Zafira A DI82KM 180Nm, duży kierowca, duża rodzina,chipować?
Moderator: Sebu$
Zafira A DI82KM 180Nm, duży kierowca, duża rodzina,chipować?
Witam.
Przeglądam forum parę godzin i o "cipowaniu" piszą tylko Ci z silnikami Zosi B 120-150KM.
Czy ktoś "cipował" Zosię A DI 82KM 180Nm?
Ponoć silnik Zosi lubi to i można wyciągnąć jakieś 240Nm.
Prawda czy mit?
Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.
Pozdrawiam
Kuba
Przeglądam forum parę godzin i o "cipowaniu" piszą tylko Ci z silnikami Zosi B 120-150KM.
Czy ktoś "cipował" Zosię A DI 82KM 180Nm?
Ponoć silnik Zosi lubi to i można wyciągnąć jakieś 240Nm.
Prawda czy mit?
Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.
Pozdrawiam
Kuba
może przybliżę Ci ja wygląda proces zmiany oprogramowania.... proces zmiany softu wygląda tak: jest kilka pomiarów na hamowni, gdzie pierwszy sprawdza stan silnika i właściwie od tego pomiaru jest uzależniona cała reszta (pod tym kątem idzie zmiana softu)...lufa23 pisze:Jak myślisz, czy przyrost momentu obrotowego ze 180 na 240 jest ok dla tego silnik
dalej zanim program będzie zmieniony na taki, który usatysfakcjonuje Cie będzie jeszcze kilka prób gdzie gość będzie próbował różne ustawienia...
jakbyś trafił na speca, który wgrywa gotową mapę do tego silnika to od razu uciekaj bo to żaden fachowiec a taka mapa wiecej szkód może sprawić niż program w stylu "extreme"
co za tym idzie, że gdzieś wyczytałeś, że robią do 240Nm to wcale tak może nie wyglądać... wszystko będzie zweryfikowane pierwszym pomiarem na hamowni...
kolega lufa23 ma raczej 2.0 dtl oznaczenie kodowe silnika wiec te raczej sie da podkrecic ja mam 2.0 dth
i tez mozna próbowac cos z tym zrobic ale sie nie oplaca bo stosunek mocy do kasy jest nieadekwatny
juz lepiej jest zmienic auto na mocniejsze niz cos kombinowac przy silniku, ale jak na razie do tej pory moje 101KM mi wystarcza a jak bedzie mało to sie kupi OPC
i tez mozna próbowac cos z tym zrobic ale sie nie oplaca bo stosunek mocy do kasy jest nieadekwatny
juz lepiej jest zmienic auto na mocniejsze niz cos kombinowac przy silniku, ale jak na razie do tej pory moje 101KM mi wystarcza a jak bedzie mało to sie kupi OPC
sQcha,
wstyd przyznać, ale jestem w tym temacie co najmniej lamerem.
Mam silnik 1995 cm3 o mocy 82KM lub 60kW. To chyba DTL (gdzie mogę to sprawdzić w samochodzie?).
budrys,
o jakiej kasie piszesz? Ile wg Ciebie cała operacja może kosztować?
Poza tym nie chodzi o KM tylko Nm. Tego mi brakuje.
Pzdr
Kuba
wstyd przyznać, ale jestem w tym temacie co najmniej lamerem.
Mam silnik 1995 cm3 o mocy 82KM lub 60kW. To chyba DTL (gdzie mogę to sprawdzić w samochodzie?).
budrys,
o jakiej kasie piszesz? Ile wg Ciebie cała operacja może kosztować?
Poza tym nie chodzi o KM tylko Nm. Tego mi brakuje.
Pzdr
Kuba
jest to dtl - najsłabszy diesel w Zafirze Alufa23 pisze:Mam silnik 1995 cm3 o mocy 82KM lub 60kW. To chyba DTL
kolejny ma 72 kW i 101KM przy pojemności 2.0 , a najmocniejszy to 2.2 dm3 i 125 KM
jeśli zwiekszasz moment obrotowy to i KM tez by sie przydało,
a jeżeli chodzi o kase to koszta sa różne wzależności co chcesz dłubac,
sam czip to koszt około 1000zł i wiele jescze innych zeczy do pozmieniania co zwieksza koszty, wiec sie nie kalkuluje, wiec lepiej zakupic odrazu fure z mocniejszym silnikiem
a jeżeli chodzi o kase to koszta sa różne wzależności co chcesz dłubac,
sam czip to koszt około 1000zł i wiele jescze innych zeczy do pozmieniania co zwieksza koszty, wiec sie nie kalkuluje, wiec lepiej zakupic odrazu fure z mocniejszym silnikiem