Problem w Zafirze 1.8 125KM
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Problem w Zafirze 1.8 125KM
Witam serdecznie, z racji tego, że jestem nowy na forum w skrócie przedstawię z jakim autem mamy do czynienia i występujący w nim problem.
Opel Zafira 1.8 125KM (rok 2003), przebieg 198.000
Zacznę od tego, że od jakiegoś czasu auto straciło na mocy, w tej chwili ma pewnie jakieś 100KM. Przy normalnej jezdzie, bez krecenia auta na wysokich obrotach ewidentnie go coś blokuje/dusi.
Metodą diagnozowania bledow - gaz+hamulec, pojawil sie blad przeplywomierza (P0100).
I tutaj temat wydaje sie w zasadzie oczywisty - przeplywka do wymiany. Niepokoi mnie natomiast inna sprawa, a wiec stukanie/cykanie w okolicach silnika i przeplywomierza. Nagralem dwa filmiki, ktore mam nadzieje oddaja to, o co mi wlasciwie chodzi.
Dodatkowymi objawami jest nierowna praca silnika na jalowym - 800-900 obrotow wiec minimalnie ale jednak i drgania wyczuwalne zarowno w srodku, jak i na zewnatrz.
Mam nadzieje, ze ktos z was spotkal sie juz z takim problemem i bedzie mogl mi co nieco wyjasnic.
https://m.youtube.com/watch?v=xq2wwoDbwPQ
https://m.youtube.com/watch?v=r0sdnQ2Svo8
Pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda odpowiedz
Opel Zafira 1.8 125KM (rok 2003), przebieg 198.000
Zacznę od tego, że od jakiegoś czasu auto straciło na mocy, w tej chwili ma pewnie jakieś 100KM. Przy normalnej jezdzie, bez krecenia auta na wysokich obrotach ewidentnie go coś blokuje/dusi.
Metodą diagnozowania bledow - gaz+hamulec, pojawil sie blad przeplywomierza (P0100).
I tutaj temat wydaje sie w zasadzie oczywisty - przeplywka do wymiany. Niepokoi mnie natomiast inna sprawa, a wiec stukanie/cykanie w okolicach silnika i przeplywomierza. Nagralem dwa filmiki, ktore mam nadzieje oddaja to, o co mi wlasciwie chodzi.
Dodatkowymi objawami jest nierowna praca silnika na jalowym - 800-900 obrotow wiec minimalnie ale jednak i drgania wyczuwalne zarowno w srodku, jak i na zewnatrz.
Mam nadzieje, ze ktos z was spotkal sie juz z takim problemem i bedzie mogl mi co nieco wyjasnic.
https://m.youtube.com/watch?v=xq2wwoDbwPQ
https://m.youtube.com/watch?v=r0sdnQ2Svo8
Pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda odpowiedz
Ostatnio zmieniony 09 sie 2018, 17:05 przez Matze93, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Moim zdaniem te stuki to popychacze. (szklanki)
Odpal na chwilę , zgaś a potem zdejmij pokrywę górną i zobacz czy szklanki są nabite, twarde, (czy np. wkrętakiem dasz radę łatwo je wcisnąć)
Obadaj też czy nie wytarte są krzywki na górnym wałku rozrządu.
Odpal na chwilę , zgaś a potem zdejmij pokrywę górną i zobacz czy szklanki są nabite, twarde, (czy np. wkrętakiem dasz radę łatwo je wcisnąć)
Obadaj też czy nie wytarte są krzywki na górnym wałku rozrządu.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dzieki za odpowiedzi, wiec tak - przeplywomierza jeszcze nie wymienialem, od wstawienia posta nie wyswietlil sie juz ani raz blad przeplywki (ani zaden inny). Co ciekawe, odpialem wczoraj wtyczke od przeplywomierza, zapalilem fure i... Zero zmian w pracy, moze nawet troche lepiej chodzil, pojezdzilem pare kilometrow i wrazenia z jazdy rowniez podobne albo ciut lepsze jak wczesniej. Normalka?
Sprawdze szklanki tak jak napisales i dam znaka.
Natomiast zastanawiam sie tez czy aby takie wibracje, nierowna praca silnika i brak mocy w dolnym zakresie obrotow nie jest spowodowane awaria cewki?
Dzieki raz jeszcze za kazda pomoc,
Pozdrawiam
Dodano po 34 sekundach:
Sprawdze szklanki tak jak napisales i dam znaka.
Natomiast zastanawiam sie tez czy aby takie wibracje, nierowna praca silnika i brak mocy w dolnym zakresie obrotow nie jest spowodowane awaria cewki?
Dzieki raz jeszcze za kazda pomoc,
Pozdrawiam
Dodano po 34 sekundach:
LPG nie posiadam
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 paź 2018, 19:33
- Imię: Adrian
- Auto: Astra 1,8 125km
- Model: Zx
- Oznaczenie silnika: Zx18
Daj znać jak zrobisz mam podobny problem tylko ze on występuje po kilku nastu minutach od odpalenia traci moc i to sporo chodzi jak na trzech garach i zapala się kontrolka od esp to jest doslownie jedna sekunda wszystko naraz
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kutno
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ja wymieniłem sterownik na używkę - wytrzymał rok ale było ok. Teraz zamierzam wysłać 1 do regeneracji bo mam 2.Matze93 pisze: ↑18 paź 2018, 21:00 Dzieki za odpowiedzi, wiec tak - przeplywomierza jeszcze nie wymienialem, od wstawienia posta nie wyswietlil sie juz ani raz blad przeplywki (ani zaden inny). Co ciekawe, odpialem wczoraj wtyczke od przeplywomierza, zapalilem fure i... Zero zmian w pracy, moze nawet troche lepiej chodzil, pojezdzilem pare kilometrow i wrazenia z jazdy rowniez podobne albo ciut lepsze jak wczesniej. Normalka?
Sprawdze szklanki tak jak napisales i dam znaka.
Natomiast zastanawiam sie tez czy aby takie wibracje, nierowna praca silnika i brak mocy w dolnym zakresie obrotow nie jest spowodowane awaria cewki?
Dzieki raz jeszcze za kazda pomoc,
Pozdrawiam
Dodano po 34 sekundach:LPG nie posiadam
Moje objawy były:
- Po odpaleniu (na ssaniu) falowanie na zimnym silniku w zakresie 500-1200 rpm, praca jakby na 3 cylindrach, stabilizuje sie po ok 2 min na 1100 rpm a potem schodzi na 800 rpm (prawdopodobnie po wyłączeniu ssania).
- Dodatkowo na ciepłym silniku szarpie przy dodawaniu gazu - albo trzeba dodawać powoli albo do dechy to rozpędza się płynnie.
Błędy:
P0130 i P0170. Sonda 1 zmieniana na zamiennik a potem na dobrze pracującą (w innym aucie) używkę GM sondy pokazują małe wartości 0,09-0,15 (Przy zakresie 0-1)
Do kompetu szukam dobrej przepływki na podmianę, bo ostatnio wywalił mi błąd przepływki
Zafira A 1,8 LPG
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Aktualizacja: wymienilem przepływkę (oryginał, ale używka, więc gwarancji, że jest sprawna nie ma) i niestety po krotkim, kilku kilometrowym przejezdzie i obserwacji pracy na biegu jałowym nie widzę żadnej roznicy... Szukamy dalej - cewka, egr, katalizator, kolektor dolotowy, wydechowy? Ten ostatni, poprzedni własciciel wymienil 2,5 roku temu (rachunek posiadam).
Ostatnio zmieniony 26 paź 2018, 17:51 przez Matze93, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Sorry, za glupie pytanie ale w jakim sposob moge to wlasciwie sprawdzic ;>
Dodano po 38 sekundach:
P.S. wydech kompletny od katalizatora do konca wymieniony w lipcu
Dodano po 3 godzinach 34 minutach 42 sekundach:
Cykanie stukanie na filmiku w pierwszym poscie wystepuje jedynie przez pierwsza minute po odpaleniu. W przyszlym miesiacu zmieniam olej (zaleje Valvoline MaxLife 10W40, obecnoe Liqui Moly 10W40), mozliwe ze objawy znikna bo na poprzednim Castrolu tak nie bylo.
Natomiast odnosnie tej nierownomiernej pracy silnika, wibracjach na biegu jalowym to czy ktos z was jest w stanie zdefiniowac czy wystepuje tutaj wypadanie zaplonu? Pytam, poniewaz w porownaniu do wiekszosci osob na tym forum jestem laikiem, a w poprzednich 3 autach nie mialem kompletnie takich problemow i nie wiem sam jak wspomniane wypadanie zaplonu "wyglada".
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Na początek sprawdź stan oleju, bo to cykanie wskazuje na jego niski poziom.., a jak będą źle wyregulowane luzy to i silnik mocy nie będzie miał...
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
I kolejne pytanie techniczne, bo zastanawiam się czy odpowiednio wykonałem wymianę przeplywomierza - czy po wymianie powinienem odlaczyc klemy w celu zresetowania ecu? Jak tak to na ile?