Problem ze wspomaganiem
Moderator: Sebu$
Problem ze wspomaganiem
Witam
Dzis z rana mialem przykra niespodzianke z moja Zoska.
Po przejechaniu ok 3 km zaswiecila sie kontrolka od ladowania. Zatrzymalem sie podnioslem maske i widze ze alternator stoi.
Wrocilem do domu ( 3km ) i patrze ze mam zerwany pasek alternatora.Zdemontowalem napinacz pasek rolki oraz alternator. Kupilem caly kpl napinacz duza rolke proadzaca oraz pasek. Kolo pasowe i pompy wody zdemontowalem i dokladnie oczyscilem z pozostalosci po spalonym pasku.Alternator nadawal sie na zlom wiec zalozylem 100A od vectry 2.0dti. Po zamontowaniu wszystkiego kontrolka alternatora zniknela ale pojawil sie problem ze wspomaganiem.Otoz wspomaganie zaczelo dzialac po kilku chwilach az do zgaszenia auta.po ponownym odpaleniu znow to samo po ok minucie zaczelo dzialac. Po podladowaniu akumulatora to samo. po podpieciu kompa jest cos takiego:
- C1508
- C1550
Moze ktos wie o co chodzi?
Dzis z rana mialem przykra niespodzianke z moja Zoska.
Po przejechaniu ok 3 km zaswiecila sie kontrolka od ladowania. Zatrzymalem sie podnioslem maske i widze ze alternator stoi.
Wrocilem do domu ( 3km ) i patrze ze mam zerwany pasek alternatora.Zdemontowalem napinacz pasek rolki oraz alternator. Kupilem caly kpl napinacz duza rolke proadzaca oraz pasek. Kolo pasowe i pompy wody zdemontowalem i dokladnie oczyscilem z pozostalosci po spalonym pasku.Alternator nadawal sie na zlom wiec zalozylem 100A od vectry 2.0dti. Po zamontowaniu wszystkiego kontrolka alternatora zniknela ale pojawil sie problem ze wspomaganiem.Otoz wspomaganie zaczelo dzialac po kilku chwilach az do zgaszenia auta.po ponownym odpaleniu znow to samo po ok minucie zaczelo dzialac. Po podladowaniu akumulatora to samo. po podpieciu kompa jest cos takiego:
- C1508
- C1550
Moze ktos wie o co chodzi?
Ostatnio zmieniony 14 lip 2018, 20:55 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
C1508 - obwód prądowy motoru pompy wspomagania
C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
Witam, takie opisy kodów znalazłem, możliwe że to wina innego alternatora, albo co gorsza skoro napisałeś że stary alternator nadawał się na złom( wnioskuje że się zatarł i spalił pasek), mógł zrobić zwarcie i coś się np; pompa wspomagania uszkodziła.
C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
Witam, takie opisy kodów znalazłem, możliwe że to wina innego alternatora, albo co gorsza skoro napisałeś że stary alternator nadawał się na złom( wnioskuje że się zatarł i spalił pasek), mógł zrobić zwarcie i coś się np; pompa wspomagania uszkodziła.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 22:11 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2018, 18:05
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
witam serdecznie. mam problem z wspomaganiem w oplu zafirze a 1.8benz 2001 rok. wspomaganie zniklo,za jakis czas sie pojawi i znowu zniknie.
komputer pokazal blad c1550 sterownik( usterka pammieci eproom). przekaźnik oki i bezpiecznik ok. prosze o pomoc. pozdrawiam
komputer pokazal blad c1550 sterownik( usterka pammieci eproom). przekaźnik oki i bezpiecznik ok. prosze o pomoc. pozdrawiam
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Stan plynu sprawdzony , poziom i jego stan jest OK
Ostatnio zmieniony 14 lip 2018, 20:22 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Sprawdź stan akumulatora i ładowanie alternatora bo jak wykryje awarie ładowania to pierwsze wyłącza właśnie wspomaganie, czyli coś z ładowaniem.
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2018, 18:05
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Ładowanie 14.30 V akumulator był słaby, ale dlatego że codziennie go odpalałem by sprawdzić czy wróciło wspomaganie. Włożyłem na próbę większy akumulator od Diesla i brak jest wspomagania.
Może mi ktoś wyjaśnić co to znaczy sterownik ? Który pokazał się na komputerze i czy pompa ma wbudowany sterownik jakiś ?
Może mi ktoś wyjaśnić co to znaczy sterownik ? Który pokazał się na komputerze i czy pompa ma wbudowany sterownik jakiś ?
Message from moderator ?
Proszę nie pisać dużymi literami - oznacza to krzyk !
poprawiłem - Sebu$
Szymon, kolor zielony przeznaczony jest tylko dla Moderatorów [mod]
poprawiłem - Sebu$
Szymon, kolor zielony przeznaczony jest tylko dla Moderatorów [mod]
Ostatnio zmieniony 14 lip 2018, 22:15 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Piszesz w dwóch tematach dlaczego?. Tu też viewtopic.php?f=33&p=411349#p411349
C1550-37 Wymienić Elektronic Control Unit (ECU).
Wymienić Elektronic Control Unit (ECU), ten błąd dosyć często pojawia się w układzie wspomagania EHPS. Z tego co piszą elektronika sterująca pompą jest bardzo wrażliwa na wodę (wilgoć) i jeżeli dojdzie do zwarcia to wyrzuca taki błąd. Kasowanie błędu nic pomoże.
Okazuje się że jak rozbierzemy sterownik i łożyska to wtedy musimy je wymienić.
Prawdopodobnie albo woda tam się dostała albo luty puściły w sterowniku.
A tak naprawde trza wymienić lub regenerować pompe.A tak to wygląda w środku Fotki z netu.
C1550-37 Wymienić Elektronic Control Unit (ECU).
Wymienić Elektronic Control Unit (ECU), ten błąd dosyć często pojawia się w układzie wspomagania EHPS. Z tego co piszą elektronika sterująca pompą jest bardzo wrażliwa na wodę (wilgoć) i jeżeli dojdzie do zwarcia to wyrzuca taki błąd. Kasowanie błędu nic pomoże.
Okazuje się że jak rozbierzemy sterownik i łożyska to wtedy musimy je wymienić.
Prawdopodobnie albo woda tam się dostała albo luty puściły w sterowniku.
A tak naprawde trza wymienić lub regenerować pompe.A tak to wygląda w środku Fotki z netu.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2018, 21:19 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2018, 18:05
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Witam. Ponownie poruszam temat wspomagania w mojej zafirze. Wymienilem na uzywana pompe i nadal nie wrocilo wspomaganie. Co moze byc dalsza przyczyna?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A dobra pompa sprawdziłeś przed zabudowaniem na krótko?.
Sprawdź starą na krótko czy działa może masz gdzieś kable na kontaktach pośniedziałe,miernikiem sprawdź czy dochodzi napięcie.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2018, 17:26 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.