[B] - barek16 - Z19DTH Cosmo, 150 KM, 2005r IDS+Sport
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Pozbyłem się w końcu tego dziwnego bicia w okolicach 140km/h. Wyważanie dynamiczne o którym kiedyś pisałem pomogło na jakiś czas i niestety bicie, a raczej pulsowanie kierownicy powróciło. Byłem już tak wkurzony, że zamówiłem nową półoś prawą SKF aby wyeliminować niewielki luz na wieloklinie przegubu wewnętrznego.
https://imgur.com/lwMl4Fh
Jak się okazało na nowej półosi luz w tym miejscu jest taki sam jak na mojej starej (a może nawet większy) tak więc poszła ona do zwrotu. Kiedy złożyłem wszystko do kupy na starej półosi przypomniałem sobie, że gdzieś na tym forum czytałem kiedyś o dziwnym pulsowaniu kierownicy. Ktoś pisał że kilku mechaników od razu powiedziało że przekładnia do remontu, aż trafił on do specjalistów od przekładni którzy skasowali luz śrubką regulacyjną i od tamtej pory ma z tym spokój. Namierzyłem tą śrubkę u siebie, dokręciłem dosłownie 1/5 obrotu. Założyłem świeżo wyważone zimówki i jazda na autostradę. Jeżdżę już tak 2 tygodnie i mogę powiedzieć że pomogło
To ta plastikowa śrubeczka:
https://imgur.com/6rRXPNw
W tamtym tygodniu natomiast już 3ci raz w tym roku, spadła mi listwa sterująca klapami kolektora. Jeśli pamiętacie kolektor był wymieniony przez poprzedniego właściciela na nowy niestety nadal z klapkami, a sama listwa przełożona ze starego gdzie klapki stoją dęba (wiem bo sprzedający dał mi ten kolektor), przez co listwa miała już spore luzy na plastikowych zatrzaskach. Miałem tego nie ruszać bo planuję założyć kolektor bez klapek, ale miałem wolny dzień i znalazłem zestaw naprawczy niedaleko domu więc założyłem to:
http://www.opel-sklep.com/pl/p/Zestaw-n ... 79055/1599
https://imgur.com/gUVNha8
Przy okazji sprawdziłem i klapeczki chodzą lekutko, choć zaczyna się już coś tam delikatnie przy nich pocić. Po wszystkim wykręciłem jeszcze świece żarowe i sprawdziłem, wszystkie grzeją bardzo ładnie.
Dzisiaj zaś wlałem do baku to:
https://imgur.com/TYVxCHB
Co prawda na pracę silnika narzekać nie mogę, ale ostatnio zauważyłem że korekta jednego wtrysku potrafi czasem dojść do 0,7 więc tak profilaktycznie i z ciekawości sprawdzę Jak na razie przejechałem na tym 5km i co zauważyłem to podwyższone wolne obroty oraz spalanie na postoju skoczyło z 0,3-0,4 na 0,6-0,7. Zdam relację co będzie dalej.
https://imgur.com/lwMl4Fh
Jak się okazało na nowej półosi luz w tym miejscu jest taki sam jak na mojej starej (a może nawet większy) tak więc poszła ona do zwrotu. Kiedy złożyłem wszystko do kupy na starej półosi przypomniałem sobie, że gdzieś na tym forum czytałem kiedyś o dziwnym pulsowaniu kierownicy. Ktoś pisał że kilku mechaników od razu powiedziało że przekładnia do remontu, aż trafił on do specjalistów od przekładni którzy skasowali luz śrubką regulacyjną i od tamtej pory ma z tym spokój. Namierzyłem tą śrubkę u siebie, dokręciłem dosłownie 1/5 obrotu. Założyłem świeżo wyważone zimówki i jazda na autostradę. Jeżdżę już tak 2 tygodnie i mogę powiedzieć że pomogło
To ta plastikowa śrubeczka:
https://imgur.com/6rRXPNw
W tamtym tygodniu natomiast już 3ci raz w tym roku, spadła mi listwa sterująca klapami kolektora. Jeśli pamiętacie kolektor był wymieniony przez poprzedniego właściciela na nowy niestety nadal z klapkami, a sama listwa przełożona ze starego gdzie klapki stoją dęba (wiem bo sprzedający dał mi ten kolektor), przez co listwa miała już spore luzy na plastikowych zatrzaskach. Miałem tego nie ruszać bo planuję założyć kolektor bez klapek, ale miałem wolny dzień i znalazłem zestaw naprawczy niedaleko domu więc założyłem to:
http://www.opel-sklep.com/pl/p/Zestaw-n ... 79055/1599
https://imgur.com/gUVNha8
Przy okazji sprawdziłem i klapeczki chodzą lekutko, choć zaczyna się już coś tam delikatnie przy nich pocić. Po wszystkim wykręciłem jeszcze świece żarowe i sprawdziłem, wszystkie grzeją bardzo ładnie.
Dzisiaj zaś wlałem do baku to:
https://imgur.com/TYVxCHB
Co prawda na pracę silnika narzekać nie mogę, ale ostatnio zauważyłem że korekta jednego wtrysku potrafi czasem dojść do 0,7 więc tak profilaktycznie i z ciekawości sprawdzę Jak na razie przejechałem na tym 5km i co zauważyłem to podwyższone wolne obroty oraz spalanie na postoju skoczyło z 0,3-0,4 na 0,6-0,7. Zdam relację co będzie dalej.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Na internetach znalazłem że powinno się tą śrubką kasować luz tak: obydwa przednie koła w górze, skręt na maksa w lewo lub w prawo. Jedna osoba robi krótkie szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo, druga trzyma założony klucz na śrubie i delikatnie dokręca do puki śruba wkręca się bardzo lekko oraz nie czuć cięższej pracy kierownicy.
Ja niestety nie miałem wtedy drugiej osoby do asysty więc po prostu wkreciłem odrobinkę żeby zobaczyć czy to w ogóle coś da
Ja niestety nie miałem wtedy drugiej osoby do asysty więc po prostu wkreciłem odrobinkę żeby zobaczyć czy to w ogóle coś da
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Miałem w domu w różnych autach Bosha S5, Centre Plus i Future, Warte, Tople, 4Maxa i nawet Harta. Teraz postanowiłem dach szanse marce o której od dawna słyszałem dobre opinie, ale z powodu sytuacji na Ukrainie i problemów z dostawami, kiedy akurat zmianiłem aku nie było mi dane do tej pory sprawdzić jakości tej legendy.
https://imgur.com/rfdVkFj
Akumulator z datą produkcji 01.08.2018 w momencie zakupu 12,65V. Sprawdzam
https://imgur.com/rfdVkFj
Akumulator z datą produkcji 01.08.2018 w momencie zakupu 12,65V. Sprawdzam
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam kolego! Mam co prawda z19dt ale problem ten sam..przy ok 130km/h i powyżej kierownica "pulsuje" "bije". Mógłbyś mi przybliżyć gdzie mam szukać tej śrubki regulacyjnej dokładnie jak podniosę samochód? Da się ją bez problemu zauważyć i do niej dostać? Ostatnio miałem sporo napraw..silnik wyjechał, demontaż sanek, skrzyni, sprzęgło, dwumasa, obie półosie, piasty, tarcze, końcówki drążków. Zbieżność ustawiona ale mimo wszystko pojawiło sie to bicie, o którym pisałem..przed naprawami tego nie było..pozdrawiam. Mikołaj
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Śrubki nie widać tak od razu, musisz patrzeć od tyłu samochodu w przód w miejscu gdzie od przekładni kierowniczej jest wyjście na kolumnę kierowniczą. Świeć czymś w głąb i nad tylną belką sanek zobaczysz tą magiczną śrubkę żeby dokrecic przyda się klucz z przegubem. Mam nadzieję że i Tobie pomoże
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dzięki wielkie kolego a pamiętasz może jeszcze jaki tam klucz pasuje?barek16 pisze: ↑06 sty 2019, 11:16 Śrubki nie widać tak od razu, musisz patrzeć od tyłu samochodu w przód w miejscu gdzie od przekładni kierowniczej jest wyjście na kolumnę kierowniczą. Świeć czymś w głąb i nad tylną belką sanek zobaczysz tą magiczną śrubkę żeby dokrecic przyda się klucz z przegubem. Mam nadzieję że i Tobie pomoże
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Łukaszu jak narazie nie wróciło, a jeżdżę regularnie wypalać dpfa więc na biezaco sprawdzam.
Mikołaj niestety nie pamiętam, coś z przedziału 13-17
Wesołe siódemki:
https://imgur.com/dmQ1Xle
Mikołaj niestety nie pamiętam, coś z przedziału 13-17
Wesołe siódemki:
https://imgur.com/dmQ1Xle
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wylałem sobie kubełek zimnej wody na głowę i pomyślałem, że zanim zacznę zabawę z maglem najpierw jeszcze raz sprawdzę wyważenie (mimo, że ostatnio było robione). Pojechałem do innego warsztatu chłopaki wyważyli i...grzeje 140/150 spokój jak narazie..zobaczymy czy pojawi sie z powrotem..jeśli tak, no to czeka mnie ta zabawa przekładnią ale narazie obserwuję ps. U mnie za 2tys będzie wesołe 250tys
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czekały długo ale się doczekały:
https://imgur.com/fixbi1H
https://imgur.com/hdZo2qU
https://imgur.com/UTylwhl
Przy okazji wyczyszczony Egr i czujnik ciśnienia.
https://imgur.com/fixbi1H
https://imgur.com/hdZo2qU
https://imgur.com/UTylwhl
Przy okazji wyczyszczony Egr i czujnik ciśnienia.