[B]Problemy związane z bi-xenonami i kontrolką AFL
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dopadł i mnie błąd AFL
B1461-61
Przy skręcie w lewo takim, że światła skręcają max w lewo zaczyna migać kontrolka AFL, lewa lampa opada i przestają skręcać obie. Zatrzymam się, zgaszę auto, odpalę, lewa lampa podnosi się i wszystko jest ok do kolejnego mocnego skrętu w lewo choć nie zawsze błąd się pojawia.
Pierwszy raz wyskoczył mi po wkręceniu lamp i oddaniu do malowania i polerowania. Może jak robił polerkę na mokro to gdzieś do przetwornicy lub w jej okolicę dostała się woda? Centralnie od momentu wyjęcia lamp mam ten problem.
Ostatnio mało w nocy jeździłem i jeszcze w dzień używałem ledów to błąd nie wyskakiwał aż do wczoraj gdzie jechałem na światłach.
Dziś wyjąłem wtyczkę od lampy, dobrze ją wyczyściłem i kontaktem potraktowałem. Błąd się pojawił. Dopiero teraz zrozumiałem, że coś może jest z przetwornicą.
Wziąłem opcoma i robiłem testy skrętu i poziomowania z 20x i wszystko jest ok. Pojechałem na krętą drogę i też było ok.
Gdzie szukać winy? Kończy się silniczek od skrętu, czy może zajrzeć do przetwornicy? Lampę da się szybko wyjąć, mógłbym to sprawdzić w sumie.
Miał ktoś taki błąd?
B1461-61
Przy skręcie w lewo takim, że światła skręcają max w lewo zaczyna migać kontrolka AFL, lewa lampa opada i przestają skręcać obie. Zatrzymam się, zgaszę auto, odpalę, lewa lampa podnosi się i wszystko jest ok do kolejnego mocnego skrętu w lewo choć nie zawsze błąd się pojawia.
Pierwszy raz wyskoczył mi po wkręceniu lamp i oddaniu do malowania i polerowania. Może jak robił polerkę na mokro to gdzieś do przetwornicy lub w jej okolicę dostała się woda? Centralnie od momentu wyjęcia lamp mam ten problem.
Ostatnio mało w nocy jeździłem i jeszcze w dzień używałem ledów to błąd nie wyskakiwał aż do wczoraj gdzie jechałem na światłach.
Dziś wyjąłem wtyczkę od lampy, dobrze ją wyczyściłem i kontaktem potraktowałem. Błąd się pojawił. Dopiero teraz zrozumiałem, że coś może jest z przetwornicą.
Wziąłem opcoma i robiłem testy skrętu i poziomowania z 20x i wszystko jest ok. Pojechałem na krętą drogę i też było ok.
Gdzie szukać winy? Kończy się silniczek od skrętu, czy może zajrzeć do przetwornicy? Lampę da się szybko wyjąć, mógłbym to sprawdzić w sumie.
Miał ktoś taki błąd?
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Łukasz myślę że najprościej to podmienić przetwornicę i wtedy się przekonasz. Jak silniczki padną to ciężko to będzie ogarnąć. Jak by co to mam potłuczoną lampę ale silniczki całe.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pamiętam o Tobie bo to ta sama lampa tzn strona
Wczoraj specjalnie jeździłem i cisza, dziś w dzień też na światłach i też spoko, zero błędów. Za 2tyg jak błąd wyskoczy to zajrzę do przetwornicy.
Wczoraj specjalnie jeździłem i cisza, dziś w dzień też na światłach i też spoko, zero błędów. Za 2tyg jak błąd wyskoczy to zajrzę do przetwornicy.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Niestety błąd wyskakuje przy jeździe wolnej np na rondzie i skręcie w lewo gdy soczewki skręcają na max. Przed wyjęciem lamp było wszystko ok, dziś sprawdzam przetwornicę.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
b1461-61 left dynamic curve light stuck
Niestety błąd się pojawia mniej więcej przy prędkości około 30km/h I skręcie ciągłym jak na rondzie w lewo, gdy skręcam lekko to błędu nie ma, gdy zrobię jak na rondzie, że lampa skręci do końca i trzyma tak soczewki to błąd wyskakuje.
Testy opcomem robi bez problemu. Wydaje mi się, że jednak będzie to silnik od skrętu bo wydaje jakiś inny dźwięk niż w prawej lampie.
Przetwornicę rozebrałem, suchutka I czysta w środku.
Niestety jedna śruba się urwała, zrobiłem przelotowo bo nie było innej możliwości.
Podłączyłem opcoma i jadąc wyskoczył błąd, chciałem sprawdzić czy jak go skasuję podczas jazdy to wszystko wróci do normy. Niestety przy kasowaniu lampy robią test ale już lewa się nie podnosi i skręt nie działa.
Lipa i jeszcze raz lipa
Niestety błąd się pojawia mniej więcej przy prędkości około 30km/h I skręcie ciągłym jak na rondzie w lewo, gdy skręcam lekko to błędu nie ma, gdy zrobię jak na rondzie, że lampa skręci do końca i trzyma tak soczewki to błąd wyskakuje.
Testy opcomem robi bez problemu. Wydaje mi się, że jednak będzie to silnik od skrętu bo wydaje jakiś inny dźwięk niż w prawej lampie.
Przetwornicę rozebrałem, suchutka I czysta w środku.
Niestety jedna śruba się urwała, zrobiłem przelotowo bo nie było innej możliwości.
Podłączyłem opcoma i jadąc wyskoczył błąd, chciałem sprawdzić czy jak go skasuję podczas jazdy to wszystko wróci do normy. Niestety przy kasowaniu lampy robią test ale już lewa się nie podnosi i skręt nie działa.
Lipa i jeszcze raz lipa
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja mialem tak ze podczas testu lamp rowniez dopadl mnie blad. Wczesniej wymienialem zarnik i krecilem lampa góra/dół. Problem leżał w tym że w przetwornicy byla woda. Ok 50-60ml. Trzeba ja rozkrecic, wylac wode i osuszyć. Jak sciezki sa zaśniedziałe i jak gdzieś syf zalega między nożkami jakiegoś scalaka to trzeba to oczyścić. Potem najlepiej wszystko przemyc alkoholem lub denaturatem. U mnie to zadziałało i jezdrze tak juz ponad 2 lata.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2018, 10:46 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Chyba nie czytałeś tego co napisałem
Przetwornica czysta i sucha
Test przy odpaleniu czy opcomem przechodzi bez problemu. Skręt ciągły w lewo np rondo powoduje błąd.
Korzystając z weekendu pojechałem do Mariusza na podmianę lampy
Wymyśliłem aby podłączyć na krótko jego sprawny silnik od skrętu do mojej lampy. Tak też zrobiliśmy. Przy odpalaniu od razu błąd. Chwila zastanowienia i obejrzenie rozbitej lampy Mariusza i już wiedzieliśmy, że lampa musi się ruszać na boki a nie tylko sam silnik bo w lampie jest czujnik właśnie od tego czy się rusza czy nie
Postanowiliśmy wymienić silnik a przynajmniej spróbować bez rozklejania lampy. Po dłuższej chwili wszystko się udało. Założyłem lampę i test przy odpaleniu ok. Błąd też dał się wykasować.
Jazda testowa i 3km do najbliższego ronda
Jest ok
Złożenie wszystkiego do kupy i powrót do domu.
Jeździłem po rondach na łukach w lewo i jest ok.
Nie chcę chwalić ale chyba się udało
Dzięki Mariusz za pomoc no i silnik
Przetwornica czysta i sucha
Test przy odpaleniu czy opcomem przechodzi bez problemu. Skręt ciągły w lewo np rondo powoduje błąd.
Korzystając z weekendu pojechałem do Mariusza na podmianę lampy
Wymyśliłem aby podłączyć na krótko jego sprawny silnik od skrętu do mojej lampy. Tak też zrobiliśmy. Przy odpalaniu od razu błąd. Chwila zastanowienia i obejrzenie rozbitej lampy Mariusza i już wiedzieliśmy, że lampa musi się ruszać na boki a nie tylko sam silnik bo w lampie jest czujnik właśnie od tego czy się rusza czy nie
Postanowiliśmy wymienić silnik a przynajmniej spróbować bez rozklejania lampy. Po dłuższej chwili wszystko się udało. Założyłem lampę i test przy odpaleniu ok. Błąd też dał się wykasować.
Jazda testowa i 3km do najbliższego ronda
Jest ok
Złożenie wszystkiego do kupy i powrót do domu.
Jeździłem po rondach na łukach w lewo i jest ok.
Nie chcę chwalić ale chyba się udało
Dzięki Mariusz za pomoc no i silnik
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To się długo nacieszyłem ;(
B1461 powrócił, lampa lewa opada i kupa. Restart auta i działa do pierwszego skrętu w lewo mocniejszego.
Ręce mi opadły dziś.
Teraz już wiem, że na 100% to nie wina silniczka. Od wymiany mało jeździłem na światłach bo mam dzienne a w nocy mało jeżdżę.
Jestem tak wkur..., że masakra.
B1461 powrócił, lampa lewa opada i kupa. Restart auta i działa do pierwszego skrętu w lewo mocniejszego.
Ręce mi opadły dziś.
Teraz już wiem, że na 100% to nie wina silniczka. Od wymiany mało jeździłem na światłach bo mam dzienne a w nocy mało jeżdżę.
Jestem tak wkur..., że masakra.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jak na razie wyłączyłem AFL w IPC i teraz nie wywala błędu bo chyba lampy nie skręcają? Dziś dopiero będę w nocy jeździł to sprawdzę. Połowicznie naprawione.
Po św wyciągam lampę i dokładnie to wszystko sprawdzę, cały środek. W VC podobno można regulować ten skręt. W ZB też? Jakoś tego nie kojarzę? A może trzeba pojechać na techa coby kalibrację zrobić? Opcomem nie da rady.
Ktoś w Wawie ma techa?
Dodano po 17 sekundach:
Lub w okolicy Wawy
Po św wyciągam lampę i dokładnie to wszystko sprawdzę, cały środek. W VC podobno można regulować ten skręt. W ZB też? Jakoś tego nie kojarzę? A może trzeba pojechać na techa coby kalibrację zrobić? Opcomem nie da rady.
Ktoś w Wawie ma techa?
Dodano po 17 sekundach:
Lub w okolicy Wawy
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Przykra sprawa. Teraz to już chyba tylko przetwornica do podmiany.Ostap pisze: ↑22 gru 2018, 21:01 To się długo nacieszyłem ;(
B1461 powrócił, lampa lewa opada i kupa. Restart auta i działa do pierwszego skrętu w lewo mocniejszego.
Ręce mi opadły dziś.
Teraz już wiem, że na 100% to nie wina silniczka. Od wymiany mało jeździłem na światłach bo mam dzienne a w nocy mało jeżdżę.
Jestem tak wkur..., że masakra.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dziś trochę jeździłem. Lampy skręcają I błędu nie ma.
W IPC dałem ahl zamiast AFL ale myślę, że to nie od tego błędu nie ma.
Zobaczymy co z tym dalej będzie.
Cały czas czytam o tym na innych forach i przetwornica to, to chyba nie jest, choć w ZB układ odpowiedzialny za skręt jest właśnie w przetwornicy.
Jak błąd wyskoczy to sprawdzę połączenie między silnikiem od skrętu a przetwornicą, podobno czasami kable się przełamują. Wyjmę silniczek i sprawdzę czy nie za ciężko pracuje skręt soczewki, może jak idzie na max w prawo i szybko później w lewo to o coś haczy?
Ostatecznością jest ustawienie w UEC i REC świateł jako dziennych i jazda cały czas na światłach przy ustawieniu przełącznika na 0 bo na AUTO będą skręcały.
Mogę też modułem LWPM ustawić światła na pozycji postojowej lub 0 ale wtedy nie będzie dało włączyć się drogowych chyba, że ustawię je jakoś w module
Wolałbym aby skręt działał a najbardziej wolałbym aby "skręt" nigdy nie gasł hahahahaha
W IPC dałem ahl zamiast AFL ale myślę, że to nie od tego błędu nie ma.
Zobaczymy co z tym dalej będzie.
Cały czas czytam o tym na innych forach i przetwornica to, to chyba nie jest, choć w ZB układ odpowiedzialny za skręt jest właśnie w przetwornicy.
Jak błąd wyskoczy to sprawdzę połączenie między silnikiem od skrętu a przetwornicą, podobno czasami kable się przełamują. Wyjmę silniczek i sprawdzę czy nie za ciężko pracuje skręt soczewki, może jak idzie na max w prawo i szybko później w lewo to o coś haczy?
Ostatecznością jest ustawienie w UEC i REC świateł jako dziennych i jazda cały czas na światłach przy ustawieniu przełącznika na 0 bo na AUTO będą skręcały.
Mogę też modułem LWPM ustawić światła na pozycji postojowej lub 0 ale wtedy nie będzie dało włączyć się drogowych chyba, że ustawię je jakoś w module
Wolałbym aby skręt działał a najbardziej wolałbym aby "skręt" nigdy nie gasł hahahahaha
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Błędu nie ma ale lampa dalej opada I nie skręcają obie
Kocham ten samochód
Dodatkowo powyżej 120km/h lekko piszczy mi licznik, takie delikatne pikanie, jak zwolnię to jest ok, dam powyżej 120 pika
Tego jeszcze nie miałem
Kocham ten samochód
Dodatkowo powyżej 120km/h lekko piszczy mi licznik, takie delikatne pikanie, jak zwolnię to jest ok, dam powyżej 120 pika
Tego jeszcze nie miałem
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Jazda z taką prędkością jest niebezpieczna, licznik wie co robi
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Witam panowie dziś naprawiłem swoją przetwornice ,mianowicie wymieniłem w niej tranzystor buk9628 i jedna już działa niestety w drugiej nic to nie dało, znalazłem identyczną z tym że do Peugeota też z poziomowaniem i sekretem , i w opisie jest że będzie pasować, jej numer to 1 307 329 166 a moja ma 1 307 329 112 Czy one konstrukcjnie są takie same? I czy będzie pasowała