Swap w ZB
Moderator: Mariusz
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Tak mnie zastanawia czemu swap będzie droższy od uturbienia?
Bo z tego co rozumiem to samo uturbienie to koszt 7-8 tysi i pewnie do tego trzeba będzie jechać na strojenie czyli pewnie plus jakie 2,5 tyś? To mamy na dzień dobry 10,5k PLN.
Po uturbieniu nie trzeba będzie dostosować innych części? Wymienić wydechu itp?
Licząc, że komplet Z20LER to koszt około 4k PLN do tego dochodzi pewnie zmiana skrzyni czyli jakieś 1,5k co daje 6,5k PLN. Nie mam pojęcia ile robocizna za swap. Ale pewnie odpada strojenie w sytuacji gdy seria mi odpowiada?
Ktoś może mi punkt po punkcie przedstawić z czym się wiąże swap a z czym uturbienie?
Na razie operuje na ogólnikach.
Wiem, że mamy tu kilka osób co takie cuda robiły (pośrednio lub bezpośrednio), a nikt jeszcze klarownie nie przedstawił schematu działania w dwóch wspomnianych przeze mnie przypadkach.
Bo z tego co rozumiem to samo uturbienie to koszt 7-8 tysi i pewnie do tego trzeba będzie jechać na strojenie czyli pewnie plus jakie 2,5 tyś? To mamy na dzień dobry 10,5k PLN.
Po uturbieniu nie trzeba będzie dostosować innych części? Wymienić wydechu itp?
Licząc, że komplet Z20LER to koszt około 4k PLN do tego dochodzi pewnie zmiana skrzyni czyli jakieś 1,5k co daje 6,5k PLN. Nie mam pojęcia ile robocizna za swap. Ale pewnie odpada strojenie w sytuacji gdy seria mi odpowiada?
Ktoś może mi punkt po punkcie przedstawić z czym się wiąże swap a z czym uturbienie?
Na razie operuje na ogólnikach.
Wiem, że mamy tu kilka osób co takie cuda robiły (pośrednio lub bezpośrednio), a nikt jeszcze klarownie nie przedstawił schematu działania w dwóch wspomnianych przeze mnie przypadkach.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Swap to przekładka z auta A do B. W sumie wrzucasz silnik ( ze sterownikiem i osprzętem) bez skrzyni bo opel tak ma że skrzynie pasują na otwory. Ewentualnie może być kwestia podmiany tarczy sprzęgła bo wieloklin ze skrzyni z silnika A może nie pasować ilością do skrzyni z auta B.
Do tgo dolot i wydech
Łączysz potrzebne kabelki, podłączasz paliwo i odpalasz.
W uturbieniu sprawa wygląda inaczej. Masz już silnik w aucie ze sterownikiem i skrzynią ale musisz ogarnąć cały dolot i wydech tak jak powyżej. Do tego dokupić/dorobić kolektor turbo. Odprężyć silnik. Wtedy występują problemy z synchronizacją góry z dołem bo odległości między blokiem a głowicą się zmieniają a pasek jest ten sam. Trzeba rozwiązać jakoś ten problem. Nie wiadomo co ze sterownikiem czy da rade ogarnąć turbo i jak będzie reagował na sterowanie. W takim turbo wszystko DV / WG muszą być sterowane manualnie (podciśnieniem) bo nie ma opcji żeby sterownik nimi wysterował. Po prostu tego nie umie, nie ma takiej opcji ( nie ma tego w mapach paliwowych ).
Znajomy robił turbo w Corsie B. Najpierw ją zeswapował z 1,2 na 2.0 a potem dorzucił turbo. Koszty były tak duże że stwierdził że mógł od razu wsadzić jakieś gotowe 2.0 turbo i miałby połowę tej kasy na inne mody.
Nie wiem coś się tak uparł na tego swapa... Poza tym napisałeś że jesteś laikiem w tym temacie tak więc jak pojedziesz do kogoś to skasuje Cię za to jak za zboże... Przerzucenie silnika to jakieś 1000 - 1500 zł (być może więcej bo nie wiem jak tam teraz ceny w warsztatach)
Uturbienie serii to większe koszty.
Poza tym trzeba improwizować bo z18xer to zwykły motor do którego nic ciekawego nie widziałem.
Gdybyś chciał uturbiać na VR6 to bo całe sety pod turbo można kupić w przeróżnych konfiguracjach. Jest tego tyle że jak to się mówi za niedługo będą dostępne w lidlu.
Do z18xer NIC NIE WIDZIAŁEM. Niestety.
Do tgo dolot i wydech
Łączysz potrzebne kabelki, podłączasz paliwo i odpalasz.
W uturbieniu sprawa wygląda inaczej. Masz już silnik w aucie ze sterownikiem i skrzynią ale musisz ogarnąć cały dolot i wydech tak jak powyżej. Do tego dokupić/dorobić kolektor turbo. Odprężyć silnik. Wtedy występują problemy z synchronizacją góry z dołem bo odległości między blokiem a głowicą się zmieniają a pasek jest ten sam. Trzeba rozwiązać jakoś ten problem. Nie wiadomo co ze sterownikiem czy da rade ogarnąć turbo i jak będzie reagował na sterowanie. W takim turbo wszystko DV / WG muszą być sterowane manualnie (podciśnieniem) bo nie ma opcji żeby sterownik nimi wysterował. Po prostu tego nie umie, nie ma takiej opcji ( nie ma tego w mapach paliwowych ).
Znajomy robił turbo w Corsie B. Najpierw ją zeswapował z 1,2 na 2.0 a potem dorzucił turbo. Koszty były tak duże że stwierdził że mógł od razu wsadzić jakieś gotowe 2.0 turbo i miałby połowę tej kasy na inne mody.
Nie wiem coś się tak uparł na tego swapa... Poza tym napisałeś że jesteś laikiem w tym temacie tak więc jak pojedziesz do kogoś to skasuje Cię za to jak za zboże... Przerzucenie silnika to jakieś 1000 - 1500 zł (być może więcej bo nie wiem jak tam teraz ceny w warsztatach)
Uturbienie serii to większe koszty.
Poza tym trzeba improwizować bo z18xer to zwykły motor do którego nic ciekawego nie widziałem.
Gdybyś chciał uturbiać na VR6 to bo całe sety pod turbo można kupić w przeróżnych konfiguracjach. Jest tego tyle że jak to się mówi za niedługo będą dostępne w lidlu.
Do z18xer NIC NIE WIDZIAŁEM. Niestety.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Serio w takich granicach przerzucenie?
Jeśli tak się kształtują ceny to nie ma tragedii za robociznę.
Silnik Z20LER około 4k + robocizna dajmy na to 1,5k daje 5,5k.
Do tego sprzedam obecny silnik - nie wiem po ile chodzą więc trochę się zwróci. Dajmy na to, że pójdzie za tysiaka.
Do tego sprzęgło, plus inne graty. To wg. tych kalkulacji powinno się zamknąć w dyszce.
Tylko czy to są realne kalkulacje? Kurka blaszka nie wiem. Dlatego fajnie by było gdyby ktoś ładnie opisał co dokładnie trzeba zmienić i ile trzeba na to przeznaczyć pieniędzy.
Ciągle bujamy się wokół jakichś ogólników. Przecież to przyda się i dla kolejnych, którzy będą rozważali taką modyfikację...
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Najtaniej wyjdzie kupić angola z Z20LER i zrobić przekładke silnika ponieważ potrzebne jest wszystko od sterownika silnika po pompy abs i ESP całej wiązki silnika itp..
Do tego przydał by się IDS i przycisk Sport i wyłączanie ESP.
Do tego przydał by się IDS i przycisk Sport i wyłączanie ESP.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dla swap na 2.0T to głupota
auto idzie kupić gotowe. Na swap budżet min 10 tyś. Po za tym trzeba z zanadrzu mieć parę zl bo zawsze wychodzi coś nie tak. Jak robić swap na V6
auto idzie kupić gotowe. Na swap budżet min 10 tyś. Po za tym trzeba z zanadrzu mieć parę zl bo zawsze wychodzi coś nie tak. Jak robić swap na V6
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dokladnie ryba
Jak kupowales auto to trzeba bylo myslec o mocy, a nie po zakupie co by tu zmienic zeby miec 30 koni wiecej za ok 10000 zl.
Sprzedaj swoja Zoske. Doloz kase ktora chcesz przeznaczyc na swapa i bedziesz mial conajmniej ZB Sporta z LERem lub moze nawet jakiegos LEHa czyli OPC. No chyba ze chcesz faktucznie to swoje zalozone 170 kunia to nie wiem. Kup Astre H kombi z LELem i problem z glowy.
Sory ze to napisze ale swap z 1.8 to glupota. Jak modzic to na grubo. Tak jak ryba pisze. Albo NETa 280 kunia z J-ki albo V6T 325 kunia z Insi. Jak zrobisz takie mody to bedziesz JAK MISTRZ
I nie pytaj o dokladne koszta krok po kroku bo takich nie ma. Zawsze cos wychodzi i zawsze trzeba dolozyc wiecej niz sie ma. Zawsze wysypuja sie rzeczy ktorych nie wezniesz wogole pod uwage.
Niestety. Ja na twoim miejscu bym to jeszcze raz przemyslal i odpuscil. Bo po prostu nie ma to sensu.
Jak kupowales auto to trzeba bylo myslec o mocy, a nie po zakupie co by tu zmienic zeby miec 30 koni wiecej za ok 10000 zl.
Sprzedaj swoja Zoske. Doloz kase ktora chcesz przeznaczyc na swapa i bedziesz mial conajmniej ZB Sporta z LERem lub moze nawet jakiegos LEHa czyli OPC. No chyba ze chcesz faktucznie to swoje zalozone 170 kunia to nie wiem. Kup Astre H kombi z LELem i problem z glowy.
Sory ze to napisze ale swap z 1.8 to glupota. Jak modzic to na grubo. Tak jak ryba pisze. Albo NETa 280 kunia z J-ki albo V6T 325 kunia z Insi. Jak zrobisz takie mody to bedziesz JAK MISTRZ
I nie pytaj o dokladne koszta krok po kroku bo takich nie ma. Zawsze cos wychodzi i zawsze trzeba dolozyc wiecej niz sie ma. Zawsze wysypuja sie rzeczy ktorych nie wezniesz wogole pod uwage.
Niestety. Ja na twoim miejscu bym to jeszcze raz przemyslal i odpuscil. Bo po prostu nie ma to sensu.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Mam opcję sport, mam ids. Buda i wnętrze w stanie nienagannym, wyposażenie cud, miód na bogato, nawet składane elektrycznie lusterka są. Lakier w oryginale. Czy znajdę tak bogato wyposażoną wersję z silnikiem LEx w krótkim czasie? Wątpię. Nie chcę się bujać i szukać drugiego auta.
Gdybym był bogaty w tą wiedzę, którą mam teraz przed zakupem to pewnie bym szukał wersji z silnikiem LEx. Kupiłem z Z18XER. Być może gdyby nie wchodził w grę czynnik taki, który nazywa się "żona" to bym sprzedał i kupił z innym silnikiem. Zrozumcie Panowie, że kobiecie lepiej się przyswaja informację, taką że robię inwestycję w samochód niż to, że po niecałym miesiącu od zakupu chcę go zmienić
Gdybym był bogaty w tą wiedzę, którą mam teraz przed zakupem to pewnie bym szukał wersji z silnikiem LEx. Kupiłem z Z18XER. Być może gdyby nie wchodził w grę czynnik taki, który nazywa się "żona" to bym sprzedał i kupił z innym silnikiem. Zrozumcie Panowie, że kobiecie lepiej się przyswaja informację, taką że robię inwestycję w samochód niż to, że po niecałym miesiącu od zakupu chcę go zmienić
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To nie o to chodzi. Chcesz wywalić hajs w błoto, Twoja sprawa. Jedno jest pewne w 10ce się nie zmieścisz.
Dla mnie to pozbawione jest sensu. Kupiłeś 1.8 co nie jeździ i skoro Cię stać to nic nie stoi już na przeszkodzie
Chętnie zobaczę efekt końcowy no i rachunek coby sobie humor poprawić
Powodzenia
Dla mnie to pozbawione jest sensu. Kupiłeś 1.8 co nie jeździ i skoro Cię stać to nic nie stoi już na przeszkodzie
Chętnie zobaczę efekt końcowy no i rachunek coby sobie humor poprawić
Powodzenia
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
A gdyby tak coś pomodzić w tym silniku z innymi elementami?
Tutaj użytkownik RadMon opisuje, że po zmianie kolektora zyskał trochę mocy.
https://www.astrah.pl/viewtopic.php?t=4113&start=16
Tutaj też coś wspominają, że wymieniając trzy elementy można coś zyskać.
https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=76&t=9149
Z takimi rzeczami to nawet sam bym się pobawił i wymienił co by mieć trochę radochy z tego.
Taki kolektor kilka stówek. Ten dolot od dbilasa można też wyrwać za kilka stówek.
Wpadłoby te kilka niutków i kucy po takich modyfikacjach?
Tutaj użytkownik RadMon opisuje, że po zmianie kolektora zyskał trochę mocy.
https://www.astrah.pl/viewtopic.php?t=4113&start=16
Tutaj też coś wspominają, że wymieniając trzy elementy można coś zyskać.
https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=76&t=9149
Z takimi rzeczami to nawet sam bym się pobawił i wymienił co by mieć trochę radochy z tego.
Taki kolektor kilka stówek. Ten dolot od dbilasa można też wyrwać za kilka stówek.
Wpadłoby te kilka niutków i kucy po takich modyfikacjach?
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tuning wolnossaka to całkowity besens. Znikomy przyrost KM/NM a lbo dużo wydanych PLN. Najlepsza opcja kupić 2.0T nawet do remontu i zrobić jak trzeba
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Ja rozumiem, że z punktu widzenia entuzjastów tuningu nie ma to sensu...
Jednak czy zmieniając kolektor i kilka innych elementów uzyskam te kilka/kilkanaście kucy i niutków?
Jednak czy zmieniając kolektor i kilka innych elementów uzyskam te kilka/kilkanaście kucy i niutków?
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jeszcze jak dorzucisz wydech o strojenie może z 15KM/10NM dojdzie a wydasz na to kilka tys. Zatem warto? Sam działam ale w turbo. Bardziej rozwojowy silnik