Problem w Zafirze 1.8 125KM

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Matze93
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

Problem w Zafirze 1.8 125KM

#1 Post autor: Matze93 »

Witam serdecznie, z racji tego, że jestem nowy na forum w skrócie przedstawię z jakim autem mamy do czynienia i występujący w nim problem.

Opel Zafira 1.8 125KM (rok 2003), przebieg 198.000

Zacznę od tego, że od jakiegoś czasu auto straciło na mocy, w tej chwili ma pewnie jakieś 100KM. Przy normalnej jezdzie, bez krecenia auta na wysokich obrotach ewidentnie go coś blokuje/dusi.
Metodą diagnozowania bledow - gaz+hamulec, pojawil sie blad przeplywomierza (P0100).
I tutaj temat wydaje sie w zasadzie oczywisty - przeplywka do wymiany. Niepokoi mnie natomiast inna sprawa, a wiec stukanie/cykanie w okolicach silnika i przeplywomierza. Nagralem dwa filmiki, ktore mam nadzieje oddaja to, o co mi wlasciwie chodzi.

Dodatkowymi objawami jest nierowna praca silnika na jalowym - 800-900 obrotow wiec minimalnie ale jednak i drgania wyczuwalne zarowno w srodku, jak i na zewnatrz.

Mam nadzieje, ze ktos z was spotkal sie juz z takim problemem i bedzie mogl mi co nieco wyjasnic.

https://m.youtube.com/watch?v=xq2wwoDbwPQ

https://m.youtube.com/watch?v=r0sdnQ2Svo8


Pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda odpowiedz :)
Ostatnio zmieniony 09 sie 2018, 17:05 przez Matze93, łącznie zmieniany 1 raz.

Matze93
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: Matze93 »

Nie miał nikt podobnego problemu?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: janekW67 »

Przepływomierz już wymieniłeś?
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#4 Post autor: Rybka »

Moim zdaniem te stuki to popychacze. (szklanki)
Odpal na chwilę , zgaś a potem zdejmij pokrywę górną i zobacz czy szklanki są nabite, twarde, (czy np. wkrętakiem dasz radę łatwo je wcisnąć)
Obadaj też czy nie wytarte są krzywki na górnym wałku rozrządu.

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#5 Post autor: szura217 »

Masz zamontowane LPG?
Obrazek

Matze93
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#6 Post autor: Matze93 »

Dzieki za odpowiedzi, wiec tak - przeplywomierza jeszcze nie wymienialem, od wstawienia posta nie wyswietlil sie juz ani raz blad przeplywki (ani zaden inny). Co ciekawe, odpialem wczoraj wtyczke od przeplywomierza, zapalilem fure i... Zero zmian w pracy, moze nawet troche lepiej chodzil, pojezdzilem pare kilometrow i wrazenia z jazdy rowniez podobne albo ciut lepsze jak wczesniej. Normalka?

Sprawdze szklanki tak jak napisales i dam znaka.

Natomiast zastanawiam sie tez czy aby takie wibracje, nierowna praca silnika i brak mocy w dolnym zakresie obrotow nie jest spowodowane awaria cewki?

Dzieki raz jeszcze za kazda pomoc,
Pozdrawiam

Dodano po 34 sekundach:
szura217 pisze: 18 paź 2018, 18:56 Masz zamontowane LPG?
LPG nie posiadam

Adrianryb
Posty: 2
Rejestracja: 18 paź 2018, 19:33
Imię: Adrian
Auto: Astra 1,8 125km
Model: Zx
Oznaczenie silnika: Zx18

#7 Post autor: Adrianryb »

Daj znać jak zrobisz mam podobny problem tylko ze on występuje po kilku nastu minutach od odpalenia traci moc i to sporo chodzi jak na trzech garach i zapala się kontrolka od esp to jest doslownie jedna sekunda wszystko naraz

Matze93
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#8 Post autor: Matze93 »

Adrianryb pisze: 18 paź 2018, 23:07 Daj znać jak zrobisz mam podobny problem tylko ze on występuje po kilku nastu minutach od odpalenia traci moc i to sporo chodzi jak na trzech garach i zapala się kontrolka od esp to jest doslownie jedna sekunda wszystko naraz
Jak najbardziej dam znac, natomiast jezeli u Ciebie nie pracuje na 4 gary to obadaj w pierwszej kolejnosci cewke, jak dla mnie.

marcin_kr
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kutno
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#9 Post autor: marcin_kr »

Matze93 pisze: 18 paź 2018, 21:00 Dzieki za odpowiedzi, wiec tak - przeplywomierza jeszcze nie wymienialem, od wstawienia posta nie wyswietlil sie juz ani raz blad przeplywki (ani zaden inny). Co ciekawe, odpialem wczoraj wtyczke od przeplywomierza, zapalilem fure i... Zero zmian w pracy, moze nawet troche lepiej chodzil, pojezdzilem pare kilometrow i wrazenia z jazdy rowniez podobne albo ciut lepsze jak wczesniej. Normalka?

Sprawdze szklanki tak jak napisales i dam znaka.

Natomiast zastanawiam sie tez czy aby takie wibracje, nierowna praca silnika i brak mocy w dolnym zakresie obrotow nie jest spowodowane awaria cewki?

Dzieki raz jeszcze za kazda pomoc,
Pozdrawiam

Dodano po 34 sekundach:
szura217 pisze: 18 paź 2018, 18:56 Masz zamontowane LPG?
LPG nie posiadam
Ja wymieniłem sterownik na używkę - wytrzymał rok ale było ok. Teraz zamierzam wysłać 1 do regeneracji bo mam 2.

Moje objawy były:
- Po odpaleniu (na ssaniu) falowanie na zimnym silniku w zakresie 500-1200 rpm, praca jakby na 3 cylindrach, stabilizuje sie po ok 2 min na 1100 rpm a potem schodzi na 800 rpm (prawdopodobnie po wyłączeniu ssania).
- Dodatkowo na ciepłym silniku szarpie przy dodawaniu gazu - albo trzeba dodawać powoli albo do dechy to rozpędza się płynnie.
Błędy:
P0130 i P0170. Sonda 1 zmieniana na zamiennik a potem na dobrze pracującą (w innym aucie) używkę GM sondy pokazują małe wartości 0,09-0,15 (Przy zakresie 0-1)

Do kompetu szukam dobrej przepływki na podmianę, bo ostatnio wywalił mi błąd przepływki
Zafira A 1,8 LPG

Matze93
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#10 Post autor: Matze93 »

Aktualizacja: wymienilem przepływkę (oryginał, ale używka, więc gwarancji, że jest sprawna nie ma) i niestety po krotkim, kilku kilometrowym przejezdzie i obserwacji pracy na biegu jałowym nie widzę żadnej roznicy... Szukamy dalej - cewka, egr, katalizator, kolektor dolotowy, wydechowy? Ten ostatni, poprzedni własciciel wymienil 2,5 roku temu (rachunek posiadam).
Ostatnio zmieniony 26 paź 2018, 17:51 przez Matze93, łącznie zmieniany 1 raz.

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#11 Post autor: thor_ »

A sprawdź katalizator. Może się wysypał i masz zatkany wydech?

Matze93
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#12 Post autor: Matze93 »

thor_ pisze: 29 paź 2018, 15:09 A sprawdź katalizator. Może się wysypał i masz zatkany wydech?
Sorry, za glupie pytanie ale w jakim sposob moge to wlasciwie sprawdzic ;>

Dodano po 38 sekundach:
Matze93 pisze: 29 paź 2018, 16:36
thor_ pisze: 29 paź 2018, 15:09 A sprawdź katalizator. Może się wysypał i masz zatkany wydech?
Sorry, za glupie pytanie ale w jakim sposob moge to wlasciwie sprawdzic ;>
P.S. wydech kompletny od katalizatora do konca wymieniony w lipcu

Dodano po 3 godzinach 34 minutach 42 sekundach:
Cykanie stukanie na filmiku w pierwszym poscie wystepuje jedynie przez pierwsza minute po odpaleniu. W przyszlym miesiacu zmieniam olej (zaleje Valvoline MaxLife 10W40, obecnoe Liqui Moly 10W40), mozliwe ze objawy znikna bo na poprzednim Castrolu tak nie bylo.

Natomiast odnosnie tej nierownomiernej pracy silnika, wibracjach na biegu jalowym to czy ktos z was jest w stanie zdefiniowac czy wystepuje tutaj wypadanie zaplonu? Pytam, poniewaz w porownaniu do wiekszosci osob na tym forum jestem laikiem, a w poprzednich 3 autach nie mialem kompletnie takich problemow i nie wiem sam jak wspomniane wypadanie zaplonu "wyglada".

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#13 Post autor: firek »

Na początek sprawdź stan oleju, bo to cykanie wskazuje na jego niski poziom.., a jak będą źle wyregulowane luzy to i silnik mocy nie będzie miał...

Matze93
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#14 Post autor: Matze93 »

firek pisze: 29 paź 2018, 20:37 Na początek sprawdź stan oleju, bo to cykanie wskazuje na jego niski poziom.., a jak będą źle wyregulowane luzy to i silnik mocy nie będzie miał...
No jezeli chodzi o ta kwestie, to o lakomosc tych silnikow na olej wiedzialem juz przed zakupem, wiec sprawdzam raz na tydzien ;)

Matze93
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:58
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#15 Post autor: Matze93 »

I kolejne pytanie techniczne, bo zastanawiam się czy odpowiednio wykonałem wymianę przeplywomierza - czy po wymianie powinienem odlaczyc klemy w celu zresetowania ecu? Jak tak to na ile?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”