no cóż... starałem się, ale czasu nie było... ale faktycznie coś jest nie tak - tyle udało mi się potwierdzić.
co do świateł dziennych się nie wypowiem, bo ciągle nie rozumiem - poczekajmy, aż zacznie działać IO.
Ostap pisze:Akcja umieszczona w "po odpaleniu silnika" dalej będzie uruchomiona
już pisałem - akcja bęzie zakończona po pierwszym wykonaniu. Co najwyżej jej efekty mogą jeszcze "trwać" - czyli stan ustawiony na Io pozostanie bez zmian.
nie mam siły się teraz na tym skupić
bo nadal nie wiem czy to co piszę w ogóle jest tym czego potrzebujesz...
Ostap pisze:To jak mam ustawić aby SPORT włączył się przy przekroczeniu 120 a wyłączył poniżej 120?
krótko mówiąc... nie da się, ale wiesz gdzie się życzenia wpisuje
wszystko to załatwia
FS#18... prawdę mówiąc tymi zdarzeniami zaawansowanymi, to większość funkcji modułu będzie można zapisać, np światła dzienne, monitorowanie DPFa, temperatury... w zasadzie cały moduł mógłby się opierać tylko na akcjach - takie jest założenie. Tylko kto potem ogranie konfigurację?
Ostap pisze:Ja na żadnym schemacie nie widzę AUX1 i AUX2
nawet od Astry
Może mam jakieś stare schematy
schematy nie są udostępnione, dostałeś wycinek (z MCU) na zdjęciu poprzednim - tyle wystarczy. Wszystko bezie udostępnione gdy wyjdzie następna wersja softu.
Ostap pisze:Jeśli mam coś takiego
Kod: Zaznacz cały
Wersja:2018-09-05/FS#118/0555d81
Bootloader:v1.0
To mam wszystko ok z softem? Jest odporny na nieudane aktualizacje?
obecność bootloadera określa, ze soft jest odporny na nieudaną aktualizację. Możesz przetestować czy faktycznie tak jest - bo chyba nikt nie ma odwagi tego przetestować... fakt, że jeśli coś nie zadziała, to skończy się wysyłką modułu do mnie.
Ostap pisze:Wiedziałem, że gdzieś to jest
no widzisz... znalazłeś
MCP2551 powinienś mieć dobry - bo masz dosyć stary moduł - wtedy nie miałem żadnych problemów z układami - teraz już wiem, że muszę każdy dodatkowo weryfikować czy przypadkiem działa on jak trzeba.
barek16 pisze:Przyszedł mi do głowy pewien pomysł, ale zanim to dodam do zgłoszeń chciałbym poznać wasze zdanie, oraz wiedzieć czy jest to wogole wykonalne. Otóż kilka dni temu byłem na okresowym badaniu technicznym, przy badaniu spalin diagnosta robił 5 prób dymienia gdzie kręcił silnik na 5tys obr na kilkanaście s. Szczerze to szkoda mi było patrzeć i słuchać jak katuje tak silnik. Wiem że niektóre nowoczesne diesle mają blokadę max obr na biegu jałowym. Czy można by zrobić taką skomplikowaną akcję "tryb przeglądu", która wyłączy wszystkie bajery, czyli needel sweep, niestandardowe zachowania świateł itd i jednocześnie ograniczy obroty silnika np na 3tys ?
jeśli masz jakieś informacje o limiterze obrotów na OBD - chętnie przygarnę, bo prawdę mówiąc to nie wiem jak się to robi... ale:
u mnie (Z17DTJ) silnik po wejściu w tryb awaryjny nie pozwala na przekroczenie 3000rpm no i jest lekko mułowany... więc nie zakopci na przeglądzie
i wtedy scenariusz mamy taki:
- wprowadzamy silnik w tryb awaryjny (wyjąć jakąś wtyczkę?) tak by jeszcze dało się nim jeździć
- modułu używamy do wyłączenie kontrolki awarii silnika
- jedziemy na przeglad
- po przeglądzie podłączamy kabelek i zmieniamy tryb pracy modułu
- gotowe
wszystko to przy założeniu, że nie trafimy nadgorliwego diagnostę, który nie zacznie grzebać pod maską i czegoś nie znajdzie ("o tutaj panu kabelek Panu wypadł, zaraz to naprawimy"), albo nie spróbuje błędów z OBD odczytać, ale takich rzeczy chyba nie robią (jeszcze?).
Co Ty na to?
Ostap pisze:Dobra przerobiłem moduł na wersję 1.1
gratuluję
AUX1 i AUX2 mógłby być połączone... z początku nie zważałem uwagi na to jak mi to lutowanie wyjdzie - piny były nie używane, więc problemu nie było. Ale nauczyłem się już lepiej lutować - już tak nie robię
Czy będziesz musiał rozłączać 22 i 23? nie powinno być problemu. PIN23 wygląda na nieużywany
Ostap pisze:Mogę też prosić o zwiększenie ilości akcji? 16 to zdecydowanie za mało jak dla mnie. Może to być kosztem czegoś innego np obsługi DPF bo ja i tak go nie mam. Myślę, że jeszcze 4 czyli łącznie 20 akcji to powinno wystarczyć
wiesz co trzeba zrobić i gdzie się dopisać
wiem... papierologia przeraża, ale inaczej nie potrafię nad tym zapanować i wypadnie mi to z głowy, a nie jest to zmiana na 5 minut (aktualizacja softu i konfiguratora). Miejsce w module jest na 48 akcji (zarezerwowane na przyszłość, ale jak widzę ten czas już nadszedł)
Ostap pisze:Po modyfikacji fizycznej moduł zatrzymuje się po kilkudziesięciu sekundach i później już tylko wyjęcie i włożenie go startuje.
a to bardzo ciekawe... coś więcej możesz powiedzieć? możesz któraś akcja jest jakaś, która coś zawiesza?
Jaką masz wersję softu? Możesz spróbować wgrać jakaś stabilną v0.3 i sprawdzić czy dalej się zawiesza.
Zastanawiam się czy zmiana fizyczna modułu może nie działać z softem nie przygotowanym pod nią.. ale nie przychodzi mi nic do głowy na razie.
Ostatecznie przygotuję Ci soft z wersję DEBUG, wtedy na UART Ci powinien wypłuć w czym jest problem.
Czy przez te kilkadziesiąt sekund wszystko działa normalnie? czy robisz coś przez ten czas, czy po prostu podpinasz i nic więcej?
marcinsu pisze:Pytałem HLS jak mogę zaktualizować sprzęt, wgrać update software. Odpisali że trzeba do nich wysłać
Także nie dowiemy się jak zrobili tą diodę jako imitację alarmu.
masz HLS? możesz mi podesłać - zrobię mu małe "przesłuchanie" w wolnej chwili - może się czegoś dowiem
CSM się poddał i po kilku minutach przesłuchania "wygadał" wszystko to co chciałem wiedzieć
dobrze że do mnie nie trzeba tych modułów wysyłać na aktualizację...
Ostap pisze:Łukasz coś wiadomo? Kilka dni już cisza a robota stoi w miejscu
a co miałem napisać? że znowu nie zrobiłem tego co trzeba? az mi głupio było się odezwać...
soft z tymi pinami to jak widzę cieżka sprawa - a miało być takie proste... niestety UART tutaj bardzo miesza... jest używany w wielu miejscach (informacje debugowe, aktualizacja, konfiguracja, wybudzanie z trybu uśpienia...), a nie może być używany jednocześnie z IO.
Tak więc klasycznie: cierpliwości