[B]Hamulce
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Grzeje się lewy tył. Bardzo delikatnie. Po mieście do kilku kilometrów na feldze prawie tego nie czuć, trzeba tarczy dotknąć. Ale na trasie temperatura rośnie już wyraźnie. Do głowy przychodzą mi cztery opcje:
- zapieczony tłoczek,
- zapieczone prowadnice,
- blokujący się ręczny,
- łożysko.
A więc auto na podnośnik i... no właśnie, jak ocenić co jest przyczyną?
- zapieczony tłoczek,
- zapieczone prowadnice,
- blokujący się ręczny,
- łożysko.
A więc auto na podnośnik i... no właśnie, jak ocenić co jest przyczyną?
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 19:00 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
Najpewniej rozbierz hamulce , oczyść, przesmaruj i sprawdź. Samo patrzenie niewiele tu da. Wykręć jarzmo , zdejmij klocki i sprawdź w jakiej kondycji sa elementy, które pracują podczas hamowania.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Nie ma miżliwości ocenić co tak na prawdę wymaga naprawy? Czy prowadnice, czy tłoczek? Boję się, że z cylinderkiem mogę sobie bez odpowiednich narzędzi nie poradzić.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Mi tez się grzały, myślałem, że to od krzywych tarcz, przetoczyłem je, dałem nowe klocki ale problem powrócił.
Postanowiłem oba zaciski tylne zdemontować, porządnie oczyścić, dać nowe oringi, uszczelki. dopiero po zdemontowaniu można ocenić gdzie jest problem.
Postanowiłem oba zaciski tylne zdemontować, porządnie oczyścić, dać nowe oringi, uszczelki. dopiero po zdemontowaniu można ocenić gdzie jest problem.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Tarcze się krzywią od przegrzewania a nie na odwrót.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Być może...
U mnie poprzedni właściciel założył jakieś "no name" i chyba od początku były felerne, ale nie ważne.
Po rozebraniu zacisku i jarzma okazało się, że tłoczki w zacisku i prowadnice w jarzmie były zapieczone.
U mnie poprzedni właściciel założył jakieś "no name" i chyba od początku były felerne, ale nie ważne.
Po rozebraniu zacisku i jarzma okazało się, że tłoczki w zacisku i prowadnice w jarzmie były zapieczone.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
W sumie to co poza zwykłymi narzędziami jest potrzebne do regeneracji hamulca?
- rurka do odpowietrzania (jaka średnica),
- coś, żeby wepchać tłoczek,
- smar do prowadnic (zazwyczaj jest w komplecie).
- rurka do odpowietrzania (jaka średnica),
- coś, żeby wepchać tłoczek,
- smar do prowadnic (zazwyczaj jest w komplecie).
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jeśli mówimy o tylnych zaciskach, to do tłoczka są specjalne przyrządy bo trzeba go wkręcać i wciskać jednocześnie, niektórzy posiłkują się kluczem od szlifierki kątowej.
Smar do tłoczków czasami jest w komplecie a czasami nie ma, ale bez problemu dostaniesz w sklepie moto.
Do odpowietrzenia rurka transparentna, średnicy nie pamiętam, ale odpowietrznik wykręcasz i sprawdzasz rozmiar.
No i oczywiście klucze zwykłe i TORXy.
Najważniejsze- szczypce segera wewnętrzne, wygięte, są specjalne wersje tych szczypiec do hamulców.
Smar do tłoczków czasami jest w komplecie a czasami nie ma, ale bez problemu dostaniesz w sklepie moto.
Do odpowietrzenia rurka transparentna, średnicy nie pamiętam, ale odpowietrznik wykręcasz i sprawdzasz rozmiar.
No i oczywiście klucze zwykłe i TORXy.
Najważniejsze- szczypce segera wewnętrzne, wygięte, są specjalne wersje tych szczypiec do hamulców.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
W przednich jarzmach też jest ten wciskany tłoczek i trzeba go specjalnym kluczem?
I po co rurka do odpowietrzania skoro nie trzeba zdejmować rurki od płynu hamulcowego przy rozbieraniu jarzma?
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
I po co rurka do odpowietrzania skoro nie trzeba zdejmować rurki od płynu hamulcowego przy rozbieraniu jarzma?
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
A jak ma się Textar ?
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Textar? znam ze słyszenia, nie wiem jak jakościowo wychodzi.
Jeśli chcesz tylko jarzmo odkręcić, to tak, zacisk podwieszasz aby nie zwisał na przewodzie hamulcowym.
W przednich zaciskach tłoczek tylko się wciska.
Jeśli chcesz tylko jarzmo odkręcić, to tak, zacisk podwieszasz aby nie zwisał na przewodzie hamulcowym.
W przednich zaciskach tłoczek tylko się wciska.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja osobiście z firmą Textar nie miałem do czynienia, więc nie będę się wypowiadał. Być może robią dobre części, dla przykładu, zawsze kupowałem firmowe łączniki stabilizatora, raz kupiłem zwykły zamiennik, nie pamiętam jakiej firmy bo nie mieli innych w sklepie, ale nie słyszałem o niej wcześniej i wytrzymał tyle samo czasu co te firmowe.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Skąd się to bierze, że w przednich się wciska, a w tylnych "wkręca"?
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
W tylnych, ręczny popycha tłoczek takim trzpieniem z gwintem. Żeby cofnąć tłoczek, trzeba "nakręcić" go na ten trzpień.
W przodzie, rzecz jasna, tego nie ma.
W przodzie, rzecz jasna, tego nie ma.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Dzięki.
A taka dziwna kostka z wystającymi trzpieniami to do czego? Bo jeszcze jest takie jakby imadełko. Co to jest do czego?
A taka dziwna kostka z wystającymi trzpieniami to do czego? Bo jeszcze jest takie jakby imadełko. Co to jest do czego?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, 20:08 przez szymon1977, łącznie zmieniany 2 razy.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.