[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Marcin czasy z cabrio to było coś ale patent z butla w Zosi pierwsza klasa
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Łukasz czy jest możliwość zrobić takie ale z logo VXR
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dzień za dniem mijają i cały czas coś się dzieje. Co prawda nie ma czasu podziałać przy aucie. Nawet jeszcze nie przerzuciłem kółek, no ale... może kiedyś
Ostatnio Zocha coś nie chciała śmigać, jakby czegoś jej brakowało. Chciałem dolać płynu do spryskiwaczy, otworzyłem machę a tu zonk
A tak na serio turbina umarła. Zdarzyło się kilka dni temu się, że jak stałem na światłach na wolnych to przybiegł do mnie chłop z gaśnicą bo myślał, że się palę. Okrutnie przepuszczała olej i wszystko się to paliło.
Na szczęście znalazłam w garażu jakąś turbawkę z LEHa i podziałałem w kierunku zrobienia jednej sprawnej z dwóch uszkodzonych.
W tej co miałem padł Koras a w tej drugiej był walnięty kolektor przy WG.
Udało się powybierać sprawne części i poskładać to do kupy:
A to co zostało:
Zostało poskładane do kupy i jedzie do Peruna na mody
Ta po prawej:
Zostawiłem pordzewiałą gruszkę w tej co będę używał bo do Peruna wolę wysłać moją która jest młodsza.
Z resztą jeszcze parę elementów muszę po podmieniać jak już wszystko będzie gotowe.
Jak dobrze pójdzie to Zocha w środę wyjedzie na odnowionej turbince i z niecierpliwością będzie czekała na nową dmuchawkę 300++
Tak więc kolekcjonowanie gratów na 300++ na dobrej drodze
Do tego wszystkiego prawdopodobnie będę musiał jeszcze ogarnąć sterownik bo poprzedni tJuner... zablokował ten .... program żeby nikt nie mógł go skopiować i powielać ( sprawdzone info ).
Może i całe szczęście, że się nie da bo po co zarażać zdrowe auta...
Ostatnio Zocha coś nie chciała śmigać, jakby czegoś jej brakowało. Chciałem dolać płynu do spryskiwaczy, otworzyłem machę a tu zonk
A tak na serio turbina umarła. Zdarzyło się kilka dni temu się, że jak stałem na światłach na wolnych to przybiegł do mnie chłop z gaśnicą bo myślał, że się palę. Okrutnie przepuszczała olej i wszystko się to paliło.
Na szczęście znalazłam w garażu jakąś turbawkę z LEHa i podziałałem w kierunku zrobienia jednej sprawnej z dwóch uszkodzonych.
W tej co miałem padł Koras a w tej drugiej był walnięty kolektor przy WG.
Udało się powybierać sprawne części i poskładać to do kupy:
A to co zostało:
Zostało poskładane do kupy i jedzie do Peruna na mody
Ta po prawej:
Zostawiłem pordzewiałą gruszkę w tej co będę używał bo do Peruna wolę wysłać moją która jest młodsza.
Z resztą jeszcze parę elementów muszę po podmieniać jak już wszystko będzie gotowe.
Jak dobrze pójdzie to Zocha w środę wyjedzie na odnowionej turbince i z niecierpliwością będzie czekała na nową dmuchawkę 300++
Tak więc kolekcjonowanie gratów na 300++ na dobrej drodze
Do tego wszystkiego prawdopodobnie będę musiał jeszcze ogarnąć sterownik bo poprzedni tJuner... zablokował ten .... program żeby nikt nie mógł go skopiować i powielać ( sprawdzone info ).
Może i całe szczęście, że się nie da bo po co zarażać zdrowe auta...
Ostatnio zmieniony 03 gru 2018, 05:06 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Popieram K06 wstaje jak LEH ale za to później jest lutu tu tu cyk
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Czyściłem wszystkie kostki w ecu i dalej wyrzuca mi błąd przepalonej żarówki. Czasem świeci mi przednia lewa postojówka. Nawet po wyciągnięciu wtyczki od świateł. Ki diabeł to może być?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja ostatnio miałem znowu problem z mrugającym stopem. Oczywiście we wtyczce znowu była woda. Popsikałem kontaktem i problem znikł. Ale nie wyeliminowałem źródła problemu. Skąd woda we wtyczce...
Dobrym sposobem jest dmuchnięcie sprężonym powietrzem. I potem kontaktem. No chyba że problem leży głębiej.
Sprawdź czy w oprawkach żarówek nie ma jakiegoś zwarcia.
Co do przedniej postojówki to nie wiem czy jest to sterowane z RECa. Chyba nie Chyba z UEC pod maską.
Tutaj szybki manual jak to rozebrać i wygonić wodę:
https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk ... -b.371985/
Często przez wodę w UEC jest problem z trybem awaryjnym silnika i spadkiem doładowania do 0.3bar (Z20LEx) i brakiem reagowania na gaz.
Dobrym sposobem jest dmuchnięcie sprężonym powietrzem. I potem kontaktem. No chyba że problem leży głębiej.
Sprawdź czy w oprawkach żarówek nie ma jakiegoś zwarcia.
Co do przedniej postojówki to nie wiem czy jest to sterowane z RECa. Chyba nie Chyba z UEC pod maską.
Tutaj szybki manual jak to rozebrać i wygonić wodę:
https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk ... -b.371985/
Często przez wodę w UEC jest problem z trybem awaryjnym silnika i spadkiem doładowania do 0.3bar (Z20LEx) i brakiem reagowania na gaz.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2018, 23:33 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Sumik a nie leje Ci się woda przez trzeci stop w klapie? Jak otworzysz bagażnik nie masz nigdzie mokro ? Po deszczu lub myjni?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
stopem nie, jak już to leje się lewą stronę po słupku, na łączeniu blach jak chcesz rozwiązać problem na szybko to większa ilość ręcznika na skrzynkę rec pomaga ;-)
- Irek_S.
- Bywalec
- Posty: 177
- Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Kiedyś mi się lało właśnie po słupku lewą stroną. Problemem okazały się relingi dachowe, puszczało na śrubach. Po uszczelnieniu problem zniknął.
-
- Bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 gru 2018, 22:08
- Imię: Radosław
- Lokalizacja: Żary
- Auto: Opel Zafira 2.0 T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Tak przeglądam różne posty i zauważyłem w moda każdy wymiania Ori filtr powietrza na ten z CDTI i usuwa ten akumulator powietrza. I nurtuje mnie to czy ma to na celu podania chłodniejszego powietrza bo nie ukrywam tak z ciekawosci. Bo też myślę o zastosowaniu takiego modu we własnej Zosi.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Co znaczy akumulator powietrza??
Jeżeli chodzi o "neleśnik" czy jak to tam potocznie nazywają to nie jest on żadnym akumulatorem. Owszem jest coś takiego ale z tyłu silnika pod kolektorem do gromadzenia podciśnienia.
Skrócenie dolotu sprawia, że turbina ma łatwiej zassać powietrze z puszki bo ma krótszą drogę. Poza tym usuwasz odmę, która tylko brudzi turbinę.
Zapewne jest one troszkę chłodniejsze bo idzie z boku silnika a nie nad i nie przez element, który jest rozgrzany. Do tego nie trafia tam ciepłe i zasyfione powietrze z wnętrza silnika.
Możesz modzić, wyjdzie Ci to na dobre
Jeżeli chodzi o "neleśnik" czy jak to tam potocznie nazywają to nie jest on żadnym akumulatorem. Owszem jest coś takiego ale z tyłu silnika pod kolektorem do gromadzenia podciśnienia.
Skrócenie dolotu sprawia, że turbina ma łatwiej zassać powietrze z puszki bo ma krótszą drogę. Poza tym usuwasz odmę, która tylko brudzi turbinę.
Zapewne jest one troszkę chłodniejsze bo idzie z boku silnika a nie nad i nie przez element, który jest rozgrzany. Do tego nie trafia tam ciepłe i zasyfione powietrze z wnętrza silnika.
Możesz modzić, wyjdzie Ci to na dobre