Zafira A DI82KM 180Nm, duży kierowca, duża rodzina,chipować?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lufa23

Zafira A DI82KM 180Nm, duży kierowca, duża rodzina,chipować?

#1 Post autor: lufa23 »

Witam.
Przeglądam forum parę godzin i o "cipowaniu" piszą tylko Ci z silnikami Zosi B 120-150KM.
Czy ktoś "cipował" Zosię A DI 82KM 180Nm?
Ponoć silnik Zosi lubi to i można wyciągnąć jakieś 240Nm.
Prawda czy mit?
Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.
Pozdrawiam
Kuba

dejna

#2 Post autor: dejna »

kolega janko79 miał kiedyś ZA DI i zrobił ją na 125kM... wcześniej było 115 ale ostatecznie zakończył na 125 konikach... jeździło fajnie ale pojawiały się problemy z przepływką a z czasem i EGR...

lufa23

#3 Post autor: lufa23 »

Znaczy lepiej nie "cipować"?

dejna

#4 Post autor: dejna »

można "czipować" ale nie tak agresywnie... do 100kM i bedzie dużo lepiej...

lufa23

#5 Post autor: lufa23 »

Koniki (KM) konikami :)
Jak myślisz, czy przyrost momentu obrotowego ze 180 na 240 jest ok dla tego silnika?
Kuba

dejna

#6 Post autor: dejna »

lufa23 pisze:Jak myślisz, czy przyrost momentu obrotowego ze 180 na 240 jest ok dla tego silnik
może przybliżę Ci ja wygląda proces zmiany oprogramowania.... proces zmiany softu wygląda tak: jest kilka pomiarów na hamowni, gdzie pierwszy sprawdza stan silnika i właściwie od tego pomiaru jest uzależniona cała reszta (pod tym kątem idzie zmiana softu)...

dalej zanim program będzie zmieniony na taki, który usatysfakcjonuje Cie będzie jeszcze kilka prób gdzie gość będzie próbował różne ustawienia...

jakbyś trafił na speca, który wgrywa gotową mapę do tego silnika to od razu uciekaj bo to żaden fachowiec a taka mapa wiecej szkód może sprawić niż program w stylu "extreme"

co za tym idzie, że gdzieś wyczytałeś, że robią do 240Nm to wcale tak może nie wyglądać... wszystko będzie zweryfikowane pierwszym pomiarem na hamowni...

lufa23

#7 Post autor: lufa23 »

Dzięki Panowie za info.
Trochę mnie ostudziliście.
W takim razie, czy może wiecie gdzie w okolicy Kraśnika (50 km na południe od Lublina) jest jakaś dobra i sprawdzona firma zajmująca się takimi rzeczami?
Pzdr
Kuba

sQcha

#8 Post autor: sQcha »

Jakie masz oznaczenie kodowe silnika? Ja czytałem, że 2.0 DTH nie daje się chipować i żadna poważna firma się za to nie bierze.

budrys

#9 Post autor: budrys »

kolega lufa23 ma raczej 2.0 dtl oznaczenie kodowe silnika wiec te raczej sie da podkrecic ja mam 2.0 dth
i tez mozna próbowac cos z tym zrobic ale sie nie oplaca bo stosunek mocy do kasy jest nieadekwatny
juz lepiej jest zmienic auto na mocniejsze niz cos kombinowac przy silniku, ale jak na razie do tej pory moje 101KM mi wystarcza a jak bedzie mało to sie kupi OPC :lol: :lol: :lol:

lufa23

#10 Post autor: lufa23 »

sQcha,
wstyd przyznać, ale jestem w tym temacie co najmniej lamerem.
Mam silnik 1995 cm3 o mocy 82KM lub 60kW. To chyba DTL (gdzie mogę to sprawdzić w samochodzie?).

budrys,
o jakiej kasie piszesz? Ile wg Ciebie cała operacja może kosztować?
Poza tym nie chodzi o KM tylko Nm. Tego mi brakuje.

Pzdr
Kuba

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#11 Post autor: rzadki »

lufa23 pisze:Mam silnik 1995 cm3 o mocy 82KM lub 60kW. To chyba DTL
jest to dtl - najsłabszy diesel w Zafirze A

kolejny ma 72 kW i 101KM przy pojemności 2.0 , a najmocniejszy to 2.2 dm3 i 125 KM
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

budrys

#12 Post autor: budrys »

jeśli zwiekszasz moment obrotowy to i KM tez by sie przydało,
a jeżeli chodzi o kase to koszta sa różne wzależności co chcesz dłubac,
sam czip to koszt około 1000zł i wiele jescze innych zeczy do pozmieniania co zwieksza koszty, wiec sie nie kalkuluje, wiec lepiej zakupic odrazu fure z mocniejszym silnikiem

sQcha

#13 Post autor: sQcha »

Budrys, myślałem, że lufa23 ma dth jak my, a przy naszych silnikach nikt się nie chce grzebać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”