Nieznane przyczyny pojawienia się P0400 2.0 DTI
Moderator: Sebu$
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Pompa vac nie wyrabia, i wywala błąd podciśnień.
Odpal auto i wciskaj szybko kilka razy hamulec - jak wywali błąd to kiepskie już vacum.
viewtopic.php?t=6542
viewtopic.php?f=31&t=14523
Ten błąd 0380 to o świecy żarowej
viewtopic.php?f=29&t=9932
Odpal auto i wciskaj szybko kilka razy hamulec - jak wywali błąd to kiepskie już vacum.
viewtopic.php?t=6542
viewtopic.php?f=31&t=14523
Ten błąd 0380 to o świecy żarowej
viewtopic.php?f=29&t=9932
Ostatnio zmieniony 11 gru 2018, 22:42 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
- Imię: sebastian
- Lokalizacja: polska
- Auto: opel
- Model: za
- Oznaczenie silnika: y20dth
- Gender:
witam. wyskakuje mi bład P0400-(5) Wadliwe działąnie ukadu krytycznego 2
moje pytanie co moze byc przyczyna błedu zapala sie lampka auto z kluczem i po chwili gasnie, klapy wirowe i egr był czyszczony 2 tygodnie temu. Prosze o pomoc
moje pytanie co moze byc przyczyna błedu zapala sie lampka auto z kluczem i po chwili gasnie, klapy wirowe i egr był czyszczony 2 tygodnie temu. Prosze o pomoc
Mam podobny problem - twardy pedał hamulca i pojawiający się przy hamowaniu "samochodzik z kluczykiem".
Zrobiłem taki test: odpaliłem auto i wciskałem szybko kilka razy hamulec - błąd się nie pojawił.
Jak jadę jednostajną prędkością to też błąd się nie pojawia.
Natomiast jak zwolnię (nawet bez hamowania) to pojawia się błąd. Najczęściej jest tak, że pierwsze pojawienie się "samochodu z kluczykiem" po dodaniu gazu znika i jest wszystko OK.
Ponowne zwolnienie to trwałe pojawienie się błędu.
Co moze być przyczyną takiego zachowania auta ?
Zrobiłem taki test: odpaliłem auto i wciskałem szybko kilka razy hamulec - błąd się nie pojawił.
Jak jadę jednostajną prędkością to też błąd się nie pojawia.
Natomiast jak zwolnię (nawet bez hamowania) to pojawia się błąd. Najczęściej jest tak, że pierwsze pojawienie się "samochodu z kluczykiem" po dodaniu gazu znika i jest wszystko OK.
Ponowne zwolnienie to trwałe pojawienie się błędu.
Co moze być przyczyną takiego zachowania auta ?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Słaba wydajność pisze wydajność!! pompy wakum jak silnik kręci z jakąś szybkością to te wypracowane podciśnienie np 0,5bar wystarcza ale jak silnik zejdzie z obrotów to już pompa wakum nie wydala i jest np 0,3bar co już powoduje nie działanie np egr, turbiny a wtedy lecą błędy i silnik wchodzi w tryb awaryjny.ekmir pisze: ↑20 paź 2019, 11:43 Jak jadę jednostajną prędkością to też błąd się nie pojawia.
Natomiast jak zwolnię (nawet bez hamowania) to pojawia się błąd.
Najczęściej jest tak, że pierwsze pojawienie się "samochodu z kluczykiem" po dodaniu gazu znika i jest wszystko OK.
Ponowne zwolnienie to trwałe pojawienie się błędu.
Co moze być przyczyną takiego zachowania auta ?
A żeby ta pompa pracowała bez błędu to silnik musiałby cały czas kręcić np 1800 obr.
Mam taką pompę używaną z innego auta.
Czy przed wymiana należy ją jakoś przeczyścić ? Wymienić uszczelkę (https://allegro.pl/listing?string=90528 ... 02&order=p) ?
a mechanik stwierdził, że to serwo.
Czy przed wymiana należy ją jakoś przeczyścić ? Wymienić uszczelkę (https://allegro.pl/listing?string=90528 ... 02&order=p) ?
a mechanik stwierdził, że to serwo.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Uszczelkę polecam nową.
Troche o działaniu pompki wakum.
I właśnie te zaworki zwrotne polecam przeczyścić wcisnąć troche benzynki w te zaworki i sprężonym powietrzem przedmuchać tak kilka razy, potem sprawdzić czy trzymają kierunek przepływu powietrza.
Pompka wakum powinna wydusić z siebie około 0,9bar ale!!!!! w ciągu 1 sek a nie w dwie minuty bo to świadczy o stanie pompy. Nie kiedy pompa dobra a przepuszczają te zaworki w pompie wakum są podbite, czyścimy oba.
Wpisując podciśnienie Dziadek13 otrzymasz to.
https://www.google.com/search?sxsrf=ACY ... 736#imgrc=_
Troche o działaniu pompki wakum.
I właśnie te zaworki zwrotne polecam przeczyścić wcisnąć troche benzynki w te zaworki i sprężonym powietrzem przedmuchać tak kilka razy, potem sprawdzić czy trzymają kierunek przepływu powietrza.
Pompka wakum powinna wydusić z siebie około 0,9bar ale!!!!! w ciągu 1 sek a nie w dwie minuty bo to świadczy o stanie pompy. Nie kiedy pompa dobra a przepuszczają te zaworki w pompie wakum są podbite, czyścimy oba.
Wpisując podciśnienie Dziadek13 otrzymasz to.
https://www.google.com/search?sxsrf=ACY ... 736#imgrc=_
Ostatnio zmieniony 20 paź 2019, 20:53 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam myjkę ultradźwiękową - może wykorzystać ją do czyszczenia pompy ?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 cze 2020, 21:12
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Bonndorf
- Auto: Zafira 2.0 Dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20Dt
Dodam że twardy pedał hamulca i cała reszta objawów pojawia się również przy uszkodzonym serwo lub pękniętym wężyku do serwa od pompy vac. Pompa nie będzie wyrabiać po powietrze ucieka. Pozdrawiam serdecznie.ekmir pisze: ↑20 paź 2019, 11:43 Mam podobny problem - twardy pedał hamulca i pojawiający się przy hamowaniu "samochodzik z kluczykiem".
Zrobiłem taki test: odpaliłem auto i wciskałem szybko kilka razy hamulec - błąd się nie pojawił.
Jak jadę jednostajną prędkością to też błąd się nie pojawia.
Natomiast jak zwolnię (nawet bez hamowania) to pojawia się błąd. Najczęściej jest tak, że pierwsze pojawienie się "samochodu z kluczykiem" po dodaniu gazu znika i jest wszystko OK.
Ponowne zwolnienie to trwałe pojawienie się błędu.
Co moze być przyczyną takiego zachowania auta ?