Zakup Zafiry C 1.4T
Moderator: Tunio999
Zakup Zafiry C 1.4T
Cześć,
Rozważam zakupy Zafiry C 1.4T - prawie nowej z małym przebiegiem (około 3500 km), a co za tym idzie liczę na bezproblemową eksploatację. Mam kilka pytań o silnik i nie tylko. Zafirę obejrzałem u dealera i środek mi odpowiada, prowadzi się też pewnie ok. Jak się sprawuje ten silnik na trasach bardzo krótkich i na długich ? Ten samochód będzie miał u mnie przekichane - codziennie 2 x 2 km i czasem kulanie się po okolicy, w weekendy dłuższe wycieczki (powiedzmy, że do 400km w obie strony). Jak to znosi taki rodzaj eksploatacji ? Na ile tys km niezawodnej ekspolatacji mogę liczyć ?
Czy w Zafirach C jest coś o czym warto wiedzieć - co sprawi mi przykre niespodzianki (elektryka, mechanika) ? Jak wygląda sprawa regularnego serwisu - co ile zmiana oleju itp., czy tam jest pasek rozrządu czy może łańcuch ?
Rozważam zakupy Zafiry C 1.4T - prawie nowej z małym przebiegiem (około 3500 km), a co za tym idzie liczę na bezproblemową eksploatację. Mam kilka pytań o silnik i nie tylko. Zafirę obejrzałem u dealera i środek mi odpowiada, prowadzi się też pewnie ok. Jak się sprawuje ten silnik na trasach bardzo krótkich i na długich ? Ten samochód będzie miał u mnie przekichane - codziennie 2 x 2 km i czasem kulanie się po okolicy, w weekendy dłuższe wycieczki (powiedzmy, że do 400km w obie strony). Jak to znosi taki rodzaj eksploatacji ? Na ile tys km niezawodnej ekspolatacji mogę liczyć ?
Czy w Zafirach C jest coś o czym warto wiedzieć - co sprawi mi przykre niespodzianki (elektryka, mechanika) ? Jak wygląda sprawa regularnego serwisu - co ile zmiana oleju itp., czy tam jest pasek rozrządu czy może łańcuch ?
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Dokup Gwarancję FlexCare u Dealera.
2+2 masz za 1,22 zł, jeżeli masz Opla lub najbliższa rodzina.
Za niecały 1000 zł masz 2+3 lata.
Masz spokój wtedy na 5 lat. Warunek to serwisowanie w ASO.
Silnik 1.4t jest na łańcuchu. Silnik wydaje się prosty w konstrukcji i niezawodny, (mam nadzieję )
Jeżeli będziesz serwisował w ASO to masz serwis co 30tys. km lub co rok.
Jeżeli kupujesz auto z 3500km przebiegu, poproś o wymianę oleju na nowy.
Ile płacisz i za jaką wersję i wyposażenie?
2+2 masz za 1,22 zł, jeżeli masz Opla lub najbliższa rodzina.
Za niecały 1000 zł masz 2+3 lata.
Masz spokój wtedy na 5 lat. Warunek to serwisowanie w ASO.
Silnik 1.4t jest na łańcuchu. Silnik wydaje się prosty w konstrukcji i niezawodny, (mam nadzieję )
Jeżeli będziesz serwisował w ASO to masz serwis co 30tys. km lub co rok.
Jeżeli kupujesz auto z 3500km przebiegu, poproś o wymianę oleju na nowy.
Ile płacisz i za jaką wersję i wyposażenie?
Dzięki ! Póki co to rozważam zakup, jeżeli chodzi o wersję to samochód będzie kupowany w UK (tutaj mieszkam) więc wyposażenie jest pewnie też troszkę inne niż w Polsce, najbardziej mi pasuje SRi (w sumie to wyższego nie widziałem wśród rocznych używek). Tutaj link do tego co jest do wyboru https://www.arnoldclark.com/used-cars/s ... payment_up
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Na wyspach, to musiałbym mieć automat. Jakoś nie potrafię wyobrazić sobie przełączania biegów lewą ręką.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 05 cze 2018, 11:59
- Imię: Tomek
- Auto: Renault
- Model: Clio
- Oznaczenie silnika: R7H
- Gender:
Witam
Jestem nowym uzytkownikiem tego klubu. Obecnie mam Clio II. Powiekszyla mi sie rodzinka i musze zakupic zafire C z silniekiem 1.4 (140KM). Poradzcie mi co nalezy zwrocic przed zakupem auta i jakie słabości ma samochód?
Pozdrawiam
Jestem nowym uzytkownikiem tego klubu. Obecnie mam Clio II. Powiekszyla mi sie rodzinka i musze zakupic zafire C z silniekiem 1.4 (140KM). Poradzcie mi co nalezy zwrocic przed zakupem auta i jakie słabości ma samochód?
Pozdrawiam
Renault Clio II/ Opel Zafira C 1.4T
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
A bardzo powiększyła Ci się rodzinka? Możesz poszukać wersji 7 osobowej, możesz szukać wersji z fabrycznym LPG. Mieszkasz w miejscu, gdzie zimy łagodne, czy srogie? Jak srogie, to warto sprawdzić mechanizm zmiany biegów, bo to czasami potrafi się zablokować, jak auto dłużej (weekend) na mrozie stoi (po rozgrzaniu działa - sam nie doświadczyłem, ale czytałem). Termostat u mnie będzie po raz drugi wymieniany (pierwszy raz jak jestem właścicielem). Puki co większych problemów nie miałem, choć już myślałem, że padła mi UPG, ale okazało się, że reduktor gazu jest walnięty (miałem LPG dokładany). Czujnik deszczu potrafi czasem od tak sobie włączyć wycieraczki, ale bardzo sporadycznie.
Przecieka mi pompka spryskiwacza, ale to taki detal, że nie mam obecnie czasu się tym zająć. Automat zmiany świateł z drogowych na mijania czasami za późno śmieją światła. Szkoda, że żarówki od świateł dziennych nie są monitorowane przez komputer.
Przecieka mi pompka spryskiwacza, ale to taki detal, że nie mam obecnie czasu się tym zająć. Automat zmiany świateł z drogowych na mijania czasami za późno śmieją światła. Szkoda, że żarówki od świateł dziennych nie są monitorowane przez komputer.
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 05 cze 2018, 11:59
- Imię: Tomek
- Auto: Renault
- Model: Clio
- Oznaczenie silnika: R7H
- Gender:
BQB dzięki za informację Kupiłem ZC 1.4 T (wersja 7 osobowa) i sprawuje mi swietnie NA razie mi nic sie nie dzieje tylko jakoś płyn chłodzący ubywa co jakies 2 miesiące. Wymieniono krusciec i dalej mi ubywa a w silniku wszedzie sucho. Gdzie ten płyn ucieka?
Renault Clio II/ Opel Zafira C 1.4T