przepływomierz powietrza cdti
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Tutaj masz 3 nowe sztuki
Wszystkie piszą ze orginaly
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7346170947
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7346300708
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7389408344
Zadzwoń i zapytaj
Wszystkie piszą ze orginaly
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7346170947
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7346300708
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7389408344
Zadzwoń i zapytaj
Ostatnio zmieniony 08 cze 2018, 00:04 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Wszystkie 3 aukcje to wg sprzedających te same modele (logo/producent FGM, czyli fiat).Tazz pisze: ↑08 cze 2018, 00:01 Tutaj masz 3 nowe sztuki
Wszystkie piszą ze orginaly
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7346170947
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7346300708
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7389408344
Zadzwoń i zapytaj
Wg zdjęć to te same produkty co na stronie dixycar, tyle że Ci w/w sprzedawcy nie mają oryginalnych opakowań z kodem kreskowym, itp.; Tylko przepływomierze są zaślepione tulejkami.
Pewnie zdecyduje się na ten: http://allegro.pl/przeplywomierz-powiet ... 34043.html
Szymon
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A w jakimś sklepie stacjonarnym nie możesz zapytać? Albo w intercarsie?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Kod był jeden - ten typowo opisywany (teraz już nie pamiętam go).
Czy słusznie wymieniłem przepływomierz? Po 3 miesiącach mam o tyle obawy, że po jego wymianie było przez ten czas ok. Natomiast po 3 msc miałem podobne objawy jak pierwotnie, tj. wyłączyło się turbo. Po zapaleniu ponownym, na chwilę działało, ale na kilka minut. Jako że byłem z dala od domu, pojechałem do serwisu, który polecił mi kolega. Koleś w serwisie wydumał, że mam zapchany DPF i stąd tryb awaryjny (a nadmienię, że tego dnia co się to stało, zrobiłem z przerwą, ponad 250 km...,więc jakby co, DPF miałby kiedy się przepalić...). No ale cóż, przystałem na jego diagnozę i dostałem zalecenie, by starać się przepalić DPF jeżdżąc na b.wysokich obrotach (3-3,5 tys). Rzecze miała miejsce w Szklarskiej Porębie, więc 2 razy katowałem tak przejazd prostego odcinka z Zakretu Śmierci do Świeradowa. Oczywiście po kilku km wyłączało się turbo. Gasiłem auto, odpalałem, by na nowo włączyło się turbo. I tak z 8 razy. I nic. Po południu dodzwoniłem się do mojego zaprzyjaźnionego mechanika, opisałem sytuację, a on na to od razu:
- przeczyść zawór m75 do turbiny (znajduje się z prawej strony z przodu, za światłami p.mgielnymi). Lokalny mechanik raczył mi wymontować ów zawór, twierdząc, że i tak to nic nie da, bo o czymś takim nie słyszał. Ja jednak zrobiłem tak, jak mi polecił znajomy. Założyłem, dojechałem pierwsze 10 km bez problemu (bo wątpię, by nagle dpf wypalił się). Drugiego dnia zaryzykowałem trasę w okolicy i.... nic! wszystko działało jak należy. Potem już byłaa długa trasa nad morze (2x 700 km) i wszystko grało. I do teraz bez zarzutu.
Być może pierwsza awaria (ta na autostradzie) miała właśnie związek z tym zaworem, a nie przepływomierzem - nie wiem. Ale nawet tam po czasie działało. Do czasu. A może po prostu nałożyły się po sobie 2 różne awarie. Tak czy siak, polecam sprawdzić i w razie czego przeczyścić ten zawór (potrzeba wodę utlenioną i patyczki do uszu: czyścimy tylko membranę, ot co).
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dzięki za odpowiedź kolego. Jeśli chodzi o elektrozawór turbosprężarki to mam zmieniony na nowy Pierburg pod koniec sierpnia tego roku więc u siebie bym to wykluczył raczej..choć Op com pokazuje mi żądane ciśnienie ładowania 120kPa a dostaje 106kPa..wężyki przy elektrozaworze w porządku..żadnych spadków mocy..hmm..nie licząc tematu z cieknącym wtryskiem, który opisałem w poście "wtryski"szymku pisze: ↑29 lis 2018, 21:54a on na to od razu:
- przeczyść zawór m75 do turbiny (znajduje się z prawej strony z przodu, za światłami p.mgielnymi)
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jeszcze drążąc w temacie przepływki..wiecie jakie powinny być prawidłowe parametry przepływomierza? U mnie silnik 82stC na postoju:
Pożądane jałowe 875 obr/min
Prędkość silnika 879 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu 425 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO
Obliczany przepływ powietrza 55 kg/h
Przepływomierz powietrza 28 kg/h
Temperatura Otoczenia -1 °C
Temperatura powietrza zasilanego 14 °C
Temperatura powietrza zasilanego 3.59 V
Próbuję dojść co jest przyczyną zbyt wysokiego spalania i lekkiego falowania obrotów..
I jeszcze ważne pytanie: czy mogę odpiąć wtyczkę przepływomierza na pracującym silniku i przejechać sie pare km żebt zobaczyć czy spalanie i obroty wrócą do normy czy to nie wskazane?
Pożądane jałowe 875 obr/min
Prędkość silnika 879 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu 425 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO
Obliczany przepływ powietrza 55 kg/h
Przepływomierz powietrza 28 kg/h
Temperatura Otoczenia -1 °C
Temperatura powietrza zasilanego 14 °C
Temperatura powietrza zasilanego 3.59 V
Próbuję dojść co jest przyczyną zbyt wysokiego spalania i lekkiego falowania obrotów..
I jeszcze ważne pytanie: czy mogę odpiąć wtyczkę przepływomierza na pracującym silniku i przejechać sie pare km żebt zobaczyć czy spalanie i obroty wrócą do normy czy to nie wskazane?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 15:20 przez mikolay, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odpiąłem wtyczkę przepływki na rozgrznym silniku. Zoe straciła "parę" ale zyskała kulturę pracy silnika. Silik przestał klekotać na jałowym biegu i przy dodawaniu gazu. Wpiąłem z powrotem i kultura pracy została i na jałowym i przy przyspieszniu..spalanie na wolnych obrotach na jałowym biegu przy zatrzymanym samochodzie oscyluje od 0.3 do 0.5l/h. Przy dojeździe do skrzyżowania na luzie (auto się toczy) spalanie faluje (pojawiają się różne wartości np 1.6 0.4 0.9 2.5l) obroty też falują raz spadają do 900 raz 800 raz 950..co o tym myślicie? Czy to znaczy, że przepływka do zmiany? (parametry napisałem powyżej 55 do 28 kg/h przy przyspieszaniu są oczywiście wyższe ale cały czas te wartości różnią się o mniej więcej połowę) Macie jakieś sugestie? Może trzeba dodatkowo przeprowadzić naukę małej dawki paliwa Op com'em?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 18:58 przez mikolay, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Odpiąć akumulator, wymienić przepływke, podpiąć akumulator i gotowe, można odpalić
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pomóżcie please bo trochę zgłupiałem..jakie powinny być wartości przepływki??? Bo u mnie pokazuje w bloku "Obliczany przepływ powietrza" wartość zawsze większą o mniej więcej połowę niż w bloku "przepływomierz powietrza". Podczas jazdy wartości się zwiększają ale różnica jest zawsze ok połowę..na jałowym biegu "obliczany przepływ powietrza " to ok 50 kg/h i "przepływomierz powietrza" odpowiednio ok 25 kg/h. Czy te wartości nie powinny się przypadkiem jak najmniej różnić? No i ile powinny właściwie wynosić te wartości prawidłowo?
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Hmm..widzę, że to wiedza tajemna grzebię, szukam, kopię w sieci od kilku dni i też echo...może ktoś z Was ma namiary na jakiś program typu TIS, w którym są podane te wartości? Plus może więcej np parametry bieżące silnika itd..
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja ma Z19DTH i jak coś to jutro zrobię zdjęcia jak u mnie pokazuje przeplywka. Tyle że nie mam opcoma tylko moduł komfortu od kolegi LWPM
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX