Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
maniek1479 pisze: ↑20 sty 2019, 17:58
Witam a ja mam taki problem że komputer odcina napięcie od zaworku od EGR i wyskakuje błąd. Czy możliwe że komputer się uszkodzil ?
Jaki błąd? może podaj nr błędu.
Napięcie a raczej sygnal prostokątny o amplitudzie 8,5V tam występuje chociaż mierząc na wejściu zwykłym miernikiem to jest około 8V. A komputer nie wyłącza tylko przechodzi w tryb awaryjny i wtedy brak mocy,a że masz jakiś tam błąd to masz tryb awaryjny.
Więcej tu. viewtopic.php?f=31&t=21562
Wywala błąd p0400 wszystko sprawdzone podciśnienie mierzone i wszędzie jest ok . Napięcie na zaworku 8v i po chwili na wolnych obrotach spada do 0.5v i po ok 30s wyskakuje błąd
Bo tak działa egr czyli jak ma się otworzyć to podciśnienie ma go podnieść a jak się nie otworzy to jest błąd i ecu odcina czyli wchodzi w tryb awaryjny a ty wtedy widzisz brak napięcia.Z egr współpracuje przepływomierz w szczególności pin 5 daje sygnał do ecu o masie powietrza i ecu steruje egr.
Takie masz pomiary?.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2019, 20:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
Tak dokładnie takie. Gdy odpalę silnik chwilę jest dobrze. Podłączam komputer i multimetr pod zawór EGR . Na wolnych obrotach przepływka pokazuje przepływ ok 300 na wolnych obrotach po chwili odcina zasilanie na zaworku EGR i zaczyna rosnąć przepływ powietrza do ok 600 i wyrzuca błąd p0400
Komputer dostaje jakieś info że coś nie tak z recyrkulacji spalin a właściwie z doładowaniem bo w chwili otwarcia się egr zostaje wyhamowane doładowanie turbo a żeby te brakujące ciśnienie muszą wyrównać spaliny z egr, zamyka się egr to wzrasta doładowanie turbo.Wszystko musi się zgadzać żądane doładowanie musi być utrzymane np 1.5 bar czy zamknięty egr czy otwarty, aleeeeeee jest jeden problem wtedy gdy nie mamy katalizatora i między katalizatorem a turbiną nie wytworzy się odpowiednie ciśnienie które wciśnie spalimy do dolotu przez egr to wtedy doładowanie z turbo idzie do otwartego egr i w wydech a nie do dolotu.Może zmień miejscami ez od egr z ez od turbo i testuj,zdaj co się zmieniło.
A wypnij egr przez podany przez mnie schemat i sprawdź.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2019, 13:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki Dziadek13 twój emulator załatwił sprawę błąd się już niepojawia. Tylko w sklepie mówił że diody 1n1007 nigdy nie miał i dał mi 1n4007
czy to jest jakiś problem
Ostatnio zmieniony 24 sty 2019, 17:08 przez maniek1479, łącznie zmieniany 1 raz.
Może być ta dioda je stosowałem aby dobrać ile należy wstawić diód ale najlepszy pasujący spadek napięcia jest na 1n4007 tak że nie ma problemu.
Zauważyłeś wzrost mocy od dołu i że lepiej się zbiera?.Wypnij jeszcze klapki opornikiem jak w moim modzie 1kohm/1W, wtedy możesz podciśnienie tylko do ez od turbo podłączyć reszte wypnij co by gdzieś nie uciekało opornik do wtyczki od klapek i to wszystko oczywiście wężyki bez podciśnienia.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2019, 18:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak zrobię ale dopiero jutro bo sklep do 17 tylko. A z mocą to tak jak było wcześniej. Podłącze jeszcze komputer i zobaczę jak parametry. I całkiem możliwe że z powodu braku katalizatora takie cuda się dzialy.
Koledzy znowu mam problem z zafirynda . Zapaliła się kontrolka auto z kluczykiem i do tego ESR. Auto odpala i jeździ normalnie jest tylko jeden problem a mianowicie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na luzie falują obroty i lubi zgasnąć . Wcześniej palił się od października check i było wszystko ok. W poniedziałek zgasł check i było ok do dzisiaj . Błędy jakie się pojawiły to U2104 i U2108. Dodam że w aucie jest LPG. W październiku był wymontowany sterownik silnika ale fachowiec stwierdził że jest ok. Wcześniej przy jeździe na luzie Zafira trzymała trochę wyższe obroty a kiedy się zatrzymywałem spadały do normalnego poziomu teraz tego nie ma
Ostatnio zmieniony 15 lut 2019, 13:19 przez muraww, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy kontrola trakcji pali się nadal razem z kontrolka auto z kluczykiem. Błąd jaki wywala to U2108 czy to może być sterownik ABS-u ? Czy da się wyjąć sam sterownik czy trzeba razem z pompą go wyciągnąć ? No i czy to obojętne jaki sterownik kupić czy musi być z takiej samej pompy jaką mam ? Oznaczenie u mnie na pompie to EX. Dodam tylko że poza gaśnięciem auta przy dojeżdżaniu do skrzyżowania nie dzieje się nic, prędkościomierz działa