Moduł komfortu do Zafiry B
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Musisz podłączyć się pod wyjścia z UEC niestety. Najlepiej wstawić dwie diody aby prąd nie cofał się załączając drugi. Roboty trochę jest. Oczywiście będziesz potrzebował sterować tym aux lub uart, jeden halo jedno wyjście. Napisać akcję i czekać aż Łukasz zrobi opóźnienie wyłączania przeciągnąć kabel od modułu do komory silnika zastosować przekaźniki
Skromnym zdaniem kilka h roboty. Lepiej wyjąć aku bo lepszy dostęp do UEC, pochować kable itp itd.
U mnie wszystko działa pod maską mam 9 dodatkowych przekaźników
Skromnym zdaniem kilka h roboty. Lepiej wyjąć aku bo lepszy dostęp do UEC, pochować kable itp itd.
U mnie wszystko działa pod maską mam 9 dodatkowych przekaźników
Uuuu... to ponad moje możliwości - myślałem że moduł w miarę bezproblemowo to ogarnie, ale jak piszesz jak to ma wyglądać to bez kogoś ogarniętego w temacie sam nie dam rady.
Dzięki za info.
Dzięki za info.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Niestety nie wiadomo dlaczego halogeny w ZB są połączone w jedno wyjście z UEC. W vectrach wszystko jest ok i tam wystarczy akcję zrobić.
Ja jeszcze w nocy nie jeździłem z tym bajerem to ciężko powiedzieć. Ogólnie w ZB moim zdaniem halogeny świecą bardzo dobrze do tego mam AFL skrętne coś będzie widać
Ja jeszcze w nocy nie jeździłem z tym bajerem to ciężko powiedzieć. Ogólnie w ZB moim zdaniem halogeny świecą bardzo dobrze do tego mam AFL skrętne coś będzie widać
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Łukasz, przetarłeś szlaki, pokazałeś, że da się to zrobić w Zafirze tak by wyglądało jak fabryczne rozwiązanie, ale trochę przekombinowałeś (9 przekaźników !?!)
Trzeba to wszystko ładnie uprościć, zrobić na kilku mosfetach i wszystko będzie łatwe i proste do zrobienia dla każdego
Trzeba to wszystko ładnie uprościć, zrobić na kilku mosfetach i wszystko będzie łatwe i proste do zrobienia dla każdego
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
9 bo
Wcześniej 3 były od sterowania ledami dziennym poprzez can od halogenów aby dzienne włączały się akcją włączania halogenów a gdy przekaźniki wykryły włączenie świateł postojowych automatycznie włączały sterowanie can z UEC oryginalne aby halogeny działały jak oryginał wszystko było przemyślane/opisane tu na forum.
Następne 2 przekaźniki są od wyłączenia lampy led dziennej z tej strony z której włączamy kierunek. Po wyłączeniu kierunku lampa led po 1s się włącza.
Mamy już 5 działało to bajecznie
Gdy pojawiła się możliwość sterowania wyjściami to sygnał can od halogenów nie potrafi tak sterować dziennymi wykorzystując czujnik zmierzchu jakbym chciał
2 kolejne są od sterowania doświetlaniem, tak musi być
1 następny jest od dziennych które mogę sterować wyjściem z modułu jak ja chcę
1 następny jest od składania lusterek z pilota i też jest to sterowane poprzez moduł
Jak któryś z Was koledzy będzie miał pomysł aby tym wszystkim sterować nie przekaźnikami, to czekam na info
Wcześniej 3 były od sterowania ledami dziennym poprzez can od halogenów aby dzienne włączały się akcją włączania halogenów a gdy przekaźniki wykryły włączenie świateł postojowych automatycznie włączały sterowanie can z UEC oryginalne aby halogeny działały jak oryginał wszystko było przemyślane/opisane tu na forum.
Następne 2 przekaźniki są od wyłączenia lampy led dziennej z tej strony z której włączamy kierunek. Po wyłączeniu kierunku lampa led po 1s się włącza.
Mamy już 5 działało to bajecznie
Gdy pojawiła się możliwość sterowania wyjściami to sygnał can od halogenów nie potrafi tak sterować dziennymi wykorzystując czujnik zmierzchu jakbym chciał
2 kolejne są od sterowania doświetlaniem, tak musi być
1 następny jest od dziennych które mogę sterować wyjściem z modułu jak ja chcę
1 następny jest od składania lusterek z pilota i też jest to sterowane poprzez moduł
Jak któryś z Was koledzy będzie miał pomysł aby tym wszystkim sterować nie przekaźnikami, to czekam na info
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
https://lwpm.eu/comfort/
Wchodzisz i uruchamiasz bez modułu offline. Wszystko wtedy możesz sprawdzić.
Wchodzisz i uruchamiasz bez modułu offline. Wszystko wtedy możesz sprawdzić.
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
Ma ktoś ECU Info - ECC ?
Dzisiaj miałem w końcu chwilę żeby wgrać licencję i sprawdzić w samochodzie co i jak.
Temp zew. ok 11 stopni
Klimatronik na auto, zadana temp. 23 stopnie.
Dziwne było to że dopiero przy temp. ok 36 stopni wewnątrz, mieszadło zaczęło się otwierać.
Rozgrzewać auto o ponad 10 stopni niż zadana i dopiero schodzić ?
Nie ma jakiegoś błędu z wyświetlaniem temp. wew ?
Bo wg mnie jest o ok 10 stopni za wysoka.
Dzisiaj miałem w końcu chwilę żeby wgrać licencję i sprawdzić w samochodzie co i jak.
Temp zew. ok 11 stopni
Klimatronik na auto, zadana temp. 23 stopnie.
Dziwne było to że dopiero przy temp. ok 36 stopni wewnątrz, mieszadło zaczęło się otwierać.
Rozgrzewać auto o ponad 10 stopni niż zadana i dopiero schodzić ?
Nie ma jakiegoś błędu z wyświetlaniem temp. wew ?
Bo wg mnie jest o ok 10 stopni za wysoka.
ZB
ZC
ZC
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
czujnik temperatury wewnętrzej jest jak wiesz pod szybą - w tym miejscu bardzo się on nagrzewa.
Temperatura jaką pokazuje w wysokości 50-60 stopni nie jest niczym niezwykłym (latem oczywiście).
Temperatura jaką pokazuje w wysokości 50-60 stopni nie jest niczym niezwykłym (latem oczywiście).
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
No tak, ale reakcja mieszalnik wg mnie powinna być już przy ok 25 stopniach, an nie 35-36.
Nie chcę ci zarzucać jakiegoś błędu, bo dobry jesteś w te klocki.
Ale wg mnie dziwnie to funkcjonuje.
Porobię kolejne testy i dam znać.
Nie chcę ci zarzucać jakiegoś błędu, bo dobry jesteś w te klocki.
Ale wg mnie dziwnie to funkcjonuje.
Porobię kolejne testy i dam znać.
ZB
ZC
ZC
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
myślę, ze sterownik ma świadomość, że temperatur jaką odczyta jest zawyżone i nie ma sensu włączać gdy pokazuje mu 35 stopni, bo w praktyce "wie", że jest inaczej. Bo przecież w aucie 35 stopni chyba nie było, bo by było naprawdę gorąco...
PS: jak wszystko działa prawidłowo - proponuję nie szukać problemu na silę
PS: jak wszystko działa prawidłowo - proponuję nie szukać problemu na silę
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Przecież to jest normalne, że dmucha więcej, żeby szybciej nagrzać wnętrze. Do tego logiczne jest, że temperatura odczuwalna w kabinie, a temp np wylotu z kratki to dwie różne rzeczy. To tak samo jak z klimą latem, klimatronik dmucha np 5 stopni a zadane ma 18. Musi dmuchać sporo mniej, żeby utrzymać więcej.