Sprzęgło - koło dwumasowe
Moderator: Sebu$
Ok dzięki ale czy na pewno w każdym bo z tego co się orientuję były pewne modyfikacje tego silnika mówię o silnikach jeszcze sprzed Directa najpierw zapiekający się napinacz i zrywanie łańcucha itp. jak słyszałem różne opinie to są niespójne czyli jedne mają a inne nie. Ale jak jest w rzeczywistości to nie wiemjanekW67 pisze:W silniku Z22SE jest dwumasowe koło zamachowe.
- Edith
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 paź 2017, 11:12
- Imię: Edyta
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Koledzy czytam i czytam, niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi na podobne problemy.
Do rzeczy.
Auto przy odpalaniu, gaszeniu pracuje równo, prawidłowo. Przy jeździe podczas zmiany z 1 na 2 bez dodawania gazu wyczuwalne są większe wibracje na kabinie (bardziej trzęsie). Na początku problem występował tylko przy zmianie z 1 na 2, teraz doszła z 2 na 3. Na wyższych biegach tych problemów nie ma. Dodatkowo niekiedy trzeba "szukać biegów" żeby nie wchodziły tak strasznie opornie. Nie wiem czy ma to jakiś związek ze sobą ale wszystko podpowiada że raczej tak.
Spotkał się ktoś z podobnymi objawami?
Do rzeczy.
Auto przy odpalaniu, gaszeniu pracuje równo, prawidłowo. Przy jeździe podczas zmiany z 1 na 2 bez dodawania gazu wyczuwalne są większe wibracje na kabinie (bardziej trzęsie). Na początku problem występował tylko przy zmianie z 1 na 2, teraz doszła z 2 na 3. Na wyższych biegach tych problemów nie ma. Dodatkowo niekiedy trzeba "szukać biegów" żeby nie wchodziły tak strasznie opornie. Nie wiem czy ma to jakiś związek ze sobą ale wszystko podpowiada że raczej tak.
Spotkał się ktoś z podobnymi objawami?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Może wysprzeglik pada albo układ zapowietrzony, sprzęgło było robione?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A jaki jest przebieg?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Czyli sprzęgło może juz być do wymiany jeśli jest od nowości
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witajcie co moze byc zafira 2.0dti 2003r w listopadzie 2017 wymienina dwumasa + wysprzeglik luk od tego czasu zrobilemze 12 tys i od paru dni słysze grzechotanie jak wcisne sprzegło do polowy co to moze byc? biegi chodza normalnie
- Edith
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 paź 2017, 11:12
- Imię: Edyta
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wracam do tematu.
Pierwsza diagnoza mechanika - wyrobione poduszki pod skrzynią. Wymienił, rzeczywiście poprawił się komfort jednak objawy, które opisałam nadal występowały.
Inny mechanik - dwumasa, objawy się zgadzają (do opisanych wyżej objawów doszło grzechotanie na pół-sprzęgle). Czekam na wymianę. Po wszystkim opiszę co się zmieniło i na ile.
Pierwsza diagnoza mechanika - wyrobione poduszki pod skrzynią. Wymienił, rzeczywiście poprawił się komfort jednak objawy, które opisałam nadal występowały.
Inny mechanik - dwumasa, objawy się zgadzają (do opisanych wyżej objawów doszło grzechotanie na pół-sprzęgle). Czekam na wymianę. Po wszystkim opiszę co się zmieniło i na ile.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Będziemy wdzięczni Takie informacje przydadzą się innym użytkownikom ZA. U mnie zużyta dwumasa objawiała głośnym się stukiem, gdy puszczałem sprzęgłoEdith pisze: ↑22 sie 2018, 11:53 Wracam do tematu.
Pierwsza diagnoza mechanika - wyrobione poduszki pod skrzynią. Wymienił, rzeczywiście poprawił się komfort jednak objawy, które opisałam nadal występowały.
Inny mechanik - dwumasa, objawy się zgadzają (do opisanych wyżej objawów doszło grzechotanie na pół-sprzęgle). Czekam na wymianę. Po wszystkim opiszę co się zmieniło i na ile.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, 11:57 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- Edith
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 paź 2017, 11:12
- Imię: Edyta
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jestem już po wymianie dwumasy. I mam kilka spostrzeżeń na ten temat. Po pierwsze objawy jakie były przed wymianą:
auto pracowało dużo głośniej,
wyczuwalne dość duże wibracje w kabinie chociaż wymieniono już poduszki pod skrzynią,
szukanie biegów bo wchodziły dosyć ciężko (nie wysprzeglało do końca),
przy zmianie z 1 na 2, 2 na 3 auto przenosiło bardzo duże wibracje na kabinę,
przy przytrzymaniu auta na połsprzegle słyszalny dosyć duży hałas od strony lewego koła.
I ostatni przy sprzęgle wcisniętym do końca i dodaniu dosyć sporej ilości gazu (ok. 3k obrotów) auto minimalnie ruszało z miejsca.
Wszystkie te objawy składały się już niestety na jedno - dwumasa. I rzeczywiście przy wymianie wyszło że zostało jej maksymalnie kilkaset kilometrów do przejechania i zakończyłaby swój żywot w trasie. Koszt dwumasy z Luc-a 2450zł. Do tego robocizna która we wsi nie wyniosła strasznie dużo. Całość ok 3000zł.
Po wymianie: dużo cichsza praca samochodu, biegi wchodzą gładko, auto ma więcej mocy. Jeżeli macie podobne objawy to polecam nie czekać z wymianą Cena jest warta późniejszego komfortu
auto pracowało dużo głośniej,
wyczuwalne dość duże wibracje w kabinie chociaż wymieniono już poduszki pod skrzynią,
szukanie biegów bo wchodziły dosyć ciężko (nie wysprzeglało do końca),
przy zmianie z 1 na 2, 2 na 3 auto przenosiło bardzo duże wibracje na kabinę,
przy przytrzymaniu auta na połsprzegle słyszalny dosyć duży hałas od strony lewego koła.
I ostatni przy sprzęgle wcisniętym do końca i dodaniu dosyć sporej ilości gazu (ok. 3k obrotów) auto minimalnie ruszało z miejsca.
Wszystkie te objawy składały się już niestety na jedno - dwumasa. I rzeczywiście przy wymianie wyszło że zostało jej maksymalnie kilkaset kilometrów do przejechania i zakończyłaby swój żywot w trasie. Koszt dwumasy z Luc-a 2450zł. Do tego robocizna która we wsi nie wyniosła strasznie dużo. Całość ok 3000zł.
Po wymianie: dużo cichsza praca samochodu, biegi wchodzą gładko, auto ma więcej mocy. Jeżeli macie podobne objawy to polecam nie czekać z wymianą Cena jest warta późniejszego komfortu