Interfejs diagnostyczny. Użytkowanie, opinie i problemy.

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#46 Post autor: ojciec polak »

Może być problem. Mam dwie zafiry. Jedna z 2003 r. gdzie łączy się bez problemu, natomiast druga rocznik 1999, z którą elm się nie łączy. Czasem diagnozuję również zośkę kolego z 2000r. i z nią łączy się bez problemu. Był ten problem już poruszany na tym forum.

misiekk4

#47 Post autor: misiekk4 »

Witam,

Ostatnio miałem problem z CIM i zostął on wymieniony na nowy.
Próbuje aktywować tempomat za pomocą OP-COMA krok po kroku jak na poniższym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=XPRE7_8rUrU&t=87s

Wszystko idzie gładko aż do 8:30 filmu.
Problem w tym, że OP-COM nie może połączyć się z modułem CIM.

Co może być nie tak?

Pozdrawiam
Załączniki
CIM.jpg

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#48 Post autor: Crazy »

Z innymi modułami opcom Ci się łączy?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

misiekk4

#49 Post autor: misiekk4 »

No właśnie z innymi tak.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#50 Post autor: Crazy »

Możliwe że opcom (clon) poszedł się kochać , napisz do drahe powinien pomóc
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#51 Post autor: Mawerix »

Jeśli ktoś zmienił program np. na Vauxcom i po podłączeniu opcoma do samochodu będzie miał problemy z połączeniem z modułami, pomarańczowe kontrolki będą mrugać i teoretycznie działa tylko funkcja odczytu błędów to oznacza że trzeba wymienić układ scalony PIC18F458-I/PT, jest człowiek w opolskim który ogarnia takie rzeczy, dodam że nie wszystkie opcomy da się uratować. Moja mimo że gorsza czyli V6 dało się ożywić. Plus tego jest taki że opcom nie powinien się już zablokować. Koszt na dzień dzisiejszy to 60zł.
Może komuś się przyda taka informacja ;) ja przeszukując neta znalazłem taki przypadek ale tamta osoba wyrzuciła swojego opcoma.

Dodano po 40 sekundach:
misiekk4 pisze: 04 mar 2018, 23:40 No właśnie z innymi tak.
Może któryś z przekaźników zawodzi.

Awatar użytkownika
tom_kaz
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#52 Post autor: tom_kaz »

Witajcie,
Chcialem podpytać, ponieważ nie chcę popsuć. :)
Zakupiłem chińskiego klona OP-Com w wersji FW 1.99.
Na CD było sporo różnych sterowników i różnych wersji programów.
Ja zassałem z gryzonia wersję China 08-2010PL, opisaną jako najstabilniejsza.
Ma to chodzić na Win XP.
Nie podłączałem jeszcze do auta, natomiast sam interfejs podłączałem do komputera i mam zainstalowane sterowniki.
Niby wszystko jest ok, sterowniki zainstalowane, interfejs jest widoczny w programie, a w tej wersji którą pobrałem mogę wejść do sekcji Diagnostyka (co ciekawe w tych od chińczyka - jeszcze - nie).
Ale zanim zacznę wtykać to ustrojstwo w moje auto, chciałem zadać kilka pytań technicznych.
- po pierwsze, czy ten interfejs plus to oprogramowanie są bezpieczne, czy raczej szukać innego (oprogramowania, na interfejs za późno ;) ).
- po drugie, czy wpinamy zawsze na wyłączonym zapłonie czy bez znaczenia (mechanik swoim interfejsem wpinał się na uruchomionym silniku, stąd moje pytanie).
- po trzecie, ponieważ ja nie miałem jeszcze do czynienia z tym interfejsem (używałem kabel ELM w ZA, ale bez ingerencji w programowanie), a interesuje mnie tylko uruchomienie autoryglowania drzwi i domykania szyb z pilota (w przyszłości odczyt ewentualnych błędów), czy jest coś na co należy zwrócić szczególną uwagę, czego unikać, czego ewidentnie się nie tykać, aby nie popsuć auta?

I ostatnie, dlaczego niektóre wersje softu mają kilka MB, a inne kilkadziesiąt?

Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#53 Post autor: Mawerix »

Jeśli użyjesz niewłaściwego softa zablokujesz głowicę.

Najpierw wpinasz a później włączasz zapłon.

Awatar użytkownika
tom_kaz
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#54 Post autor: tom_kaz »

Mawerix pisze: 17 lis 2018, 21:26 Jeśli użyjesz niewłaściwego softa zablokujesz głowicę.
Brzmi groźnie. Czy możesz rozwinąć?
Co to znaczy, że zablokuję głowicę?
I co to znaczy niewłaściwy soft? W sensie, skąd wiedzieć który jest właściwy?

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#55 Post autor: Mawerix »

A co tu rozwijać, na innym sofcie może działać poprawnie ale może się okazać że pewnego dnia fejs nie łączy się z autem i jest szrot (albo co gorsza łączy się ale generuje kody błędów) chyba że znajdziesz kogoś kto wymieni pamięć i zaprogramuje PIC, podobno nie we wszystkich fejsach da się ją wymienić.

Awatar użytkownika
tom_kaz
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#56 Post autor: tom_kaz »

Poczekaj, ale mówiąc o zablokowaniu głowicy masz na myśli auto, czy interfejs?
Uszkodzenie interfejsu nie martwi mnie, uszkodzenie auta jak najbardziej.
Mnie interesuje czy mogę uszkodzić auto, czy postępując rozsądnie, czyli nie próbując ingerować w moduły o których nie mam pojęcia Zosi nic nie grozi.
Czyli najprościej mówiąc, czy sam fakt podłączenia interfejsu z nieodpowiednią wersją (ponawiam pytanie, jak rozpoznać odpowiednią) oprogramowania może narobić szkód w aucie?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2018, 13:04 przez tom_kaz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#57 Post autor: Mawerix »

Używaj op-coma z programem który masz, tak będzie najrozsądniej... głowica to co wtykasz do OBD II

Awatar użytkownika
tom_kaz
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#58 Post autor: tom_kaz »

Ok, dzięki.
Widzisz, ja jestem świeżo po remoncie głowicy silnika, więc jak napisałeś głowica to o tej właśnie myślałem, aczkolwiek nie mogłem dopasować jak niewłaściwe użycie interfejsu może ją zablokować. ;)

Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#59 Post autor: mirek2602 »

witam mam pytanie jaki mogę zakupić interfejs do mojej zośki taki żebym mógł nim skasować błędy... bo ostatnio coś zaczyna mi autko świrować i chcę coś zakupić.... co polecicie i w jakich to będzie kosztach... a może ktoś sprzedaje ?? pozdro

marcin113356
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 31 paź 2017, 21:38
Lokalizacja: Elbląg
Model:

#60 Post autor: marcin113356 »

Ja brałem u majfrenda opka wydatek 70zl w 2 tygodnie w domu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”