Problemy z vacum pompą

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
camelek

#31 Post autor: camelek »

praktykuje wymiany pomp, ale narazie bez skutku testuje obecne 3 sztuke, ale dzięki za podpowiedź szukam teraz w vectry C. Myślałem że ktos to regeneruje bo w sumie budowa prosta, ale niestety :(

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#32 Post autor: Morfi_pl »

camelek pisze:Panowie, po długiej przerwie nasza zafira coś sie zaczyna fochać- prawdopodobnie problem z vacum pompą- objawy są takie że są słabe hamulce, przy np dojezdzaniu do świateł i wolnemu hamowaniu oświeca sie kontrolka z kluczykiem, po tym start wygląda tak ze do 2,500 or autosie rozpędza jak ślimak brak mocy, po 2,500 kontrolka gasnie i przyspiesza normalnie. po kilkukombinacjach z wezykami i innymi pompami doszedłem do wniosku że za wszystko jest odpowiedialna w/w pompa - pytanie pierwsze czy ktoś/gdzieś regeneruje te pompy, czy sa zamiennniki tych pomp tańsze niż srednia cena 700zł ? bardzo prosże o pomoc
to jest objaw padniętego EGR.
W zaworze egr jest membrana, która pęka i zawór przestaje działać.

żeby przetestować trzeba wytworzyć podciśnienie na zaworze i sprawdzić czy membrana trzyma, można to zrobić strzykawką, jak się podłączymy do EGR i zaciągniemy strzykawkę to tłok strzykawki powinien wrócić, jak nie wróci to membrana jest nieszczelna (uszkodzona) i EGR do wymiany

sprawdzić też w EGR czy trzpień się rusza czy nie jest zalepiony smołą

można i tak jak ten druciarz na tym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0ZfzxY

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#33 Post autor: Janus »

To nie jest takie proste...

W tym układzie są 3 elektrozawory od siłowników. W starszych modelach: sztanga turbo, EGR oraz klapy wirowe. NIe wiem czy jest przepustnica łagodnego gaszenia też....

W nowszych: sztanga turbo, klapy wirowe, przepustnica łagodnego gaszenia. EGR jest elektroniczny.

Zawodzić może wszystko: przetarty sztywny wężyk, nieszczelne złączki gumowe, uszkodzony elektrozawór, uszkodzony siłownik, słaba pompa, uszkodzone serwo hamulca. Najlepiej jest odłączyć (zaślepić) wszystko co niepotrzebne - czyli elektrozawór klap, łagodnego gaszenia. Jak się ma EGR pneumatyczny można zrobić emulator i odpiąć podciśnienie od EGR-a. Jeżeli nie będzie błędów i auto nie będzie traciło mocy - wyciek próżni jest w którymś z odłączonych układów. Jeżeli będą dalej błędy - do sprawdzenia EZ od turbo, siłownik od turbo.
Janusz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#34 Post autor: Dziadek13 »

Morfi_pl pisze:to jest objaw padniętego EGR.
To zaraz po zapaleniu kiedy załącza się egr waliło by błędem P0400 cały czas bez względu na obroty a w tym przypadku jak obroty rosną to błędów brak.

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#35 Post autor: Morfi_pl »

tylko że wchodzenie auta w tryb awaryjny na niskich obrotach i wychodzenie z tego trybu na wysokich to akurat objaw uszkodzonego egr, ale sprawdzenie calutkiego podciśnienia krok po kroku nie zaszkodzi tylko do tego potrzebny jest wakumetr

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#36 Post autor: Dziadek13 »

Dalej nie rozumiesz egr działa cały czas czy na niskich czy na wysokich obrotach np przy puszczeniu pedału gazu na wysokich czy na niskich jeździł by skokami.

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#37 Post autor: Morfi_pl »

Dziadek13 pisze:Dalej nie rozumiesz egr działa cały czas czy na niskich czy na wysokich obrotach np przy puszczeniu pedału gazu na wysokich czy na niskich jeździł by skokami.
Kolego Dziadek13 miałem kiedys Astrę G z silnikiem Y20DTH, miałem w niej uszkodzony EGR z właśnie uszkodzoną membraną, objaw był taki że w niektórych warunkach zapalał się check engine i auto wchodziło w tryb awaryjny dostając mega muła a czasami check gasł i samochód jeździł normalnie.

dokładnie coś podobnego opisuje camelek w problemie ze swoim samochodem

ja nie twierdzę że to na 100% to ale warto sprawdzić

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#38 Post autor: Jędrek Z »

Witam. Moja vacum pompa z kolei łyka duże ilości oleju-zawór EGR pełny oliwy-czy można samemu jakoś to naprawić ,czy szukać innej vacum pompy ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#39 Post autor: Dziadek13 »

Ja bym wyczyścił zaworki zwrotne w pompie wakum jakimiś płynami do czyszczenia potem przedmuchał sprężonym powietrzem i sprawdziłbym czy trzymają podciśnienie.Jak nie trzymią to szukałbym nowszej używki np z astry G lub omegi z silnikiem 2,0 dti nowsze roczniki czyli pompy młodsze.

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#40 Post autor: Jędrek Z »

Witam.Wielkie dzięki za odpowiedź -ale gdzie te zaworki się znajdują-trzeba rozbierać pompę vacum- czy chodzi o ten zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym serwo hamulcowe ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”