Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1306 Post autor: Ostap »

Łukasz z dziennymi to wytłumaczę Ci inaczej :)

Chcę pod światła dzienne podpiąć pustą akcje

Kod: Zaznacz cały

0000 00 00 00
Włączyć obsługę czujnika zmierzchu aby przy doświetlaniu "doświetlanie" załączało się dopiero gdy czujnik wykryje noc.
Kabel od dziennych podłączyć do wyjścia LED- i dać akcję (oczywiście przez przekaźnik sterowany niskim) i to dać na akcję uruchomienia silnika. Dzienne przy załączeniu postojówek mi zgasną, więc akcja może się skończyć po zgaszeniu auta.

Kod: Zaznacz cały

LEDY 50%ZEGARY NEW LED- AFL KONTROLKA
0000 00 10 5503050000 55060F0000000000 020303 03 5503051010 55060F0180000000 020302
Będzie to działać? Nic mi to nie będzie blokować? Trzeba jakąś dodatkową akcję na "Po zatrzymaniu silnika" ?



Teraz nowe pytania:

1. Gdy ustawię akcję na jedno kliknięcie "zamknij" na pilocie i dam inną akcję "Po zamknięciu drzwi z pilota" to dwie się włączą? czy przypadkowo któraś z nich?
2. Tryb sport. Ustawiam po przekroczeniu prędkości 120km/h tryb: włącz. Przy zwolnieniu poniżej 120 tryb sport wróci do wyłączenia?
3. Tryb sport: Przełącz. To jest to samo co przytrzymanie fizycznie przycisku do momentu wyłączenia trakcji?
Dodam, że mam fizycznie przycisk SPORT i działa prawidłowo.

Dodano po 5 godzinach 34 minutach 31 sekundach:
Przeczytałem jeszcze raz wszystko i już wiem, że akcja po odpaleniu auta działać nie będzie. A gdybym zrobił tak?

Kod: Zaznacz cały

LEDY 50%ZEGARY NEW LED- AFL KONTROLKA
0000 10 5503050000 55060F0000000000 020303 10 5503051010 55060F0180000000 020302 00
Będzie mi to blokować inne akcje?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1307 Post autor: Ostap »

Przez ten moduł nie mogę spać. Specjalnie wcześniej wstałem :)

Kod: Zaznacz cały

UART_TX test komornik
0000 08 020100 5503030101 08 020103 5503030000 00

UART_RX test komornik
0000 08 020200 5503030101 08 020203 5503030000 00
Te dwie akcje nic nie robią z RX i TX, napięcie na pinach 4,75V nie zmienia się nawet na chwilę. Akcje były podłączone pod skręt kierownicy. Komornik się włącza normalnie i wyłącza przy wyprostowaniu kierownicy. Przekaźniki mam sterowane masą.

W konfiguratorze alarm mam odkliknięte a przekaźnik załącza się po wyjęciu kluczyków tak jakby dioda migała :) Coś jest nie tak :)


Jedna poprawka to, że moduł się wybudza :)

Edit

Miałem tam mały błąd który chyba jednak nie wpływał na działanie wyjść :)

Kod: Zaznacz cały

AKCJE NA STEROWANIE MINUSEM

UART_TX test komornik
0000 08 020102 5503030101 08 020103 5503030000 00

UART_RX test komornik
0000 08 020202 5503030101 08 020203 5503030000 00

LED- ON
0000 00 00 01 020302
LED- OFF
0000 00 00 01 020303

C2D ON
0000 00 00 01 020002
C2D OFF
0000 00 00 01 020002
pójdę i jeszcze raz przetestuję :)

Czekam na odpowiedzi na pytania :))

Z tego co zrozumiałem Łukasz to tego AUX1 i AUX2 nie da się na razie wyprowadzić?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2018, 11:08 przez Ostap, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1308 Post autor: Ostap »

Niestety nie mam dobrych wieści.

C2D cały czas trzyma 0 i przekaźnik jest załączony. Akcje go nie wyłączają.

LED- działa do wyjęcia kluczyka, po wyjęciu mimo, że w konfiguracji mam odznaczone okno z alarmem, przekaźnik zachowuje się jak dioda alarmu, włącza się i wyłącza.

RX i TX - nie działa całkowicie

Niecierpliwie czekam na jakieś info ;)
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2018, 09:25 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1309 Post autor: LWPM »

coraz dziwniejsze rzeczy opowiadasz :)
wczoraj czasu nie miałem na to, a wiem, że na weekend chciałbyś się mieć czym pobawić, dlatego postaram się dziś wieczorem (a raczej późno w nocy) do tego przysiąść.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1310 Post autor: Ostap »

Ok ;) będę wdzięczny ;)

Odpisz od razu na te moje dziwne pytania ;)

Niestety sobotę muszę pracować. Idę dorabiać na lakiernika do padliny ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1311 Post autor: LWPM »

Ostap pisze:Włączyć obsługę czujnika zmierzchu aby przy doświetlaniu "doświetlanie" załączało się dopiero gdy czujnik wykryje noc.
jak pamiętam, to masz czujnik zmierchu, ale w konfiguracji ustawione, że go nie masz. w Takim wypadku, cokolwiek tutaj nie wpiszesz, moduł nie skorzysta z czujnika zmierczhu, a doświetlanie będzie działać tylko wtedy, kiedy nie działają światła dzienne (czyli nie na pozycji AUTO i 0).
Mam nadzieję, że chcesz takie coś osiągnąć.
Ostap pisze:

Kod: Zaznacz cały

LEDY 50%ZEGARY NEW LED- AFL KONTROLKA
0000 00 10 5503050000 55060F0000000000 020303 03 5503051010 55060F0180000000 020302
Będzie to działać? Nic mi to nie będzie blokować? Trzeba jakąś dodatkową akcję na "Po zatrzymaniu silnika" ?
jeśli to ma działać jako światła do jazdy dziennej, to ustaw to w światłach do jazdy dziennej
Akcja na uruchomienie silnika wykona się tylko raz - tutaj: początek akcji, pętla, koniec akcji... czyli tylko mignie kontrolką i światłami.
Jeśli chcesz, by to trwało do momentu, aż nie ruszysz pokrętłem, to przypisz to jako światła do jazdy dziennej.
Ostap pisze:Teraz nowe pytania:

1. Gdy ustawię akcję na jedno kliknięcie "zamknij" na pilocie i dam inną akcję "Po zamknięciu drzwi z pilota" to dwie się włączą? czy przypadkowo któraś z nich?
włączą się obie, są niezależne od siebie, ale:
pierwsze naciśnięcie i 1 naciśnięcie, to z punktu widzenia auta co innego :)
a więc:
- jedno naciśnięcie, to po prostu naciśnięcie przycisku na pilocie w odstępie czasu określonym w ustawieniach (np 800ms)... po 800ms następne naciśnięcie, to następne wykonanie akcji
- zamkniecie drzwi, to pierwsze naciśnięcie gdy CZ był otwarty (i trzeba go zamknąć). Kolejne naciśnięcia nawet po kilku sekundach nie dadzą już tego efektu (CZ jest zamknięty, nie zostanie ponownie zamknięty).
Nie jestem pewien po jakim czasie CIM rozpozna kolejne pojedyncze naciśnięcie jako pierwsze naciśnięcie (i wyśle sygnał zamknięcia CZ), ale jest to jakieś kilkanaście sekund co najmniej (tak zachowuje się CIM u mnie na biurku - być może w aucie inaczej, bo na biurku nie mam CZ :D )
Ostap pisze:2. Tryb sport. Ustawiam po przekroczeniu prędkości 120km/h tryb: włącz. Przy zwolnieniu poniżej 120 tryb sport wróci do wyłączenia?
nie. Akcja wykonywana jest w momencie przejścia z mniej niż 120 do więcej niż 120 i jedno jednorazowa akcja wykonywana cała od razu (początek, pętla, koniec) i po przejściu w drugą stronę (powyżej 120 do mniej niż 120) nic się nie dzieje.
Ostap pisze:3. Tryb sport: Przełącz. To jest to samo co przytrzymanie fizycznie przycisku do momentu wyłączenia trakcji?
Dodam, że mam fizycznie przycisk SPORT i działa prawidłowo.
efekt jest ten sam, jednak przycisk i akcja robią to w inny sposób.
Tutaj akurat myślę, że włączenie tego modułem będzie miało wyższy priorytet i włączony modułem tryb SPORT nie uda się wyłączyć guzikiem.
Guzik i moduł działają niezależnie od siebie - choć robią z grubsza to samo (ale w inny sposób)
Ostap pisze:Przeczytałem jeszcze raz wszystko i już wiem, że akcja po odpaleniu auta działać nie będzie. A gdybym zrobił tak?

Kod: Zaznacz cały

LEDY 50%ZEGARY NEW LED- AFL KONTROLKA
0000 10 5503050000 55060F0000000000 020303 10 5503051010 55060F0180000000 020302 00
Będzie mi to blokować inne akcje?
a dlaczego miałoby to blokować cokolwiek innego? akcja po uruchomieniu wykona się raz i moduł o niej zapomni (jak pisałem wyżej)
rozwiązaniem myślę, że jest ustawienie tego jako światłą do jazdy dziennej
Ostap pisze:W konfiguratorze alarm mam odkliknięte a przekaźnik załącza się po wyjęciu kluczyków tak jakby dioda migała :) Coś jest nie tak :)
sprawdzę, bo może to mieć związek z FS#152
Ostap pisze:Z tego co zrozumiałem Łukasz to tego AUX1 i AUX2 nie da się na razie wyprowadzić?
a dlaczego się nie da?
na schemacie widać AUX1 - pin 32 na MCU, AUX2 - pin 31 na MCU.
Nie widzę powodu, dla którego miało by to nie działać - kwestia przylutowania kabelka do procesora :) pin 32 jest w rogu, więc powinno być łatwo. 31 obok UART_TX - powinno się udać... zależy jaką masz lutownicę i jak bardzo Ci się ręce trzęsą :D

PS: przy okazji: została napisana instrukcja obsługi do modułu.
Spójrzcie proszę w wolnej chwili, Ci co mają moduł: czy są tam odpowiedzi na Wasze pierwsze problemy z użytkowaniem modułu, a także Ci co nie mają modułu - czy taki opis wystarczyłby wam (teoretycznie) to zainstalowania modułu w aucie i jego użycia na początku.
Trochę poprawek tutaj jeszcze będzie, ale wszystkie uwagi mile widziane.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1312 Post autor: Ostap »

LWPM pisze: 07 wrz 2018, 13:56 jak pamiętam, to masz czujnik zmierchu, ale w konfiguracji ustawione, że go nie masz. w Takim wypadku, cokolwiek tutaj nie wpiszesz, moduł nie skorzysta z czujnika zmierczhu, a doświetlanie będzie działać tylko wtedy, kiedy nie działają światła dzienne (czyli nie na pozycji AUTO i 0).
Mam nadzieję, że chcesz takie coś osiągnąć.
Nadal Łukasz nie rozumiesz co chcę osiągnąć :) albo przeczytałeś bez zrozumienia, albo ja coś źle napisałem :lol:

Chcę aby akcja włączyła światła dzienne podpięte pod pin LED- po odpaleniu auta. Dzienne muszą świecić na pozycji 0 dlatego gdy dam taką akcję w miejscu dziennych i zaznaczę obsługę czujnika zmierzchu, to one nie będą świeciły na przełączniku 0. Przy przełączeniu na AUTO gdy będzie dzień to nic się nie zmieni ponieważ czujnik nie zadziała. Gdy będzie noc to czujnik włączy światła mijania i wtedy mój moduł pod maską wyłączy fizycznie dzienne. Akcja umieszczona w "po odpaleniu silnika" dalej będzie uruchomiona a światła dzienne nie będą świecić do momentu gdy będzie widno lub gdy dam przełącznik na 0. Teraz chyba jasne jest :)
Do tego chcę zastosować taką akcję

Kod: Zaznacz cały

LEDY 50%ZEGARY NEW LED- AFL KONTROLKA
0000 10 5503050000 55060F0000000000 020303 10 5503051010 55060F0180000000 020302 00
Wszystko to po to aby doświetlanie działało tylko i wyłącznie gdy czujnik wykryje noc i pokrętło będzie na AUTO a na 0 będą świeciły dzienne.
Czy ta akcja wyłączy się po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka, czy trzeba dać wyłączającą na "akcja po zgaszeniu" ?
LWPM pisze: 07 wrz 2018, 13:56 włączą się obie, są niezależne od siebie, ale:
pierwsze naciśnięcie i 1 naciśnięcie, to z punktu widzenia auta co innego
a więc:
- jedno naciśnięcie, to po prostu naciśnięcie przycisku na pilocie w odstępie czasu określonym w ustawieniach (np 800ms)... po 800ms następne naciśnięcie, to następne wykonanie akcji
- zamkniecie drzwi, to pierwsze naciśnięcie gdy CZ był otwarty (i trzeba go zamknąć). Kolejne naciśnięcia nawet po kilku sekundach nie dadzą już tego efektu (CZ jest zamknięty, nie zostanie ponownie zamknięty).
Nie jestem pewien po jakim czasie CIM rozpozna kolejne pojedyncze naciśnięcie jako pierwsze naciśnięcie (i wyśle sygnał zamknięcia CZ), ale jest to jakieś kilkanaście sekund co najmniej (tak zachowuje się CIM u mnie na biurku - być może w aucie inaczej, bo na biurku nie mam CZ )
To sobie darujmy, poczekam na "zamknij CZ" i "otwórz CZ" w cyferkach bo jest mi to bardzo potrzebne :piwo:

LWPM pisze: 07 wrz 2018, 13:56 2. Tryb sport. Ustawiam po przekroczeniu prędkości 120km/h tryb: włącz. Przy zwolnieniu poniżej 120 tryb sport wróci do wyłączenia?
nie. Akcja wykonywana jest w momencie przejścia z mniej niż 120 do więcej niż 120 i jedno jednorazowa akcja wykonywana cała od razu (początek, pętla, koniec) i po przejściu w drugą stronę (powyżej 120 do mniej niż 120) nic się nie dzieje.
Ostap pisze:
3. Tryb sport: Przełącz. To jest to samo co przytrzymanie fizycznie przycisku do momentu wyłączenia trakcji?
Dodam, że mam fizycznie przycisk SPORT i działa prawidłowo.
efekt jest ten sam, jednak przycisk i akcja robią to w inny sposób.
Tutaj akurat myślę, że włączenie tego modułem będzie miało wyższy priorytet i włączony modułem tryb SPORT nie uda się wyłączyć guzikiem.
Guzik i moduł działają niezależnie od siebie - choć robią z grubsza to samo (ale w inny sposób)
To jak mam ustawić aby SPORT włączył się przy przekroczeniu 120 a wyłączył poniżej 120? :tak:

LWPM pisze: 07 wrz 2018, 13:56 Z tego co zrozumiałem Łukasz to tego AUX1 i AUX2 nie da się na razie wyprowadzić?
a dlaczego się nie da?
na schemacie widać AUX1 - pin 32 na MCU, AUX2 - pin 31 na MCU.
Nie widzę powodu, dla którego miało by to nie działać - kwestia przylutowania kabelka do procesora pin 32 jest w rogu, więc powinno być łatwo. 31 obok UART_TX - powinno się udać... zależy jaką masz lutownicę i jak bardzo Ci się ręce trzęsą

Lutownic to mam z 8 :) dam sobie radę tylko jest jedno małe ale.... Ja na żadnym schemacie nie widzę AUX1 i AUX2 :mysli: nawet od Astry :nie_wiem: Może mam jakieś stare schematy :(


LWPM pisze: 07 wrz 2018, 13:56 AUXy są tylko na schemacie dla Astry - w wersji z obudową nie ma tych pinów.
bo są na schemacie, którego tam nie ma - bo ciągle FS#118 jest nie gotowe
w każdym razie tutaj wszystko widać:
widać też gdzie podłączyć LSCAN_RX (pin 22 na MCU)
Miałbym do Ciebie ogromną prośbę bo nadal nie rozumiem jak i do czego mam podłączyć LSCAN_RX ?
Skoro AUXYto piny 31 i 32 to z tym sobie poradzę spokojnie ale do czego mam podłączyć LSCAN_RX ? Pin 22 to właśnie LSCAN_RX i gdzie go mam podłączyć?


Jutro bądź w niedzielę chciałbym rozebrać moduł i zrobić wszystko za jednym podejściem, więc bardzo Cię proszę napisz to łopatologicznie :) bo ja prosty chłopak jestem :)

Dodano po 7 minutach 42 sekundach:
Jeśli mam coś takiego

Kod: Zaznacz cały

Wersja:2018-09-05/FS#118/0555d81
Bootloader:v1.0
To mam wszystko ok z softem? Jest odporny na nieudane aktualizacje?

Dodano po 31 minutach 13 sekundach:
A może nie widzę wszystkiego na pcb bo mam wersję 7.7? Niestety mój laptop to jeszcze x32 i tu chyba innej nie zainstaluję :(

Dodano po 53 minutach 59 sekundach:
LWPM pisze: 09 mar 2018, 10:58 wszystko co potrzebujesz, jest na schemacie
dodatkowe połączenie LSCAN_RX do P1.4, czyli pin 4 z MCP2551 (LSCAN) do pin 22 w C8051F582
nie wiem, czy nie trzeba wymienić MCP2551 od LSCANa na inny, bo z tymi to też różnie bywa... zależy gdzie i po ile kupię - raz działają dobrze w trybie uśpienia, raz źle i prawdę mówiąc do teraz nie sprawdzałem jakie to są - obszedłem problem inaczej. Teraz będę musiał sprawdzać czy działają.
Dodatkowo wymagane było by przeprogramowanie całego modułu programatorem, ale to można obejść też inaczej (ale w informacjach o sprzęcie nadal pozostanie wersja v1.0) - poprzez konfigurację.

Największym problemem będzie wydobycie tego z obudowy... kilka sztuk rozebrałem przy okazji przegrzewających się modułów... i nie jest to prosta sprawa. W każdym razie da się rozebrać przy odrobinie siły, przelutować procesor i da się nawet złożyć tak by działało :)

W każdym razie: najpierw muszę sprawdzić, czy te MCP2551 zadziała w trybie uśpienia jak powinien...
Wiedziałem, że gdzieś to jest ;)

Dodano po 2 minutach 50 sekundach:
Przepraszam, zrobiłem w życiu ileś płytek PCB ale nigdy nie korzystałem z programu do tego. Teraz coś tam już kojarzę ;)
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2018, 22:18 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1313 Post autor: barek16 »

Nie rozumiem nic z tego co piszecie ale jak to doprowadzi nas do doświetlania zakrętów działającego osobno na lewy i prawy halogen to trzymam kciuki.
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł, ale zanim to dodam do zgłoszeń chciałbym poznać wasze zdanie, oraz wiedzieć czy jest to wogole wykonalne. Otóż kilka dni temu byłem na okresowym badaniu technicznym, przy badaniu spalin diagnosta robił 5 prób dymienia gdzie kręcił silnik na 5tys obr na kilkanaście s. Szczerze to szkoda mi było patrzeć i słuchać jak katuje tak silnik. Wiem że niektóre nowoczesne diesle mają blokadę max obr na biegu jałowym. Czy można by zrobić taką skomplikowaną akcję "tryb przeglądu", która wyłączy wszystkie bajery, czyli needel sweep, niestandardowe zachowania świateł itd i jednocześnie ograniczy obroty silnika np na 3tys ?

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1314 Post autor: Ostap »

Świetny pomysł ;)

Ja pojechałem po nocce na przegląd a, że mam blisko to silnik średnio rozgrzany. Ten zaczął gazować. Mając wycięty DPF zwróciłem mu kulturalnie uwagę.

Podejrzewam, że nie da się zrobić blokady obrotów.

Poczekamy aż Łukasz się wypowie ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1315 Post autor: Ostap »

Już chyba wiem jak rozwiązać mój problem ze światłami dziennym ;)

Kod: Zaznacz cały

LED- ON ODPALANIE
0000 08 5503051010 020302 00 00

LED- OFF ZGASZENIE 
0000 08 5503050000 020303 00 00
Będzie tak działać? ;)

Jak tam sofcik? ;)

Jutro chyba przerobię moduł w sensie auxy i akcję na otwarcie aby działały. Jak to zrobię to dam Ci znać i wtedy trzeba będzie moją wersję zmienić na 1.1 ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1316 Post autor: Ostap »

Dobra przerobiłem moduł na wersję 1.1

Teraz jak to zmienić abym miał to programowo. AUX1 i AUX2 nie wiem dlaczego ale były połączone ze sobą. Pewnie lepiej było lutować tak samo jak 22 i 23 pin :)
AUXY rozdzieliłem i teraz mam 2 wyjścia. PIN 22 i 23 pozostał złączony i połączyłem go z tym P1.4. Mam nadzieję, że nie będę musiał tego rozłączać skoro PIN23 i tak nie jest obsługiwany?

Czekam na jakieś info i odpowiedni soft pod mój już moduł 1.1 abym w konfiguracji miał możliwość wyboru "akcja po otworzeniu auta"

Trochę rzeźby było ale się udało.

W swojej pracowni mam kompa x64 i tu nowszy eagle działa. Niestety na projektach które udostępniasz nie ma nigdzie AUX1 i AUX2

Czekam teraz na jakieś info :)

Dodano po 1 godzinie 59 sekundach:
Mogę też prosić o zwiększenie ilości akcji? 16 to zdecydowanie za mało jak dla mnie. Może to być kosztem czegoś innego np obsługi DPF bo ja i tak go nie mam. Myślę, że jeszcze 4 czyli łącznie 20 akcji to powinno wystarczyć :)

Dodano po 2 godzinach 29 minutach 26 sekundach:
Po modyfikacji fizycznej moduł zatrzymuje się po kilkudziesięciu sekundach i później już tylko wyjęcie i włożenie go startuje.

Łukasz, czekam na info ;)

Dobrze, że dziś nie jeżdżę autem ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1317 Post autor: marcinsu »

Pytałem HLS jak mogę zaktualizować sprzęt, wgrać update software. Odpisali że trzeba do nich wysłać :P
Także nie dowiemy się jak zrobili tą diodę jako imitację alarmu.
Ostap pisze: 08 wrz 2018, 08:58Podejrzewam, że nie da się zrobić blokady obrotów.
Kija w szprychy ;)
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2018, 14:44 przez marcinsu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1318 Post autor: Ostap »

Łukasz coś wiadomo? Kilka dni już cisza a robota stoi w miejscu ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1319 Post autor: LWPM »

no cóż... starałem się, ale czasu nie było... ale faktycznie coś jest nie tak - tyle udało mi się potwierdzić.

co do świateł dziennych się nie wypowiem, bo ciągle nie rozumiem - poczekajmy, aż zacznie działać IO.
Ostap pisze:Akcja umieszczona w "po odpaleniu silnika" dalej będzie uruchomiona
już pisałem - akcja bęzie zakończona po pierwszym wykonaniu. Co najwyżej jej efekty mogą jeszcze "trwać" - czyli stan ustawiony na Io pozostanie bez zmian.
nie mam siły się teraz na tym skupić :) bo nadal nie wiem czy to co piszę w ogóle jest tym czego potrzebujesz...
Ostap pisze:To jak mam ustawić aby SPORT włączył się przy przekroczeniu 120 a wyłączył poniżej 120? :tak:
krótko mówiąc... nie da się, ale wiesz gdzie się życzenia wpisuje :) wszystko to załatwia FS#18... prawdę mówiąc tymi zdarzeniami zaawansowanymi, to większość funkcji modułu będzie można zapisać, np światła dzienne, monitorowanie DPFa, temperatury... w zasadzie cały moduł mógłby się opierać tylko na akcjach - takie jest założenie. Tylko kto potem ogranie konfigurację?
Ostap pisze:Ja na żadnym schemacie nie widzę AUX1 i AUX2 :mysli: nawet od Astry :nie_wiem: Może mam jakieś stare schematy :(
schematy nie są udostępnione, dostałeś wycinek (z MCU) na zdjęciu poprzednim - tyle wystarczy. Wszystko bezie udostępnione gdy wyjdzie następna wersja softu.
Ostap pisze:Jeśli mam coś takiego

Kod: Zaznacz cały

Wersja:2018-09-05/FS#118/0555d81
Bootloader:v1.0
To mam wszystko ok z softem? Jest odporny na nieudane aktualizacje?
obecność bootloadera określa, ze soft jest odporny na nieudaną aktualizację. Możesz przetestować czy faktycznie tak jest - bo chyba nikt nie ma odwagi tego przetestować... fakt, że jeśli coś nie zadziała, to skończy się wysyłką modułu do mnie.
Ostap pisze:Wiedziałem, że gdzieś to jest ;)
no widzisz... znalazłeś :) MCP2551 powinienś mieć dobry - bo masz dosyć stary moduł - wtedy nie miałem żadnych problemów z układami - teraz już wiem, że muszę każdy dodatkowo weryfikować czy przypadkiem działa on jak trzeba.
barek16 pisze:Przyszedł mi do głowy pewien pomysł, ale zanim to dodam do zgłoszeń chciałbym poznać wasze zdanie, oraz wiedzieć czy jest to wogole wykonalne. Otóż kilka dni temu byłem na okresowym badaniu technicznym, przy badaniu spalin diagnosta robił 5 prób dymienia gdzie kręcił silnik na 5tys obr na kilkanaście s. Szczerze to szkoda mi było patrzeć i słuchać jak katuje tak silnik. Wiem że niektóre nowoczesne diesle mają blokadę max obr na biegu jałowym. Czy można by zrobić taką skomplikowaną akcję "tryb przeglądu", która wyłączy wszystkie bajery, czyli needel sweep, niestandardowe zachowania świateł itd i jednocześnie ograniczy obroty silnika np na 3tys ?
jeśli masz jakieś informacje o limiterze obrotów na OBD - chętnie przygarnę, bo prawdę mówiąc to nie wiem jak się to robi... ale:
u mnie (Z17DTJ) silnik po wejściu w tryb awaryjny nie pozwala na przekroczenie 3000rpm no i jest lekko mułowany... więc nie zakopci na przeglądzie :)
i wtedy scenariusz mamy taki:
- wprowadzamy silnik w tryb awaryjny (wyjąć jakąś wtyczkę?) tak by jeszcze dało się nim jeździć :)
- modułu używamy do wyłączenie kontrolki awarii silnika
- jedziemy na przeglad
- po przeglądzie podłączamy kabelek i zmieniamy tryb pracy modułu
- gotowe :)
wszystko to przy założeniu, że nie trafimy nadgorliwego diagnostę, który nie zacznie grzebać pod maską i czegoś nie znajdzie ("o tutaj panu kabelek Panu wypadł, zaraz to naprawimy"), albo nie spróbuje błędów z OBD odczytać, ale takich rzeczy chyba nie robią (jeszcze?).
Co Ty na to?
Ostap pisze:Dobra przerobiłem moduł na wersję 1.1
gratuluję :D
AUX1 i AUX2 mógłby być połączone... z początku nie zważałem uwagi na to jak mi to lutowanie wyjdzie - piny były nie używane, więc problemu nie było. Ale nauczyłem się już lepiej lutować - już tak nie robię :)

Czy będziesz musiał rozłączać 22 i 23? nie powinno być problemu. PIN23 wygląda na nieużywany
Ostap pisze:Mogę też prosić o zwiększenie ilości akcji? 16 to zdecydowanie za mało jak dla mnie. Może to być kosztem czegoś innego np obsługi DPF bo ja i tak go nie mam. Myślę, że jeszcze 4 czyli łącznie 20 akcji to powinno wystarczyć :)
wiesz co trzeba zrobić i gdzie się dopisać :) wiem... papierologia przeraża, ale inaczej nie potrafię nad tym zapanować i wypadnie mi to z głowy, a nie jest to zmiana na 5 minut (aktualizacja softu i konfiguratora). Miejsce w module jest na 48 akcji (zarezerwowane na przyszłość, ale jak widzę ten czas już nadszedł)
Ostap pisze:Po modyfikacji fizycznej moduł zatrzymuje się po kilkudziesięciu sekundach i później już tylko wyjęcie i włożenie go startuje.
a to bardzo ciekawe... coś więcej możesz powiedzieć? możesz któraś akcja jest jakaś, która coś zawiesza?
Jaką masz wersję softu? Możesz spróbować wgrać jakaś stabilną v0.3 i sprawdzić czy dalej się zawiesza.
Zastanawiam się czy zmiana fizyczna modułu może nie działać z softem nie przygotowanym pod nią.. ale nie przychodzi mi nic do głowy na razie.
Ostatecznie przygotuję Ci soft z wersję DEBUG, wtedy na UART Ci powinien wypłuć w czym jest problem.
Czy przez te kilkadziesiąt sekund wszystko działa normalnie? czy robisz coś przez ten czas, czy po prostu podpinasz i nic więcej?
marcinsu
marcinsu pisze:Pytałem HLS jak mogę zaktualizować sprzęt, wgrać update software. Odpisali że trzeba do nich wysłać :P
Także nie dowiemy się jak zrobili tą diodę jako imitację alarmu.
masz HLS? możesz mi podesłać - zrobię mu małe "przesłuchanie" w wolnej chwili - może się czegoś dowiem :)
CSM się poddał i po kilku minutach przesłuchania "wygadał" wszystko to co chciałem wiedzieć :)

dobrze że do mnie nie trzeba tych modułów wysyłać na aktualizację...
Ostap pisze:Łukasz coś wiadomo? Kilka dni już cisza a robota stoi w miejscu ;)
a co miałem napisać? że znowu nie zrobiłem tego co trzeba? az mi głupio było się odezwać...
soft z tymi pinami to jak widzę cieżka sprawa - a miało być takie proste... niestety UART tutaj bardzo miesza... jest używany w wielu miejscach (informacje debugowe, aktualizacja, konfiguracja, wybudzanie z trybu uśpienia...), a nie może być używany jednocześnie z IO.
Tak więc klasycznie: cierpliwości :)

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1320 Post autor: Ostap »

Łukasz spokojnie ;) wystarczyło napisać abym czekał ;)

O braku czasu to mi mówić nie musisz ;) mam dwójkę małych urwisów i jeszcze jeden złamał rękę ;) zdziwiłbyś się co robię i jak aby chwilę poświęcić na majsterkowanie a do tego jeszcze jestem maniakiem wędkarstwa ;) wszystko rozumiem.


Wieczorem sprawdzę tą wersję odporną na aktualizację i napiszę coś więcej. Jak nie pyknie to odeślę ;) Zrobię Ci kopię ustawień i będziesz wiedział ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”