Z18XE - reakcja na "cudowne oleje i dodatki"

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#256 Post autor: Fedorak »

zedek_12 pisze: 08 sty 2019, 09:47 [...]pełen szacun za opracowane dane na temat Z18XE [...]
I tam... :witam: No prob... :)

Jak pisałem wyżej szykuję małą torpedę w związku z moją Zośką, potrzebuję jeszcze tylko kilka dni, muszę zebrać fotki i takie tam... Nie wiem też czy nie wynająć sobie już jakiejś izolatki w najbliższym zakładzie leczenia zamkniętego, w którym spędzę resztę żywota, bo pewnie sporo forumowiczów stwierdzi że mnie pogięło ale... :)

Nieważne... :lis:

Wyjdzie w praniu... :luz:

A co do silników z gamy Z18XE to marzy mi się takie zebranie się w sobie, przysiad na du...e i skompilowanie w jednym miejscu danych dotyczących chronologii powstania, parametrów a przede wszystkim ewidentnych a czasem subtelnych różnic pomiędzy tymi kolejnymi silnikami tj. Z18XE1, Z18XE, Z18XEL i Z18XER. Na pewno wiele osób zaraz napisze że w necie tego jest full, a tymczasem uważam że faktycznie jest ale... spory bajzel z tymi informacjami. Do tego na temat wersji Z18XEL jest generalnie totalny brak takich danych, co było spowodowane krótkim wypustem tego silnika tylko na rynek eksportowy do Niderlandów. A już np. o Z18XE1 to nawet na oficjalnej stronie opel-infos.de nie ma nawet zająknięcia, jakby nie istniał a przecież jest...

No ale to już temat na inny temat... :czyta:

Uzupełniająco w temacie efektów z jazdy po zapodaniu dwukrotnej dawki XADO Anticarbon do Corsy B 1.2 X12SZ:

Efekt 1 - Autko na 4 biegu przypomniało sobie że jest możliwe przyśpieszanie podczas wjeżdżania na wzniesienia, co wcześniej było niemożliwe :P :) Na piątym niestety amnezja działa dalej, ale jak na 45 koni z 1995 roku to nie mam już do niej pretensji.
Efekt 2 - Do wyposażenia pokładowego dodała się także opcja "bezpieczne wyprzedzanie" na płaskim, po redukcji na 4 bieg. Przed podaniem XADO ta opcja była zablokowana co "akustyczny komputer pokładowy" spod maski sygnalizował po japońsku tj. "masahuku nimaruchu" :lol: :lol:

Ogólnie polecam... :)
Ostatnio zmieniony 08 sty 2019, 23:49 przez Fedorak, łącznie zmieniany 3 razy.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#257 Post autor: Tazz »

Andrzej jak zawsze pięknie opisuje sytuację :lol: opowieść o corsche mnie rozbawiła do łez :D A szczególnie "masahuku nimaruchu" :haha:
Co do rodziny z18... jeśli tylko chcesz i masz czas to można zebrać te wszystkie informacje :ok:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#258 Post autor: Fedorak »

Tazz pisze: 09 sty 2019, 09:03 Andrzej jak zawsze pięknie opisuje sytuację
Nooooooo... To pora odsunąć na bok piękno a wpuścić trochę przerażenia... :axe: :bron: :kac: :mlotek: (i teraz w oddzielnym oknie proszę puścić sobie https://www.youtube.com/watch?v=iIiX2FJbgD8 ;) :D )

Pytanie nr 1- Co to jest?
ops.jpg
ops.jpg (15.49 KiB) Przejrzano 9145 razy
Dla ułatwienia, ale także w formie pytania nr 2 - Co to jest i jaki to ma związek z pytaniem nr 1...?
tadaaam.jpg
:mysli:
:mysli:
:mysli:



:mysli:
:mysli:

Blisko...

Blisko...

Coraz cieplej... :/

:/ :/ I coraz straszniej... :shock: :shock: :shock:

:kac: :kac: :bron: :bron:

TAAAK! ZGADZA SIĘ! :mryellow: :mryellow: :taniec: :taniec: Jeśli ktoś odpowiedział kolejno "szyjka wału korbowego oraz widok na wyjście tej szyjki z bloku silnika, na której znajdują się zazwyczaj koło zwrotne rozrządu i pasowe paska wieloklinowego" to wygrał nagrodę - wąsy i brodę, wycieczkę do Radomia i w gratisie wannę z drzwiami plus klapki basenowe z cholewami! :witam: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nie będę więc dłużej trzymał w napięciu i walę od razu, że mój stary "oryginalnozafirzany" Z18XE z przebiegiem ~280 tys. km, który dzielnie służył do testów wszelakich smarowideł i dodatków, czyli dokładnie ten o...
stary.jpg
musiał się zamienić w bliźniaczy, ale vectrowski Z18XE z przebiegiem 213 tys. km, czyli ten o....
nowy.jpg
Więc... (BaDUM! TSSS...!) Pytanie ostatnie finałowe, dla utrudnienia w dialekcie niejakiego P. Kononowicza - "Ale co się stało się?!" :D

Zatem stało się to, że mechanior odpowiedzialny za ostatnią wymianę rozrządu, ot tak się wziął i zapomniał o zastosowaniu kleju montażowego na śrubie skręcającej kolo rozrządu i koło pasowe z szyjką walu korbowego, jak to powinno być (przepraszam, K...WA!) zgodnie ze sztuką zrobione. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :axe: :axe: :axe: :axe:

Efekt? Śruba się po czasie odkręciła, oba kola na szyjce wału zaczęły sobie latać i w rezultacie Zośka w Wigilię najpierw przez chwile popracowała jak przedwojenny Ursus a potem sobie zdechła. I najfajniejsze w tym było to, że zdechła w ciszy, po prostu nie dając się odpalić i sygnalizując tylko błąd czujnika wałka rozrządu. W tym czasie jednak klepło tłokami o zawory i... Alivederci Roma... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Nad samym mechanikiem rozwodził się nie będę, bo po pierwsze nie chcę sobie podnosić ciśnienia przed pójściem spać, po drugie w słowniku osób cywilizowanych nie ma takich słów żeby to opisać a po trzecie to forum jest nie od tego. Mogę tylko Was po prostu przestrzec, że czasy mamy chyba takie, że jeśli samemu czegoś się nie zrobi, to można sobie liczyć na uczciwość innych...

Tiaaaaa... :roll: :roll: :roll: :roll:

Podsumowując - od 10 stycznia w mojej Zośce pracuje drugi Z18XE, przeszczepiony z Vectry, która przyjechała do Polski na własnych kołach na części karoseryjne. SIlniczek jak silniczek, po ogólnych oględzinach i sprawdzeniu ciężko się było przyczepić, jedyna niepewność to jak będzie brać olej, bo tego nikt nie wie, a zmierzyć przed wyciągnięciem z poprzedniej budy się tego nie dało. Niemieckie papiery i licznik Vectry wskazywał na 213 tys km więc ducha jeszcze ma... :)

Mój plan w kontekście tematu forum jest taki, że obecnie jeżdżę na przelanym z poprzedniego silnika oleju Valvoline 10w40 MAX Life. Zanim sypniecie na mnie joby, śpieszę wyjaśnić że olej został zalany bodajże 1 września 2018 i przepracował zaledwie 4500 km. Do tego po spuszczeniu wyglądał jak świeżo wylany z bańki więc spokojnie do marca 2019 jeszcze sobie pohula. W tym czasie przyjrzę się jak ten egzemplarz Z18XE sobie radzi z olejożernością... No a w marcu planuję zrobić mix - zaleję ponownie nowy Valvoline 10W40 MAXLife ale wymieszany z oddzielnym dodatkiem molibdenowym LiquiMoly MoS2 Oil Additive. :) Mam bowiem na celu sprawdzenie, czy uda się osiągnąć kompromis pomiędzy niskim spalaniem paliwa oraz lekkobieżnością pracy silnika na LM MoS2 (ze zwiększonym braniem oleju) a ogromnym zredukowaniem brania oleju na Valvo MAXLife (ale z kolei zwiększonym spalaniem).

Przypominam: olejobranie na LM wynosiło 0,12 l/1000 lm, na Valvo spadło do 0,05 l/1000 km. Tymczasem paliwobranie na LM wynosiło ok 1,5 l mniej na 100 km niż na Valvo (tutaj norma oscylowała w okolicy fabrycznego spalania). Trzymając się więc sucho tych liczb, i wiedząc że LM MoS2 Oil Additive będzie tylko dodatkiem do Valvoline redukującym tarcie w silniku (więc nie zmieni jego bazy olejowej) można się arytmetycznie spodziewać brania oleju i spalania gdzieś po środku. :mysli: 8) No ale zobaczymy jak to będzie... :)

Na razie cieszę się nowym sercem Zafiry... :) No i nowym mechanikiem, który chce się zajmować Zośką i tylko Zośką, bo nie ma działalności warsztatowej. Za to z pasji zajmuje się young i oldtimerami, bo bierze udział w międzynarodowych rajdach klasyków i zabytkowców. Idzie więc nie w ilość tylko w jakość... I chwała mu za to... :piwo:
Tazz pisze: 09 sty 2019, 09:03 Co do rodziny z18... jeśli tylko chcesz i masz czas to można zebrać te wszystkie informacje :ok:
Nie ukrywam że przygotowania do swapu silnika wiele mnie w kwestii Z18XE nauczyło :) Bałem się że pod maską wyląduje mi silnik nie taki jak chcę, chociaż formalnie z grupy Z18xx... W myśl myśli niejakiego Nietzche "Co nas nie zabije to nas wzmocni" ta wiedza jest teraz wartością dodaną i dlatego myślę żeby jakoś to kompleksowo pozbierać i wrzuć na forum ku uciesze potomnych :) No ale na razie tylko myślę i nie wiem jak się do tego zabrać... :/ :P
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#259 Post autor: Tazz »

Osz ku... :zły: aleś zaktualizował...
Mechanika na stos i wolny ogień :zły:
Można powiedzieć że stary silnik zaczynał drugie życie a tu przez srubke dostał od tlokow po zaworach :zły:
Ale trzymam kciuki że ten silnik też dopieścisz tak jak poprzedni i będzie :ok: dobrze że znalazłeś dobrego mechanika z pasją do aut a nie pieniedzy :) powodzenia :ok: i czekam na kolejne sprawozdania (tylko nie takie jak post wyzej)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#260 Post autor: Fedorak »

Tazz pisze: 13 sty 2019, 09:00 [...] czekam na kolejne sprawozdania (tylko nie takie jak post wyzej)
E tam... Jak już przywalić to z przytupem... :lol: :lol: Na razie autko (tfu tfu ;) ) dobrze chodzi ok, więc do marca katulał się będę na tym przelanym ze starego silnika do "nowego" silnika Valvo. A potem zapodam ten sam Valvo ale z Oil Additive MoS2 od LM...

Jednak żeby nie było w tym czasie za nudno i żeby Was nie zawieść to zapraszam na wątek alternatywny :lis: :lis: :D - test rewitalizanta do układu wspomagania kierownicy XADO EX120 :D Tak mi się bowiem po chamsku poukładało, że przedwczoraj żywota dokonała moja pompa wspomagania. Czuję się teraz przy kręceniu kierą jakbym prowadził conajmniej Niszczyciela Imperium... Bez zapierania sie nogami o radio podczas manewrów przy parkowaniu nie ma jak się ruszyć. Zaś sam olej w pompie masakra - barwą i konsystencją wygląda jakby ktoś zmielił kilogram ołówków (powinien być zielony a jest grafitowy, bo pościerało do wiwatu elementy układu tłoczenia).

Jednakże o ile nie mam samej pompie tego za złe, bo pracowała dzielnie przez 5 lat od regeneracji w 2014, to dokumentnie szlag mnie trafił, że padła zaraz po tym jak Zośka stała na kanale przy swapie silnika i można było tę pompę wymienić w 10 minut....

A teraz?! :bron: Bez kanału i rozwlekania się demontażem części przedniej zawiechy się nie obejdzie... :zły: :zły: :zły: :zły: :zły: :zły: :zły:

Karwasz twarz... :zły:

Niemniej trzeba korzystać z życia i sytuacji - druga pompa, używka, już kupiona, do tego olej LiquiMoly do układów wspomagania zgodny z normą Oplowską. A do tego pójdzie do kompletu ten w/w XADO EX120. Montaż całości i zapodanie piorunującej mikstury LM z XADO przewiduje na połowę przyszłego tygodnia.

Jakby w teleexpresie w przyszłym tygodniu podali że na Dolnym Ślasku eksplodowała Zafira to bez paniki... To będę ja... :lol: :lol: :lol: O efektach napiszę, a wstępnie polecam opis i opinie z https://xado.pl/rewitalizanty/xado-rewi ... aulicznych
Ostatnio zmieniony 19 sty 2019, 02:54 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#261 Post autor: Mariusz »

Ostatnie dwa Twoje wpisy przeczytałem z zalecanym podkładem muzycznym i dostałem gęsiej skórki. :lol: :lol: :lol:
A tak na poważnie to mechaniora trzeba zapakować do jakiejś beczki po oleju i wysłać w kosmos. :lis: :lis: :lis:
Dobrze że poradziłeś sobie już z przeszczepem serducha Zośki, powodzenia przy wymianie pompy. :ok: :ok: :ok:
Historia straszna. :shock: :shock: :shock:

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#262 Post autor: Fedorak »

mariusz131 pisze: 19 sty 2019, 09:20 [...] mechaniora trzeba zapakować do jakiejś beczki po oleju i wysłać w kosmos. :lis: :lis: :lis:
:shock: No nie wiem... :mysli: Swego czasu na Discovery Channel leciała genialna seria "Jak działa Wszechświat" z wyczesaną muzą Blaira Oliphanta:

https://www.youtube.com/watch?v=89eaxsthTqc)...

Obawiam się że gdybyśmy go tam wysyłali, to po kilku tygodniach wiele odcinków straciło by prawo bytu naukowego, a fundamentalne prawa Keplera poszły by w rozpieprz...

Szkoda kosmosu... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zastanawiam się jak miarodajnie podejść do tej próby z XADO EX120 - jeśli zamontuję pompę z już dodanym do oleju specyfikiem, to nie będę mieć punktu odniesienia, bo nie wiem jak ta "nowa" pompa będzie działać bez niego. Z kolei montując "nową" pompę w miejsce tej padniętej ale bez XADO, układ po prostu zacznie działać bez jakichś spektakularnych zjawisk z którym specyfik miałby zacząć walczyć. No chyba że po montażu od razu wyjdzie na jaw jakieś "miauczenie" pompy albo zacinanie się w trakcie pracy...

Tak czy siak, najpierw sprawdzę jak układ będzie pracować na samym oleju, a po kilku dniach dodam specyfik. Bo jakiś punkt odniesienia w próbach musi być.

Eh... :/ :? Tiaaaa... Życie takiego forumowego testera to pasmo dylematów i udręk egzystencjalnych... :roll: :roll: :roll:

Może wyjątkiem sytuacji gdy w grę wchodzą testy zabawek sexshopowych... :lol: :lol: :lol: :haha: :haha: :haha:
mariusz131 pisze: 19 sty 2019, 09:20 [...] powodzenia przy wymianie pompy. :ok: :ok: :ok:
Dzięx... :piwo: Chociaż to nie ja będę ją wymieniać tylko wspomniany wyżej Imć Maciej od mechaniki klasyków :) Zresztą, to tenże właśnie Imć Maciej robił mi poprzednią wymianę pompy wspomagania 5 lat temu. Niemniej nie omieszkam przekazać :D :witam:
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 02:58 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Krawiec
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:35
Imię: Albert
Lokalizacja: RJS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#263 Post autor: Krawiec »

grubo grubo i jeszcze raz grubo!
szacun za walkę.
co do olejów itp. to z ciekawością czytam o LM, bo w sumie tego używam do wszystkich aut.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#264 Post autor: Tazz »

Andrzej trzymam kciuki za pełen sukces (W koncu) ;)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#265 Post autor: Fedorak »

Krawiec pisze: 20 sty 2019, 08:18 [...]z ciekawością czytam o LM, bo w sumie tego używam do wszystkich aut.
Kolego Krawiec i ogólnie Koledzy Zafiromaniacy... :shock: :shock: :shock: :shock:

Umarłem... :kac: :kac: :kac:

Zobaczcie, co zrobił poniekąd znany na YouTube gościu od sprawdzania olejów... :shock: :shock: :shock:

https://uszlachetniacze.blogspot.com/20 ... stkie.html

Po prostu świat w ruinie... :shock: To ile czasu i poświęcenia ten czlowiek w to włożył, chyba predestynuje go do postawienia pomnika na miarę Galileusza. Powiedzieć "szacun" w takiej sytuacji to jakby go obrazić, a już ja ze swoimi nieudolnymi teścikami w obrębie LM to co najwyżej mogę mu sznurówki prasować... :oops: :oops:

Co do szczegółów - analizując zestawienie olejów klasy 10W40, które lałem do Zośki, czyli AŻ :P trzech (GM, LM i Valvo) to można uznać że przy dwóch ostatnich trafiłem w czołówkę najlepszych. Zużycie tarciowe przy pracy w 100 st C wyszło odpowiednio: GM 0,07 mm, LM MoS2 0,03mm, Valvo MAXLife 0,02 mm - silniczek po zmianie z GM nie miał więc na co narzekać.

Nie ukrywam że jednak to megazestawienie namieszało mi ostro w głowie i jeśli chodzi o kompleksowe działanie ochronne oleju w temperaturze normalnej jak również przy 100 st C to mocno się teraz zastanawiam czy w marcu jednak nie zalać ostatecznie Mobila Super 2000 X1 10W40!! Bo na zimnym starcie, pomimo zawartości dwusiarczku molibdenu, LM wypadł masakrycznie (0,14mm !!!), przy Valvo (0,09mm) i Mobilu (0,07mm). Natomiast wynik Mobila w pracy przy 100 st C (0,01mm) trochę wywala LM i Valvo w kosmos...

Panowie, pomocy... Jak żyć?! :P :D Czy robić w marcu próbę z dodatkiem LiquiMoly Oil Additve MoS2 na Valvoline MAXLife 10W40 czy na Mobilu Super 2000 X1 10W40???

:mysli: :mysli: :mysli: :mysli: :nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem: :kac:

:dziecko:

Głosowanie uważam za otwarte... :lol: :lol:

BTW - w środę Zośka podstawia się pod wymianę pompy wspomagania. Pojeżdżę na tej "nowej" tydzień i potem zaaplikuję XADO EX120.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Krawiec
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:35
Imię: Albert
Lokalizacja: RJS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#266 Post autor: Krawiec »

LiquiMoly Oil Additve MoS2 na Valvoline MAXLife 10W40

Awatar użytkownika
Przemasek1992
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 13 cze 2018, 20:18
Imię: Przemek
Lokalizacja: Łęczyca
Auto: Opel Zafira 1.8 16v 125 km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#267 Post autor: Przemasek1992 »

Siema wszystkim. W moim z18xe mam olej velvoline 10w40 i przy dłuższej szybszej jeździe spala olej 100ml na 100km. A w audi mam zalany tedex 10w40 i wszystko jest ok. Jeździł ktoś na oleju tedex? Jakie było spalanie? Chce zmienic bo kosztuje połowę ceny velvoline... 😀

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#268 Post autor: Fedorak »

Tazz pisze: 20 sty 2019, 10:32 Andrzej trzymam kciuki za pełen sukces (W koncu) ;)
:piwo: Dziś odebrałem Zochę z kanału i rąk Imć Macieja. I jest glanc pomada że mucha nie siada... :D Wszystko hula jak dzikie na "nowej" pompie zalanej LiquiMoly ZentralHydraulikOl o pięknym zielonym kolorze typu żelko-misiek Haribo Green Apple Gold... :lol: I XADO EX120 już stało w blokach startowych (planowałem zapodać je za tydzień) kiedy raptem Imć Maciej swoja fachowością zaciągnął mi mój testowy hamulec... :czerwona: :czerwona:

Mianowicie olej spuszczony z układu z poprzednią pompą przypominał raczej czarną rzadką smołę z dodatkiem jakichś takich mazistych, opiłkowatych drobinek a'la popiół czy coś w ten deseń... Generalnie jeden wielki Meksyk i tragedia... :shock: :shock: :shock: To tłumaczy tym samym czemu pompa zdechła - wygląda na to że wytarł się do cna element pompujący olej (tłoczek, zębatka?) albo powierzchnia komory tłoczącej, no bo niby skąd te opiłki? Jak się z kolei to powycierało to dalej już zaistniał efekt przyczynowo-skutkowy: brak szczelności komory pompowej to brak ciśnienia oleju, brak ciśnienia oleju to brak jego ruchu i wspoma sie wzięła i znikła (pomimo że pompa elektrycznie kręciła silnikiem, bo to było słychać).

Ostatecznie wg porad Imć Macieja zrobimy teraz tak - pojeździ się tydzień na tej pierwszej porcji zalanego oleju, po czym tez się go wyrzuci, żeby powywalać ewentualne pozostałości syfów z maglownicy, potem zaleje się ponownie świeżą porcję oleju i znów pojeździ tydzień. A dopiero po tym dodam XADO EX120. Dzięki temu będę mieć punkt odniesienia jak wspoma pracowała "na surowo" wyłącznie na świeżym oleju, aby potem móc zauważyć bardziej dokładnie ewentualne różnice po dodaniu XADO. Nie ukrywam że ma to sens... :) Zatem trochę dłużej z efektami testu poczekamy...

Dla mnie to jednak i tak będzie raj na ziemi - jeżdżąc wcześniej Zośką bez tej wspomy, po każdym dniu czułem wieczorem jakby mi się łopatki z obojczykami na miejsca zamieniły... :bron:
Krawiec pisze: 22 sty 2019, 09:56 LiquiMoly Oil Additve MoS2 na Valvoline MAXLife 10W40
Ok... :) Jako że zagłosowałeś na razie jedyny, zacytuje Chińczyka z Kabaretu Moralnego Niepokoju - "Nać Klient Naćpannnn!" :lol: Będzie Valvo MAXLife + MoS2 w oddzielnym koncentracie. No chyba że do marca pozostała gawiedź głosami swojemi arbitracyję zmieni i azaliż inne oleicum do lokomobila zapodać będę zmuszon... ;) :D
Przemasek1992 pisze: 26 sty 2019, 22:01 [...] mam olej velvoline 10w40 i przy dłuższej szybszej jeździe spala olej 100ml na 100km. A w audi mam zalany tedex 10w40 i wszystko jest ok. Jeździł ktoś na oleju tedex? Jakie było spalanie? Chce zmienic bo kosztuje połowę ceny velvoline... 😀
:mysli: Czyli liter na tysiąc... :/ A jak odpalasz tego Z18XE na zimno to nie dymi Ci z rury? Może uszczelniacze zaworowe masz do wymiany i ciągną olej tamtędy...?
Zaś co do tedexa to dla mnie to totalnie dziewiczy temat. Niemniej po zapoznaniu się mądrościami netu na temat tego smarowidła widzę że jest w sumie ok... Producent deklaruje np. że Tedex ogranicza zużycie paliwa do 5% (a LM z MoS2 do 10%) :czyta: :mysli: Nie napisałeś jaki dokładnie rodzaj masz u siebie tego Tedexa, bo wczytując się tutaj:

http://oleoo.pl/opinie/Tedex,17

wychodzi że skoro bierze Ci olej głównie w trasie to najlepszy byłby Tedex Multirun 10W40. Z drugiej strony ciężko powiedzieć, bo podejrzewam że tolerancje wymiarowe tłok-cylinder w Oplu a Audi są inne. Ogólnie wiadomo że silniki Opla są pasowane dość luźno i tam dopuszczalne fabrycznie zużycie oleju na 1000 km może być od 0,7 l wzwyż...

No tak... :mysli: :roll: :mysli: :nie_wiem:

Tylko że moja szwagierka jeździ Audi A4 2.0 i też jej ciągnie litra oleju na 1000 km... :lol: Tylko nie wiem jaki olej tam ma zalany... :) Ale spytam, może też Tedexa? :nie_wiem:
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#269 Post autor: Tazz »

Miejmy nadzieję że u Ciebie maglownica nie za bardzo nałapała tych opiłków z pompy.. Mechanika widzę że masz ogarnietego skoro zwrócił Ci uwagę na te opilki :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Przemasek1992
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 13 cze 2018, 20:18
Imię: Przemek
Lokalizacja: Łęczyca
Auto: Opel Zafira 1.8 16v 125 km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#270 Post autor: Przemasek1992 »

Audi mam pancerny silnik 1.8 adr i olej 10w40 runner i nie bierze ani grama... Opel kopci tylko przy zejściu z obrotów jak się go wkręci na postoju (oczywiście nie jakoś dużo zasłony dymnej nie robi). W czasie jazdy nie kopci i w jeździe miejskiej bierze jakieś 0,4 l na 1000 nie litr jak na dłuższej trasie z większą prędkością....
Ostatnio zmieniony 27 sty 2019, 08:24 przez Przemasek1992, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”