[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#61 Post autor: Anony Mous »

Mini fotorelacja z wywalenia dpf'a

1. Wgrywamy nowe orprogramawanie przez obd (prawdopodobnie roczniki od 2007 w górę) lub bezpośrednio przez sterownik, który trzeba wyciągnąć z nadkola

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

2. Sterownik na stół (w autach gdzie nie poszło zgrywanie przez OBD) i laptop do działania. Sterownik musi zostać otawarty i jak widać na fotce styki od fejsa zjeżdzają w dół 'po winidzie' aby bezpośrednio się wpiąć do układu.

Obrazek



Uploaded with ImageShack.us

3. Zakładamy z powrotem sterownik w nadkole i juz wysztko gra. Opcom pokazuje nasycenie 0% i 0 km od ostatniego wypalania. Takze w programie auta dpf dalej istnieje.

4. tłumikarz bierzę się za dpfa. Normlanie powienien go wyciągnąć na zewnątrz auta i dużo szybciej by go wydłubał. Nasz nie miał odpowiedzniego sprzętu i dłubał pod spodem. Wszsytko ok, ale robił to 3 godziny zamiast max 1 godz. Wszystkie czujniki są z powrotem wkręcone. Czujniki ciśnień nie grają już żadnej roli ale muszą byc w układzie aby prąd przez nie przepływał (impedancja). Natomiast czujnik temp jest dalej potrzebny i jak go szlag trafi....a były przypadki...trzeba go wymienić bo on pełni swoja funkcja nie tylko w układzie dpf ale w ogóle reguluję np dawki paliwa (jeśli dobrze zrozumiałem). Wspawana prosta rurka w środku nie jest konieczna w przypadku opla bo dpf jest daleko za silnikiem. Według v-techu oraz TunaForca to wybór klienta.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Jak komuś nie zależy na estetyce, można śmiało ciąć od dołu bez wykręcania dpfu, i wtedy czas operacyjny max 30 min. Tak zrobił kolega licznik. Jego fotka:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

tuneforce mówił też że nie da się wspawac rurki bo nie ma do czego z jednej strony gdzie jest katalizator....i ma rację. Trzeba by było wyciąć katalizator lub wspawać nową ściankę za katalizatorem do ktorej można by wspawać rurkę. To oczywiscie podwyższa koszty z około 100 na 300-400zł. Fotka kolegi licznika:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
5. Czyli generalnie chodzi o to, że nowy program syganlizuje strownikowi, że nasyscenie jest cały czas 0% czyli sterownik nie odpala wypalania, no bo po co. Skoro wypalanie nie startuje, to dpf by sie szybko zapchał i auto by nie odpaliło. Dlatego też trzeba go wydłubąć i tyle.

6. Czas operacyjny. Jeśłi przez OBD to max 0.5 godz. Jeśli na stole to po prostu trzeba doliczyc czas na sciągniecie koła, poluzowanie nadkola, wyjecie sterownika z nadkola, rozkręcnie sterownika za pomocą wypalarki, zgranie programu a potem odwrotna kolejność. Czyli około 1 godz. Natomiast wawalanie dpf to 1.5 do 2.5 godz w zależności od sprawności, doświadczenia i sprzętu tłumikarza. Tak jak pisałem, z przodu dpf jest przykręcony na trzech śrubach natomiast z tyłu przechodzi w rurę prowadzącą aż do tłumika. Normlanie tłumikarz powinien przeciąć tę rurę a potem ja założyc na nowej objemce. Gdyby ją przeciął to by kulturalnie wyjął całą puszkę na zewnątrz i wydłubał go w max 0.5 godz. Nasz nie miał objemki wiec nie dął rady wyciągnąc puszki i wszystko robił pod autem w bardzo niewygodnej, time-consuming pozycji.

zorro

#62 Post autor: zorro »

Kaliope - powiedz czy czujniki przy filtrze DPF zostały wyłączone czy dalej działają?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2229
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#63 Post autor: Pszczyna »

Mam wrażenie że szybciej spada pobór paliwa gdy odpalimy zimny silnik ,

Anony Mous

#64 Post autor: Anony Mous »

zorro pisze:Kaliope - powiedz czy czujniki przy filtrze DPF zostały wyłączone czy dalej działają?
Czujniki ciśnień są i muszą być bo komputer musi je widzieć po przez pomiar odpowiedniej impedancji prądowej, w przeciwnym wypadku byłyby błąd i auto mogłyby wejśc w tryb serwisowy. Tak więc czujnki są tak dla picu i nie spełniają żadnej roli. Natomiast czujnik temp musi zostać i dalej pełni ważną role już nie w ułądzie dpfu a a w układzie wtryskowym, tak mi tłumaczył tuneforce.

zorro

#65 Post autor: zorro »

kaliope - wiesz gdzie ten czujnik jest - przy DPF-ie czy przy katalizatorze?

Anony Mous

#66 Post autor: Anony Mous »

1. czujnik tempertury wchodzi pod spodem, do tego odcinka miedzy puszką dpfu a puszką katalizatora. Doskonale go widać na fotce kolegi licznika

[Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


2. Coś na temat usunięcia DPF:
http://www.autoporadnik.pl/eksploatacja ... t?page=0,0

lapm

#67 Post autor: lapm »

zorro pisze:Kaliope - powiedz czy czujniki przy filtrze DPF zostały wyłączone czy dalej działają?
Czujnik cisnienia nadal pokazuje wartosci, ale mam nadzieje, ze nie bedzie pokazywal bledu, bo tam juz nie bedzie takiego cisnienia, a jezeli chodzi o temp. to maja dzialac, bo nie tylko dpf z nich korzysta.

zdzichu

#68 Post autor: zdzichu »

1) Czyli dobrze rozumiem, ze rocznik od 2007 moga byc modyfikowane przez OBD, bez ingerencji fizycznej?
2) Kaliope, zauważyłeś jakieś różnice, jeśli chodzi o np. spalanie?

Anony Mous

#69 Post autor: Anony Mous »

zdzichu pisze:1) Czyli dobrze rozumiem, ze rocznik od 2007 moga byc modyfikowane przez OBD, bez ingerencji fizycznej?
2) Kaliope, zauważyłeś jakieś różnice, jeśli chodzi o np. spalanie?
1. Jesli przez ingerencję fizyczna masz na myśli wyciaganie sterownika, to tak. Wycinke fizyczna filtra trzeba zawsze robić

2. Za mało przejechałem, żeby cokoolwiek zauważyć. Wracając z Jaworzna do Krakowa 'ciąłem' 170-180km/h po autostradzie i spalił 7.8

TuneFORCE

#70 Post autor: TuneFORCE »

EDC16C39 to OBD, jak EDC16C9 do stół

zdzichu

#71 Post autor: zdzichu »

TuneFORCE pisze:EDC16C39 to OBD, jak EDC16C9 do stół
TuneForce, a jak to sprawdzić, czy da się jakoś?

ronin

#72 Post autor: ronin »

zdzichu pisze:
TuneFORCE pisze:EDC16C39 to OBD, jak EDC16C9 do stół
TuneForce, a jak to sprawdzić, czy da się jakoś?
OP-COM pokazuje wersję sterownika

TuneFORCE

#73 Post autor: TuneFORCE »

ronin pisze:
zdzichu pisze:
TuneFORCE pisze:EDC16C39 to OBD, jak EDC16C9 do stół
TuneForce, a jak to sprawdzić, czy da się jakoś?
OP-COM pokazuje wersję sterownika
dokładnie ;)

ronin

#74 Post autor: ronin »

Wypisałem się i szlak trafił całość :evil:
Wątek grupowy zamknięty więc piszę tutaj:

A więc ja i kolega lapm zrobilismy w Jaworznie tylko soft "by TuneForce" (pozdr. dla Grześka ;) ) darując sobie tłumikarza który był kompletnie nie przygotowany.
Poniżej fotki z wycinki którą zrobiłem dzisiaj w Krakowie. Nazwy firmy nie podaję coby darmowej reklamy nie robić ale mogę napisać na priv jeśli ktoś zainteresowany. Jakośc słaba bo robiłem komórką.

Zgodnie z moim życzeniem filtr w całości ostał się dla mnie. Koszt - 350 PLN. Nie było tanio ale dla mnie ważniejsza od ceny była jakość wykonania :P
Dla grupowej wycinki (5 Zafir) cena 300 PLN przy założeniu że DPF nie będzie w trudniejszej lokalizacji niż to było w moim przypadku :>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

TuneFORCE

#75 Post autor: TuneFORCE »

co wspawali zamiast filtra? bo rozumiem ze cala pucha z wkładem Ci została?

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”