Szarpanie przy równomiernej jeździe, o co chodzi?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#16 Post autor: winner_xp »

Mam problem z z18xe, zaczęło się na A1 przy prędkości 140km/h, silnik przełączył się w tryb awaryjny zjazd na mop i falowanie obrotów około 2,5tys. Odczekałem chwilę oboroty powróciły do normy, wyjazd na trasę i przy przyśpieszaniu falowanie i bujanie samochodem, za chwilę znowu tryb awaryjny. Zjechałem z A1 na postoju posprawdzałem wszystkie kable poruszałem i na 180km było dobrze. Problem powrócił na jałowym 3000 obr/min, rozpędzić się masakra (mas 60km/h). Usterka nagle sama ustąpiła (o co chodzi). U teścia w garażu przeczyszczona przepustnica sprawdzone wszystkie węże podciśnienia,wymienione świece i problem czkawki oraz wysokich obrotów powraca co jakiś czas... .Błędy z LM-a:
-P1550 - elektroniczny układ przepustnicy w trybie awaryjnym
-P1120- czujnik pedału gazu - niesprawność obwodu prądowego
-P1122- czujnik położenia przepustnicy- napięcie za niskie
-P0170- nieprawidłowa korekcja dawki paliwa(blok cyl1,czujnik1)
-P0141- obwód nagrzewania sondy lambda (blok1,cz.2)
-P0136- bwód nagrzewania sondy lambda (blok1,cz.1)
-P0036- obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda(blok 1cz.2)
Auto było u gazownika stwierdził że "leci na ubogo", zrobiona kalibracja.
Od czego zacząć ?
Dodam, że od czerwca zeszłego roku nic nie robiłem i auto śmigało aż miło.
PS: Zafira nie posada Kata, jest jakiś emulator na drugiej sondzie... .
PS:dziwnie zachowanie na LPG jaki i na PB

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#17 Post autor: gRZENIU »

Z tego co piszesz to najprawdopodobniej może być uszkodzony pedał przyspieszenia , lub słaby kontakt we wtyczce , na początek sprawdził bym styki pedału przyspieszenia i czujnika przepustnicy ...

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#18 Post autor: winner_xp »

Pedał gazu przeglądałem przed zaczytaniem błędów, a miedzy "dziwnym zachowaniem". Teraz błędy wykasowałem, jak się znowu coś zacznie z samochodem dziać znowu zrobię odczyt. Najgorsze myśli to uwalony sterownik, trochę czytałem i nie jedna osoba pisała, że gdy występują te błędy razem (przepustnicy i pedału) to sterownik do naprawy.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#19 Post autor: gRZENIU »

winner_xp pisze:jedna osoba pisała, że gdy występują te błędy razem (przepustnicy i pedału) to sterownik do naprawy
Jeżeli jest uszkodzony pedał przyspieszenia , to jak ma być inaczej ??? Przecież on daje sygnał do otwarcia i zamknięcia przepustnicy , a jak sygnał jest nieprawidłowy to mogą wychodzić takie kwiatki ... Jednak mogę się mylić i faktycznie może być sterownik.

Jednak zanim zdecydujesz się na regeneracje lub wymianę na inny , najpierw oddaj do elektrobip na samo sprawdzenie sterownika ... Napewno jeszcze raz przepatrz wiązkę od pedału przyspieszenia , czy oby żaden kabelek się gdzieś nie zwiera , tak samo przy przepustnicy ...

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#20 Post autor: winner_xp »

Z problemem walczę dalej, a raczej napiszę co udało mi się zaobserwować. Problem występuje tylko gdy pada deszcz i jadę dłuższy odcinek na trasie!!. Coś musi namakać lub coś przebija. Ktoś podpowie od czego zacząć sprawdzać ?. Gdy jest sucho wszystko działa jak ta lala.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#21 Post autor: Maćku »

w takim razie będzie gdzieś przebicie sprawdź wiązki do sond oraz kable do cewki ;)
Obrazek

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#22 Post autor: winner_xp »

I coś jest, jest przetarcie na ostatnim kablu (od czoła zośki) idącym do cewki(przy samej wtyczce). Za co ten kable odpowiada bo może to masa ?

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#23 Post autor: winner_xp »

Problem wydaje się rozwiązany, powód ? druga sonda lambda oraz przerwana wiązka kabli do niej.... (obwód nagrzewania) Na chwilę obecną zero check engine :)

Czarny33
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 16:29
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#24 Post autor: Czarny33 »

Mam dokładnie ten sam efekt jak autor tego posta. Przy stałej prędkości, około 120 km/h zaczyna się delikatne szarpanie. Wystarczy dodać gazu i problemu nie ma. Ustalę stałą predkość i efekt jest wyczuwalny. Czy ktoś walczył z taką przypadłością ? Silnik 1.8 Z18XE bez gazu.

Czarny33
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 16:29
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#25 Post autor: Czarny33 »

Czarny33 pisze: 22 paź 2018, 12:00 Mam dokładnie ten sam efekt jak autor tego posta. Przy stałej prędkości, około 120 km/h zaczyna się delikatne szarpanie. Wystarczy dodać gazu i problemu nie ma. Ustalę stałą predkość i efekt jest wyczuwalny. Czy ktoś walczył z taką przypadłością ? Silnik 1.8 Z18XE bez gazu.
Jakby ktoś był zainteresowany tematem rozwiązania tego problemu to ja jestem już po. Zafira naprawiona. Dwa aspekty były na rzeczy:
1. Brudna przepustnica ( falowanie obrotami po całonocnym staniu)
2. Delikatne szarpanie przy równej jeździe ( rozerwana guma poduszki pod skrzynią biegów)
Po usunięciu tych usterek nie ma problemów z falowaniem obrotami po odpaleniu o nieprzyjemnym poszarpywaniem przy jeździe ze stałą prędkością.
Prognozy stawiały na sterownik, któryś z czujników położenia wału lub wałka rozrządu lub kasetę zapłonową. Na szczęście żaden z nich nie okazał się wadliwy.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: Kocur »

Super, że udało się autko naprawić :) Dzięki za podanie rozwiązania problemu - przyda się dla potomności :)
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”