[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#316 Post autor: rafant4011 »

Proponuję zacząć od zmierzenia ładowania...

Awatar użytkownika
andreff84
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:09
Lokalizacja: Skoczów
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19dt
Gender:

#317 Post autor: andreff84 »

A ja mam takie pytanie jeśli chodzi o ładowanie. Skąd takie różnice? Ładowanie mierzone na akumulatorze, poprzez gniazdo obd, na gnieździe od zapalniczki na włączonych światłach 13,9 a na komputerze pokazany 13,3. O co chodzi?

tomiziel
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:42
Imię: Tomi
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#318 Post autor: tomiziel »

Z kwitków jakie otrzymałem od "Dojczlanda" wynika, że akumulator był wymieniony ok 4 lata temu. Auto miało totalnie padniętą dwumase i rozrusznik. Naprawiłem. Akumulator został. Sądzę, że pojazd był eksploatowany na krótkich dystansach. Autem obecnie jeździ żona. Z racji tego, że jest gdzie trzymać auto (jest garaż) sporadycznie podładowałem przez okres ok jednego roku ten mój akumulator tak gdzieś 3 razy. Jednak przyszły chłodniejsze dni i webasto było/jest częściej używane więdz chyba przyszedł czas na zmianę baterii. Auto robi krótkie dystanse. Ładowanie pokazuje w TestMode 13,9- 14,0 przy grzanym siedlisku kierowcy i przy włączonych światłach.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2017, 00:13 przez tomiziel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Polaris
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
Imię: Piotr
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira A Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#319 Post autor: Polaris »

tomiziel pisze: 31 gru 2017, 00:09 Z kwitków jakie otrzymałem od "Dojczlanda" wynika, że akumulator był wymieniony ok 4 lata temu. Auto miało totalnie padniętą dwumase i rozrusznik. Naprawiłem. Akumulator został. Sądzę, że pojazd był eksploatowany na krótkich dystansach. Autem obecnie jeździ żona. Z racji tego, że jest gdzie trzymać auto (jest garaż) sporadycznie podładowałem przez okres ok jednego roku ten mój akumulator tak gdzieś 3 razy. Jednak przyszły chłodniejsze dni i webasto było/jest częściej używane więdz chyba przyszedł czas na zmianę baterii. Auto robi krótkie dystanse. Ładowanie pokazuje w TestMode 13,9- 14,0 przy grzanym siedlisku kierowcy i przy włączonych światłach.
Sprawdź miernikiem ładowanie bez dodatkowych odbiorów na akumulatorze oraz na na silniku (jeśli masz możliwość to podłącz + pod alternator a - pod silnik. Takie pomiary wykonaj miernikiem bez i z maksymalnym możliwym obciążeniem (światła mijania drogowe ogrzewanie szyb dmuchawa max).
Zanim wymienisz akumulator to podłącz go pod prostownik (jaki masz prostownik?) i ładuj go tak ze 2 doby, potem sprawdź czy jest ok. Na koniec ładowania na transformatorowym prostowniku napięcie będzie powyżej 15V i prąd spadnie do kilkuset mA.

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#320 Post autor: Oficer »

Drobne pytanie, wedle vinu posiadam Aku 55aH i taki mam zamontowany. Sprawdzając po stronach warty, centry i innych stron do 1.8 125km pokazuje mi 44aH. To w końcu jaki mam kupić ;( max 300zl chce na niego przeznaczyć.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#321 Post autor: Bodek »

Zobacz pierwszy post w tym temacie ;)

viewtopic.php?f=20&t=77
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

tomiziel
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:42
Imię: Tomi
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#322 Post autor: tomiziel »

Kupiłem taki: VARTA SILVER DYNAMIC 77AH 780A E44. Webasto w końcu działa bez problemów. Dodatkowo dołożyłem dodatkową masę i już ładowanie jest ok 14,1V. Zapobiegawczo dołożę jeszcze przewód plusowy od altka i będzie git.

Awatar użytkownika
Dizel
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 22 lip 2017, 15:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#323 Post autor: Dizel »

Witajcie potrzebuje byście Mi trochę doradzili Posiadam Zafirę B 1.8 XER 140KM z Gazem LPG w wersji NJOY według numeru Vin Mam Alternator 100A i Akumulator 55Ah , jaki mam teraz tego nie wiem bo niema na nim żadnego oznaczenia ani żadnej naklejki jaki to producent a w najlepszej kondycji już niestety nie jest . chce kupić nowy tylko gdzie nie wejdę na konfiguratory tam wskazuje mi akumulatory Varta 44Ah 440A lub 54Ah 530A lub 52Ah 520A , Centra Futura 47Ah 450A Centra Plus 44Ah 420A Exide te same parametry posiada . Kolejno Bosch S5 61Ah 600A . Auto jeździ w trybie miejskim w sumie prawie codziennie do pracy i do domu 11 kilometrów w jedną i 11 w drugą proszę o pomoc może zaproponujecie coś co macie u Siebie sprawdzone

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#324 Post autor: janekW67 »

Mam u siebie oryginalny GM. I takiego bym szukał na Twoim miejscu.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3064
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#325 Post autor: Tazz »

Centra futura i exide to jest to samo i mają 3 lata gwarancji, technologie szybkiego ładowania więc do trybu miejskiego jak najbardziej się nadają :) co do pojemnosci to bralbym coś podobnego jak wyszło z fabryki czyli około 55Ah +/- 3Ah. Varta i Bosch z jakością się bardzo pogorszyly, nie wytrzymują nawet okresu gwarancji 2 lat..
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#326 Post autor: wampir11111 »

Tazz pisze: 21 paź 2018, 11:42 Centra futura i exide to jest to samo i mają 3 lata gwarancji, technologie szybkiego ładowania więc do trybu miejskiego jak najbardziej się nadają :) co do pojemnosci to bralbym coś podobnego jak wyszło z fabryki czyli około 55Ah +/- 3Ah. Varta i Bosch z jakością się bardzo pogorszyly, nie wytrzymują nawet okresu gwarancji 2 lat..
Popieram mam Varte w Astrze G i padła po 2 latach a w Zafirze jest Centra Futura i jest :ok:

Awatar użytkownika
Dizel
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 22 lip 2017, 15:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#327 Post autor: Dizel »

Oczywiście dziękuje za odpowiedzi tylko problem w tym że sam nie wiem jaki mam założony akumulator bo niema na nim żadnych oznaczeń jedynie co wiem to z numeru Vin wychodzi że niby na pierwszy montaż był założony jakiś 55Ah ale z jakim prądem rozruchowym to , co co Futury to zdarza się czytać też sporo negatywnych opinii , jedynie co mogę pochwalić to Exide bo mam takiego w motocyklu już 4 rok a zaraz będzie 5 i cały czas daje rade mimo technologii AGM.
Czy jak zdecydował bym sie na akumulator o pojemności 61Ah to będzie dobry wybór czy zły?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#328 Post autor: SD72 »

Mam juz 2 i pol roku taki akumulator i swietnie daje sobie rade :ok:

Obrazek
bazyliszek72

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3064
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#329 Post autor: Tazz »

61 Ah będzie dobry :ok:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Dizel
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 22 lip 2017, 15:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#330 Post autor: Dizel »

SD72 dziękuje za foto mój silnik to Z18XER 140KM + LPG zastanawiam się cały czas nad tym akumulatorem bo znalazłem na stronie z oplowskimi częściami akumulatory 50 Ah 60 Ah 65 Ah 70 Ah i 75 Ah oczywiście od GM oryginalne ale nie mają 55AH taki jak niby u Mnie powinien być zainstalowany na innej stronie znalazłem info że Zalecany prąd rozruchowy: od 360A , moje pytanie ile może być większy prąd rozruchowy tak żeby nie uszkodzić instalacji elektrycznej w aucie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”