Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#511 Post autor: Basterw »

Panowie na op com wyskoczył błąd p0400 zafira 2003 r 2.0dti. Pisze rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego co to może byc

Skasowany użytkownik 6483

#512 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Podejrzewam ,że jest to bład EGR , bo on jest odpowiedzialny za przepływ spalin .

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#513 Post autor: Dziadek13 »

Na 100% egr a masz go elektroniczny więc najpierw czyszczenie jak dalej będzie błąd to wymiana bardzo poleci po kieszeni ale zostaje też kupić emulator i egr z głowy kasa w kieszeni wszystkie kucyki wrócą do motoru i dolot czyściutki silnik oddycha czystym powietrzem.

Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#514 Post autor: Basterw »

A możesz napisać jak to wymontowac do wyczuszczenia? Czy zdjąć tylko z góry ta obudowę plastikową i tam czyścić? I najważniejsze czy zajadę z tym nad morze i spowrotem w razie czego

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#515 Post autor: Dziadek13 »


Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#516 Post autor: Basterw »

A czy zajadę z tym błędem nad morze i spowrotem? Bp wątpię że do czwartku to ogarnę

mucha98
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:03
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: zd
Auto: OPEL ZAFIRA B 1.9 CDTI opc LINE
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#517 Post autor: mucha98 »

Witam! Pytanko mam czy egr lepiej jest elektronicznie usunąć z oprogramowania silnika i zaślepić dodatkowo czy lepiej założyć emulator??? Jeżeli emulator to jaki kupić???? który lepszy???

Skasowany użytkownik 25626

#518 Post autor: Skasowany użytkownik 25626 »

witam serdecznie. obecnie wyswietla sie kontrolka auta z kluczykiem. komputer pokazal blad p0400. egr jest na podcisnieniei po jego wyciagnieciu sprezyna dziala. elektrozawory podcisnienia wyczyszczone wszystkie 3. filterek na podcisnieniu turbiny zalozony. jakies pomysly jak z tym sobie poradzic??

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#519 Post autor: Dziadek13 »

ksiazepolbrwi pisze: 02 gru 2018, 19:13 komputer pokazal blad p0400. egr jest na podcisnieniei po jego wyciagnieciu sprezyna dziala.
Sprężyna zawsze będzie działać chyba że pęknie ale tam jest jeszcze membrana co by podciśnienie ją zaciągało i otwierało egr a jak jest pęknięta to egr do wymiany.Można sprawdzić tą membrane zaciągając ustami przez wężyk powietrze z egr a wtedy powinien chować się trzpień egr i jak zatkasz językiem wężyk to trzpień nie powinien opaść dopiero po odetkaniu języka.Polecam jeszcze sprawdzić siłownik klapek tam też jest membrana.
P0400 nie jest tylko od egr jest ogólnie od całego układu podciśnienia sprawdzamy na szczelność cały układ podciśnienia i samą pompe wakum chodzi o jej wydajność ma być około -0,9 bar a minimum -0,7bar a jak zapalisz silnik to ona powinna wytworzyć te -07bar w 2 sek a nie w 1min.
Należy zrobić pomiar wakumetrem podciśnienie według tego foto.

Obrazek

Lub możesz zastosować taki mod poczytaj ale cały temat.
viewtopic.php?f=31&t=21562
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 20:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Skasowany użytkownik 25626

#520 Post autor: Skasowany użytkownik 25626 »

Kryzys zazegnany!! Sprawca okazał się egr. Zrobiłem podmianke z omegi ojca i fura śmiga jak szalona. Nowy już zamówiony. Czekam za przesyłka. Dzięki za pomoc

Lukasz05942
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 01 mar 2017, 16:11
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Myślachowice
Auto: Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#521 Post autor: Lukasz05942 »

Witam. Mam problem prawdopodobnie z zaworem EGR. Mianowicie pewnego razu podczas jazdy pod ostrą górę z gazem w podłodze tak jakby odłączyło turbinę. Kontrolka z kluczykiem się nie zaświeciła. Samochód cały czas ma muła jak cholera. Co dziwne jak odłączyłem podciśnienie od EZ, który idzie do EGR samochód jedzie zdecydowanie lepiej. Nie jest to 100% mocy ale jakieś 75%(subiektywne odczucia). EGR szczelny. Przy jeździe z odpiętym EGR nie świecą się żadne kontrolki a samochód w miarę sprawnie jedzie. Ktoś ma pomysł co mogło się odwalić? Na tą chwilę nie mam możliwości jechać pod kompa, żeby zczytać błędy jeśli jakieś są.
Y20DTH 01r.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2019, 20:13 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.

19misiek80
Posty: 2
Rejestracja: 13 wrz 2020, 09:26
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel zafira a 2.2 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22dtr

#522 Post autor: 19misiek80 »

ObrazekWitam. Mam pewien problem z moją Zafira A 2.2dti. Po wymianie zaworu egr na nowy(zamiennik) auto przy równej jeździe dławi się i wyskakuje błąd p0400-5 czyli egr. Wyczyszczone klapy wirowe. Podpięty pod komputer pokazuje w chwili kiedy wyświetla się autko z kluczykiem takie wartości na przepływce 500mg/suw 2.7V a selonoid egr nieaktywny, zadana pozycja egr 100, impulsy egr 95, recyrkulacja spalin ok. W chwili kiedy autko z kluczykiem zgaśnie wartości się zmieniają na przepływce 300mg/suw 1.7V, selonoid egr aktywny, zadana pozycja 43, impulsy egr 43, recyrkulacja spalin nieprawidłowa. Czy nadal winny jest egr. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#523 Post autor: Dziadek13 »

Pytanie jest takie- podciśnienie jakie wartości?.Bo na wlocie masz klape gaszącą i jak podciśnienie będzie za małe to klapa będzie otwarta np do połowy i też będzie problem.

Obrazek

Z zamiennikami egr jest różnie.

Piszesz że (w chwili kiedy kontrolka zgaśnie) a co ją gasi sama od siebie jak przyśpieszysz czy jest jakaś inna przyczyna gaśnięcia kontrolki?.

19misiek80
Posty: 2
Rejestracja: 13 wrz 2020, 09:26
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel zafira a 2.2 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22dtr

#524 Post autor: 19misiek80 »

Witam sama z siebie po przejechaniu może 2-3km lub jak wyłączę silnik i ponownie uruchomie.. Silnik podczas jazdy pracuje tak jakby miał przerwe w obwodzie kuleje ,podczas spokojnej jazdy lecz kiedy gwałtownie dodaje gazu i szybko się rozpędzam to tego efektu niema.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#525 Post autor: Dziadek13 »

Pompa wakum nie wydala czyli wymiana najlepiej z vectry B młodszy model. Lub nie szczelność w układzie podciśnienia.
Tu masz wszystko co potrzeba. https://www.google.com/search?q=Dziadek ... irefox-b-d
Troche tu viewtopic.php?f=31&t=5672 i tu viewtopic.php?f=29&t=593

Szarpie silnikiem bo słabe podciśnienie też szarpie klapą gaszącą

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2020, 13:00 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”