podłączenie sterowania w kierownicy
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Jak wrócę z urlopu to dam ci znać co i jak ma być na tym Tech2marcolub pisze:Pytanie do posiadaczy Tech2:
Jakie funkcje aktywować żeby komp "widział" sterowanie lewą rolką w kierownicy. Zamieniłem sterowniki na inne i dalej lewa strona nie aktywuje kompa (działa tylko podświetlenie)
Jak ktoś może u siebie sprawdzić to będę wdzięczny.
Jak wciśniesz lewą rolkę to coś się odpala czy nic ,przyciski z lewej strony też nie działają ?
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
historia przrobki wyglada tak:
kupiłem kierownicę od vectry gts z wiązka przewodów
przełożyłem kable, wtyczkę i sterowniki w swoją kierownicę
pojechałem do serwisu na wgranie softu do silnika i elektryk aktywował mi od razu tempomat i zabrał się za aktywowanie kierownicy
stwierdził że nie widzi lewej strony ale ją włączy a prawa działa bez zarzutu
więc: pomierzyłem kable w lewej stronie OK
pomierzyłem impedancje lewej strony OK
dostałem od capricorn80 jego (zużyte rolki) sterowniki sprawne na 100% bo umnie jeden pin wyglądał na lutowany
wymieniłem......prawa strona działa a lewa tylko ma podświetlenie, rozebrałem osłonę kierownicy ale nie jestem pewny ile powinno byc za CIM przewodów bo może mam nieokablowane ( w co wątpię skoro prawa idzie)....eksperymentu ciąg dalszy...jak ktos ma pomysł to sprawdzę
kupiłem kierownicę od vectry gts z wiązka przewodów
przełożyłem kable, wtyczkę i sterowniki w swoją kierownicę
pojechałem do serwisu na wgranie softu do silnika i elektryk aktywował mi od razu tempomat i zabrał się za aktywowanie kierownicy
stwierdził że nie widzi lewej strony ale ją włączy a prawa działa bez zarzutu
więc: pomierzyłem kable w lewej stronie OK
pomierzyłem impedancje lewej strony OK
dostałem od capricorn80 jego (zużyte rolki) sterowniki sprawne na 100% bo umnie jeden pin wyglądał na lutowany
wymieniłem......prawa strona działa a lewa tylko ma podświetlenie, rozebrałem osłonę kierownicy ale nie jestem pewny ile powinno byc za CIM przewodów bo może mam nieokablowane ( w co wątpię skoro prawa idzie)....eksperymentu ciąg dalszy...jak ktos ma pomysł to sprawdzę
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Czytam twój temat co kilka dni i już sam się w tym pogubiłem .Pomogę ci na pewno Tylko muszę się pokapować co i jak .A więc ta kiera bez skórki to nie od GTS tylko ASTRY bo ma żółty kabelek już o tym pisałem .Potrzebuję trochę informacji
1.Czy ten żółty kabelek pasuje do twojego CIM?
Po mojemu to musi pasować
Więc jednym rozwiązaniem zostaje Przełożenie kabelków i rolek to tej kiery co mówisz że od GTS .I tą zamontować i sprawdzić czy działa Lub drugie rozwiązanie Przełożyć bebechy kiery od GTS do twojej kiery i powinno działać
Widziałem ze sto kierownic od Astry i Zafiry i wtyczki były identyczne .Daj znać co i jak bo czas abyś pobawił się tymi przyciskami
1.Czy ten żółty kabelek pasuje do twojego CIM?
Po mojemu to musi pasować
Więc jednym rozwiązaniem zostaje Przełożenie kabelków i rolek to tej kiery co mówisz że od GTS .I tą zamontować i sprawdzić czy działa Lub drugie rozwiązanie Przełożyć bebechy kiery od GTS do twojej kiery i powinno działać
Widziałem ze sto kierownic od Astry i Zafiry i wtyczki były identyczne .Daj znać co i jak bo czas abyś pobawił się tymi przyciskami
teraz mam zamontowane kompletne bebechy z GTS Vectry (kier bez skóry) do mojej skórzanej i lewa nie działa. nie zamieniałem kierownicy bo wyjąłem całe bebechy więc to jest to samo. Wtyczka była mniejsza niż u mnie więc przełożyłem piny z zachowaniem kolejności. pierwsze dwa to klakson a poźniej dwa do sterowania, sprawdzałem też inną konfigurację podłączenia (tych 2 do sterowania) ale wtedy nic nie działa łącznie z podświetleniem. moim zdaniem nie aktywowali czegos w komp ale bylem 2 razy w serwisie i twierdzą że wszystko włączyli. Mam 2 zestawy rolek więc usterkę rolki wykluczyłem. Wiem że przecieram szlak dla innych wieć jestem mocno uparty na włączenie tego sterowania. Chyba wybiorę się do Ciebie do Wawy 12.08 :>
Ważne:
Umnie w kier jest płytka drukowana ale ponieważ nie miałem schematu wolałem przełożyć kompletne bebechy z tej od GTS. wtyczka moja jest większa i ma miejsce na 6 pin, byly zajęte pierwsze 2 na klakson, ja dolożyłem kompletną wiązkę i teraz mam zajęte piersze (od lewej) 4 a ostatnie dwa są wolne, próbowałem też na nie przekładać ale nie mają w ogóle podłączenia.
do następnego postu: kierownicę oddałem koledze z klubu bo mu się stara przetarła sprawdz ile przewodów wychodzi z CIM jak możesz a do Wawy się wybieram to piwko pęka
daj na priv namiar to się odezwę wcześniej
Ważne:
Umnie w kier jest płytka drukowana ale ponieważ nie miałem schematu wolałem przełożyć kompletne bebechy z tej od GTS. wtyczka moja jest większa i ma miejsce na 6 pin, byly zajęte pierwsze 2 na klakson, ja dolożyłem kompletną wiązkę i teraz mam zajęte piersze (od lewej) 4 a ostatnie dwa są wolne, próbowałem też na nie przekładać ale nie mają w ogóle podłączenia.
do następnego postu: kierownicę oddałem koledze z klubu bo mu się stara przetarła sprawdz ile przewodów wychodzi z CIM jak możesz a do Wawy się wybieram to piwko pęka
daj na priv namiar to się odezwę wcześniej
Ostatnio zmieniony 03 sie 2010, 13:27 przez marcolub, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Chyba jutro wyjmę swoją poduchę i pobadam Bo już sam się zamotałem .Kumpel będzie zmieniał CIM w Zafirce poproszę niech porobi foty co i jak lub przyjrzę się osobiście popatrzeć Jak działa jedna to i druga powinnamarcolub pisze:teraz mam zamontowane kompletne bebechy z GTS Vectry (kier bez skóry) do mojej skórzanej i lewa nie działa. nie zamieniałem kierownicy bo wyjąłem całe bebechy więc to jest to samo. Wtyczka była mniejsza niż u mnie więc przełożyłem piny z zachowaniem kolejności. pierwsze dwa to klakson a poźniej dwa do sterowania, sprawdzałem też inną konfigurację podłączenia (tych 2 do sterowania) ale wtedy nic nie działa łącznie z podświetleniem. moim zdaniem nie aktywowali czegos w komp ale bylem 2 razy w serwisie i twierdzą że wszystko włączyli. Mam 2 zestawy rolek więc usterkę rolki wykluczyłem. Wiem że przecieram szlak dla innych wieć jestem mocno uparty na włączenie tego sterowania. Chyba wybiorę się do Ciebie do Wawy 12.08 :>
Ważne:
Umnie w kier jest płytka drukowana ale ponieważ nie miałem schematu wolałem przełożyć kompletne bebechy z tej od GTS. wtyczka moja jest większa i ma miejsce na 6 pin, byly zajęte pierwsze 2 na klakson, ja dolożyłem kompletną wiązkę i teraz mam zajęte piersze (od lewej) 4 a ostatnie dwa są wolne, próbowałem też na nie przekładać ale nie mają w ogóle podłączenia.
W razie co to wal do Warszawki kumpel kupił TECH2 to oblukamy co i jak Bo sam jestem ciekaw Tą kierę od GTS masz jeszcze?
TEMAT ZAMKNIĘTY DZIĘKI KRZYSZTOFOWI Z WARSZAWY [SIG_MAN] tel 696704841 (SUPER ELEKTRONIK I TECH2 DLA KLUBOWICZÓW ZE ZNIŻKĄ OD 50PLN) oraz capricorn80 i miałczyk76!!!!
Po długich poszukiwaniach i kombinacjach działa sterowanie w 100%
Sterowanie z Vectry jest w pełni kompatybilne tylko:
1. Dokładnie przełożyć piny we wtyczce zachowując kolejność (Vectra ma małą na 4 PIN a Zośka na 6PIN ale ostatnie z prawej są wolne)
2.zachować kolejność przewodów podłączanych do klaksonu na dole kierownicy pod air bag
Klakson działa zawsze ale pomyłka (jak było u mnie) daje efekt braku masy na lewej rolce.
Wystarczyło zamienić na klaksonie pod airbagiem
Sprostowanie do poprzedniego postu: pierwsze dwa od lewej to klason i masa rolki lewej, pożniej sterowanie rolki prawej.
TEMAT ZAMKNIĘTY ALE SŁUŻĘ POMOCĄ!!!!
Po długich poszukiwaniach i kombinacjach działa sterowanie w 100%
Sterowanie z Vectry jest w pełni kompatybilne tylko:
1. Dokładnie przełożyć piny we wtyczce zachowując kolejność (Vectra ma małą na 4 PIN a Zośka na 6PIN ale ostatnie z prawej są wolne)
2.zachować kolejność przewodów podłączanych do klaksonu na dole kierownicy pod air bag
Klakson działa zawsze ale pomyłka (jak było u mnie) daje efekt braku masy na lewej rolce.
Wystarczyło zamienić na klaksonie pod airbagiem
Sprostowanie do poprzedniego postu: pierwsze dwa od lewej to klason i masa rolki lewej, pożniej sterowanie rolki prawej.
TEMAT ZAMKNIĘTY ALE SŁUŻĘ POMOCĄ!!!!
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, 21:29 przez marcolub, łącznie zmieniany 2 razy.
wazne jest ktory przewod jest masa, jesli ci nie dziala sterowanie to albo nie wlaczone w Can, albo przerwa w ktoryms obwodzie albo masz zamieniona mase w klaksonie pod air bag. Sprobuj zamienic przewody.
kubik_CDTi pisze:Mógłbyś przybliżyć temat?marcolub pisze:2.zachować kolejność przewodów podłączanych do klaksonu na dole kierownicy pod air bag
Bo mam ten sam problem w corsie.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomozekalii pisze:Witam,
Niedawno kupiłem jako 2 autko do mojej zafirki mniejszego brata Opla Astre H i przymierzam się założyć multifunkcję do kierownicy.
Czy mieliście doświadczenie z takim montażem? Co trzeba kupić i czy problemy z założeniem takiego dodatku do kierownicy?
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
Bartek (kalii)
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2276
Powinno byc podobnie
Ostatnio zmieniony 21 lip 2016, 20:45 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72