[B] - rafalek85 - 1.9 CDTI, 150KM, 2008r.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5255
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ładna Zocha Niech służy bezawaryjnie
- Albert Einstein
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Kawał dobrej roboty
- rafalek85
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 sty 2013, 14:23
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam,
nareszcie wczoraj wieczorem zabrałem się za naprawę wiązki w tylnych lewych drzwiach. Niestety po naprawie nadal nie działa głośnik Na nowo polutowane zerwane oraz przetarte przewody. Centralny zamek ożył szyba działa niestety głośnik nie. Macie może jakiś pomysł gdzie może być problem?
Pozdrawiam
nareszcie wczoraj wieczorem zabrałem się za naprawę wiązki w tylnych lewych drzwiach. Niestety po naprawie nadal nie działa głośnik Na nowo polutowane zerwane oraz przetarte przewody. Centralny zamek ożył szyba działa niestety głośnik nie. Macie może jakiś pomysł gdzie może być problem?
Pozdrawiam
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Niestety standardowa usterka Zafci...a kable przy głośniku podłączone? sprawdzałeś inny głośnik może stary padł...
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- rafalek85
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 sty 2013, 14:23
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam,
kolejna z typowych usterek Zośki wyeliminowana (mam nadzieję, że na dobre ).
Niestety nie posiadałem specjalnego ściągacza do tulei więc stare zostały rozwiercone (zajęło to troszkę czasu...). Nowe natomiast po oczyszczeniu gniazda weszły całkiem sprawnie, z niewielką pomocą prawie profesjonalnej prasy
kolejna z typowych usterek Zośki wyeliminowana (mam nadzieję, że na dobre ).
Niestety nie posiadałem specjalnego ściągacza do tulei więc stare zostały rozwiercone (zajęło to troszkę czasu...). Nowe natomiast po oczyszczeniu gniazda weszły całkiem sprawnie, z niewielką pomocą prawie profesjonalnej prasy
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Dobry pomysł to podstawa
- rafalek85
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 sty 2013, 14:23
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Po wymianie tulei zaliczona wycieczka (w sumie jakieś 1500km). Auto dopakowane 4 dorosłe osoby 2 dzieci pełny bagażnik na dachu i rowery na haku tuleje się sprawdziły, autko sztywne i w końcu nic się nie tłucze w zawieszeniu.
download/file.php?mode=view&id=5013
Niestety na powrocie (autostrada a4 od Przemyśla do Gliwic) pojawiły się problemy silnik tracił moc maksymalna prędkość 140kmh po czym odczuwalne wyłączenie turbiny na jakiś czas, zwolnienie do 110kmh i znów turbina działa do 140 i wyłącza i tak całą trasę... W krytycznych momentach był problem z wyprzedzeniem "tirów". Po przystanku na Balicach po ponownym odpaleniu auta na kilkadziesiąt km było lepiej ale i tak 150kmh to był maks.
Po powrocie podpięta pod kompa, takie błędy wyrzuciło:
download/file.php?mode=view&id=5014
Co do układu świec żarowych problem pojawił się na wiosnę, przed zimą będzie naprawiony temat
Po za tym mam na stałe zaślepiony EGR ale programowo dalej siedzi, no i widzę że spadła listwa z klap wirowych.
Pytanie czy stąd te problemy z mocą?
Kurcze wyeliminowana jedna usterka pojawia się następna...
Pozdrawiam
Rafał
download/file.php?mode=view&id=5013
Niestety na powrocie (autostrada a4 od Przemyśla do Gliwic) pojawiły się problemy silnik tracił moc maksymalna prędkość 140kmh po czym odczuwalne wyłączenie turbiny na jakiś czas, zwolnienie do 110kmh i znów turbina działa do 140 i wyłącza i tak całą trasę... W krytycznych momentach był problem z wyprzedzeniem "tirów". Po przystanku na Balicach po ponownym odpaleniu auta na kilkadziesiąt km było lepiej ale i tak 150kmh to był maks.
Po powrocie podpięta pod kompa, takie błędy wyrzuciło:
download/file.php?mode=view&id=5014
Co do układu świec żarowych problem pojawił się na wiosnę, przed zimą będzie naprawiony temat
Po za tym mam na stałe zaślepiony EGR ale programowo dalej siedzi, no i widzę że spadła listwa z klap wirowych.
Pytanie czy stąd te problemy z mocą?
Kurcze wyeliminowana jedna usterka pojawia się następna...
Pozdrawiam
Rafał
- rafalek85
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 sty 2013, 14:23
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam,
udało się wyeliminować kolejną przypadłość 1,9 CDTI W aucie ciągle pogłębiał się problem odcinania turbiny, powodem okazały się klapy wirowe, które miały już sporą nieszczelność. Przy okazji wymiany kolektora i rozbiórki połowy silnika wymieniony oczywiście kompletny rozrząd Po złożeniu wszystkiego dodatkowo wymienione komplet filtrów i olej
A następnie trasa A1 od granicy do Gdańska, 6 osób pełny box dachowy i 4 rowery na haku (samochód siedział mocno). Spalanie średnie na trasie 9,5 litra Prędkość przelotowa w okolicach 160km/h.
Udało mi się wypożyczyć bagażnik który pozwala otworzyć tylną klapę z kompletem rowerów http://wioprzyczepy.pl/produkt/giro-4-b ... ma-na-hak/
Wymiana kolektora przyniosła pożądany efekt i auto znów zaczęło jechać
Jedyny problem, który pozostał to dziwny dźwięk modulujący wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Myślałem że to któraś rolka z rozrządu padła. Teraz po oględzinach słuchowych obstawiam alternator. Wymieniał ktoś może łożyska w alternatorze? Czy może lepiej od razu wymienić cały alternator?
udało się wyeliminować kolejną przypadłość 1,9 CDTI W aucie ciągle pogłębiał się problem odcinania turbiny, powodem okazały się klapy wirowe, które miały już sporą nieszczelność. Przy okazji wymiany kolektora i rozbiórki połowy silnika wymieniony oczywiście kompletny rozrząd Po złożeniu wszystkiego dodatkowo wymienione komplet filtrów i olej
A następnie trasa A1 od granicy do Gdańska, 6 osób pełny box dachowy i 4 rowery na haku (samochód siedział mocno). Spalanie średnie na trasie 9,5 litra Prędkość przelotowa w okolicach 160km/h.
Udało mi się wypożyczyć bagażnik który pozwala otworzyć tylną klapę z kompletem rowerów http://wioprzyczepy.pl/produkt/giro-4-b ... ma-na-hak/
Wymiana kolektora przyniosła pożądany efekt i auto znów zaczęło jechać
Jedyny problem, który pozostał to dziwny dźwięk modulujący wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Myślałem że to któraś rolka z rozrządu padła. Teraz po oględzinach słuchowych obstawiam alternator. Wymieniał ktoś może łożyska w alternatorze? Czy może lepiej od razu wymienić cały alternator?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Klapki usunięte całkiem? Ja wymienialem na taki po regeneracji i było super tylko ten kto wymyślił sposób montażu kolektora to
Dobrze że razem z rozrzadem to wymieniłeś
Dobrze że razem z rozrzadem to wymieniłeś
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- rafalek85
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 sty 2013, 14:23
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Klapki usunięte całkiem i zaślepione, samochód jakby połowę mocy odzyskał. Co do sposobu montażu kolektora... ręce poobdzierane po łokcie... Cała robota pochłonęła z 12 godzin.