[B] - barek16 - Z19DTH Cosmo, 150 KM, 2005r IDS+Sport
- Mariusz-czeki
- Bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:10
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Łęczyca
- Auto: Alfa Romeo Giulietta TBI Veloce
- Model: Giulietta
- Oznaczenie silnika: TBI
- Gender:
Świetna robota Paprochy rzecz normalna jak się nie ma komory lakierniczej. Dobry lakiernik by to ładnie spolerował.
Też mnie czeka taki zabieg
Też mnie czeka taki zabieg
Najlepsze auta to te które są nasze
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Sporo zrobione, wszystko na plus
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jak wszystkie zakamarki zalane nawet maską to szacun
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Paproch mnie wkurzył właśnie przez to że oni mają komorę lakierniczą z wyciągami z filtrami powietrza, utrzymaniem wilgotności itd i tam to było malowane więc ewidentnie wina pośpiechu/niedbałości, tak samo przyklejanie emblematów i zapylenia czarnej konserwacji na felgach czy zderzaku.
Konserwacja podwozia wygląda tam tak: rozbieranie nadkoli, koła zapasowego itd co zawadza, (wydechu i baku nie ) mycie karcherem, suszenie, piaskowanie pistoletem gdzie trzeba, znów mycie karcherem, suszenie, odtłuszczanie i konserwacja natryskiem. Do tego pistoletem zapuszczają wszystkie przekroje czyli podłużnice, progi, drzwi, maskę i klapę z tym że to jakimś takim żółtym półpłynnym smarowidłem, nie tym czarnym co podwozie. Podstawowa konserwacja to 1200zł + przekroje 300zł czyli pełna konserwacja 1500zł. Za lakierowanie liczą 350zł/ element czyli powinno być 700zł ale w pakiecie z konserwacją poszło wszystko razem za 2k.
Dodaję foty efektu zderzenia z rowerzystą który postanowił oszukać system i jak to wielu rowerzystów robi: trochę ulicą, trochę chodnikiem, slalomem między autami i będę pierwszy...
https://imgur.com/Ej7peTy
https://imgur.com/d2JZ243
https://imgur.com/usSqqIh
Maskę spróbuję dać na wypychanie "drutami", a zderzak na razie tak zostanie bo ceny ładnych zderzaków pod kolor z otworami pod czujniki parkowania to jakaś masakra.
Dodatkowo dojechały dziś wyrwane na necie tylne IDSy również z astry H GTC OPC:
https://imgur.com/AD7iye5
Moje są jeszcze ok, ale te wyglądają super a dałem za nie 550zł za 2 szt więc nawet na zapas chyba było warto.
Konserwacja podwozia wygląda tam tak: rozbieranie nadkoli, koła zapasowego itd co zawadza, (wydechu i baku nie ) mycie karcherem, suszenie, piaskowanie pistoletem gdzie trzeba, znów mycie karcherem, suszenie, odtłuszczanie i konserwacja natryskiem. Do tego pistoletem zapuszczają wszystkie przekroje czyli podłużnice, progi, drzwi, maskę i klapę z tym że to jakimś takim żółtym półpłynnym smarowidłem, nie tym czarnym co podwozie. Podstawowa konserwacja to 1200zł + przekroje 300zł czyli pełna konserwacja 1500zł. Za lakierowanie liczą 350zł/ element czyli powinno być 700zł ale w pakiecie z konserwacją poszło wszystko razem za 2k.
Dodaję foty efektu zderzenia z rowerzystą który postanowił oszukać system i jak to wielu rowerzystów robi: trochę ulicą, trochę chodnikiem, slalomem między autami i będę pierwszy...
https://imgur.com/Ej7peTy
https://imgur.com/d2JZ243
https://imgur.com/usSqqIh
Maskę spróbuję dać na wypychanie "drutami", a zderzak na razie tak zostanie bo ceny ładnych zderzaków pod kolor z otworami pod czujniki parkowania to jakaś masakra.
Dodatkowo dojechały dziś wyrwane na necie tylne IDSy również z astry H GTC OPC:
https://imgur.com/AD7iye5
Moje są jeszcze ok, ale te wyglądają super a dałem za nie 550zł za 2 szt więc nawet na zapas chyba było warto.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2018, 14:50 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Pewnie polift ? Nie wiem dlaczego ale przedlifta z PDC ciężko znaleźć, a jak są to w takim stanie i cenie że już lepiej jakbym ten swój szpachlował i malował. Po lifty mają podobno mniejsze czujniki PDC a szkoda bo podobają mi się i chętnie bym po lifta założył.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2018, 19:28 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A czy te amory będą pasować ? Gdzieś czytałem że Zafira ma z tyłu amory od Astry H Twintop.
Znalazłem, dokładnie te Prawy SACHS 312 022 Lewy SACHS 312 021.
Znalazłem, dokładnie te Prawy SACHS 312 022 Lewy SACHS 312 021.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2018, 20:11 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dzięki Panowie, nie wytrzymałem i byłem dziś ocenić konserwację z kanału, jest
Krzysztof jeśli chodzi o oznaczenia to tak są inne, w ZB i AH TwinTop były właśnie takie:
4 36 351 93184271 AMORTYZATOR,ZESP.,Z CZĘŚCIAMI MONTAŻOWYMI,PRAWY(-A,-E) (IDENT F4) (NR PRODUKCYJNY 13198718)
4 36 350 93184270 AMORTYZATOR,ZESP.,Z CZĘŚCIAMI MONTAŻOWYMI,LEWY(-A,-E) (IDENT F3) (NR PRODUKCYJNY 13198717)
Nr które podałeś to nr SACHSA pod jakimi ta firma teraz te amorki sprzedaje.
Natomiast jeśli chodzi o wymiary, budowę i wygląd to te:
4 36 362 93186749 AMORTYZATOR,ZESP.,Z CZĘŚCIAMI MONTAŻOWYMI,PRAWY(-A,-E) (IDENT G2) (NR PRODUKCYJNY 13219420)
4 36 359 93186748 AMORTYZATOR,ZESP.,Z CZĘŚCIAMI MONTAŻOWYMI,LEWY(-A,-E) (IDENT G1) (NR PRODUKCYJNY 13219419)
są identyczne i z tego co udało mi się ustalić, wychodzi że dla G1 i G2 aktualnym odpowiednikiem od SACHSA jest właśnie 312 022, 312 021.
Są natomiast jeszcze w AH amorki tylne z IDSem ale o innych oznaczeniach(np E6 13191634, E5 13191633 lub E9 13191636, E7 13191635) i innym wyglądzie. Tam dolna część amorka jest prostą rurą bez tego rozszerzenia nad naklejką, które widać na moim foto. Dla nich teraz odpowiednikiem SACHSA są 312 017 i 312 018.
Podejrzewam że tak naprawdę tych amorków były tylko 2 rodzaje czyli z prostą rurą i z rozszerzeniem, ale GM specjalnie nadał im kilka oznaczeń... Po co właściciel OPC ma kupić tańszy amorek jak może zapłacić 2x więcej za to samo z inną naklejką...
Krzysztof jeśli chodzi o oznaczenia to tak są inne, w ZB i AH TwinTop były właśnie takie:
4 36 351 93184271 AMORTYZATOR,ZESP.,Z CZĘŚCIAMI MONTAŻOWYMI,PRAWY(-A,-E) (IDENT F4) (NR PRODUKCYJNY 13198718)
4 36 350 93184270 AMORTYZATOR,ZESP.,Z CZĘŚCIAMI MONTAŻOWYMI,LEWY(-A,-E) (IDENT F3) (NR PRODUKCYJNY 13198717)
Nr które podałeś to nr SACHSA pod jakimi ta firma teraz te amorki sprzedaje.
Natomiast jeśli chodzi o wymiary, budowę i wygląd to te:
4 36 362 93186749 AMORTYZATOR,ZESP.,Z CZĘŚCIAMI MONTAŻOWYMI,PRAWY(-A,-E) (IDENT G2) (NR PRODUKCYJNY 13219420)
4 36 359 93186748 AMORTYZATOR,ZESP.,Z CZĘŚCIAMI MONTAŻOWYMI,LEWY(-A,-E) (IDENT G1) (NR PRODUKCYJNY 13219419)
są identyczne i z tego co udało mi się ustalić, wychodzi że dla G1 i G2 aktualnym odpowiednikiem od SACHSA jest właśnie 312 022, 312 021.
Są natomiast jeszcze w AH amorki tylne z IDSem ale o innych oznaczeniach(np E6 13191634, E5 13191633 lub E9 13191636, E7 13191635) i innym wyglądzie. Tam dolna część amorka jest prostą rurą bez tego rozszerzenia nad naklejką, które widać na moim foto. Dla nich teraz odpowiednikiem SACHSA są 312 017 i 312 018.
Podejrzewam że tak naprawdę tych amorków były tylko 2 rodzaje czyli z prostą rurą i z rozszerzeniem, ale GM specjalnie nadał im kilka oznaczeń... Po co właściciel OPC ma kupić tańszy amorek jak może zapłacić 2x więcej za to samo z inną naklejką...
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2018, 23:04 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
https://imgur.com/dnhM1lA
Dziś Olej z filtrami pod maską, kabinowy został na jutro.
https://imgur.com/iuVVmvg
Po tym co oglądałem na youtubie, zaskoczyła mnie czystość filtra paliwa.
https://imgur.com/DocFDqz
A tak, jakis czas temu postanowiłem dodać Zośce blasku, bo "chromu" nigdy dość
https://imgur.com/75GKyeC
Przy okazji dowiedziałem się że w każdych drzwiach mam coś takiego
Dziś Olej z filtrami pod maską, kabinowy został na jutro.
https://imgur.com/iuVVmvg
Po tym co oglądałem na youtubie, zaskoczyła mnie czystość filtra paliwa.
https://imgur.com/DocFDqz
A tak, jakis czas temu postanowiłem dodać Zośce blasku, bo "chromu" nigdy dość
https://imgur.com/75GKyeC
Przy okazji dowiedziałem się że w każdych drzwiach mam coś takiego
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Dobre zakupy
Tylko do takiego chromu miałbym obawy żeby się woda nie zbierała i ruda nie zaczęła tańczyć...
Jak dobre paliwo to i filtr czysty
A ta folia to fabryczna jeszcze jest
Tylko do takiego chromu miałbym obawy żeby się woda nie zbierała i ruda nie zaczęła tańczyć...
Jak dobre paliwo to i filtr czysty
A ta folia to fabryczna jeszcze jest
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX