Izolacja sterownika silnika
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 lis 2018, 19:20
- Imię: Paweł
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe
- Gender:
Izolacja sterownika silnika
Witam . Duzo sie czyta o usterkach sterownika spowodowanych tym ze jest on przykrecony do silnika przez co wysoka temperatura z czasem zle na niego wpływa. Słyszałem o tym ze ludzie przenoszą sterownik w inne miejsce . Ktos stosował ten sposób ? A moze jakąs przekładkę po między ktos dawał ? Co powiecie
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Co to masz za silnik ze taka jest temp? 2 sprawa przerobienie samej wiązki która jest strasznie uboga i czy samo przeniesienie po za wibracjami coś daPabloo pisze: ↑18 lis 2018, 21:22 Witam . Duzo sie czyta o usterkach sterownika spowodowanych tym ze jest on przykrecony do silnika przez co wysoka temperatura z czasem zle na niego wpływa. Słyszałem o tym ze ludzie przenoszą sterownik w inne miejsce . Ktos stosował ten sposób ? A moze jakąs przekładkę po między ktos dawał ? Co powiecie
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Napewno masz sterownik przykręcony z prawego boku do głowicy z której temperatura przenika na obudowe sterownika, a jest na niej około 100-110 stopni choć na zegarach widać 90', cyna puszcza tak około 80-90 stopni i tworzą się zimne luty i jest problem.
Należało by zrobić izolacje czyli należy kupić gruby klingerit np 5mm i zrobić ori otwory a zarazem zrobić drugie otwory w klingeritcie delikatnie przesuwając sterownik tak żeby był on mocowany do klingeritu a kringerit do obudowy głowicy i wtedy odseparujesz sterownik od głowicy.
Gdzieś na forum już podawałem to rozwiązanie wraz z fotkami.
Znalazłem proszę. viewtopic.php?t=5452&start=150
Piszę tam odystansach gumowych ale tak czy inaczej między należy włożyć jako osłone przed gorącem taką płytke z kryngielitu ale już cieńszą.
Należało by zrobić izolacje czyli należy kupić gruby klingerit np 5mm i zrobić ori otwory a zarazem zrobić drugie otwory w klingeritcie delikatnie przesuwając sterownik tak żeby był on mocowany do klingeritu a kringerit do obudowy głowicy i wtedy odseparujesz sterownik od głowicy.
Gdzieś na forum już podawałem to rozwiązanie wraz z fotkami.
Znalazłem proszę. viewtopic.php?t=5452&start=150
Piszę tam odystansach gumowych ale tak czy inaczej między należy włożyć jako osłone przed gorącem taką płytke z kryngielitu ale już cieńszą.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2018, 16:05 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 sty 2019, 12:53
- Imię: Bartek
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
U mnie od 2 lat jak walnął sterownik i przysłali z naprawy to wisi sobie na wiązkach w okolicach płynu hamulcowego ...masę tą która była przy sterowniku zostawiłem przy silniku a doprowadziłem drugi kabel/nowy/ masę do sterownika...nie jest już w drganiach jak przy silniku i taki gorący jak był z boku silnika a sprawdzałem i się rzeczywiście tam razem z silnikiem mocno nagrzewał...zobaczymy jak długo wytrzyma...i to tyle...wiązek nie przedłużałem choć kolega bawił się w taki upierdliwy zabieg i wyprowadził sterownik do schowka w kabinie (ani wilgoci, ani za zimno, ani za ciepło)...
...osobiście teraz po kupnie od razu bym odpiął sterownik od silnika choćby moją metodą bo jakby nie było ma chłodzenie z każdej strony....mądry Polak po szkodzie...
...osobiście teraz po kupnie od razu bym odpiął sterownik od silnika choćby moją metodą bo jakby nie było ma chłodzenie z każdej strony....mądry Polak po szkodzie...