Skrzynia biegów - lewarek zamarzł :-)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#31 Post autor: 12Marek »

maxbia pisze: 19 kwie 2018, 23:00 Linki się zużywają, wcześniej czy później to tylko kwestia czasu, każdemu może się to przydarzyć tak samo w przed jaki i po lifcie, przed zimą dobrze przesmarować i problem z głowy na całą zimę
Zamarzało ci i tak zrobiłeś i pomogło?
Czy dywagujesz?
Bo jak dla mnie to z czasem na pewno puszcza uszczelnienie między linką a pancerzem. Dodatkowo chyba linka jest tak ułożona że wilgoć/woda ścieka w zbiera się w pancerzu linki. Zamarzając blokuje linkę i dopiero gdy odtaje można znowu ruszać lewarkiem.
Wydaje mi się że samo przesmarowanie bez demontażu niewiele da.
Myślałem aby przed zimą wstrzyknąć między linkę a pancerz nieco płynu chłodzącego.
Może nie zeżre linki a zapobiegnie zamarzaniu.
Ale znając życie to pewnie wyleci drugą stroną..

buladam

#32 Post autor: buladam »

Witam w okresie zimowym przy spadku temperatury już ok -5 stopni C lewarek zmiany biegów w mojej zafirze C zamarza. Czy ktoś w was miał już doświadczenia z tym problemem. Czy ktoś z was już sam naprawił tą awarie. Proszę o informacje.

Wyciągnąłem już komputer i oglądałem te linki od strony silnika. Na moje oko trzeba przesmarować linkę która chodzi w pancerzyku jednak nie wiem w którym miejscu należy wprowadzić preparat aby ją nasmarować. Pod mieszkiem gumowym jest widoczna gruba linka (to jest chyba pancerzyk). Miejsce w którym wchodzi cienka linka w pancerzyk wygląda na nierozbieralne i pasowne a raczej tam by trzeba było wpuścić preparat.
Proszę o podpowiedz (mile widziane zdjęcia) pozdrawiam.

danil091
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 01 gru 2018, 12:31
Imię: Daniel
Lokalizacja: Juszczyn
Auto: ZAFIRA TOURER
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#33 Post autor: danil091 »

Witam ma /miał ktoś problem? czy wymiana oleju może zniwelować - usunąć problem? Jeżeli tak jaki olej polecacie do skrzyni? widziałem temat z olejem do skrzyni ale nie jest czytelny (przegadywanie czy warto wymieniać czy nie, zamiast polecić najlepszy olej). W kwestii linki myślę że przy przebiegu 120 tysi jeszcze nie są w złym stanie, chyba że się mylę...

Proszę o konkretne rady - nie o dyskusję daleką od tematu.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#34 Post autor: Tazz »

danil091 pisze: 01 gru 2018, 13:19 Witam ma /miał ktoś problem? czy wymiana oleju może zniwelować - usunąć problem? Jeżeli tak jaki olej polecacie do skrzyni? widziałem temat z olejem do skrzyni ale nie jest czytelny (przegadywanie czy warto wymieniać czy nie, zamiast polecić najlepszy olej). W kwestii linki myślę że przy przebiegu 120 tysi jeszcze nie są w złym stanie, chyba że się mylę...

Proszę o konkretne rady - nie o dyskusję daleką od tematu.
Pozdrawiam!
Proszę poczytać ten temat, wiele wyjaśnia ;)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#35 Post autor: 12Marek »

danil091
W czym masz problem?
Przecież jest napisane że to linka zamarza?
Wymiana oleju nie pomoże. Choćby był najlepszy z najlepszych?
No chyba że dasz radę wlać go między linkę i pancerz linki zmiany biegów
Jak wlejesz i będzie ok to napisz jak to zrobić :)
U mnie bez zmian. Nic z tym nie zrobiłem :roll:

No a właściwie to zrobiłem to co buladam ;)
Odchyliłem kompa, zajrzałem, pomyślałem że NA PEWNO SIĘ NIE DA i założyłem kompa spowrotem...
Może nie będzie mrozów :lol:

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#36 Post autor: yuri1986 »

Ja sprawę rozwiązałem poprzez popryskanie ciegna od skrzyni smarem ( nie wd40) 2 dniach jak smar się rozprowadzil i nie zamarza już. Nietrzeba wciskać smaru między pancerz a ciegno.

leszekg
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 17 mar 2016, 07:28
Lokalizacja: Ustroń
Model:

#37 Post autor: leszekg »

Witajcie ponownie

Ja już problem rozwiązałem zeszłej zimy, po tym jak pod hotelem z żoną przez godzine grzaliśmy auto żeby 1 bieg wrzucić stwierdziłem że czas z tym diabelstwem skończyć. Telefon do serwisu, zamówienie cięgien, odczekanie tydzień, zapłacenie 780zł, kupa rozbierania i w końcu biegi wchodzą jak nowe nawet przy -25*C

Stare cięgna były skorodowane od skrzyni aż pod lewarek. Dzieje się tak dlatego że woda z podszybia kapie wprost na to cięgno połączone z wybierakiem i tak to ktoś zaprojektował słowem bubel jak diabli. Ciekawe czy w poliftowej to rozwiązali?

piciak
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 06 lis 2016, 18:52
Imię: Patryk
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A14net
Gender:

#38 Post autor: piciak »

Gdzie w Polsce jest - 25?

rafal033
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2017, 07:45
Imię: Rafał
Lokalizacja: Jozefin
Auto: Opel Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#39 Post autor: rafal033 »

Witam
Dopadł mnie też ten problem zamarzniętych linek. Mam zamiar spróbować je przesmarowac tylko niech ktoś podpowie jak się odpina sterownik od obudowy akumulatora. Są tam jakieś spinki itp. Nie chce na siłę ciągnąć aby coś nie pękło. Wygląda że do góry trzeba wyciągnąć ale coś blokuje nie wiem co.

lupek20
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2018, 22:02
Imię: Łukasz
Auto: Opel Zafira C 2.0
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#40 Post autor: lupek20 »

Witam
W moim aucie problem pojawiał się już przy temp. -2 st. Lewarek po zblokowaniu nie pozwalał na przekładanie w prawo i lewo. Pomogła wymiana kompletu linek dźwigni zmiany biegów. Koszt w serwisie 817zł (sama linka 634zł). Jednak jak się okazało po miesiącu użytkowania problem powrócił, gdyż fabrycznie nowe linki również miały ten defekt, co zostało potwierdzone po oględzinach w ASO. Aktualnie czekam na zamontowanie drugiego kompletu w ramach reklamacji.

rafal033
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2017, 07:45
Imię: Rafał
Lokalizacja: Jozefin
Auto: Opel Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#41 Post autor: rafal033 »

Witam.
Czy ktoś się orientuje czy występują zamienniki tych linek zmiany biegów bo mi w ASO już mówią że same linki kosztują 900zl.

danil091
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 01 gru 2018, 12:31
Imię: Daniel
Lokalizacja: Juszczyn
Auto: ZAFIRA TOURER
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#42 Post autor: danil091 »

Wymieniłem linki - komplet koszt ok. 830 zł + wspornik z insygni 50 zł. Linki z zafiry po liftcie, mają inny pancerzyk na końcu, moje linki mimo że wyglądały spoko, z jednej wylewała się woda... Olej zmieniłem(castrol) 2,4 l i mam spokój, na minusie lewarek nie sprawia już problemu:-)

kowalrat
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#43 Post autor: kowalrat »

Siemka,
Z linkami walczyłem dwa lata i dość. Jestem po wymianie linek w serwisie. Jedna inkę miałem już zatartą niestety. Teraz rewelacja. Trzeba uważać aby drążka nie wyrwać.
Rozmawiałem w serwisie na temat tej przypadłości w ZAFIRA C. Opel cały czas poprawiał te linki, a dokładnie uszczelnienia.
W moim została zamontowana 4 generacja linek z najnowszymi uszczelnieniami i ma być już ok. Wymienili wszystko co jest powiązane z linkami (mocowania, uchwyty, śruby... itp.). Dostałem w serwisie rabat na części i robociznę za posiadanie konta na MyOpel. Wymiana kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł za wszystko. Mysle, że warto to zrobić w ASO bo dostajecie najnowsze linki plus gwarancja 24 miesiące i regulacja linek. Linki trzeba też wyregulować. Nowe na allegro kosztują tyle samo co w serwisie bez rabatu, no i trzeba samemu dygać aby to zrobić. Roboty i rozbierania jest trochę.
Pozdrawiam

jurkils
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 03 lut 2017, 14:08
Imię: Jurek
Lokalizacja: Warsaw
Auto: Opel Zafira Tourer 2,0 EcoFlex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#44 Post autor: jurkils »

Witam Panów, po latach świetlnych nielogowania się.. Ale jak trwoga to do.... forum ;).. Mnie niestety udało się linki delikatnie rzecz ujmując ściągnąć z lewarka w przypływie negatywnych emocji.. i teraz auto pracuje, ale nie jeździ ;))). Niby tak jakby zeskoczyły, ale...
Czy znany Wam jest jakis magik lub serwis z Warszawy, który ma to już za sobą? Bo trochę boje się oddać w celach edukacyjnych.

Pozdrawiam
Jurkils
Pozdrówka
J.

Always look at the bright side of life :))))

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#45 Post autor: 12Marek »

jurkils - jak skończyła się Twoja przygoda?
Kolejną zimę przetrwałem. Zośka dobiega do 200 tys przebiegu. Powoli godzę się z myślą wymiany tym bardziej że biegi wchodzą jakoś tak nie bardzo...
Wymienić olej w skrzyni? Czy linki?
Pewnie i to i to....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”