[B] - shadow - Zafira B 1,8 2007r.
- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1811
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8 +
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Gdzie Ty jeździsz że masz takie spalanie,same trasy?
Ja jeżdze pół na pół miasto ,trasa do 100km/h i mam 8.1 wg komputera i 7.80 w przeliczaniu
Ja jeżdze pół na pół miasto ,trasa do 100km/h i mam 8.1 wg komputera i 7.80 w przeliczaniu
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ten przejazd to wypad nad morze. Gdyby nie korki to jeszcze niższe by było.
Połowa trasy z kompletem pasażerów + bagaże, powrót solo.
Michał bardzo dobre spalanie. Ja jeżdżę 90% miasto. Średnie spalanie od początku posiadania samochodu, z tankowań wychodzi 9,3.
Połowa trasy z kompletem pasażerów + bagaże, powrót solo.
Michał bardzo dobre spalanie. Ja jeżdżę 90% miasto. Średnie spalanie od początku posiadania samochodu, z tankowań wychodzi 9,3.
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie temat wałkowany.
Ładowanie bez obciążenia ok 14-14,5v pod obciążeniem tj. klima i światła ok 13v, chwilami nawet trochę poniżej (12,7-12,8).
Mierzone miernikiem na akumulatorze.
Jest to ok?
Ładowanie bez obciążenia ok 14-14,5v pod obciążeniem tj. klima i światła ok 13v, chwilami nawet trochę poniżej (12,7-12,8).
Mierzone miernikiem na akumulatorze.
Jest to ok?
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 10:28 przez shadow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Nie jest dobrze, czy po nocy jak jest zimny silnik tez masz podobnie? Czy któraś klema nie jest ciepła/gorąca? Może to być słaba masa, kable od altka do aku i na końcu dopiero alternator
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź na alternatorze...
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Podjechałem do mechanika i ładowanie pod obciążeniem 13,5v. Pewnie alternator pójdzie do regeneracji, ale to jeszcze będę sprawdzał. Gdy znowu spadnie to mam podłączyć dodatkowy kabel masowy do akumulatora i sprawdzać ładowanie.
Dodatkowo sprzęgło do zrobienia będzie. Coraz częściej przy ruszaniu szarpie.
Jaką tarczę polecacie?
Podobno powinno się ją wymieniać z wysprzęglikiem. Czy to prawda?
Dodatkowo sprzęgło do zrobienia będzie. Coraz częściej przy ruszaniu szarpie.
Jaką tarczę polecacie?
Podobno powinno się ją wymieniać z wysprzęglikiem. Czy to prawda?
- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1811
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8 +
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ja przy wymianie sprzęgła zmieniłem wysprzeglik żeby nie okazało się że padł i trzeba będzie znów skrzynie zdejmować,ja bym polecał zrobić niż robić dwa razy
Raz a porządnie
Raz a porządnie
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 21:00 przez Czesławo Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzisiaj Zośka wróciła z tej samej trasy co w ubiegłym tygodniu. Bez korków wyszło spalanie 7,14 z tankowań.
Jednak trochę mnie zmartwiła.
W drodze powrotnej oświadczyła, że jest niski poziom oleju zapalając lampkę ostrzegawczą.
Sprawdziłem i na bagnecie minimum, więc dolałem ok 500ml.
Sądzicie, że to coś poważnego? Nigdy nie dolewałem oleju między wymianami
Jednak trochę mnie zmartwiła.
W drodze powrotnej oświadczyła, że jest niski poziom oleju zapalając lampkę ostrzegawczą.
Sprawdziłem i na bagnecie minimum, więc dolałem ok 500ml.
Sądzicie, że to coś poważnego? Nigdy nie dolewałem oleju między wymianami
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jeździsz głównie po mieście?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A wiec po mieście raczej jeździsz spokojnie i rzadko przekraczasz 3.5 tys obr, na trasie wiadomo ze prędkości są większe i obroty również a te silniki pow 3.5 tys lubią lyknac trochę oleju
No chyba ze masz jakiś mały wyciek (sprawdzilbym uszczelkę deklaracji zaworów i czy świece nie pływają w oleju)
No chyba ze masz jakiś mały wyciek (sprawdzilbym uszczelkę deklaracji zaworów i czy świece nie pływają w oleju)
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 19:15 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
W końcu miałem chwilę żeby zająć się samochodem.
Wymienione elektrozawory i uszczelka pokrywy zaworów
Czy to możliwe żeby uszczelka przez 20tys km tak się wygniotła?
Nowa Eelrig jest wyraźnie grubsza (wyższa)
Stara nie była nigdzie uszkodzona a mimo to delikatnie się pociła pokrywa i olej zalał jedną świecę
Wymienione elektrozawory i uszczelka pokrywy zaworów
Czy to możliwe żeby uszczelka przez 20tys km tak się wygniotła?
Nowa Eelrig jest wyraźnie grubsza (wyższa)
Stara nie była nigdzie uszkodzona a mimo to delikatnie się pociła pokrywa i olej zalał jedną świecę