kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Witam mam taki problem z zafirka z 2002 i silnikiem 1.8 125km. Po remoncie silnika wywala blad p0303 i blad p0335 czyli wypadanoe zaplonu i czujnik walu. Czujnik walu wymienem lecz jak jade na trasie i chce go przycisnac po 3 tys obrotow to wtedy wywala mi zaplon na cylindrze i nie ma sy jechac. A jak jade do 2.5tys obrotow to jest wszystko ok. Co to moze byc bo moj mechanik sie juz poddaje
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 gru 2016, 17:59
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Opel Zafira A 1.6
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Witam.
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka autko z kluczem przy rozruchu i nie zgasło. Auto straciło moc. Po przejchaniu z 2 km zasiłek je i odpaliłem ponownie problem ustąpił. Wszystko działa jak należy ale po "wypedałowaniu" pokazuje błędy lecz nie umie ich odczytać . Czy ktoś może mi w tym pomóc.
Na filmie nagrałem jak to wygląda.
https://youtu.be/ODEAqABzZ7g
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka autko z kluczem przy rozruchu i nie zgasło. Auto straciło moc. Po przejchaniu z 2 km zasiłek je i odpaliłem ponownie problem ustąpił. Wszystko działa jak należy ale po "wypedałowaniu" pokazuje błędy lecz nie umie ich odczytać . Czy ktoś może mi w tym pomóc.
Na filmie nagrałem jak to wygląda.
https://youtu.be/ODEAqABzZ7g
Ostatnio zmieniony 01 lip 2018, 12:58 przez bozuch, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Pierwszy to p1600
Drugi p1550
Drugi p1550
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 gru 2016, 17:59
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Opel Zafira A 1.6
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
W takim razie 1660 To sterownik - uszkodzenie programu.
1550 Elektroniczne sterowanie przepustnicy. Zarządzanie mocą. Elektroniczny system przepustnicy w trybie awaryjnym.
Teraz nic nie świeci auto jeździ normalnie. Co z tym zrobić?
1550 Elektroniczne sterowanie przepustnicy. Zarządzanie mocą. Elektroniczny system przepustnicy w trybie awaryjnym.
Teraz nic nie świeci auto jeździ normalnie. Co z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony 01 lip 2018, 20:30 przez bozuch, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Prawdopodobnie sterownik ma zimne luty stąd te dwa błędy.Można by sprawdzić czy wtyczki mają dobry kontakt na sterowniku przelecieć je kontaktem i testować.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2018, 21:13 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 lip 2013, 08:51
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Puławy
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Witam. Dziś wymienialem uchwyt obudowy filtra powietrza.Odkrecalem wąż od obudowy ,przeplywomierz . Po złożeniu odpalam auto a Tu kontrolka auto z kluczykiem i brak mocy. Czyżbym coś źle zrobił. Pomóżcie.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Przesledz recznie jeden z przewodow zamocowanych do obudowy filtra powietrza jeden z nich idzie do przepustnicy .
Z tylu , odkrec pokrywe silnika bedzie duzo latwiej tam dojsc
Z tylu , odkrec pokrywe silnika bedzie duzo latwiej tam dojsc
bazyliszek72
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tam masz jeden wężyk pod tym wężem z przepływomierzem idzie do ez od turbo może wyleciał sprawdź, sprawdź też kabelki we wtyczce przy przepływomierzu może któryś urwany innej możliwości nie widzę żebyś mógł uszkodzić no ale zawsze jest jakieś ale..
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 cze 2017, 11:35
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: zafira a 1.8
- Model: za
- Oznaczenie silnika: z18xe
Witam. Niedawno wymieniłem miskę olejowa i uszczelniali mi silnik przy czujniku położenia wału. po tych naprawach przejechałem z 20km i było Oki. Potem zatankowalem i cyk check engine. Silnik pracuje równo ładnie nie dusi się. Zdiolem klemy na 5 min i nic nie pomogło... Co się mogło stać... i pytanie numer dwa poprzedni właściciel naprawiam samochód u kowala. Mam zmostowany czujnik poziomu oleju. Jak to odmostowalem to przy zegarach nic się nie pojawiło tylko na komputerku jest jakiś inny czujnik który w razie czego wywali kontrolne oleju ?
kontrolka po nocy zgasła odpaliłem na jalowym biegu pochodził parę min przegazowalem go parę razy i narazie się niezapalila
kontrolka po nocy zgasła odpaliłem na jalowym biegu pochodził parę min przegazowalem go parę razy i narazie się niezapalila
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2018, 09:23 przez Putek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 paź 2018, 13:51
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Na wstępie zaznaczam, że listę tematów do przeczytania już mam, błędy będą odczytane po powrocie do domu.
Pierwsza dłuższa wyprawa Zośką niestety nie odbyła się bez przygód.
Po przejechaniu ok. 30 kilometrów z prędkością powyżej 100 km/h mignęła ikonka "auta z kluczem", po kolejnych kilku minutach raz jeszcze.
Kolejny raz zapaliła się na stałe.Maks 90 hm/h, 3000 rpm, turbo nie ma, czyli tryb awaryjny.
Po zatrzymaniu się na MOP i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka zgasła.
Niestety taki sam scenariusz powtórzył się jeszcze dwa razy.
Z kolei jazda ze zmienną prędkością 50-100 km/h nie powodowała problemów (drogi krajowe, miasta, wioski).
Pytanie podstawowe - mogę w niedzielę wracać do domu bez ryzyka całkowitego zatrzymania?
Pytanie dodatkowej - co mogę na szybko sprawdzić we własnym zakresie i ewentualnie ogarnąć ze śrubokrętem i trytytkami?
Z góry dzięki za info. Temat wedle uznania adminów do scalenia lub usunięcia po jakimś czasie.
Pierwsza dłuższa wyprawa Zośką niestety nie odbyła się bez przygód.
Po przejechaniu ok. 30 kilometrów z prędkością powyżej 100 km/h mignęła ikonka "auta z kluczem", po kolejnych kilku minutach raz jeszcze.
Kolejny raz zapaliła się na stałe.Maks 90 hm/h, 3000 rpm, turbo nie ma, czyli tryb awaryjny.
Po zatrzymaniu się na MOP i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka zgasła.
Niestety taki sam scenariusz powtórzył się jeszcze dwa razy.
Z kolei jazda ze zmienną prędkością 50-100 km/h nie powodowała problemów (drogi krajowe, miasta, wioski).
Pytanie podstawowe - mogę w niedzielę wracać do domu bez ryzyka całkowitego zatrzymania?
Pytanie dodatkowej - co mogę na szybko sprawdzić we własnym zakresie i ewentualnie ogarnąć ze śrubokrętem i trytytkami?
Z góry dzięki za info. Temat wedle uznania adminów do scalenia lub usunięcia po jakimś czasie.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 09:40
- Imię: marcin
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Miałem taki sam problem i kilka rzeczy na to miało wpływ. Klapy wirowe zostały zablokowane mechanicznie oraz komputerowo tak samo egr. Dodatkowo wpadł nowy overboost i czujnik doładowania bo wg kompa też przeklamywały.