oryginalnie jest odpowietrznik, przynajmniej w wersji 120KM
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Właśnie szukałem w internecie zdjęć tego silnika i w oplu i w fiatach i samej magistrali wodnej i wszędzie jest odpowietrznik. Ktoś sobie wskaźnik temperatury kiedyś dorabiał
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie przyszło mi to do głowy. Sprawdzę czy pojawia się tam jakieś napięcie po odpaleniu.
Edycja:
Napięcie się tam nie pojawia, ani po zapłonie, ani po odpaleniu, ani po rozgrzanie silnika. Natomiast kabelek i ta miedź/ mosiądz wkręcone w rurkę magistrali mają bardzo duży opór względem masy 5,85kO więc coś to musi być
Edycja:
Napięcie się tam nie pojawia, ani po zapłonie, ani po odpaleniu, ani po rozgrzanie silnika. Natomiast kabelek i ta miedź/ mosiądz wkręcone w rurkę magistrali mają bardzo duży opór względem masy 5,85kO więc coś to musi być
Ostatnio zmieniony 29 mar 2018, 06:58 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
To coś jest wkręcone zamiast odpowietrznika i wolę tego nie wykręcać bo jak zacznie cieknąć to będę miał problem. Opór zmienia się z temperaturą więc to na pewno jakiś czujnik.
Od zakupu obok lewarka zmiany biegów była oprawka na diodę tylko sama główka diody była ulamana. Od RECa lecą dwa kabelki w stronę przodu samochodu. Kabelek od czujnika przechodzi pod kierownica w osłonę lewego prógu. Wystaje z stamtąd nieoryginalnie wyglądająca taśma 5 żyłowa i 6 nieoryginalnych kabelków. Z tego galimatiasu 2 idą do diody a reszta nie wiem gdzie. Chciałem zdjąć przednią część obudowy progu ale chyba trzeba najpierw odkręcić obudowę kolumny i maskownię pod kolumną. Wydaje mi się że ktoś zrobił sobie diodę informującą o wypalanie DPFa na podstawie załączenia ogrzewania tylnej szyby, ale uwzględniając temperaturę płynu i Bóg wie co jeszcze. Poszedłem na łatwiznę, wstawiłem diodę 12V i zobaczę kiedy się zapali
Od zakupu obok lewarka zmiany biegów była oprawka na diodę tylko sama główka diody była ulamana. Od RECa lecą dwa kabelki w stronę przodu samochodu. Kabelek od czujnika przechodzi pod kierownica w osłonę lewego prógu. Wystaje z stamtąd nieoryginalnie wyglądająca taśma 5 żyłowa i 6 nieoryginalnych kabelków. Z tego galimatiasu 2 idą do diody a reszta nie wiem gdzie. Chciałem zdjąć przednią część obudowy progu ale chyba trzeba najpierw odkręcić obudowę kolumny i maskownię pod kolumną. Wydaje mi się że ktoś zrobił sobie diodę informującą o wypalanie DPFa na podstawie załączenia ogrzewania tylnej szyby, ale uwzględniając temperaturę płynu i Bóg wie co jeszcze. Poszedłem na łatwiznę, wstawiłem diodę 12V i zobaczę kiedy się zapali
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 03 paź 2017, 12:03
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam.
Znalazłem wtyczkę jak niżej. Jest ona z prawej strony, w skrytce, w bagażniku. Czy może to być wtyczka od gniazda zapalniczki (dodam że nie mam podłączonego gniazda zapalniczki w bagażniku) ?
Znalazłem wtyczkę jak niżej. Jest ona z prawej strony, w skrytce, w bagażniku. Czy może to być wtyczka od gniazda zapalniczki (dodam że nie mam podłączonego gniazda zapalniczki w bagażniku) ?
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Tak, to gniazdo 12V (nie zapalniczki )
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 03 paź 2017, 12:03
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
No tak Ale jak widać wiadomo o co chodziło
Dziękuję
Dziękuję
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lip 2017, 12:47
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Krk
- Auto: Zafira B 2.2 DIRECT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
Siemanko, znalazłem dwie wtyczki, w sumie to trzy.
Jedna za zbiorniczkiem płynu chłodzącego, pod mechanizmem wycieraczek praktycznie w samym rogu A dwie pod podszybiem jak zdemontujemy to są dwie wtyczki niepodłączone. Chodzi o te zaznaczone na niebiesko, ta na żółto jest od tego czujnika jakości powietrza
Może ktoś wie od czego?
Jedna za zbiorniczkiem płynu chłodzącego, pod mechanizmem wycieraczek praktycznie w samym rogu A dwie pod podszybiem jak zdemontujemy to są dwie wtyczki niepodłączone. Chodzi o te zaznaczone na niebiesko, ta na żółto jest od tego czujnika jakości powietrza
Może ktoś wie od czego?