Uszczelka pod głowicą - jak potwierdzić lub wykluczyć?
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Uszczelka pod głowicą - jak potwierdzić lub wykluczyć?
Mam problem z autem, podejrzana jest uszczelka pod głowicą.
Układ cały czas się zapowietrza, przy próbie odpowietrzania na odkręconym korku płyn się gotuje i wywala na zewnątrz.
Podejrzana jest uszczelka pod głowicą. Jak można potwierdzić lub wykluczyć jej uszkodzenie?
Układ cały czas się zapowietrza, przy próbie odpowietrzania na odkręconym korku płyn się gotuje i wywala na zewnątrz.
Podejrzana jest uszczelka pod głowicą. Jak można potwierdzić lub wykluczyć jej uszkodzenie?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Są na alledrogo testery co się wkłada na zbiorniczek wyrownawczy jaki jest kolor oleju i płynu chłodniczego?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Tego silnika i jego osprzętu (tudzież sposobu odpowietrzania ukł. chłodzenia) nie znam, ale jeśli odkręcasz korek na pracującym silniku to zawsze tak będzie nawet w 100% sprawnym.
Sam tak miałem w swojej, zachciało mi się dolewać płynu pod sklepem i po paruset metrach płyn wywaliło. Dolałem znowu i doturlałem się jakoś do domu. Później w strachu obserwowałem węże i temperatury, i coraz to zaglądałem do zbiorniczka. Aż po nocy sprawdziłem (na zimnym) płyn, dolałem do normy i od ponad roku spokój. Do tej pory na pewno niesprawna uszczelka dałaby o sobie znać..
Zalej dobrym płynem ( ja mam Prestone- jako jedyny na półce miał podaną temp wrzenia) , nie zaglądaj do zbiorniczka na gorąco i nie dokręcaj korka do końca tzn. ja dokręcam do końca i cofam o pół obrotu.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Układ jest typu ciśnieniowego więc sam się odpowietrza , efekt wywalania płynu jest taki iż zbiornika nie otwiera się podczas pracującego silnika !!! musi być korek by płyn poprzez poduszkę powietrzną dotarł do termostatu by ten odczul temperaturę i się otworzył.
Włączenie się wentylatora chłodnicy świadczy o prawidłowej pracy układu (termostat + czujnik temperatury ) wentylator powinien wsączyć się 3-trzy razy trochę to trwa,
Za Chiny ludowe nie dolewamy płynu (zimnego ) do ciepłego układu grozi to pęknięciem bloku silnika
Podsumowanie wpierw sprawdź termostat , gdyby była to uszczelka to ubywało by płynu lub inne objawy - olej w płynie ,woda w oleju itp.
Włączenie się wentylatora chłodnicy świadczy o prawidłowej pracy układu (termostat + czujnik temperatury ) wentylator powinien wsączyć się 3-trzy razy trochę to trwa,
Za Chiny ludowe nie dolewamy płynu (zimnego ) do ciepłego układu grozi to pęknięciem bloku silnika
Podsumowanie wpierw sprawdź termostat , gdyby była to uszczelka to ubywało by płynu lub inne objawy - olej w płynie ,woda w oleju itp.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Więc płynu ubywa - tak ponad połowa zbiorniczka jak przejadę 20km do pracy (po pracy sprawdzam i dolewam z 2-3 litry wody demineralizowanej). Wczoraj byłem u mechanika, sprawdzał obecność CO2 za pomocą tego niebieskiego płynu - nic nie wyszło, płyn się nie odbarwił. Podłączyli też taką pompkę ręczną do zbiorniczka i obserwowali po wężach, czy gdzieś nie cieknie i nie było widać nic.
W oleju nie ma płynu - przynajmniej na bagnecie nie widać. Sugerowali, że albo przez turbinę cieknie (jak jest chłodzona też płynem chłodniczym, a tego nie wiem), albo przez reduktor gazu LPG. Dzisiaj, albo jutro podjadę do gazownika - instalacja jest nowa, ale jak w każdej firmie produkcyjnej może być felerny produkt.
W oleju nie ma płynu - przynajmniej na bagnecie nie widać. Sugerowali, że albo przez turbinę cieknie (jak jest chłodzona też płynem chłodniczym, a tego nie wiem), albo przez reduktor gazu LPG. Dzisiaj, albo jutro podjadę do gazownika - instalacja jest nowa, ale jak w każdej firmie produkcyjnej może być felerny produkt.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2018, 12:30 przez BQB, łącznie zmieniany 1 raz.
- misio
- Bywalec
- Posty: 160
- Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBI
- Auto: Zafira 2.0 opc
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Może czas wymienić korek od pojemnika z płynem chłodniczym, po prostu....
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Michal ma dobry trop , jest tam zaworek odpowiedzialny za cisnienie ....
Jak to mnie nauczono na tym forum "po nitce do klebka" a "pomoc Kolegow niezastapiona"
Jak to mnie nauczono na tym forum "po nitce do klebka" a "pomoc Kolegow niezastapiona"
Ostatnio zmieniony 25 paź 2018, 16:15 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Korek 2 dni temu został wymieniony, bo stary przy odkręcaniu się rozleciał na dwie części - zewnętrzna się wykręciła, a wewnętrzna została - musiałem szczypcami do pierścieni zeegera (nie wiem jak to się pisze) wykręcać. Pod korkiem wlewu oleju, tylko trochę oleju. Ale wczoraj skończył mi się gaz LPG i jeżdżę na razie na benzynie - wyłączyłem gaz jak mi się skończył. Dziś rano przed wyjazdem do pracy dolałem demineralizowanej z 2 litry. Na koniec pracy - stan jak po dolaniu, nie ubywa. Rano również sprawdzę stan. Jak będzie ok, znaczy, że reduktor gazu jest walnięty i puszcza gaz do układu chłodzenia.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Kolego woda nawet demineralizowana to nie plyn chlodniczy
A 2 litry dolane to juz
Spuszczaj wszystko z ukladu nalej plynu na dobry poczatek
A 2 litry dolane to juz
Spuszczaj wszystko z ukladu nalej plynu na dobry poczatek
bazyliszek72