[B]dziwne gluche stukanie na poprzecznych nierownosciach
Dzwoniłem do serwisu Opla: cena za ścieżkę diagnostyczną z pełnym wydrukiem to 75 zł. Myślę, że to niewiele. Planuję sprawdzić zawieszenie, bo i w moim aucie coś stuka z przodu. Cena za ustawienie zbieżności to ok 150zł. Gościu powiedział, że na ścieżce może wyjść czy zbieżność jest skopana (za duże róznice na poszczególnych stronach - w np hamulcach itp).
No ja dzisiaj sprawdziłem w warsztacie ... diagnoza potwierdzona - oba łączniki stabilizatora do wymiany. Na jutro umówiony jestem na wymianę. Koszt ok. 200 PLN (robocizna i materiał). Zamówiona wersja metalowa. Na szczęście pozostałe elementy są OK.norbert_p pisze:Planuję sprawdzić zawieszenie, bo i w moim aucie coś stuka z przodu.
[ Dodano: Pon Mar 28, 2011 09:44 ]
Po wymianie, przyjemna cisza z zawieszenia. Niestety "metalowe" nie podeszły do mojej Zosi, tak więc założone TRW w plastiku, takie jak poprzednio.
jako ze na przegldzie szarpaki ukazały lekki luz na sworzniu wahacza przedniego (ta tylna guma pod nogami kierowcy) chciałbym by ktos mający EPC sprawdził mi czy ten sworzeń pasuje od Zoski A (wg katalogu Intetrcars niby tak.. na allego juz nie do końca z wymiarami). Pytam bo mam sąsiada ktory nie ma juz Zosi ale zostały mu nowe gumy (nie zdazył zmienić) i odkupiłbym od niego za psi grosz
sworzeń ma taki duży kołnierz
z góry dzieki
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 14:07 ]
???? pomoże ktos i sprawdzi moj temacik swoznia wahacza??? help me...
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 14:25 ]
juz wiem..
zarówno ZA jak i ZB sworznie wahaczy ma te same ( 28-75pln w zależności od producenta)
sworzeń ma taki duży kołnierz
z góry dzieki
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 14:07 ]
???? pomoże ktos i sprawdzi moj temacik swoznia wahacza??? help me...
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 14:25 ]
juz wiem..
zarówno ZA jak i ZB sworznie wahaczy ma te same ( 28-75pln w zależności od producenta)
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 30 paź 2017, 11:50
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam wszystkich, dawno nic nie pisałem ale ostatnio mam mały problem.
Pacjent ZB 1.9 158 000 km.
Od jakiegoś czasu mam głośne stuki/chrobotanie/strzały przy przejeżdżaniu przez garby. Czasem też jak autem bujnie na większych nierównościach. Wszystko zaczęło się po miesiącu jazdy do pracy nową drogą na której pokonuję w jedną stronę 10 dużych progów zwalniających. Są to duże progi, część z nich z przejściem dla pieszych dla tego przejeżdża się przez nie z prędkością 35-40 km/h.
Od nowości w zawieszeniu wymienione były tylko łączniki stabilizatora w zeszłym roku, jednak w tym okresie właścicielem był mój Ojciec, i założył łączniki SWAG.
Gumy na wahaczach wyglądają dobrze, całe zawieszenie sztywne, na łącznikach nie wyczuwam luzu. Poduszki kolumny, jak chyba u każdego ( kto jeszcze nie wymieniał ) Pokryte rudą. Podczas manewrowania, skręcania nie ma żadnych niepokojących dźwięków.
Ze względu, że we wrześniu będę w PL na kilka dni, chciał bym to szybko naprawić, Najbardziej obstawiam łożyska+poduszki albo gumy łącznika stabilizatora.
Może ktoś miał podobny problem i potrafi pomóc. Pozdrawiam
Pacjent ZB 1.9 158 000 km.
Od jakiegoś czasu mam głośne stuki/chrobotanie/strzały przy przejeżdżaniu przez garby. Czasem też jak autem bujnie na większych nierównościach. Wszystko zaczęło się po miesiącu jazdy do pracy nową drogą na której pokonuję w jedną stronę 10 dużych progów zwalniających. Są to duże progi, część z nich z przejściem dla pieszych dla tego przejeżdża się przez nie z prędkością 35-40 km/h.
Od nowości w zawieszeniu wymienione były tylko łączniki stabilizatora w zeszłym roku, jednak w tym okresie właścicielem był mój Ojciec, i założył łączniki SWAG.
Gumy na wahaczach wyglądają dobrze, całe zawieszenie sztywne, na łącznikach nie wyczuwam luzu. Poduszki kolumny, jak chyba u każdego ( kto jeszcze nie wymieniał ) Pokryte rudą. Podczas manewrowania, skręcania nie ma żadnych niepokojących dźwięków.
Ze względu, że we wrześniu będę w PL na kilka dni, chciał bym to szybko naprawić, Najbardziej obstawiam łożyska+poduszki albo gumy łącznika stabilizatora.
Może ktoś miał podobny problem i potrafi pomóc. Pozdrawiam
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Objawy przypominają właśnie poduchy i łożyska amortyzatorów. U mnie też się zaczęło jakimiś stukami na garbach i większych dziurach, aż ostatecznie na dużej dziurze amortyzator prawie wyszedł przez maskę..
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 30 paź 2017, 11:50
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Udało mi się nagrać stuki jakie u mnie występują.
Problemem jest to, że będę miał 2-3 dni na usunięcie usterki i muszę trafić z diagnozą
https://youtu.be/SBtYdGFjN_g
Problemem jest to, że będę miał 2-3 dni na usunięcie usterki i muszę trafić z diagnozą
https://youtu.be/SBtYdGFjN_g
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
u mnie stukanie dochodziło z okolic przedniego lewego koła, przyczyną okazał się drążek stabilizatora, za wymianę w ASO zapłaciłem 250 zł w czym cena drążka to 137 zł + jakieś nakrętki
Witam... Problem pojawił się dziaj podczas jazdy nagle coś zaczęło stukać z przodu wydaje się że z okolic lewego przedniego koła, podczas przyspieszania i podczas chamowania nie stuka tylko jadac bez obciążenia (nieważne czy na biegu czy luzie czy z wcisnietym sprzęgłem czy nie itd). Słychać tak jak by coś co się kręci o coś uderzało i nasila się to wraz z prędkością... Macie pomys co to może być? Przegub? Łożysko?
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 cze 2019, 01:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.9 150km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam... Mam problem w zlokalizowaniu zgrzytow i trzaskań przy kreceniu kierownica byłem już u paru mechaników na szarpakach itd... Każdy twierdził że luzow brak zawieszenie ok ale coś zgrzypi i Trzaska.... Łączniki nowe... Gałki kierownicze nowe dalej to samo pojechałem do następnego... Stwierdził... Mogą to być "jabłka" gałki na drazkach kierowniczych przy przekładni, luzow brak ale ściągnął osłony przesmarowal... Dalej zgrzyta.... No to znowu na przegląd/szarpaki panie powiedz mi Pan gdzie to zgrzyta... A on... Tak jakby z przekładni ale rozkłada ręce... Niewiem co mnie natknelo parę dni po tym wziąłem na myjce polalem woda za silnikiem i zgrzytanie na jakis czas ustalo po czym się pojawiło polalem ustalo.... Nie są to gumy na stabilizatorze próbowałem je od spodu podlewać, "olejowac" i nie przynosiło to żadnego skutku... Więc prosiłbym o jakąś podpowiedź może ktoś wpadnie co to może być... Też nie są to łożyska na mcpersonie choć dźwięk podobny... Zastanawia mnie jeszcze tylna poduszka silnika ale czy ona ma jakieś obciążenie przy kreceniu kierownica?
-
- Przeglądacz
- Posty: 59
- Rejestracja: 14 maja 2018, 18:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Witajcie .
Panowie potrzebuje pomocy w kwestii łożysk mc persona .
W sierpniu tego roku zajrzałem do mocowania amorka i pordzewiałe były , no to poszły do wymiany razem z amorkami , wszystkie czescio nowe założone firmy kyb.
Po ok 1.5 miesiąca coś zaczęło skrzypiec, trzeszczeć podczas skręcania w lewo/prawo. No to do mechanika kopyto wywalone rozebrane sprawdzone niby wszystko git założone skrzypi dalej . No to wymiana łożyska strony prawej po wyminie wszystko git nowe łożyska lemforder , nie minęło dwa tyg to sama akcja z drugiej strony no to odrazu nowe łożysko i spokój do dziś , rano jadę na postoju kręcę i skrzypi znowu tym raz lewa strona . Poprosiłem kolego żeby kręcił kierownicą ja trzyma za sprężynę czuć że przeskakuje
Pytanie co robić znowu wymieniać wszystko na nowe i wydawać zaś kasę czy tylko łożysko ? Sam już nie wiem
Spotkał się ktoś może z taką usterka ?
Dodam że reszta zawieszenia bez luzów stuków itp.
Panowie potrzebuje pomocy w kwestii łożysk mc persona .
W sierpniu tego roku zajrzałem do mocowania amorka i pordzewiałe były , no to poszły do wymiany razem z amorkami , wszystkie czescio nowe założone firmy kyb.
Po ok 1.5 miesiąca coś zaczęło skrzypiec, trzeszczeć podczas skręcania w lewo/prawo. No to do mechanika kopyto wywalone rozebrane sprawdzone niby wszystko git założone skrzypi dalej . No to wymiana łożyska strony prawej po wyminie wszystko git nowe łożyska lemforder , nie minęło dwa tyg to sama akcja z drugiej strony no to odrazu nowe łożysko i spokój do dziś , rano jadę na postoju kręcę i skrzypi znowu tym raz lewa strona . Poprosiłem kolego żeby kręcił kierownicą ja trzyma za sprężynę czuć że przeskakuje
Pytanie co robić znowu wymieniać wszystko na nowe i wydawać zaś kasę czy tylko łożysko ? Sam już nie wiem
Spotkał się ktoś może z taką usterka ?
Dodam że reszta zawieszenia bez luzów stuków itp.