Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#76 Post autor: piokraz »

To razem z EGR kupiłeś ?


//scalone//



A już widzę w opisie aukcji, że to tylko kolektor
Ostatnio zmieniony 20 cze 2010, 14:11 przez piokraz, łącznie zmieniany 1 raz.

sylmar

#77 Post autor: sylmar »

Tak sam kolektor.

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#78 Post autor: piokraz »

Witam ponownie.
A czy przy demontażu tego kolektora ssącego trzeba demontować wtryski ?

sylmar

#79 Post autor: sylmar »

Tak, trzeba odkręcić przewody zasilające, oraz odpiąć powroty paliwa. Jeszcze jedno. Warto przygotować sobie za wczasu dwie śruby 8. Trzeba będzie nimi zakorkować te wężyki, które są do zaworu podłączone. Przepływa przez nie płyn chłodniczy.

Ja mam wreszcie wrzoda z głowy. Wymiana EGR to dobra inwestycja, pozwala zaoszczędzić sporo stresu. Wprawdzie wiedziałbym co zrobić z tysiakiem, ale nie żałuję, że go wydałem na EGR.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#80 Post autor: MieHor »

sylmar, tym stwierdzeniem potwierdziłeś moją wcześniejszą opinię, że przynajmniej w przypadku EGR warto zainwestować w nowy, choć rzeczywiście tę samą kwotę można by wykorzystać na inny zbożny cel związany z Zośką albo jeszcze inny

sylmar

#81 Post autor: sylmar »

Twoja opinia kolego jest jak najbardziej słuszna. :)

Wszystkim borykającym się z "wrzodem EGR", proponuję wyczyścić go raz, może dwa, jeśli to nie pomoże, to nie brnijcie w dalsze czyszczenie, wymieńcie to proekologiczne wielkie G na nowe i cieszcie się spokojem swojej psychiki.

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#82 Post autor: dzarko »

Dzisiaj zdjąłem EGR i oczyściłem na ile to możliwe. W instrukcji czyszczenia EGR w internecie (do silnika X16XE1) przeczytałem, że należy wymienić jakąś blaszkę pod EGRem. U mnie jej nie było. Ktoś wie może, czy tak ma być?

PS. Zna może ktoś jakiś dobry środek rozpuszczający nagar? To co mogłem oczyściłem szczotką drucianą, ale szczerze mówiąc, to ani benzyna ekstrakcyjna, ani Penetrus, nie rozpuszczał nagaru za bardzo.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#83 Post autor: firek »

dzarko, Uszczelka (jest to taka blaszka) pod zaorem EGR powinna byc, skoro nie ma to znaczy że ktoś tam juz grzebał i jej nie załozył, a jej brak może skutkowac ciągnięciem tzw. lewego powietrza tamtedy do silnika, co z kolei może powodowac różne szopki. Koszt uszczelki w 1.8 to niecałe 4 PLN-y, myslę że do 1.6 podobnie.
Może spróbuj takiego srodka do usuwania starych powłok lakierniczych.

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#84 Post autor: dzarko »

No właśnie, tak podejrzewałem, że czegoś nie ma. Kupiłem dzisiaj K2 Akra, więc jak jutro będę zakładał uszczelkę (którą mam nadzieję kupić w Oplu), to jeszcze raz poczyszczę. Muszę powiedzieć, że dzisiaj, chociaż próbowałem go kilkanaście razy, nie zgasł mi ani razu po wciśnięciu sprzęgła. Wygląda, jak by poskutkowało.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#85 Post autor: piokraz »

Witam
Panowie i Panie

Pomocy................
Proszę o radę. Zregenerowałem zwór EGR. Niestety musiałem go przesłać razem z kolektorem ssącym. No i przy okazji wyczyściłem cały syf jaki się nazbierał w przepustnicy, kolektorze ssącym, oraz przy tych klapkach.
Dziś go montuję wszystko ładnie pięknie, a moja zafcia nie chce odpalić.
Stała jakiś tydzień w garażu: :cry:
Kręci kręci ale ni jak nie chce zaskoczyć. Paliwo niby podaje po sprawdzałem, (odkręciłem dopływ paliwa na przewodach i jak kręciłem rozrusznikiem to paliwo leciało ) :evil:
O co tu caman :?: ;/

darkp1

#86 Post autor: darkp1 »

Zapowietrzona...

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#87 Post autor: piokraz »

No i odpowietrzyłem i wszystko gra :lol:

Odkręciłem nakrętki na dopływach paliwa przy wtryskach. Kręciłem rozrusznikiem, a druga osoba patrzyła, gdzie idzie paliwo i tam dokręcała przewody doprowadzające paliwo. I w końcu zaskoczył. Ciężko było się dostać do tych śrub więc odkręciłem przepustnicę. No i trzeba było trochę powycierać olej napędowy, ale nie były to jakieś duże ilości.
No i należy pamiętać aby zbyt długo nie kręcić, bo to nie zdrowe dla pompy. :piwo:

Z tego co później poczytałem na forach nie jest to zbyt szczęśliwa metoda na opdpowietrzanie. Prawidłowo robi się tak

.Odpowietrzanie silnika Diesla

Za pomoca pompki. W starszych Dieslach taka pompka była na stałe zamontowana

aliieno

#88 Post autor: aliieno »

Witam.
Moja zafira 1.6 16v ecotec 00', miałem problem z bujaniem przy ściągnięciu nogi z gazu podczas jazdy. Byłem dzisiaj u fachowca który przeczyścił zawór EGR, jest teraz znacznie lepiej ale nie wiem na jak długo. Zaproponował mi zakup zaślepki do EGRu co ma zapobiec nawrotowi bujania, poprawić prace silnika, osiągi i spalanie. Czytałem na temat zaślepienia zaworu i zdania są podzielone, jedni piszą ze wszystko ok inni ze są problemy , wyskakują jakieś błędy.Zakup zaworu w moim przypadku to koszt 250 euro lub ściągnięcie z polski koszt 400-500zł + przesyłka lub zakup zaślepki koszt 16 zł. Panowie co myślicie na ten temat.

Dziękuje. Pozdrawiam :piwo:

darkp1

#89 Post autor: darkp1 »

Wiele osób zaślepia i nie ma problemów.

reuaj

#90 Post autor: reuaj »

:evil: Mam pytanko. Rozwalił mi się EGR a poneważ zakupienie nowego to dość spory koszt
zastanawiam się nad regeneracją. Znalazłem gościa który to robi. Nazywa się
inż. Konrad Szymański z Brzegu. Może ktoś już u niego regenerował EGR. Facet proponuje
ceny od 165-385 zł. nie wiem od czego to zależy. :mysli: Może ktoś podpowie czy wogóle
warto brać pod uwagę regenerację.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”