Jaką Zosię wybrać A czy B ?

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#31 Post autor: Mat86radom »

Ta z ogłoszenia to tylko opc Line :lol: prawdziwe opc ma pod maską 2.0 turbo silnik

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#32 Post autor: bravomen »

Mat86radom pisze: 30 paź 2018, 14:40 Ta z ogłoszenia to tylko opc Line :lol: prawdziwe opc ma pod maską 2.0 turbo silnik
Ale nikt nie powiedział, że te ta z ogłoszenia to prawdziwe OPC, jedynie kwestia porównania ceny z 2.o T była poruszona :lol:

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#33 Post autor: janekW67 »

Moim zdaniem, z Twoim budżetem, chyba lepiej byłoby kupić ZA z końca produkcji.
Oczywiście!

kamykpn
Posty: 3
Rejestracja: 30 paź 2018, 00:09
Imię: Mateusz
Auto: zafira
Model: za
Oznaczenie silnika: z19dht

#34 Post autor: kamykpn »

janekW67 pisze: 30 paź 2018, 18:54 Moim zdaniem, z Twoim budżetem, chyba lepiej byłoby kupić ZA z końca produkcji.
Najbliższa memu sercu jest ZB, rozum ZA po 2004 (po lifcie) i chyba ku temu się skłonię.
bravomen pisze: 30 paź 2018, 14:08 Ciekawy jest jednak rok produkcji, w ogłoszeniu jest : Rok produkcji 2005 natomiast Pierwsza rejestracja 8 lipiec 2004 więc...
Może jest taka zaje... że już ktoś ją zarejestrował przed wyprodukowaniem :)
bravomen pisze: 30 paź 2018, 14:08 A i swoją drogą, ZA będzie tańsze w utrzymaniu jak na taryfę i ma jeszcze hydrauliczne kasowanie luzów, ZB już niestety regulacja na szklanki no i jeszcze te koła zmiennych faz... swoje kosztują w razie awarii ;)
I właśnie chyba to przekonało mnie do ZA


Przebiegi przebiegi przebiegi temat rzeka - jest jakaś szansa iż jest to realny przebieg ?
Jak patrzyłem u zachodnich sąsiadów (oni raczej nie kręcą) to benzyniaki nie miały takich dużych przebiegów co diesel.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#35 Post autor: Wojti »

Zerknij tu sprawdzona
viewtopic.php?p=419549#p419549
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: miodzik »

W takim budżecie tylko takie auto jak powyżej. Starczy na zakup dobrego auta i pełen pakiet startowy.

Lift ZA przechodzi od 2003 a nie 2004 roku. Jeśli nie zdecydujesz się na powyższy model można jeszcze ustrzelić czasem samemu coś nawet z 2005 roku. One były klepane do połowy 2005.
Silnik TYLKO 1.8. Idealny pod LPG. Instalacja musi być dobra. Koszt ok 3k. Silnik lubi przy tym olej - musisz to kontrolować.

Te auta często mają dość dobre wyposażenie. Na lato najważniejsza jest klima. Reszta to dodatki. Przebieg oczywiście dyskusyjny. Zmiana cyferek jest banalna dla przeciętnego posiadacza interfejsu programowego. Musisz zwracać uwagę przy zakupie na elementy zużycia wnętrza - mieszek zmiany biegów, wytarte boczki, wytarte pedały od sprzęgła i hamulca.

Po Kołobrzegu jeździ sporo ZA na Taxi.

ZB z tego budżetu to choroby wieku dziecięcego plus to co koledzy piszą wyżej...
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: janekW67 »

kamykpn pisze: 30 paź 2018, 22:00
Jak patrzyłem u zachodnich sąsiadów (oni raczej nie kręcą) to benzyniaki nie miały takich dużych przebiegów co diesel.
Niemcy nie kręcą, bo to jest tutaj karane! Jeżeli kręcą, to najczęściej Turcy, i to pod warunkiem, że auto idzie na eksport.
Oczywiście!

BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

#38 Post autor: BQB »

Dlatego, najlepiej u Niemców kupić auto, które nie jest jeszcze wyrejestrowane (wymeldowane) i zrobić mu przegląd w ADAC - koszt około 100 €, oni już dość dokładnie je sprawdzą. I potem wrócić nim na kołach.

Skasowany użytkownik 26489

#39 Post autor: Skasowany użytkownik 26489 »

Cześć,

Zafira B zawsze mi się podobała, w 2013 nie zdecydowałem się na nią wybierając Mondeo, które odeszło do krainy wiecznych łowów. Teraz budżet jest dużo mniejszy (maks. 15k bez ubezpieczenia). Celowałem w ZB 1.8, ale po lekturze forum (KZFW, choroby wieku dziecięcego) skłaniam się jednak ku ZA z końca produkcji. Moje założenia i wymagania są chyba dość specyficzne:
  • Relingi
  • Homologacja na opony 205/55R16
  • Benzyna, gdyż...
  • Autem będę robić maksymalnie 6000km rocznie. Głównie po mieście na krótkich trasach, 2 dłuższe wyjazdy w roku po 600km. To nie jest zdrowe dla silnika, zdaję sobie z tego sprawę, lecz taki charakter moich potrzeb, zatem...
  • Auto potrzebuję na 3 lata. Potem może iść nawet do kasacji. Nie znaczy, że nie będę o nie dbać - zawsze staram się jak mogę, ale nie zawsze wychodzi. Wychodzę z założenia, że mechanika jest najważniejsza i tu nie uznaje kompromisów, lakier itp jest sprawą drugorzędną, tym bardziej przy małych dzieciach i psie. Do tej pory zawsze kupowałem auto długoterminowo, a los zawsze sprawiał, że nie było mi dane nim jeździć dłużej niż 3 lata. Tzw. "lesson learned". Każdy kolejny rok funkcjonowania auta bez wydatków przekraczających jego wartość byłby miłym bonusem.
ZB podoba mi się bardziej wizualnie i praktycznie, ZA jest chyba rozsądniejszym wyborem. W mojej okolicy są same niemcy, a jak to z niemcami wiadomo. Do miasta jak sądzę 1.6 wystarczy, z racji sporadyczności dłuższych wyjazdów jestem gotów zaakceptować prędkość przelotową 100km/h w 1.6 przy pełnym załadunku (tak to przynajmniej sobie wyobrażam). 1.8 jak rozumiem byłby jednak optymalny. Skłaniam się jednak ku ZA (po przekonaniu Żony, że 90s style nie jest zły :))

Bardzo proszę o sugestie i ewentualną korektę mojego toku rozumowania.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2018, 19:22 przez Skasowany użytkownik 26489, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#40 Post autor: Kocur »

Uważam, że dobrze kalkulujesz. W tym budżecie celuj raczej w ZA. Za 15 tys. nie masz praktycznie żadnej szansy kupienia ZB w przyzwoitym stanie, czyli takim, gdzie na dzień dobry nie musiałbyś wyłożyć około 5 tysięcy PLN. ZA za około 10 -12 tys PLN + pakiet startowy = 5 tys PLN to w mojej opinii dla Ciebie optimum.
robertk pisze: 29 lis 2018, 19:21 Cześć,

Zafira B zawsze mi się podobała, w 2013 nie zdecydowałem się na nią wybierając Mondeo, które odeszło do krainy wiecznych łowów. Teraz budżet jest dużo mniejszy (maks. 15k bez ubezpieczenia). Celowałem w ZB 1.8, ale po lekturze forum (KZFW, choroby wieku dziecięcego) skłaniam się jednak ku ZA z końca produkcji. Moje założenia i wymagania są chyba dość specyficzne:
  • Relingi
  • Homologacja na opony 205/55R16
  • Benzyna, gdyż...
  • Autem będę robić maksymalnie 6000km rocznie. Głównie po mieście na krótkich trasach, 2 dłuższe wyjazdy w roku po 600km. To nie jest zdrowe dla silnika, zdaję sobie z tego sprawę, lecz taki charakter moich potrzeb, zatem...
  • Auto potrzebuję na 3 lata. Potem może iść nawet do kasacji. Nie znaczy, że nie będę o nie dbać - zawsze staram się jak mogę, ale nie zawsze wychodzi. Wychodzę z założenia, że mechanika jest najważniejsza i tu nie uznaje kompromisów, lakier itp jest sprawą drugorzędną, tym bardziej przy małych dzieciach i psie. Do tej pory zawsze kupowałem auto długoterminowo, a los zawsze sprawiał, że nie było mi dane nim jeździć dłużej niż 3 lata. Tzw. "lesson learned". Każdy kolejny rok funkcjonowania auta bez wydatków przekraczających jego wartość byłby miłym bonusem.
ZB podoba mi się bardziej wizualnie i praktycznie, ZA jest chyba rozsądniejszym wyborem. W mojej okolicy są same niemcy, a jak to z niemcami wiadomo. Do miasta jak sądzę 1.6 wystarczy, z racji sporadyczności dłuższych wyjazdów jestem gotów zaakceptować prędkość przelotową 100km/h w 1.6 przy pełnym załadunku (tak to przynajmniej sobie wyobrażam). 1.8 jak rozumiem byłby jednak optymalny. Skłaniam się jednak ku ZA (po przekonaniu Żony, że 90s style nie jest zły :))

Bardzo proszę o sugestie i ewentualną korektę mojego toku rozumowania.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2018, 21:58 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#41 Post autor: Mariusz »

Tak jak kolega wyżej napisał. W tej kwocie kupisz zadbaną ZA i zostanie Ci na początkowe ewentualne naprawy. ZB benzynkę w tej kwocie to raczej ciężko znaleźć.

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#42 Post autor: Mat86radom »

Spokojnie ucelujesz ZA z końca produkcji 2004/5 rok. Co do silnika poszukaj lepiej 1.8

Skasowany użytkownik 26489

#43 Post autor: Skasowany użytkownik 26489 »

Dzięki. Oglądałem dziś parę ZA w okolicy, ale niczego ciekawego nie znalazłem. Każda była na 195/65 R15.

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#44 Post autor: Mat86radom »

robertk pisze: 30 lis 2018, 13:42 Każda była na 195/65 R15.
Felgi do zafiry to żaden problem, pełno tego w internetach. Ja zaczynałem od 15stek :lol: a teraz śmigam latem na 17stkach :lis:

Skasowany użytkownik 26489

#45 Post autor: Skasowany użytkownik 26489 »

Hmm wiesz, z jednej strony istnieje coś takiego jak możliwość podmiany i różnica pomiędzy 205/55R16 i 195/65R15 jest znikoma, ale pytanie czy fabryka dawała w ZA 205/55R16 (czyli czy auto ma na ten rozmiar homologację). Bo jeśli nie, to jest to potencjalny problem przy wypadku i ubezpieczycielu (to nie jest urban legend).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”