Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
nakajima
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 01 lis 2016, 18:39
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań
Auto: Astra
Model: H
Oznaczenie silnika: Z16XER

#1246 Post autor: nakajima »

Możliwe, że jest tak jak mówisz Ostap, poczekajmy niech się autor wypowie czy jest możliwość wykorzystania tej diody.

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1247 Post autor: marcinsu »

Był już kiedyś temat tej diody, ale chyba nie jest do zrobienia.
Może HLS jest trochę inaczej zrobione.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1248 Post autor: LWPM »

no właśnie... z tą diodą jest taki problem, że aby nią sterować REC musi być włączony, a on się sam wyłącza po chwili (i dobrze, że się wyłącza)
nie wiem jak HLS to rozwiązał... może ktoś ma jakieś informacje, albo chociaż ma HLS?
Ostatnio zmieniony 14 sie 2018, 07:26 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1249 Post autor: Ostap »

Dawno nie grzebałem nic z modułem ale są nowe funkcje i trzeba coś ruszyć :)

Mam wersję testową z TPMS i dziś chciałem to testować lecz niestety moduł mi blokowała jedna akcja i nie działał podczas trasy. Lapka nie miałem jak wyciągnąć :) na sucho pokazuje ciśnienie bo jedno koło na postoju złapało. Temperaturę w oponie też pokazywało dobrze bo 28st.
Po ostatnich modyfikacjach opon/felg/czujników jeszcze nie miałem czasu zaprogramować czujników w swoje miejsca. Na pewno przód to przód a tył to tył, tylko nie wiem czy L to L a P to P. Jest z tym kilkanaście minut roboty ale muszę to ogarnąć aby potwierdzić czy wersja Łukasza jest ok.

Bardzo chcę uruchomić sterowanie pinami bo mam dla nich zastosowanie :)

Wersja modułu FS#141 - ECUInfo: TPMS (2018-08-17/FS#141/a0bd48c)
Czy w tej wersji możliwe jest sterowanie pinami? Cy muszę zainstalować FS#118 - Sterowanie pinami LED+ /- lub pozostałymi


Wersję sprzętu mam 1

Podłączyłem diodę przez opornik.
+ do 1pinu z lewej
- do 6pinu z lewej

Kod: Zaznacz cały

ON C2D 5V 1PIN Z LEWEJ
0000 00 00 01 020003

OFF CD2 5V 1PIN Z LEWEJ
0000 00 00 01 020000
te akcje nic nie robią
Jak wkładam moduł to dioda lekko świeci i tak już zostaje do momentu wyjęcia modułu. Akcje nie robią na niej wrażenia :)
Fakt, że dałem opornik pod 12V 510R bo zapomniałem, że tam jest 5V ale to raczej bez różnicy.

Ktoś się już tym bawił?

Czy na pinach którymi możemy sterować w momencie otworzenia auta pojawia się jakiś prąd?


Te akcje zawieszają moduł

Kod: Zaznacz cały

UART_TX +5V i koniec 0V 5pin z lewej
0000 03 020103 03 020100 00

UART_RX +5v i koniec 0V 4pin z lewej
0000 03 020203 03 020200 00

Rozumiem, że to jest tak, licząc od lewej (wersja sprzętowa 1)

Kod: Zaznacz cały

 0 - C2D		1 pin
 1 - UART_TX		5 pin
 2 - UART_RX		4 pin
 3 - LED-		8 pin
 GND - masa		6 pin
 

W swoim module w środku podłączyłem coś takiego https://tiny.pl/gvc23 abym wszędzie mógł podłączyć moduł, z pomocą Łukasz przeprogramowałem tam jedną wartość i wszystko działa jak należy. Czy taka przejściówka będzie mi blokowała sterowanie pinami UART ? Może właśnie dlatego moduł się zawieszał gdy chciałem sterować UARTEM? Tylko, że np te akcje modułu nie zawieszają

Kod: Zaznacz cały

c ON 5V UART_RX test 4pin z lewej
0000 00 00 01 020203 
d OFF 5V UART_RX test 4pin z lewej
0000 00 00 01 020200


Zasadniczo zasilanie ( + i - ) z przejściówki do modułu mogę dać przez dwie diody wtedy będzie ona nieaktywna przy włożeniu modułu do auta.

Czekam na jakieś info :)

Tylko czy wtedy dwa piny od komunikacji nie będą przeszkadzały, że są podłączone do przejściówki?

Dodano po 1 godzinie 11 minutach 26 sekundach:
Mogę też prosić gdzie podłączyć do płyty modułu LED- i LED+ bo kiedyś przy dokładaniu tej przejściówki odłączyłem je i nie zrobiłem zdjęcia :( Myślałem wtedy, że nie będą mi nigdy potrzebne :)
(wylutowałem je z modułu)


Dodatkowo spytam czy w zakładce doświetlania można zrobić dodatkową opcję?
"Doświetlanie przy włączonych światłach mijania"
Chodzi o to aby doświetlanie działało tylko po włączeniu świateł. Wiem, że można sterować czujnikiem zmierzchu lecz u mnie przy automatycznych światłach czujnik nie jest zaznaczony - celowo, ponieważ chcę aby w pozycji 0 dzienne świeciły a gdy dam na "auto" to i tak wszystko działa pięknie.
Dla mnie taka opcja to niestety "mus" :)

edit

Tak działa TPMS

Byłem specjalnie na stacji aby skalibrować czujniki. Okazało się, że są dobrze ;(

Wszystko działa z TPMS ok

Czekam na odpowiedzi na inne pytania.


https://youtu.be/ADqUa7CfjsM


Dodam tylko, że po zastosowaniu przejściówki na mini usb teraz mogę łączyć się z modułem na 2 sposoby.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2018, 10:31 przez Ostap, łącznie zmieniany 6 razy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1250 Post autor: marcinsu »

LED-/LED_ALARM to drugi pin patrząc od lewej w duł (pierwszy to 5V).
Później od lewej na dole TX, RX, GND, 5V (róg).

Ja jeszcze nie mam jak przetestować, przyszedł mi przekaźnik sterowany GND.
Pytałem kolegi, można to odwrócić, ale pobawię się tym innym razem.
Zamówię drugi ze zworką dającą opcje sterowania low / high.

LWPM pisze: 13 sie 2018, 11:02 do doświetlania trzeba by użyć coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

0000 03 020103 03 020100 00
początek akcji: ustaw 1 na wyjściu, koniec akcji: ustaw 0, w pętli nic nie ma.
i to podłączamy do przekaźnika z optoizolacją tak jak tutaj pisałeś.

akcje ustawiają wyjście na nieokreślony czas... jeśli chcesz by było to tylko przez jakiś czas, to dajesz: Włącz, pauza, wyłącz w jednej akcji.

filmik dobrze przedstawia, kiedy dioda zaczyna migać - gdy ustanie komunikacja na LSCAN.
auto jak widać zamknięte wcale być nie musi.
Chce zastosować do domykania szyb.
Nie chcę męczyć Łukasza, wie ktoś w razie czego jak zrobić pauzę?
Coś takiego -> ustawiam 1, pauza (w pętli? - symulacja ok. 2sec), ustawienie na 0 (koniec akcji)
Ostatnio zmieniony 19 sie 2018, 16:33 przez marcinsu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1251 Post autor: Ostap »

Potrzebuję na płytce pcb wyjścia led- ;)

Podaj co dokładnie akcja ma robić to Ci pomogę ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1252 Post autor: marcinsu »

Możliwe że mam inną wersje płytki, teraz widzę że różni się trochę schemat od tego co widzę na płytce.
Nie wiem jaka to wersja :shock:

Właściwie do dowolnego pinu może być (wystarczy zmienić jedynie później numer).
Możliwe że to powinno być podobnie tak jak Łukasz napisał w cytowanym przeze mnie poście.
Akcja jaką potrzebuję to załączenie stanu wysokiego na pin LED- (LED_ALARM), pauza na jakieś 2 sec. (nic ma się nie zmieniać), następnie po zakończeniu pauzy przestawienie na stan niski.
LED- to 03
High to 03 (+5v)
Low to 00
Ostatnio zmieniony 19 sie 2018, 20:37 przez marcinsu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1253 Post autor: Ostap »

Proszę

Kod: Zaznacz cały

0000 00 03 020300 02 020303 0107D0
Dodano po 5 minutach 31 sekundach:
Dziwne jest to, że jak wrzucam taką akcję to nawet nie wyświetla, że ona trwa 2s w konfiguratorze. Tak jakby konfigurator rozpoznawał to jako błąd

Dodano po 2 minutach 36 sekundach:
Tak jak Łukasz pisał

Kod: Zaznacz cały

0000 03 020303 0107D0 03 020300 00
tej akcji też konfigurator nie rozpoznaje

Chyba musimy poczekać na Łukasza odpowiedź

edit

Ogólnie jedna akcja i druga powinna zadziałać
Ostatnio zmieniony 20 sie 2018, 07:12 przez Ostap, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1254 Post autor: LWPM »

Ostap pisze:Wersja modułu FS#141 - ECUInfo: TPMS (2018-08-17/FS#141/a0bd48c)
Czy w tej wersji możliwe jest sterowanie pinami? Cy muszę zainstalować FS#118 - Sterowanie pinami LED+ /- lub pozostałymi
nie ma, musisz zainstalować FS#118, który bazuje na starszej wersji softu... w każdym razie jak to sprawdzę, że działa - połączę wszystko w jedno, bo obie wersje się trochę rozjechały :)
Jeśli akcje zawieszają moduł, tzn że wersja softu tego nie wspiera. Choć zawiesić się nie powinno (?)
Ostap pisze:Wersję sprzętu mam 1
to jeszcze nie wiele znaczy :)
PCB zmienia się praktycznie za każdym razem jak zamawiam nowe płytki, bo zawsze coś mi nie pasuje przy lutowaniu i sobie poprawiam :)
zupełnie inaczej wygląda PCB bez obudowy - inaczej z obudową.
Jeśli chcesz mieć pewność, gdzie który PIN wychodzi, to najlepiej prześledzić to na schemacie. Problemem może być to, że moższ nie wieć dostępu do dwóch stron PCB. Najlepiej podeślij zdjęcie PCB, to Ci narysuję co gdzie jest.
Ostap pisze:te akcje nic nie robią
postaram się to w końcu sprawdzić... ten soft co tam jest nie był przez nikogo sprawdzamy, nawet przeze mnie - ma prawo nie działać
Ostap pisze:Czy na pinach którymi możemy sterować w momencie otworzenia auta pojawia się jakiś prąd?
nie bardzo wiem co masz na myśli...
moduł steruje sobie tylko diodą od alarmu, wartości pozostałych PINów będą takie jak zostały ustawione w akcji.
Ostap pisze:W swoim module w środku podłączyłem coś takiego https://tiny.pl/gvc23 abym wszędzie mógł podłączyć moduł, z pomocą Łukasz przeprogramowałem tam jedną wartość i wszystko działa jak należy. Czy taka przejściówka będzie mi blokowała sterowanie pinami UART ? Może właśnie dlatego moduł się zawieszał gdy chciałem sterować UARTEM? Tylko, że np te akcje modułu nie zawieszają
trzeba uważać na sterownaie PINami, gdy ten UART jest na stałe podłączony. Samo wystawienie +5V na TX powoduje, że moduł ciągnie dużo prądu z procesora i... zaczyna działać. Dlatego w wersji z obudową (z wmontowana na stełe przejściówką), PINy te są wg mnie niedostępne.
Ostap pisze:Dodatkowo spytam czy w zakładce doświetlania można zrobić dodatkową opcję?
"Doświetlanie przy włączonych światłach mijania"
Chodzi o to aby doświetlanie działało tylko po włączeniu świateł. Wiem, że można sterować czujnikiem zmierzchu lecz u mnie przy automatycznych światłach czujnik nie jest zaznaczony - celowo, ponieważ chcę aby w pozycji 0 dzienne świeciły a gdy dam na "auto" to i tak wszystko działa pięknie.
pewnie można... ale dosyć wyszukana opcja by to było, którą zresztą można załatwić tym: https://bugs.lwpm.eu/task/18 . Wiem, że czekasz na to nie od dziś, ale to skomplikowana sprawa :)
marcinsu pisze:Chce zastosować do domykania szyb.
Nie chcę męczyć Łukasza, wie ktoś w razie czego jak zrobić pauzę?
Coś takiego -> ustawiam 1, pauza (w pętli? - symulacja ok. 2sec), ustawienie na 0 (koniec akcji)
wg mnie będzie to coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

0000 03 020103 03 020100 01 0107D0
- początek: włącz na 1, czekaj 2s i na koniec wyłącz na 0
Ostap pisze:tej akcji też konfigurator nie rozpoznaje
konfigurator nie został przystosowany do nowych funkcji, wiec ich nie rozpoznaje - stwierdza, że jest błąd, ale w każdym razie w konfigurator można taką akcję wpisać. nie pokaże się dla niej tylko czas, ale poza tym wszystko będzie działać.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1255 Post autor: Ostap »

LWPM pisze: 20 sie 2018, 15:31
Ostap pisze:Wersja modułu FS#141 - ECUInfo: TPMS (2018-08-17/FS#141/a0bd48c)
Czy w tej wersji możliwe jest sterowanie pinami? Cy muszę zainstalować FS#118 - Sterowanie pinami LED+ /- lub pozostałymi
nie ma, musisz zainstalować FS#118, który bazuje na starszej wersji softu... w każdym razie jak to sprawdzę, że działa - połączę wszystko w jedno, bo obie wersje się trochę rozjechały :)
Jeśli akcje zawieszają moduł, tzn że wersja softu tego nie wspiera. Choć zawiesić się nie powinno (?)
Niestety zawieszało moduł i tylko działało to co zostało załączone (światła dzienne)
LWPM pisze:
Ostap pisze:Wersję sprzętu mam 1
to jeszcze nie wiele znaczy :)
PCB zmienia się praktycznie za każdym razem jak zamawiam nowe płytki, bo zawsze coś mi nie pasuje przy lutowaniu i sobie poprawiam :)
zupełnie inaczej wygląda PCB bez obudowy - inaczej z obudową.
Jeśli chcesz mieć pewność, gdzie który PIN wychodzi, to najlepiej prześledzić to na schemacie. Problemem może być to, że moższ nie wieć dostępu do dwóch stron PCB. Najlepiej podeślij zdjęcie PCB, to Ci narysuję co gdzie jest.
Mój moduł spokojnie można rozebrać i jak znajdę chwilę to, to zrobię i zdjęcia od razu wykonam, a może mi się przypomni gdzie to było przylutowane :)
LWPM pisze:
Ostap pisze:te akcje nic nie robią
postaram się to w końcu sprawdzić... ten soft co tam jest nie był przez nikogo sprawdzamy, nawet przeze mnie - ma prawo nie działać
Mogło nie działać bo tej wersji nie instalowałem :) Myślałem, że każdy nowszy soft zawiera ten starszy :)
LWPM pisze:
Ostap pisze:Czy na pinach którymi możemy sterować w momencie otworzenia auta pojawia się jakiś prąd?
nie bardzo wiem co masz na myśli...
moduł steruje sobie tylko diodą od alarmu, wartości pozostałych PINów będą takie jak zostały ustawione w akcji.
Chodzi o to. Otwieram pilotem auto, moduł się wybudza, czy wtedy wyśle jakiś sygnał na te piny? Czy będą cały czas na 0
LWPM pisze:
Ostap pisze:W swoim module w środku podłączyłem coś takiego https://tiny.pl/gvc23 abym wszędzie mógł podłączyć moduł, z pomocą Łukasz przeprogramowałem tam jedną wartość i wszystko działa jak należy. Czy taka przejściówka będzie mi blokowała sterowanie pinami UART ? Może właśnie dlatego moduł się zawieszał gdy chciałem sterować UARTEM? Tylko, że np te akcje modułu nie zawieszają
trzeba uważać na sterownaie PINami, gdy ten UART jest na stałe podłączony. Samo wystawienie +5V na TX powoduje, że moduł ciągnie dużo prądu z procesora i... zaczyna działać. Dlatego w wersji z obudową (z wmontowana na stełe przejściówką), PINy te są wg mnie niedostępne.
Muszę podłączyć to tak aby tylko w jedną stronę płynął prąd, wtedy powinno być ok :) Gdy ta przejściówka nie będzie miała zasilania + i - to wtedy prąd podany na TX będzie obciążał procesor? Mógłbym zastosować mały przełącznik w środku który odcinałby taką przejściówkę 4oma pinami :) to też nie problem.
LWPM pisze:
Ostap pisze:Dodatkowo spytam czy w zakładce doświetlania można zrobić dodatkową opcję?
"Doświetlanie przy włączonych światłach mijania"
Chodzi o to aby doświetlanie działało tylko po włączeniu świateł. Wiem, że można sterować czujnikiem zmierzchu lecz u mnie przy automatycznych światłach czujnik nie jest zaznaczony - celowo, ponieważ chcę aby w pozycji 0 dzienne świeciły a gdy dam na "auto" to i tak wszystko działa pięknie.
pewnie można... ale dosyć wyszukana opcja by to było, którą zresztą można załatwić tym: https://bugs.lwpm.eu/task/18 . Wiem, że czekasz na to nie od dziś, ale to skomplikowana sprawa :)
Czekam i czekam ..... to i jeszcze poczekam :) fajne byłoby to, bez dwóch zdań :)
LWPM pisze:
marcinsu pisze:Chce zastosować do domykania szyb.
Nie chcę męczyć Łukasza, wie ktoś w razie czego jak zrobić pauzę?
Coś takiego -> ustawiam 1, pauza (w pętli? - symulacja ok. 2sec), ustawienie na 0 (koniec akcji)
wg mnie będzie to coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

0000 03 020103 03 020100 01 0107D0
- początek: włącz na 1, czekaj 2s i na koniec wyłącz na 0
LED- to 03
High to 03 (+5v)
Low to 00
przy czymś takim to będzie chyba

Kod: Zaznacz cały

0000 03 020303 03 020300 01 0107D0
LWPM pisze:
Ostap pisze:tej akcji też konfigurator nie rozpoznaje
konfigurator nie został przystosowany do nowych funkcji, wiec ich nie rozpoznaje - stwierdza, że jest błąd, ale w każdym razie w konfigurator można taką akcję wpisać. nie pokaże się dla niej tylko czas, ale poza tym wszystko będzie działać.
Dobrze wiedzieć :)



Łukasz a może zamiast zabawy tymi pinami dałoby się zrobić mały moduł który miałby np. jedno wyjście? Programowalny, bez edycji, który załączyłby wyjście przy dwukrotnym zamknięciu i otworzeniu auta? Wpinany po prostu gdzieś w aucie? Coś takiego da się? Polutować i płytkę mogę sobie sam zrobić :) Tylko nie wiem jak to ruszyć :) Na pewno nie umiałbym tego zaprogramować :)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1256 Post autor: marcinsu »

Łukasz, jutro odpowiem czy wszystko jest ok. Z rana przyjdzie mi drugi przekaźnik z możliwością zmiany sterowania Low/High (jako sygnał).
Starty miał niestety sterowanie poprzez podanie stanu niskiego.

Wrzucę późnij schemat połączenia tak jakby też ktoś chciał coś podobnego u siebie.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1257 Post autor: Ostap »

marcinsu pisze: 20 sie 2018, 21:06 Łukasz, jutro odpowiem czy wszystko jest ok. Z rana przyjdzie mi drugi przekaźnik z możliwością zmiany sterowania Low/High (jako sygnał).
Starty miał niestety sterowanie poprzez podanie stanu niskiego.

Wrzucę późnij schemat połączenia tak jakby też ktoś chciał coś podobnego u siebie.
No właśnie ;)

Czy możliwe jest zamiast 5v uzyskać stan niski cokolwiek to znaczy ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1258 Post autor: LWPM »

Ostap pisze:Mogło nie działać bo tej wersji nie instalowałem :) Myślałem, że każdy nowszy soft zawiera ten starszy :)
tak, zawiera, ale nie dotyczy do oprogramowania testowego (to służy tylko do sprawdzenia tej jednej konkretnej funkcji, stan pozostałych funkcji jest nieokreślony)
Ostap pisze:Chodzi o to. Otwieram pilotem auto, moduł się wybudza, czy wtedy wyśle jakiś sygnał na te piny? Czy będą cały czas na 0
nie wiem jak mam to bardziej wytłumaczyć...
jeśli jedną akcją ustawisz sobie na wyjściu 1, to to 1 tam będzie dopóki modułu z OBD nie wyjmiesz. Moduł przejdzie w tryb uśpienia, wyjdzie z niego... a ta 1 tam będzie tam cały czas.
Ostap pisze:Muszę podłączyć to tak aby tylko w jedną stronę płynął prąd, wtedy powinno być ok :) Gdy ta przejściówka nie będzie miała zasilania + i - to wtedy prąd podany na TX będzie obciążał procesor? Mógłbym zastosować mały przełącznik w środku który odcinałby taką przejściówkę 4oma pinami :) to też nie problem.
problem w tym, że ta przejściówka będzie działała nawet bez zasilania :) wystarczy 1 na UART_TX by wszystko działało... w module z obudową jest dodana dioda na lini +5V do przejściówki i jest wymuszany stan 0 na linii UART_TX. Wtedy przejściówka nie działa. Przejściówka w trakcie działania bierze jakieś dodatkowe 15mA
Ostap pisze:Łukasz a może zamiast zabawy tymi pinami dałoby się zrobić mały moduł który miałby np. jedno wyjście? Programowalny, bez edycji, który załączyłby wyjście przy dwukrotnym zamknięciu i otworzeniu auta? Wpinany po prostu gdzieś w aucie? Coś takiego da się? Polutować i płytkę mogę sobie sam zrobić :) Tylko nie wiem jak to ruszyć :) Na pewno nie umiałbym tego zaprogramować :)
mam pomysł na takie moduł: 6 wyjść: 2xPWM, 4x12V. Wszystko co trzeba mam, tylko czasu nie mam by to złożyć :) moduł podłączany do LSCAN, sterowany przez LSCAN - normalnie akcjami napisanymi do modułu. Można by moduł wtedy użyć do halogenów, do świecenie z żarówkami z niepełną mocą, płynne przygaszanie, itp. Można podłączyć jednocześnie do LSCAN kilka takich modułów, jeśli komuś mało 2xPWM :)
marcinsu pisze:Łukasz, jutro odpowiem czy wszystko jest ok. Z rana przyjdzie mi drugi przekaźnik z możliwością zmiany sterowania Low/High (jako sygnał).
Starty miał niestety sterowanie poprzez podanie stanu niskiego.
nie rozumiem co jest złego w sterowanie stanem niskim... wg mnie jest to nawet lepsze niż stanem wysokim
Ostap pisze:Czy możliwe jest zamiast 5v uzyskać stan niski cokolwiek to znaczy ;)
jeszcze raz: każde wyjście można ustawić w 3 stany:
- 0V (niski)
- +5V (wysoki)
- Hi-Z (open)


Zaktualizowałem soft FS#118, bo faktycznie był błąd i nie dało się nic ustawić :) w końcu to przetestowałem i teraz działa.
Zobaczcie też opis buga, bo został uaktualniony, no i odpowiedni przystosowany konfigurator jest na stronie https://lwpm.eu/comfort/test/FS118/ - pokazuje odpowiedni czas dla akcji
Soft FS#118 zawiera już większość nowych funkcji z v0.3x1

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1259 Post autor: Ostap »

- 0V (niski)
- +5V (wysoki)
- Hi-Z (open)

Czyli ten open Hi-Z to wtedy na pinie nie będzie nic? Tak?


Zatem do rozłączenia przejściówki zastosuję https://goo.gl/images/nZHgkw i będzie spokój a pinów do sterowania nie stracę ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1260 Post autor: Ostap »

Zaktualizowałem do wersji z pinami ;) :uklon:

Podłączyłem diodę pod C2D i zrobiłem 3 akcje, ON, OFF i Hi-Z.

- 0V (niski) - dioda nie świeci
- +5V (wysoki) - dioda świeci
- Hi-Z (open) - dioda świeci

Kiedyś kupiłem coś takiego do jakiegoś projektu i ostatnio znalazłem http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6910784324

Sterowanie odbywa się przez stan niski.

Jak na wyjściu z modułu podam stan wysoki lub Hi-Z to nie uszkodzę modułu lub przekaźnika?

Rozumiem, że przekaźnik zacznie działać jak podam mu stan niski.

Moment bo coś źle chyba zrobiłem.

Zaraz sprawdzę akcje.

Dodano po 1 godzinie 15 minutach 8 sekundach:
Zrobiłem takie akcje

Kod: Zaznacz cały

ON C2D 5V 1PIN Z LEWEJ
0000 00 00 01 020003

OFF CD2 5V 1PIN Z LEWEJ
0000 00 00 01 020000

Hi-Z CD2 5V 1PIN Z LEWEJ
0000 00 00 01 020001 
Dodano po 7 minutach 25 sekundach:
Wszystko chyba ok. Tylko czy na Hi-Z ma też świecić?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, 16:46 przez Ostap, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”