Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#46 Post autor: MieHor »

P1345 - Crankshaft Position (CKP)-Camshaft Position (CMP) Correlation
lub
P1345 Injection Pump: Camshaft Speed Malfunction C-14
lub
P1345    Uszkodzenie pompy wtryskowej
lub
P1345 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-19

wacekrnyna

#47 Post autor: wacekrnyna »

Niestety nic mi to nie mówi :( Nadal nie wiem czy mam uszkodzoną elektronikę czy pompę:(

kecajx26

#48 Post autor: kecajx26 »

:cry: Co za lipa spotkała moją Zosie, paliwo z pompy gdzieś kapie, ale tylko na postoju, nieszczelność pompy :evil: czy ktoś zna dobrych pompiarzy z Gdańska lub okolic . Ile kosztuje taka operacja.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2010, 15:23 przez kecajx26, łącznie zmieniany 1 raz.

kecajx26

#49 Post autor: kecajx26 »

Czy ktoś wie, czy jak odkręcę śrubkę od zmiany kąta wtrysku, to ta śruba torksowa ze strzałką http://allegro.pl/opel-astra-zafira-2-2 ... 92148.html tam za tą śrubą znajduje się oring, czy jak odkręcę ja, to czy zmieni się kąt wtrysku?
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, 20:13 przez kecajx26, łącznie zmieniany 1 raz.

Dybicz

#50 Post autor: Dybicz »

Witam! Czy ktoś może napisać w jaki sposób demontuje się pompę wtryskowa w Zafirze 2.0 DTI, pompa PSG-16. Moja zafirka stoi u mechanika i jest cały przód rozebrany, a dowiedziałem się, ze to jest bardzo prosta sprawa wymiana pompy.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2010, 15:25 przez Dybicz, łącznie zmieniany 1 raz.

kecajx26

#51 Post autor: kecajx26 »

no chłodnice trzeba wyjąć bo pompy nie
wyciągniesz pokrywe od rozrzadu łańcuch rozpiąć troche roboty jest

krzysiekml

#52 Post autor: krzysiekml »

Witam jestem posiadaczem ZA 2.0dti 2001r pompa vp44psg5 wiem że coś z nią jest nie tak ponieważ na wyświetlaczu zużycie paliwa te chwilowe co pokazuje komp jest zaniżane i na obrotach ok. 3000tyś nierówno pracuje i pokazuje wtedy spalanie 3l/h i spada do dołu powoli do 0.0 a po chwili pokazuje F --- i silnik pracuje nierówno o co w tym chodzi czy kończy swój żywot auto normalnie odpala niema żadnych problemów,podpinałem op-coma brak błędów z silnika fejs nie łączy się z tą pompą,może ktoś posiadał taki problem?Z tego co się doczytałem to jakieś zaworki mogą się zacierać w tej pompce i jak się zatrą to pali się sterownik,czy to prawdą jest czy moje domysły są słuszne.Proszę o pomoc i porady.DZIĘKI.

[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 23:32 ]
Witam nie wierze że nikomu nie padła pompa czyli się zatarł zaworek kąta wtrysku czy coś takiego a następnie uległ uszkodzeniu sterownik pompy?.Podobnież tak jest tylko po czym poznać że pompa się zaciera?Co oznacza ten komunikat F---- L/h na chwilowym zużyciu paliwa.Czujnik temperatury po odłączeniu pokazuje podobnie F---- C jak się domyślam jest to jakiś błąd tylko czego to dotyczy

[ Dodano: Pon Sty 24, 2011 10:15 ]
Witam problem rozwiązany można temat zamknąć.

Freshh

#53 Post autor: Freshh »

Hej Panowie a co powiecie na to: szwagier zregenerował pompę po czym pojeździł trochę i ta zregenerowana znowu mu padła . Czy może być coś co "psuje" pompę?
Czy to tylko przypadek? Czy sterowanie pompą jest odseparowane od pompy czy integralne?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#54 Post autor: Dek »

Freshh pisze:.... pojeździł trochę i ta zregenerowana znowu mu padła ...
Ot trafił szwagier na fachowców.
Moja teoria: Nie padła pompa jako taka, tylko kochany tranzystorek w sterowniku pompy. Jakiś fachowiec wymienił pewnie za jakieś 500-1500 pln tranzystorek wart 10 pln. I takie to cudo oddał ucieszonemu właścicielowi. Oczywiście jak to bywa w sporej większości przypadków, naprawiono końcowe uszkodzenie ale nie zlikwidowano przyczyny (oczywiście kochany "tłoczek" w pompie ). Efekt - parę miesięcy (szczęściarze - lat ) później - ponownie umiera i tranzystorek i parę innych elementów dodatkowo.

(Co do sterowania pompą, to sterownik jest przykręcony do pompy na górze)

Podsumowując: Jak pompa padła drugi raz to albo wina mechanika (jakości naprawy) albo próba jak najtańszej regeneracji pompy (nie kompleksowa regeneracja - bez wymiany wszystkich bebechów).

pozdrawiam

Freshh

#55 Post autor: Freshh »

To by miało rację bytu. Mechanik sprawdzony , jednak daje (chyba niepotrzebnie) pompy do innego mechanika -regeneratora jak widać za "dychę". Sam ponoć sprawdzić nie umie więc tam daje ale może mu to przynieść spadek zaufania jak będzie tam dawał.

AndrzejS

#56 Post autor: AndrzejS »

Dek pisze:
Freshh pisze:.... pojeździł trochę i ta zregenerowana znowu mu padła ...
Ot trafił szwagier na fachowców.
Moja teoria: Nie padła pompa jako taka, tylko kochany tranzystorek w sterowniku pompy. Jakiś fachowiec wymienił pewnie za jakieś 500-1500 pln tranzystorek wart 10 pln. I takie to cudo oddał ucieszonemu właścicielowi. Oczywiście jak to bywa w sporej większości przypadków, naprawiono końcowe uszkodzenie ale nie zlikwidowano przyczyny (oczywiście kochany "tłoczek" w pompie ). Efekt - parę miesięcy (szczęściarze - lat ) później - ponownie umiera i tranzystorek i parę innych elementów dodatkowo.

(Co do sterowania pompą, to sterownik jest przykręcony do pompy na górze)

Podsumowując: Jak pompa padła drugi raz to albo wina mechanika (jakości naprawy) albo próba jak najtańszej regeneracji pompy (nie kompleksowa regeneracja - bez wymiany wszystkich bebechów).

pozdrawiam
I dlatego kupiłem benzynę. Z tym że też mnie kosztuje po wstawieniu LPG.

jm393

#57 Post autor: jm393 »

Witam Wszystkich,

prosze o radę, gdzie w Trójmieście czy okolicy zlecić regeneracje mechanicznąi wymiane
elektroniki w pompie wtryskowej.

dzieki z rady i informację

piozdrawiam

DaRek7

#58 Post autor: DaRek7 »

jm393 pisze:regeneracje mechanicznąi wymiane
elektroniki w pompie wtryskowej.

Ja swoją robiłem tutaj http://www.wachowiak.pl/
Masz trochę daleko ale to podobno jedna z niewielu dobrych firm która posiada odpowiedni sprzęt do tego rodzaju napraw, możesz wymontowac i do nich wysłac, zadzwoń zapytaj!
Ja byłem bardzo zadowolony mimo że nie było tanio :( no i gwarancja na rok :piwo:

DaRek7

#59 Post autor: DaRek7 »

Dek pisze:Jakiś fachowiec wymienił pewnie za jakieś 500-1500 pln tranzystorek wart 10 pln. I takie to cudo oddał ucieszonemu właścicielowi. Oczywiście jak to bywa w sporej większości przypadków, naprawiono końcowe uszkodzenie ale nie zlikwidowano przyczyny (oczywiście kochany "tłoczek" w pompie ). Efekt - parę miesięcy (szczęściarze - lat ) później - ponownie umiera i tranzystorek i parę innych elementów dodatkowo.

Sam tego doświadczyłem i szczerze odradzam takie pseudo naprawy lub kupowanie używek, moją pompe za pierwszym razem naprawili za 1200,- - przejechałem ok7-8tys km i padła znowu, za drugim razem zleciłem naprawe w sprawdzonym warsztacie, kosztowało, jak dobrze pamiętam 3400,- ale przejechałem 100 000tys km i wszystko było Ok i następny właściciel pewnie jeździ do dzisiaj :) Udało mi się jedynie od tych pierwszych wyegzekwowac zwrot gotówki
:>

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#60 Post autor: rzadki »

ja trochę bliżej mam namiar ale też 200 km od Ciebie - w Olsztynie. chłopaki również nie należą do najtańszych, ale mają renomę. sam korzystałem z ich usług.

http://diesel-serwis.com.pl/
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”