gaśnie silnik na wolnych obrotach
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 paź 2018, 17:06
- Imię: Tymon
- Auto: Zafira 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Paramenty z OP-COM, na zimnym i ciepłym silniku:
Napięcie akumulatora: 14,1V
Czujnik 1 APP: 1,11V
Czujnik 2 APP: 0,57V
Pozycja przepustnicy, czujnik 1: 0,45V
Pozycja przepustnicy, czujnik 2: 4,53V
Obliczona pozycja przepustnicy: 3%
Porządanie jałowe: 775
Prędkość silnika: 785
Temperatura otoczenia: 8 st.
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 1,09V
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 30kPa
Temperatura cieczy chłodzącej: 1,70V
Temperatura cieczy chłodzącej: 101 st.
Temperatura cieczy chłodzącej: 4,26V
Temperatura cieczy chłodzącej: 20 st.
Temperatura powietrza wlotowego: 3,81V
Temperatura powietrza wlotowego: -1 st.
Zlecona pozycja EGR: 0%
Wartość rzeczywista pozycji EGR: 0,80V
Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa: 11%
B1S1, podgrzewanie sondy: nieaktywne
B1S1: 723mV
B1S1, stosunek powietrze/paliwo: uboga
B1S2, podgrzewanie sondy: aktywne
B1S2: 703mV
B1S2, stosunek powietrze/paliwo: uboga
Obwód sondy lambda O2 B1: zamknięte
Krótkoterminowa adaptacja paliwa, rząd 1: -2
Napięcie akumulatora: 14,5V
Czujnik 1 APP: 1,11V
Czujnik 2 APP: 0,57V
Pozycja przepustnicy, czujnik 1: 0,59V
Pozycja przepustnicy, czujnik 2: 4,39V
Obliczona pozycja przepustnicy: 7%
Porządanie jałowe: 1038
Prędkość silnika: 1046
Temperatura otoczenia: 7 st.
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 1,05V
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 30 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej: 1,33V
Temperatura cieczy chłodzącej: 35 st.
Temperatura cieczy chłodzącej: 4,38V
Temperatura cieczy chłodzącej: 15 st.
Temperatura powietrza wlotowego: 4,10
Temperatura powietrza wlotowego: -7 st.
Zlecona pozycja EGR: 0%
Wartość rzeczywista pozycji EGR: 0,78V
Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa: 0%
B1S1, podgrzewanie sondy: nieaktywne
B1S1: 723 mV
B1S1, stosunek powietrze/paliwo: bogata
B1S2, podgrzewanie sondy: aktywne
B1S2: 117 mV
B1S2, stosunek powietrze/paliwo: uboga
Obwód sondy lambda O2 B1: zamknięte
Krótkoterminowa adaptacja paliwa, rząd 1: -2
Dodano po 45 sekundach:
Sorry, czujnik wału korbowego zamontowany był jednak z firmy FACET
Napięcie akumulatora: 14,1V
Czujnik 1 APP: 1,11V
Czujnik 2 APP: 0,57V
Pozycja przepustnicy, czujnik 1: 0,45V
Pozycja przepustnicy, czujnik 2: 4,53V
Obliczona pozycja przepustnicy: 3%
Porządanie jałowe: 775
Prędkość silnika: 785
Temperatura otoczenia: 8 st.
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 1,09V
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 30kPa
Temperatura cieczy chłodzącej: 1,70V
Temperatura cieczy chłodzącej: 101 st.
Temperatura cieczy chłodzącej: 4,26V
Temperatura cieczy chłodzącej: 20 st.
Temperatura powietrza wlotowego: 3,81V
Temperatura powietrza wlotowego: -1 st.
Zlecona pozycja EGR: 0%
Wartość rzeczywista pozycji EGR: 0,80V
Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa: 11%
B1S1, podgrzewanie sondy: nieaktywne
B1S1: 723mV
B1S1, stosunek powietrze/paliwo: uboga
B1S2, podgrzewanie sondy: aktywne
B1S2: 703mV
B1S2, stosunek powietrze/paliwo: uboga
Obwód sondy lambda O2 B1: zamknięte
Krótkoterminowa adaptacja paliwa, rząd 1: -2
Napięcie akumulatora: 14,5V
Czujnik 1 APP: 1,11V
Czujnik 2 APP: 0,57V
Pozycja przepustnicy, czujnik 1: 0,59V
Pozycja przepustnicy, czujnik 2: 4,39V
Obliczona pozycja przepustnicy: 7%
Porządanie jałowe: 1038
Prędkość silnika: 1046
Temperatura otoczenia: 7 st.
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 1,05V
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 30 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej: 1,33V
Temperatura cieczy chłodzącej: 35 st.
Temperatura cieczy chłodzącej: 4,38V
Temperatura cieczy chłodzącej: 15 st.
Temperatura powietrza wlotowego: 4,10
Temperatura powietrza wlotowego: -7 st.
Zlecona pozycja EGR: 0%
Wartość rzeczywista pozycji EGR: 0,78V
Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa: 0%
B1S1, podgrzewanie sondy: nieaktywne
B1S1: 723 mV
B1S1, stosunek powietrze/paliwo: bogata
B1S2, podgrzewanie sondy: aktywne
B1S2: 117 mV
B1S2, stosunek powietrze/paliwo: uboga
Obwód sondy lambda O2 B1: zamknięte
Krótkoterminowa adaptacja paliwa, rząd 1: -2
Dodano po 45 sekundach:
Sorry, czujnik wału korbowego zamontowany był jednak z firmy FACET
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Czyli czujnik jest kijowej jakości, to będzie prawdopodobna przyczyna, ale nie wiem na którą temp cieczy chlodzacej mam patrzeć (bo widzę dwie) i te temp niższe wartości są dziwne. Po za tym to temp powietrza wlotowego jest na "-" czy tak zimno było u Ciebie?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 paź 2018, 17:06
- Imię: Tymon
- Auto: Zafira 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Dzisiaj zamówiłem czujnik oryginalny i będę go miał w następnym tygodniu. Zamówiłem także czujnik temperatury powietrza wlotowego, ponieważ temperatura otoczenia taka jak pokazuje OP-COM, 7 stopni. W programie pokazuje dwie temperatury, ta u samej góry rośnie prawidłowo, natomiast ta dolna zaczyna rosnąć w momencie otwarcia termostatu. Orientuje się ktoś jakie napięcie powinień mieć czujnik od ciśnienia, który jest umieszczony w kolektorze ssącym, zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Czyli ta dolna temperatura jest od czujnika przy chłodnicy i steruje m.in wentylatorami, więc spoko
Nie jestem pewny ale czujniki chodzą na napięciu 5V
Nie jestem pewny ale czujniki chodzą na napięciu 5V
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 paź 2018, 17:06
- Imię: Tymon
- Auto: Zafira 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Tak wychodzi na to, że ten drugi jest od chłodnicy. Jeżeli chodzi o ten czujnik to znalazłem, że wraz ze wzrostem ciśnienia rośnie też napięcie. U mnie jest jeszcze taka sytuacja, że przy przegazowaniu na biegu jałowym, przy ok 2000 obrotów w kolektorze jest 23kPa, a na wolny bez przegazowania jest 30Kpa.