silnik 2.2 DTI - prośba o opinię

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#16 Post autor: chabretti »

Moja z 2003 i 220000 przebiegu. Od wymiany do wymiany co 15000 Valvoline max life diesel 10w40 bez dolewek :). U mnie niebawem 4lata :)

pierre80
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 05 cze 2013, 20:07
Imię: Michał
Lokalizacja: W-WA
Auto: Zafira B 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#17 Post autor: pierre80 »

A ja do swojej Zośki leję EDGE 5W30 i po kolejnej wymianie chodzi lepiej niż poprzednio.
Przestał dymić na czarno i ciszej chodzi.
Tylko klima mu ostatnio padła ale to bez związku

pierre80
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 05 cze 2013, 20:07
Imię: Michał
Lokalizacja: W-WA
Auto: Zafira B 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#18 Post autor: pierre80 »

grzegorzlipka pisze:Witam wszystkich. Ja do zakupu mojej zafiry podchodziłem z dystansem, szukałem raczej mazdy 6 pod LPG ale niestety moja żona nie chciała słyszeć o osobowym albo kombi. Padło na zafirę, bardziej pod presją żony niż z chęci kupna.
Kupiłem zafirkę z 2005 2.2 DTI OPC , załadowałem ją zakupami no i w drogę do domu w UK. Średnie spalanie w trasie 6.9l /100km (średnia prędkość 130-140km/h)
spalanie 5.8l - 6.2l ( średnia prędkość 110-120km/h). Tyle pokazywał mi komputer. Po przyjeździe do mojej miejscowości (jak wspomniałem mieszkam w UK) przy terenie troszkę górzystym i jazdą po mieście spalanie w granicach 10.3l. Wszystko zależy od jazdy i od tego jak ciężką ma się nogę. Staram się jeździć w miarę stabilnie i spokojnie ale czasami lubię docisnąć mu troszkę i wtedy bardzo mi się podoba jak się zbiera!!! Nie obyło się bez kłopotów podczas podróży kilka razy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka z kluczem iturbo przestało działać (spadek moc) no i dowiedziałem się że najprawdopodobniej to czujnik EGR. Po zatrzymaniu się i odpaleniu silnika ponownie wszystko wróciło do normy, ale to są juz pierwsze objawy że trzeba coś zrobić z czujnikiem EGR. Mimo to podoba mi się to auto. To jest mój pierwszy diesel i jak do tej pory jestem bardzo miło zaskoczony, zobaczymy jak będzie dalej. Pozdrawiam
A mnie jak się zapalała kontrolka i wyłączało turbo w czasie jazdy a potem ni z tego ni z owego wracało do normy to oczyściłem złączkę elektryczną od EGR i od roku cisza.
Tylko co jakiś czas - zwłaszcza jak wilgoć duża to zapalają mi się kontrolki ABS i TC i wyłącza mi trakcję i ABS.
Po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu gasną.

Ostatnio zaczęło mi chrobotać z prawej strony gdzieś w okolicach koła przedniego, ale tylko przy skręcie w lewo i przy bardzo małych prędkościach.
Najlepiej to słychać przy ruszaniu w czasie skrętu w lewo. Po lekkim odbiciu w rawo jest cisza.

Skasowany użytkownik 6483

#19 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Może kończy Ci sie przegub bo na to wskazuja opisane przez Ciebie objawy. :/

pierre80
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 05 cze 2013, 20:07
Imię: Michał
Lokalizacja: W-WA
Auto: Zafira B 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#20 Post autor: pierre80 »

grzegorzlipka pisze:Witam wszystkich. Ja do zakupu mojej zafiry podchodziłem z dystansem, szukałem raczej mazdy 6 pod LPG ale niestety moja żona nie chciała słyszeć o osobowym albo kombi. Padło na zafirę, bardziej pod presją żony niż z chęci kupna.
Kupiłem zafirkę z 2005 2.2 DTI OPC , załadowałem ją zakupami no i w drogę do domu w UK. Średnie spalanie w trasie 6.9l /100km (średnia prędkość 130-140km/h)
spalanie 5.8l - 6.2l ( średnia prędkość 110-120km/h). Tyle pokazywał mi komputer. Po przyjeździe do mojej miejscowości (jak wspomniałem mieszkam w UK) przy terenie troszkę górzystym i jazdą po mieście spalanie w granicach 10.3l. Wszystko zależy od jazdy i od tego jak ciężką ma się nogę. Staram się jeździć w miarę stabilnie i spokojnie ale czasami lubię docisnąć mu troszkę i wtedy bardzo mi się podoba jak się zbiera!!! Nie obyło się bez kłopotów podczas podróży kilka razy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka z kluczem iturbo przestało działać (spadek moc) no i dowiedziałem się że najprawdopodobniej to czujnik EGR. Po zatrzymaniu się i odpaleniu silnika ponownie wszystko wróciło do normy, ale to są juz pierwsze objawy że trzeba coś zrobić z czujnikiem EGR. Mimo to podoba mi się to auto. To jest mój pierwszy diesel i jak do tej pory jestem bardzo miło zaskoczony, zobaczymy jak będzie dalej. Pozdrawiam
A u mnie wystarczyło oczyścić złączkę elektryczną EGR bo nie kontaktowała a objawy były identyczne

schockwave
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 19:10
Imię: dawid
Auto: zafira A 2.2dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTH

#21 Post autor: schockwave »

Witam. Jako nowy posiadacz zafiry mam pytanie odnosnie silnima 2.2dti.
W dowodzie mam wpisane ze zafira ma silnik o mocy 116km. Choc bylem pewien ze powinna miec 125. I tu moje pytanie. Mam blad w dowodzie czy ten silnik ma jakos ograniczona moc? Z vinu na darmowych dekoderach nie pisze ile mam KW

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: SD72 »

Ostatnio zmieniony 25 cze 2018, 07:31 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

schockwave
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 19:10
Imię: dawid
Auto: zafira A 2.2dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTH

#23 Post autor: schockwave »

No wlasnie czytalem te tematy. Znow tutaj viewtopic.php?f=82&t=10355 jest wzmianka o 2.2dti z ovraniczona moca. Bo w dowodzie mam ze 116km a na kwitku z ubezpieczenia juz jest 125km. Da sie dokladnie po vinie to sprawdzic lub w jakis inny sposob?

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#24 Post autor: miodzik »

po Vinie da się dokładnie określić co wyjechało z fabryki.
Kwity z ubezpieczalni nie są i nie będą tutaj wyznacznikiem czegokolwiek.
Ubezpieczyciel dobiera pasujący mu opis z posiadanych przez bazę danych ubezpieczyciela opisów aut. Jeśli wybrał wersję taką jaką wybrał tak będziesz miał opisane.

Jeśli ja jako ubezpieczyciel w momencie zawierania umowy ubezpieczeniowej w wyniku błędu wprowadzę, że masz silnik benzynowy o pojemności 2.2 litra to tak będziesz miał na kwicie. Błąd jest mój oczywiście do korekty) ale ma się nijak do rzeczywistości.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Skasowany użytkownik 6483

#25 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, silniki 2,2DTi 116KM montowane były w terenowych Oplach takich jak Opel Frontera. Może ktoś wcześniej wymieniał silnik i zamontował od Fontery?

schockwave
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 19:10
Imię: dawid
Auto: zafira A 2.2dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTH

#26 Post autor: schockwave »

Dziekuje za odpowiedzi. Silnik nie byl wymieniany na 100%. Czyli ma 125km i tyle. Tylko ciekawi mnie dlaczego w dowodzie jest 86kw. I kto popelnil blad. Ja sam nie moglem dojsc do ladu. Bo np katalog intercarsu tez pokazuje ze byla wersja 115 i 125. Lokalny sprzedawca tez mnie zapytal o to ile mam Km.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#27 Post autor: miodzik »

Zdekoduj vin. To rozwieje Twoje wątpliwości.
Osobiście nie wierzę w wymianę silnika lub przeszczepy w Twoim przypadku.

Zdecydowanie stawiam na lekki bałagan w papierach i tyle.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

schockwave
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 19:10
Imię: dawid
Auto: zafira A 2.2dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTH

#28 Post autor: schockwave »

W0L0TGF7542218121 to prosze mi sprawdzic jesli ktos ma jakis program. Bo dekodery na www nie pokazuja mi tak dokladnych parametrow

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: Bodek »

schockwave pisze: 26 cze 2018, 06:50 W0L0TGF7542218121 to prosze mi sprawdzic jesli ktos ma jakis program. Bo dekodery na www nie pokazuja mi tak dokladnych parametrow
VIN: W0L0TGF7542218121 Kod modelu: 0QX75 Kod opakowania: PW52 Adnotacje REG: 666AKN67 Data produkcji: 08062004

Typ silnika: Y22DTR Nr seryjny silnika: 17K20396 Kod GM*Drive: XXKM

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
4:2004
2:Bochum
218121:SERIAL NUMBER

Y22DTR
Obrazek

92 kW to 125.085188792 KM
Ostatnio zmieniony 26 cze 2018, 19:34 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”