przepływomierz powietrza cdti

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#46 Post autor: Tazz »

Ostatnio zmieniony 08 cze 2018, 00:04 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#47 Post autor: szymku »

Tazz pisze: 08 cze 2018, 00:01 Tutaj masz 3 nowe sztuki
Wszystkie piszą ze orginaly
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7346170947
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7346300708
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7389408344

Zadzwoń i zapytaj :)
Wszystkie 3 aukcje to wg sprzedających te same modele (logo/producent FGM, czyli fiat).
Wg zdjęć to te same produkty co na stronie dixycar, tyle że Ci w/w sprzedawcy nie mają oryginalnych opakowań z kodem kreskowym, itp.; Tylko przepływomierze są zaślepione tulejkami.
Pewnie zdecyduje się na ten: http://allegro.pl/przeplywomierz-powiet ... 34043.html

Szymon

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#48 Post autor: Tazz »

A w jakimś sklepie stacjonarnym nie możesz zapytać? Albo w intercarsie?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#49 Post autor: mikolay »

szymku pisze: 30 maja 2018, 22:21 , komputer nagle zaczął pokazywać duże spalanie, rzędu 20-35l (tylko gdy dodawałem gazu, nawet spokojnie).
Witaj kolego. Czy zmiana przepływki rozwiązała problem wysokiego spalania? Mógłbyś też przypomnieć jakie kody błędów wyrzucał komputer? Dzięki. Mikołaj

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#50 Post autor: szymku »

mikolay pisze: 20 lis 2018, 14:29
szymku pisze: 30 maja 2018, 22:21 , komputer nagle zaczął pokazywać duże spalanie, rzędu 20-35l (tylko gdy dodawałem gazu, nawet spokojnie).
Witaj kolego. Czy zmiana przepływki rozwiązała problem wysokiego spalania? Mógłbyś też przypomnieć jakie kody błędów wyrzucał komputer? Dzięki. Mikołaj
Kod był jeden - ten typowo opisywany (teraz już nie pamiętam go).
Czy słusznie wymieniłem przepływomierz? Po 3 miesiącach mam o tyle obawy, że po jego wymianie było przez ten czas ok. Natomiast po 3 msc miałem podobne objawy jak pierwotnie, tj. wyłączyło się turbo. Po zapaleniu ponownym, na chwilę działało, ale na kilka minut. Jako że byłem z dala od domu, pojechałem do serwisu, który polecił mi kolega. Koleś w serwisie wydumał, że mam zapchany DPF i stąd tryb awaryjny (a nadmienię, że tego dnia co się to stało, zrobiłem z przerwą, ponad 250 km...,więc jakby co, DPF miałby kiedy się przepalić...). No ale cóż, przystałem na jego diagnozę i dostałem zalecenie, by starać się przepalić DPF jeżdżąc na b.wysokich obrotach (3-3,5 tys). Rzecze miała miejsce w Szklarskiej Porębie, więc 2 razy katowałem tak przejazd prostego odcinka z Zakretu Śmierci do Świeradowa. Oczywiście po kilku km wyłączało się turbo. Gasiłem auto, odpalałem, by na nowo włączyło się turbo. I tak z 8 razy. I nic. Po południu dodzwoniłem się do mojego zaprzyjaźnionego mechanika, opisałem sytuację, a on na to od razu:
- przeczyść zawór m75 do turbiny (znajduje się z prawej strony z przodu, za światłami p.mgielnymi). Lokalny mechanik raczył mi wymontować ów zawór, twierdząc, że i tak to nic nie da, bo o czymś takim nie słyszał. Ja jednak zrobiłem tak, jak mi polecił znajomy. Założyłem, dojechałem pierwsze 10 km bez problemu (bo wątpię, by nagle dpf wypalił się). Drugiego dnia zaryzykowałem trasę w okolicy i.... nic! wszystko działało jak należy. Potem już byłaa długa trasa nad morze (2x 700 km) i wszystko grało. I do teraz bez zarzutu.

Być może pierwsza awaria (ta na autostradzie) miała właśnie związek z tym zaworem, a nie przepływomierzem - nie wiem. Ale nawet tam po czasie działało. Do czasu. A może po prostu nałożyły się po sobie 2 różne awarie. Tak czy siak, polecam sprawdzić i w razie czego przeczyścić ten zawór (potrzeba wodę utlenioną i patyczki do uszu: czyścimy tylko membranę, ot co).

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#51 Post autor: mikolay »

szymku pisze: 29 lis 2018, 21:54
mikolay pisze: 20 lis 2018, 14:29
szymku pisze: 30 maja 2018, 22:21 , komputer nagle zaczął pokazywać duże spalanie, rzędu 20-35l (tylko gdy dodawałem gazu, nawet spokojnie).
Witaj kolego. Czy zmiana przepływki rozwiązała problem wysokiego spalania? Mógłbyś też przypomnieć jakie kody błędów wyrzucał komputer? Dzięki. Mikołaj
a on na to od razu:
- przeczyść zawór m75 do turbiny (znajduje się z prawej strony z przodu, za światłami p.mgielnymi)
Dzięki za odpowiedź kolego. Jeśli chodzi o elektrozawór turbosprężarki to mam zmieniony na nowy Pierburg pod koniec sierpnia tego roku więc u siebie bym to wykluczył raczej..choć Op com pokazuje mi żądane ciśnienie ładowania 120kPa a dostaje 106kPa..wężyki przy elektrozaworze w porządku..żadnych spadków mocy..hmm..nie licząc tematu z cieknącym wtryskiem, który opisałem w poście "wtryski" ;)

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#52 Post autor: mikolay »

Jeszcze drążąc w temacie przepływki..wiecie jakie powinny być prawidłowe parametry przepływomierza? U mnie silnik 82stC na postoju:
Pożądane jałowe 875 obr/min
Prędkość silnika 879 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu 425 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO
Obliczany przepływ powietrza 55 kg/h
Przepływomierz powietrza 28 kg/h
Temperatura Otoczenia -1 °C
Temperatura powietrza zasilanego 14 °C
Temperatura powietrza zasilanego 3.59 V

Próbuję dojść co jest przyczyną zbyt wysokiego spalania i lekkiego falowania obrotów..

I jeszcze ważne pytanie: czy mogę odpiąć wtyczkę przepływomierza na pracującym silniku i przejechać sie pare km żebt zobaczyć czy spalanie i obroty wrócą do normy czy to nie wskazane?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 15:20 przez mikolay, łącznie zmieniany 1 raz.

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#53 Post autor: mikolay »

Odpiąłem wtyczkę przepływki na rozgrznym silniku. Zoe straciła "parę" ale zyskała kulturę pracy silnika. Silik przestał klekotać na jałowym biegu i przy dodawaniu gazu. Wpiąłem z powrotem i kultura pracy została i na jałowym i przy przyspieszniu..spalanie na wolnych obrotach na jałowym biegu przy zatrzymanym samochodzie oscyluje od 0.3 do 0.5l/h. Przy dojeździe do skrzyżowania na luzie (auto się toczy) spalanie faluje (pojawiają się różne wartości np 1.6 0.4 0.9 2.5l) obroty też falują raz spadają do 900 raz 800 raz 950..co o tym myślicie? Czy to znaczy, że przepływka do zmiany? (parametry napisałem powyżej 55 do 28 kg/h przy przyspieszaniu są oczywiście wyższe ale cały czas te wartości różnią się o mniej więcej połowę) Macie jakieś sugestie? Może trzeba dodatkowo przeprowadzić naukę małej dawki paliwa Op com'em?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 18:58 przez mikolay, łącznie zmieniany 1 raz.

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#54 Post autor: mikolay »

Do zmiany przepływomierza muszę programować coś w OpCom czy tylko podmieniam i gotowe?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#55 Post autor: Tazz »

Odpiąć akumulator, wymienić przepływke, podpiąć akumulator i gotowe, można odpalić :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#56 Post autor: mikolay »

Dzięki :)

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#57 Post autor: mikolay »

Pomóżcie please bo trochę zgłupiałem..jakie powinny być wartości przepływki??? Bo u mnie pokazuje w bloku "Obliczany przepływ powietrza" wartość zawsze większą o mniej więcej połowę niż w bloku "przepływomierz powietrza". Podczas jazdy wartości się zwiększają ale różnica jest zawsze ok połowę..na jałowym biegu "obliczany przepływ powietrza " to ok 50 kg/h i "przepływomierz powietrza" odpowiednio ok 25 kg/h. Czy te wartości nie powinny się przypadkiem jak najmniej różnić? No i ile powinny właściwie wynosić te wartości prawidłowo?

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#58 Post autor: mikolay »

Hmm..widzę, że to wiedza tajemna ;) grzebię, szukam, kopię w sieci od kilku dni i też echo...może ktoś z Was ma namiary na jakiś program typu TIS, w którym są podane te wartości? Plus może więcej np parametry bieżące silnika itd..

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#59 Post autor: Tazz »

Ja ma Z19DTH i jak coś to jutro zrobię zdjęcia jak u mnie pokazuje przeplywka. Tyle że nie mam opcoma tylko moduł komfortu od kolegi LWPM
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

mikolay
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#60 Post autor: mikolay »

Tazz pisze: 06 gru 2018, 14:37 Ja ma Z19DTH i jak coś to jutro zrobię zdjęcia jak u mnie pokazuje przeplywka. Tyle że nie mam opcoma tylko moduł komfortu od kolegi LWPM
Super bardzo Ci dziękuję. Zawsze to dobrze i pomocnie podejrzeć czyjeś parametry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”