Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1351 Post autor: Ostap »

Musisz podłączyć się pod wyjścia z UEC niestety. Najlepiej wstawić dwie diody aby prąd nie cofał się załączając drugi. Roboty trochę jest. Oczywiście będziesz potrzebował sterować tym aux lub uart, jeden halo jedno wyjście. Napisać akcję i czekać aż Łukasz zrobi opóźnienie wyłączania ;) przeciągnąć kabel od modułu do komory silnika ;) zastosować przekaźniki ;)

Skromnym zdaniem kilka h roboty. Lepiej wyjąć aku bo lepszy dostęp do UEC, pochować kable itp itd.

U mnie wszystko działa ;) pod maską mam 9 dodatkowych przekaźników ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Deleted User 21664

#1352 Post autor: Deleted User 21664 »

Uuuu... to ponad moje możliwości - myślałem że moduł w miarę bezproblemowo to ogarnie, ale jak piszesz jak to ma wyglądać to bez kogoś ogarniętego w temacie sam nie dam rady.
Dzięki za info.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1353 Post autor: Ostap »

Niestety nie wiadomo dlaczego halogeny w ZB są połączone w jedno wyjście z UEC. W vectrach wszystko jest ok i tam wystarczy akcję zrobić.

Ja jeszcze w nocy nie jeździłem z tym bajerem to ciężko powiedzieć. Ogólnie w ZB moim zdaniem halogeny świecą bardzo dobrze do tego mam AFL skrętne ;) coś będzie widać ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1354 Post autor: LWPM »

Łukasz, przetarłeś szlaki, pokazałeś, że da się to zrobić w Zafirze tak by wyglądało jak fabryczne rozwiązanie, ale trochę przekombinowałeś (9 przekaźników !?!)

Trzeba to wszystko ładnie uprościć, zrobić na kilku mosfetach i wszystko będzie łatwe i proste do zrobienia dla każdego :)

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1355 Post autor: Ostap »

9 bo ;)

Wcześniej 3 były od sterowania ledami dziennym poprzez can od halogenów aby dzienne włączały się akcją włączania halogenów a gdy przekaźniki wykryły włączenie świateł postojowych automatycznie włączały sterowanie can z UEC oryginalne aby halogeny działały jak oryginał ;) wszystko było przemyślane/opisane tu na forum.
Następne 2 przekaźniki są od wyłączenia lampy led dziennej z tej strony z której włączamy kierunek. Po wyłączeniu kierunku lampa led po 1s się włącza.
Mamy już 5 ;) działało to bajecznie ;)

Gdy pojawiła się możliwość sterowania wyjściami to sygnał can od halogenów nie potrafi tak sterować dziennymi wykorzystując czujnik zmierzchu jakbym chciał ;)

2 kolejne są od sterowania doświetlaniem, tak musi być ;)

1 następny jest od dziennych które mogę sterować wyjściem z modułu jak ja chcę ;)
1 następny jest od składania lusterek z pilota i też jest to sterowane poprzez moduł ;)


Jak któryś z Was koledzy będzie miał pomysł aby tym wszystkim sterować nie przekaźnikami, to czekam na info ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1356 Post autor: marcinsu »

Łukasz, czy możliwa jest akcja na przytrzymanie przycisku zamykania / otwierania na pilocie np. 2-4 sec ?

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#1357 Post autor: tOmki »

Ma ktoś zakupione dodatki ABS lub ECC ? Jakie dane można uzyskać ?
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1358 Post autor: MieHor »

Mam ECC - dostępne ok. 20 parametrów, czyli prawie wszystko co można wiedzieć o klimie

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1359 Post autor: Ostap »

https://lwpm.eu/comfort/
Wchodzisz i uruchamiasz bez modułu offline. Wszystko wtedy możesz sprawdzić.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#1360 Post autor: tOmki »

Ma ktoś ECU Info - ECC ?
Dzisiaj miałem w końcu chwilę żeby wgrać licencję i sprawdzić w samochodzie co i jak.
Temp zew. ok 11 stopni
Klimatronik na auto, zadana temp. 23 stopnie.
Dziwne było to że dopiero przy temp. ok 36 stopni wewnątrz, mieszadło zaczęło się otwierać.
Rozgrzewać auto o ponad 10 stopni niż zadana i dopiero schodzić ?

Nie ma jakiegoś błędu z wyświetlaniem temp. wew ?
Bo wg mnie jest o ok 10 stopni za wysoka.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1361 Post autor: LWPM »

czujnik temperatury wewnętrzej jest jak wiesz pod szybą - w tym miejscu bardzo się on nagrzewa.
Temperatura jaką pokazuje w wysokości 50-60 stopni nie jest niczym niezwykłym (latem oczywiście).

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#1362 Post autor: tOmki »

No tak, ale reakcja mieszalnik wg mnie powinna być już przy ok 25 stopniach, an nie 35-36.
Nie chcę ci zarzucać jakiegoś błędu, bo dobry jesteś w te klocki.
Ale wg mnie dziwnie to funkcjonuje.

Porobię kolejne testy i dam znać.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1363 Post autor: LWPM »

myślę, ze sterownik ma świadomość, że temperatur jaką odczyta jest zawyżone i nie ma sensu włączać gdy pokazuje mu 35 stopni, bo w praktyce "wie", że jest inaczej. Bo przecież w aucie 35 stopni chyba nie było, bo by było naprawdę gorąco...

PS: jak wszystko działa prawidłowo - proponuję nie szukać problemu na silę :)

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1364 Post autor: Patryqo »

Przecież to jest normalne, że dmucha więcej, żeby szybciej nagrzać wnętrze. Do tego logiczne jest, że temperatura odczuwalna w kabinie, a temp np wylotu z kratki to dwie różne rzeczy. To tak samo jak z klimą latem, klimatronik dmucha np 5 stopni a zadane ma 18. Musi dmuchać sporo mniej, żeby utrzymać więcej.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1365 Post autor: KAMUI »

LWPM pisze: 08 lis 2018, 12:21 czujnik temperatury wewnętrzej jest jak wiesz pod szybą - w tym miejscu bardzo się on nagrzewa.
Temperatura jaką pokazuje w wysokości 50-60 stopni nie jest niczym niezwykłym (latem oczywiście).
Czy to nie jest czujnik nasłonecznienia?
A czujnik temp. wew. jest w okolicach lusterka wew. bardziej przy podsufitce?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”