Problem z ładowaniem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Góral
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 paź 2017, 15:01
Imię: Karol
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Auto: Opel Zafira B 1.6
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16XEP
Gender:

#16 Post autor: Góral »

Witam,
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Klema od plusa się grzała na aku było 12,8V. Dalej w przewodzie za klemą było 13,5V, wymieniłem więc klemę +. Teraz grzeje mi się klema masy. Wymieniłem akumulator. Ładowanie mam teraz 13,5V, ale jak dotykam plus i silnika to pokazuje mi 14,3V czyli ok, ale na klemach mam tylko 13,5V. Mierzylem miernikiem klema minus z karoserią i z silnikiem i jest przejscie bo miernik brzęczy na pomiarze diody. Ma ktoś pomysł na naprawę.
Bo w życiu najważniejsza jest rodzina :)

Skasowany użytkownik 6483

#17 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Dołącz dodatkowy przewód masowy , to chyba jedynie racjonalne wyjście . Coś masz z masą. Być może sam przewód już dogorywa. Dokup grubą masę i ja podłącz. powinno pomóc. Przewód masowy ma przejście ale widocznie nie jest takie jakie powinno być.

Góral
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 paź 2017, 15:01
Imię: Karol
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Auto: Opel Zafira B 1.6
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16XEP
Gender:

#18 Post autor: Góral »

Pomogło odkręcenie masy od karoserii przeczyszczenie jej i ponowne skręcenie. Ładowanie 14,3V na akumulatorze wróciło😀
Bo w życiu najważniejsza jest rodzina :)

Skasowany użytkownik 6483

#19 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No i tak powinno być :)

Danielkrk
Posty: 1
Rejestracja: 18 lis 2017, 23:41
Imię: Daniel
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZD
Oznaczenie silnika: Z19DT

#20 Post autor: Danielkrk »

Witam
Niedawno dołożyłem sobie do Zosi tempomat i pewno to zbieg okoliczności ale dziwna rzecz się zaczęła.
Po 10-15 km jazdy po autostradzie z jednostajną prędkością ok 120 km/h ustawioną na tempomacie zapala się kontrolka ładowania. Zmieniamy obroty i po kilku minutach gaśnie.
Ładowanie pokazuje przez chwilę ok 12v - gdy kontrolka się zaświeca. Potem wszystko wraca do normy. Ładowanie 14,1-14,3V po włączeniu świateł i klimy 13,7-13,9V czyli chyba w normie.
Wygląda, że coś bardzo nie lubi stałych obrotów przez dłuższy czas. Miał ktoś kiedyś tak ? Altek wg Vin to 100A
:help:

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: SD72 »

Ostatnio zmieniony 03 cze 2018, 23:50 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
J0k3R
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 21 mar 2017, 19:59
Lokalizacja: Radom
Model:

#22 Post autor: J0k3R »

Witam od jakiegos czau borykam sie z problem ładowania.

Po odpaleniu na zimnym nie ma ładowania na manu testowym pokazuje 11,5 - 11,9 po dodaniu gazu ladowanie sie wzbudza, ale za chwile jak obroty maleją do jałowych znowu brak ładowania, chwila jazdy zlapie temperature i ładowanie juz jest w miarę ok, w miarę bo 13,9-14.1, choć czasem fiksuje podczas manewrów...

Alternator byl regenerowany, tzn łożyska, tuleje, szczotki i regulator napięcia...

Ktoś ma jakieś pomysły, w srode auto wraca do elektryka, nie chce dać się naciągnąć...
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 20:02 przez J0k3R, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

Skasowany użytkownik 6483

#24 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Jeśli ładowanie Ci fixuje podczas manewrowania to podejrzewam pompę wspomagania. Ona może pobierać bardzo duzo prądu i stąd te zaniki ładowania. Przyjrzyj się dokładnie wspomaganiu a zwłaszcza pompie .

Awatar użytkownika
J0k3R
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 21 mar 2017, 19:59
Lokalizacja: Radom
Model:

#25 Post autor: J0k3R »

Aku raczej dobry po nocce ma 12,3, posprawdzam dziś przewody.

Dzis spoko normalne się wzbudził.

13,5, a po przejechaniu 5km juz roslo do 13,9.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2019, 03:36 przez J0k3R, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J0k3R
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 21 mar 2017, 19:59
Lokalizacja: Radom
Model:

#26 Post autor: J0k3R »

Błąd P0621 02

Elektryk wymieniał już regulator, mowi że nieprawdopodobniej uszkodzony sterownik silnika.

Ma przetrzeć jeszcze cala wiązke, na wszelki wypadek i sprawdzić jeszcze raz regulator...

Zastanawia mnie jeszcze mostek z diodami, uparcie twierdza ze jest ok i nie ruszaja go...
Ostatnio zmieniony 21 sty 2019, 15:42 przez J0k3R, łącznie zmieniany 2 razy.

Skasowany użytkownik 6483

#27 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Jeśli masz napięcie ładowania poniżej 14,2V to nie jest to dopbry wynik. Nie ma prawa spaść pon. 14V.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Wojti »

Może trzeba sprawdzić połączenia masowe?
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
J0k3R
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 21 mar 2017, 19:59
Lokalizacja: Radom
Model:

#29 Post autor: J0k3R »

Problem zdiagnozowany, był nim uwalony mały kabelek od lampki kontrolnej...

bodek510
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
Imię: Bogusław
Lokalizacja: Roztocze LTM
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#30 Post autor: bodek510 »

Mógłbyś napisać coś więcej, jaki kabelek i gdzie on się znajduje,też mam czasem problem z ładowaniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”