nie działa prędkościomierz...
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Już ci powiem co, sterownik przy pompie nawalają elektrozawory się wieszają podjedź na kompa i zczytaj błędy. Ja już rok czasu szukam sterownika do mojej.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2018, 06:19 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
- PSiejka
- Przeglądacz
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
- Auto: Zafira B 1.9CDTi
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Już znam diagnozę. Wszystkie 4 czujniki ABS działają prawidłowo. Usterką jest w szafie.
Jednak tu rodzi się następujący problem:
Przemiły człowiek w "AutoŻoliborz" na podstawie numeru vin podał mi numery liczników które mogą wystąpić w mym aucie. Szukając na ale drogo, nie napotkałem takich numerów, natomiast jest cała masa innych. moje pytanie jest takie, czy to koniecznie muszą być te numery co mi pan w ASO podał, czy i jak mogę włożyć zegary z innym numerem, ale od auta z takim samym silnikiem?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Szukaj licznika VDO np
https://allegro.pl/opel-zafira-a-99-05- ... 75842.html
https://allegro.pl/licznik-zegary-eu-op ... 52440.html
Dodam że w nim możesz latwo opcomem ustawić orginalny przebieg w stosunku do starego.
https://allegro.pl/opel-zafira-a-99-05- ... 75842.html
https://allegro.pl/licznik-zegary-eu-op ... 52440.html
Dodam że w nim możesz latwo opcomem ustawić orginalny przebieg w stosunku do starego.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2018, 22:00 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
- PSiejka
- Przeglądacz
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
- Auto: Zafira B 1.9CDTi
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dziadek13 pisze: ↑05 paź 2018, 21:48 Szukaj licznika VDO np
https://allegro.pl/opel-zafira-a-99-05- ... 75842.html
https://allegro.pl/licznik-zegary-eu-op ... 52440.html
Dodam że w nim możesz latwo opcomem ustawić orginalny przebieg w stosunku do starego.
A jak to zrobić?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jeśli chodzi o kilometry to opcomem tam odczyta ci stan licznika a ty wpisujesz stan jaki masz na starym uszkodonym tylko wybierasz zestaw wskaźników.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2018, 19:04 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
§1 pkt7. Zabroniona jest sprzedaż podrabianych interfejsów diagnostycznych do aut i podawanie linków do pirackich wersji oprogramowania.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2018, 21:02 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 paź 2018, 09:45
- Imię: Jarek
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Witam wszystkie ople
Panowie,potrzebuje pomocy.tydzien temu odebralem zafire2.0 dti 101hp od mechaniora. wymienial mi w niej pompe wtryskowa PSG 16,moze i glupota ale nie chcialem byc hu*em i orzenic komus repa.do brzegu.po wymianie pompy wszystko dziala oprocz predkosciomierza.ABS i TC nie swieca,dopiero po rozpieciu czujnikow przy piascie zapalaja sie owe kontrolki.czujniki maja opornosc w granicach 1440 ohmow wiec sadze ze sa dobre.podpialem sie laptopem przez techa 2 i chinski kabelek do kompa i mialem blad c0040 (prawe kolo z przodu jak mniemam).pomysłow brak. a moze to wina licznika?
Panowie,potrzebuje pomocy.tydzien temu odebralem zafire2.0 dti 101hp od mechaniora. wymienial mi w niej pompe wtryskowa PSG 16,moze i glupota ale nie chcialem byc hu*em i orzenic komus repa.do brzegu.po wymianie pompy wszystko dziala oprocz predkosciomierza.ABS i TC nie swieca,dopiero po rozpieciu czujnikow przy piascie zapalaja sie owe kontrolki.czujniki maja opornosc w granicach 1440 ohmow wiec sadze ze sa dobre.podpialem sie laptopem przez techa 2 i chinski kabelek do kompa i mialem blad c0040 (prawe kolo z przodu jak mniemam).pomysłow brak. a moze to wina licznika?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jak bląd to trza piaste wymienić lub rzeźbić z samym czujnikiem podobno można już kupić same czujniki abs na aledrogo.
Sygnał szybkości idzie z przedniego lewego koła,sprawdź kabelki przy kole lub sam czujnik.
Lub napisz cały kod błędu jaki wystąpił.
kod C0040-06 (niskie napięcie)
kod C0040-06 (wysokie napięcie)
Zawsze niskie napięcie to przerwa.
Zawsze wysokie napięcie to zwarcie.
C0040
- obwód czujnika prędkości koła przedniego prawego
- niskie napięcie/obwód otwarty
- nieciągłe
Czytaj viewtopic.php?t=11619
I tu viewtopic.php?t=13766
Sygnał szybkości idzie z przedniego lewego koła,sprawdź kabelki przy kole lub sam czujnik.
Lub napisz cały kod błędu jaki wystąpił.
kod C0040-06 (niskie napięcie)
kod C0040-06 (wysokie napięcie)
Zawsze niskie napięcie to przerwa.
Zawsze wysokie napięcie to zwarcie.
C0040
- obwód czujnika prędkości koła przedniego prawego
- niskie napięcie/obwód otwarty
- nieciągłe
Czytaj viewtopic.php?t=11619
I tu viewtopic.php?t=13766
Ostatnio zmieniony 10 paź 2018, 18:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 paź 2018, 09:45
- Imię: Jarek
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
ech,dzis nawet rozebralem licznik bo myslalem ze moze wtyczka sie wypiela ale nici. po wlaczeniu zaplonu wskazowka predkosciomierza lekko drgnie i na tym koniec..jutro zdejmekolo i jeszcze raz sprawdze polaczenia przewodow a jak to nie pomoze to jedynie piasta do wymiany...sprawdzalem dzis jeszcze raz auto techem i nie pokazuje zadnych bledow oprocz egr dziekuje za probe pomocy a ja walcze dalej
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 paź 2018, 09:45
- Imię: Jarek
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Koledzy,nadal sie borykam z nie dzialajacym predkosciomierzem...bledzow niema,oprocz tego,ze czasami po hamowaniu auto potrafi przejsc w tryb awaryjny.wczoraj po powrocie z pracy,przeskanowalem auto i pokazalo blad p0500. czy to wina piasty? bo koszt jest niemaly,niestety..
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tu masz zebrane złote myśli w tym temacie ja skłaniam się do tej na samym końcu czyli ez od turbiny.
Błąd ECN 50074 (P500-74)
P0500 Sygnał prędkości pojazdu do prędkości silnika i masy wtrysku Nieprawdopodobny B-17
Błąd P0500 może się pojawiać na początku jakieś niewykrytej usterki aż do momentu jak jakiś czujnik da o sobie znać.
P0500
Za mocne wejście obwodu sensora prędkości pojazdu
Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
Może to być też spowodowane bałaganem w kablach do radia - bo któryś kabelek odpowiada za czujnik predkości - niektóre radia miały funkcje wyciszania i pogłasniania się w zależności od predkości.
Prędkość samochodu jest wyliczana na podstawie czujnika lewego przedniego, ale ten czujnik nie jest podpięty do licznika tylko do sterownika ABS i dopiero sterownik ABS wytwarza tak zwany sygnał WEG, który idzie do radia, licznika i wielu innych modułów.
Co ciekawe błąd P0500 nie ma to nic wspólnego z czujnikiem prędkości pojazdu, tylko z przeładowaniem/niedoładowaniem turbiny gdyż generalnie błąd ten jest wynikiem awarii elektrozaworu podciśnienia turbiny. Problem objawia się nagłym trybem serwisowym i kontrolką na blacie przy większych prędkościach.Został wymieniony w ASO zawór podcisnieniowy od turbiny który odpowiada za tą usterkę.