DPF Info - aplikacja do odczytu nasycenia DPF
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Sądzę, że obecne oprogramowanie może po prostu nie współpracować z 1.5
Nie mam osobiście pojęcia czy jakieś różnice wielkie są pomiędzy bardzo powszechnym 1.4 a Waszym 1.5 ale być może pozmieniało sie cos w komunikacji jak prędkość przesyłu danych, taktowanie, może wstawili inny kwarc. Tego musiałby się dokładnie dowiedzieć autor oprogramowania.
Nie mam osobiście pojęcia czy jakieś różnice wielkie są pomiędzy bardzo powszechnym 1.4 a Waszym 1.5 ale być może pozmieniało sie cos w komunikacji jak prędkość przesyłu danych, taktowanie, może wstawili inny kwarc. Tego musiałby się dokładnie dowiedzieć autor oprogramowania.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Prędkość przesyłu, taktowanie, ani żadne kwarce nie mają wpływu na aplikację. Wewnątrz obudowy znajduje się konwerter Bluetooth<->RS232 oraz właściwy moduł ELM327. Pierwszy problem jaki może się pojawić to użyty konwerter bluetooth, na który Chińczyk poskąpił kasy i nie ma on wykupionej licencji, dlatego jego adres to np. 11:11:11:11:11:11. Drugim problemem może być ELM327, który z tych samych powodów jest jedynie podróbką, która dobrze udaje oryginał, ale nie obsługuje poprawnie wszystkich komend. Jeżeli chcecie drążyć temat, mogę opisać jak to sprawdzić.
Kod błędu 11 - ELM327 nie nadaje się na 99% - mogę zweryfikować ale nie mam dostępnej takiej kostki, chyba że mi ktoś wyśle..
Co do 1.5 i podobnych idąc za Wikipedią... Mogą to być 'piraty' bazujące na wersji 1.0, której kod nie był dostatecznie zabezpieczony przed metodami inżynierii wstecznej. Nowsze oryginalne ELM327 charakteryzują się numerem wersji 1.4b lub 2.1 choć to oczywiście nie jest wyznacznikiem ich "oryginalności". I tak, zgadza się - większość klonów nie jest w pełni zgodna z oryginałem przez co nie obsługuje poprawnie wszystkich poleceń i trybów komunikacji nie tylko z aplikacją sterującą ale również z ECU silnika.
Co do 1.5 i podobnych idąc za Wikipedią... Mogą to być 'piraty' bazujące na wersji 1.0, której kod nie był dostatecznie zabezpieczony przed metodami inżynierii wstecznej. Nowsze oryginalne ELM327 charakteryzują się numerem wersji 1.4b lub 2.1 choć to oczywiście nie jest wyznacznikiem ich "oryginalności". I tak, zgadza się - większość klonów nie jest w pełni zgodna z oryginałem przez co nie obsługuje poprawnie wszystkich poleceń i trybów komunikacji nie tylko z aplikacją sterującą ale również z ECU silnika.
Kod: Zaznacz cały
The 1.0 version of the ELM327 did not implement copy protection, and the PIC code was copied[6][7] and widely sold in devices claiming to contain an ELM327 device. Problems have been reported[8] with Chinese clones, partially due to bugs inherent in the early code.
Although these pirate clones may contain the ELM327 v1.0 code, they may falsely report the version number as the current version provided by the genuine ELM327, and in some cases report an as-yet non-existent version.[9] The actual function of these pirate clones is nonetheless limited to the function of the original ELM327 v1.0, with inherent deficiencies.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2015, 20:01 przez DPFInfoDEV, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja akurat polecam aktualną darmową wersję DPF info, którą można pobrać w wersji pl ze sklepu Play. U mnie działa bdb ale z interfejsem iCar II. Wcześniej z najtańszym Elm nie łaczyła się z ECU. Teraz wszystko się zgadza. Złapałem nasycenie 110%, długa na obwodnicę i wypalanie do 18%. Porównałem z danymi, które pokazuje mi OpCom i nie ma żadnych przekłamań (przynajmniej u mnie). Z19DT 2006r.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 15 maja 2014, 13:46
- Imię: Lewy
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
dzieki bratmikolay pisze: ↑09 gru 2018, 14:16 Ja akurat polecam aktualną darmową wersję DPF info, którą można pobrać w wersji pl ze sklepu Play. U mnie działa bdb ale z interfejsem iCar II. Wcześniej z najtańszym Elm nie łaczyła się z ECU. Teraz wszystko się zgadza. Złapałem nasycenie 110%, długa na obwodnicę i wypalanie do 18%. Porównałem z danymi, które pokazuje mi OpCom i nie ma żadnych przekłamań (przynajmniej u mnie). Z19DT 2006r.
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie ma sprawy tylko ja łaczę sie przez bluetooth, nie wiem jak sie sprawy mają przez wifiLewy112 pisze: ↑10 gru 2018, 13:21dzieki bratmikolay pisze: ↑09 gru 2018, 14:16 Ja akurat polecam aktualną darmową wersję DPF info, którą można pobrać w wersji pl ze sklepu Play. U mnie działa bdb ale z interfejsem iCar II. Wcześniej z najtańszym Elm nie łaczyła się z ECU. Teraz wszystko się zgadza. Złapałem nasycenie 110%, długa na obwodnicę i wypalanie do 18%. Porównałem z danymi, które pokazuje mi OpCom i nie ma żadnych przekłamań (przynajmniej u mnie). Z19DT 2006r.