[B]Problemy związane z bi-xenonami i kontrolką AFL
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Pewnego podejrzanego już mam, prawdopodobnie jest to sam UEC. Wiem że auto miało delikatną przygodę z przodu po lewej stronie, może był uszkodzony właśnie ten podzespół i założyli z astry h, a na jednej ze stron wyczytałem że jak UEC jest zaprogramowany pod astrę h to nawet tech2 i MDI gm tego nie ruszy jakiś błąd się wkrada i nie da rady zaprogramować AFL pod zafirę, tylko wymiana na nowy albo używkę z zafiry. Nie wiem ile w tym prawdy muszę to potwierdzić u jakiegoś speca, mam już jeden serwis poza ASO który specjalizuje się w oplach.
Co do UEC to w astrze h inaczej są rozmieszczone piny sygnałów zwrotnych i stąd nie działa poziomowanie i wywala błędy o przerwanym obwodzie dla np. świateł drogowych co ciekawe jak kupowałem auto to długie działały już sam nie wiem co z tym jest, ASO chcę ominąć bo ceny z kosmosu mają, ciekawe kogo w Polsce stać na zapłacenie 270zł za godzinę diagnozy ayta.
Rafoooo, miał bym jeszcze do ciebie prośbę abyś sprawdził u siebie w module uec, w programowaniu jak masz zaprogramowane AFL czy dla zafiry czy astry h, bo ja mam na astre i za cholerę nie mogę przestawić na zofię, wyłączyć mogę i ponownie zaprogramować ale tylko astra h z tond moje podejrzenie że to UEC. Tylko nie przeprogramowuj nic żebyś sam sobie szkody nie narobił, oczywiście jak będziesz miał chwile.
Ciekawe jest też to że jest wiele tematów w necie na ten temat jest, podobne błędy te same problemy ale jednoznacznej odpowiedzi nie ma co było przyczyną i czy problem został rozwiązany, widocznie ta wiedza jest cenna dla co poniektórych.
Co do UEC to w astrze h inaczej są rozmieszczone piny sygnałów zwrotnych i stąd nie działa poziomowanie i wywala błędy o przerwanym obwodzie dla np. świateł drogowych co ciekawe jak kupowałem auto to długie działały już sam nie wiem co z tym jest, ASO chcę ominąć bo ceny z kosmosu mają, ciekawe kogo w Polsce stać na zapłacenie 270zł za godzinę diagnozy ayta.
Rafoooo, miał bym jeszcze do ciebie prośbę abyś sprawdził u siebie w module uec, w programowaniu jak masz zaprogramowane AFL czy dla zafiry czy astry h, bo ja mam na astre i za cholerę nie mogę przestawić na zofię, wyłączyć mogę i ponownie zaprogramować ale tylko astra h z tond moje podejrzenie że to UEC. Tylko nie przeprogramowuj nic żebyś sam sobie szkody nie narobił, oczywiście jak będziesz miał chwile.
Ciekawe jest też to że jest wiele tematów w necie na ten temat jest, podobne błędy te same problemy ale jednoznacznej odpowiedzi nie ma co było przyczyną i czy problem został rozwiązany, widocznie ta wiedza jest cenna dla co poniektórych.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2017, 23:46 przez kysiu241, łącznie zmieniany 5 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Potwierdzam, dzwoniłem do serwisu zafiry wykonują test tylko na boki. Co do moich ksenonów to niby wszystko działa, wczoraj troszkę pojeździłem po nocy i doświetlanie działa idealnie skręcają bez zacięć równomiernie powyżej 30km/h, poziomowanie sprawdzałem op-comem silniczki działają światła jadą w dół i górę, sygnał z czujnika też jest, zasilanie w normie. Za to w blokach pomiarowych w teście świateł drogowych jest to w uec napięcie na drogowych jest cały czas na 0,6V po włączeniu długich na sekundę pojawia 12+ i odłącza zasilanie ale te 0,6v zostaje. Odłączałem akumulator, kasowałem błędy, czyściłem i sprawdzałem styki w uec, nie ma nic wypalonego czy zaśniedziałego, przewody całe nie sparciałe to znaczy tam gdzie miałem dostęp, żarniki orginalne. Zostaje chyba tylko sam uec, bo nic innego już nie jestem w stanie wymyśleć.Rafoooo pisze:Szczerze Ci powiem ze nigdy nie zauważyłem by w ogóle wykonywały test "góra-dół" .... na boki owszem, przy każdym odpaleniu auta to widzę.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
Witam, mam problem z lewym bi-xenonem. Kilka dni temu żarnik zaczął świecić nagle różowym światłem, światło było coraz mniej intensywne. Dziś kupiłem 2 nowe żarniki firmy Osram, niestety po zamontowaniu z prawym jest wszystko ok zaś lewy przeważnie przy pierwszym zapaleniu odpala normalnie, każda kolejna próba to mrygniecie i gaśnie.. na 10 uruchomień ze 3 razy zaskoczy. Co może być przyczyną?? Żarnik na pewno jest dobry bo zmieniłem je miejscami i w prawej lampie odpala za każdym razem. W op-comie wyświetla błąd B2575-00 - nieznany kod błędu. Proszę o jakieś sugestie:)
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A spróbuj zamienić przetwornice miejscami, może to ona pada
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Jutro spróbuje podmienić. Nie orientujesz się czy da się bez ściągania zderzaka od dołu z kanału ? Ciężko dostać przetwornice do Zafiry B..
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Powiem Ci ze nie wiem, ale biorąc pod uwagę ile jest miejsca to lepiej bedzie zdjąć zderzak
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Trzeba niestety ściągać zderzak, na szczęście wszystko łatwo poszło. Po zamianie przetwornic miejscami problem pojawia się w drugiej lampie, czyli prawie pewne że winna jest przetwornica.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Wiec się potwierdziło Miałem podobnie w poprzednim oplu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Patrzyłem w necie że ciężko będzie dostać taka przetwornice do Zafiry, na alledrogo aktualnie 1 szt jest wystawiona.. może uda się zregenerować..
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Panowie prawa lampa zaczęła mi świecić na różowo czyli żarnik mam do wymiany czy żarnik Philips DS1 o bariwe 4300K będzie najbardziej zbliżony do oryginału np z tej aukcji?
http://allegro.pl/zarowka-xenon-opel-za ... 83369.html
http://allegro.pl/zarowka-xenon-opel-za ... 83369.html
Ostatnio zmieniony 06 lut 2018, 10:32 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.
Przetwornica naprawiona:) polecam firmę Hidserwis z Koszalina, profesjonalna robota oraz gwarancja na wykonana usługę naprawy.
Dodano po 6 minutach 48 sekundach:
Dodano po 6 minutach 48 sekundach:
Oryginalnie był montowany Philips D1s 4300k lub Osram o tej samej barwie. Osobiście odradzam kupno tańszych Chinskich żarników o marnej jakości.. zmieniaj Kolego od razu 2szt, zapewne drugi też już długo nie wytrzymamlody17 pisze: ↑06 lut 2018, 10:28 Panowie prawa lampa zaczęła mi świecić na różowo czyli żarnik mam do wymiany czy żarnik Philips DS1 o bariwe 4300K będzie najbardziej zbliżony do oryginału np z tej aukcji?
http://allegro.pl/zarowka-xenon-opel-za ... 83369.html
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 lut 2018, 23:18
- Imię: krzych
- Auto: zafira b
- Model: zc
- Oznaczenie silnika: z18xer
Witam przepraszam że się podepnę ale mam ten sam problem i jestem ciekaw czy kolega sobie poradził i ew. w czym leżał problem.kysiu241 pisze: ↑28 cze 2017, 10:05Potwierdzam, dzwoniłem do serwisu zafiry wykonują test tylko na boki. Co do moich ksenonów to niby wszystko działa, wczoraj troszkę pojeździłem po nocy i doświetlanie działa idealnie skręcają bez zacięć równomiernie powyżej 30km/h, poziomowanie sprawdzałem op-comem silniczki działają światła jadą w dół i górę, sygnał z czujnika też jest, zasilanie w normie. Za to w blokach pomiarowych w teście świateł drogowych jest to w uec napięcie na drogowych jest cały czas na 0,6V po włączeniu długich na sekundę pojawia 12+ i odłącza zasilanie ale te 0,6v zostaje. Odłączałem akumulator, kasowałem błędy, czyściłem i sprawdzałem styki w uec, nie ma nic wypalonego czy zaśniedziałego, przewody całe nie sparciałe to znaczy tam gdzie miałem dostęp, żarniki orginalne. Zostaje chyba tylko sam uec, bo nic innego już nie jestem w stanie wymyśleć.Rafoooo pisze:Szczerze Ci powiem ze nigdy nie zauważyłem by w ogóle wykonywały test "góra-dół" .... na boki owszem, przy każdym odpaleniu auta to widzę.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 lis 2017, 11:49
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Warszawa/Lipsko/Chełm
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120KM Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witajcie,
Mam problem którego nie potrafię sam naprawić, może pomożecie Nie świeci prawe światło mijania, komputer pokazuje oczywiście "low beam, check right", sprawdziłem dzisiaj żarniki i przetwornice i są OK (tzn. zamieniłem stronami ) przejrzałem kostki, przeczyściłem, podociskałem i nie zaobserwowałem nic nadzwyczajnego,dalej mijanie nie świeci, pozostałe światłą w lampie są ok - o co może chodzić??? Co jeszcze mogę sprawdzić??
Mam problem którego nie potrafię sam naprawić, może pomożecie Nie świeci prawe światło mijania, komputer pokazuje oczywiście "low beam, check right", sprawdziłem dzisiaj żarniki i przetwornice i są OK (tzn. zamieniłem stronami ) przejrzałem kostki, przeczyściłem, podociskałem i nie zaobserwowałem nic nadzwyczajnego,dalej mijanie nie świeci, pozostałe światłą w lampie są ok - o co może chodzić??? Co jeszcze mogę sprawdzić??