szybsze ogrzewanie kabiny i silnika 2.0 dti
Moderator: Sebu$
- automil
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Radzymin
- Auto: Zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
szybsze ogrzewanie kabiny i silnika 2.0 dti
Witajcie,
wpadł mi do głowy montaż takiego oto podgrzewacza płynu chlodzącego:
http://allegro.pl/grzalka-12v-lpg-tdi-d ... 58689.html
Czytałęm pare forów, i w kazdym to się sprawdza, oryginalnie montowany byly takie układy w VW, Renault Peugeot Ford, i innych.
Myślę że gdyby to zamontować przed wejściem do nagrzewnicy, moglibyśmy szybciej zagrzac silnik i kabinę.
Co o tym myślicie?
Przykład z Renault: http://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-1-9 ... 21274.html
Brak zainteresowania tematem? Wolicie marznąć w zimę, a przy tym męczyć Zośke, i swoją kieszeń na paliwo?
wpadł mi do głowy montaż takiego oto podgrzewacza płynu chlodzącego:
http://allegro.pl/grzalka-12v-lpg-tdi-d ... 58689.html
Czytałęm pare forów, i w kazdym to się sprawdza, oryginalnie montowany byly takie układy w VW, Renault Peugeot Ford, i innych.
Myślę że gdyby to zamontować przed wejściem do nagrzewnicy, moglibyśmy szybciej zagrzac silnik i kabinę.
Co o tym myślicie?
Przykład z Renault: http://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-1-9 ... 21274.html
Brak zainteresowania tematem? Wolicie marznąć w zimę, a przy tym męczyć Zośke, i swoją kieszeń na paliwo?
- automil
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Radzymin
- Auto: Zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Widzę temat się wogóle nie rozwinął, więc sam zaryzykowałem i zamontowałem ten zestaw.
Zamontowałem cały zestaw z przekaźnikiem zintegrowanym z czujnikiem temperatury (po 50 stopniach wyłącza świece)
Temp. zewnętrzna około 0 stopni, a w samochodzie po 2 minutach na wolnych obrotach silnika juz wieje ciepłe powietrze
Jednym słowem towar i funkcjonalność jak najbardziej na plus.
Jest druga strona medalu:
Podczas działania podgrzewacza samochod pali ok 0,1-0,2 l na godzinę więcej
Wynika to z większego obciążenia alternatora.
Zamontowałem cały zestaw z przekaźnikiem zintegrowanym z czujnikiem temperatury (po 50 stopniach wyłącza świece)
Temp. zewnętrzna około 0 stopni, a w samochodzie po 2 minutach na wolnych obrotach silnika juz wieje ciepłe powietrze
Jednym słowem towar i funkcjonalność jak najbardziej na plus.
Jest druga strona medalu:
Podczas działania podgrzewacza samochod pali ok 0,1-0,2 l na godzinę więcej
Wynika to z większego obciążenia alternatora.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Pomysł ciekawy
W Zafirze występował inny sposób, ale równie dobry - system szybkiego ogrzewania (czyli dodatkowa elektryczna nagrzewnica).
Zawsze można zamontować dodatkową elektryczną nagrzewnice, a efekt będzie podobny tylko jak z montażem to już trudno powiedzieć
Ja go posiadam i nie wgłębiałem sie w ten temat
W Zafirze występował inny sposób, ale równie dobry - system szybkiego ogrzewania (czyli dodatkowa elektryczna nagrzewnica).
Zawsze można zamontować dodatkową elektryczną nagrzewnice, a efekt będzie podobny tylko jak z montażem to już trudno powiedzieć
Ja go posiadam i nie wgłębiałem sie w ten temat
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Można takie coś zabudować.
Ale warto torszke pomyśleć i poprawić fabryke chodzi o długość świec.
Co do podłączenia polecam poczytać ten temat bo już nie jest tak różowo.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1550951.html
Miejsce zabudowy najlepiej pomyśleć co chcemy podgrzewać kabine czy silnik.
Są jeszcze inne możliwości podgrzewania silnika np z seata takie:
Robimy odpowiedni dystans i montujemy w naszym silniku w tym miejscu.
Najlepiej kupić na alledrgo ori króciec do silnika za grosze i wtedy pomierzyć i
wykonać dystans.
Ale warto torszke pomyśleć i poprawić fabryke chodzi o długość świec.
Co do podłączenia polecam poczytać ten temat bo już nie jest tak różowo.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1550951.html
Miejsce zabudowy najlepiej pomyśleć co chcemy podgrzewać kabine czy silnik.
Są jeszcze inne możliwości podgrzewania silnika np z seata takie:
Robimy odpowiedni dystans i montujemy w naszym silniku w tym miejscu.
Najlepiej kupić na alledrgo ori króciec do silnika za grosze i wtedy pomierzyć i
wykonać dystans.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2018, 16:46 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Zapal rano silnik dotknij ręką obu i na ciepłym zakładasz, zimny to powrót z chłodniczki on też za chwile się nagrzeje.
Tu turbina jest też z tyłu w tych silnikach nigdy nie były z boku.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2018, 21:26 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
https://forum.opel24.com/topic/69084-do ... grzewanie/
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 5#10238015
tu szerszy temat:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2918879.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 5#10238015
tu szerszy temat:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2918879.html
Ostatnio zmieniony 07 gru 2018, 14:48 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 3 razy.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253